Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lisenka- tuurlijk is dat niet erg! Welkom hier en als je vragen hebt, brandt maar los, wellicht heeft iemand hier het antwoord ;-)... ClauS- ook voor jou welkom hier! Spannend he? Hoop voor je dat je de bijwerkingen mee vindt vallen: ik vond het zelf spuiten vervelender dan het effect er van...Kan vanaf mn foon niet lezen of en zo ja wat er evt in jullie onderschrift staat, maar begrijp voor jullie beiden dan de 1e poging? Extra spannend lijkt me!

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Ink,

Ja voor mij is het de eerste keer IVF of ICSI.

Ik heb voor mijn zoon 2 jaar clomid geslikt ivm pcos en voor mijn dochter een half jaar puregon gespoten om eisprong op te wekken. Maar dat werkte helaas niet. En werd anderhalve maand na het stoppen met spuiten spontaan zwanger.

Na zware bevallingen en de melding dat de kans op zwangerschap nihil was en lichamelijk klachten heb ik mij laten steriliseren met essure. Maar nu ben ik ruim 30 kilo afgevallen met maagband en later gastric bypass en heb nu wel een regelmatig cyclus is mijn drang voor nog een kindje weer erg groot geworden en bij mijn man ook. Dus toch naar de huisarts gegaan en gelijk doorverwijzing gekregen naar MCL voor IVF, want essure kunnen ze niet terugdraaien. Ik heb al bloedgeprikt voor CAT, FSH en nog iets qua hormonen en heb een inwendige echo gehad. Zij zei dat ze alles super goed kon zien en alles zag er goed uit. Dus wat haar betreft kon het wel, maar ze moest nog wel in overleg, want eigenlijk ben ik nog 10 kilo te zwaar. Mijn man moet dus komende woensdag naar UMCG voor semenanalyse en dan nog ruim 2 weken wachten voordat we duidelijkheid hebben. Ik ben nu nog even meer op dieet gegaan om toch nog proberen zoveel mogelijk af te vallen, want ik val nog wel af, maar het gaat heel langzaam. Dus wil ik toch proberen om in ieder geval nog 3 a 4 kilo af te vallen voor 4 maart. Dat wordt nog moeilijk maar we doen ons best.

Ik heb mij qua het IVF heel goed ingelezen en het spuiten van hormonen durf ik ook wel omdat ik dat al eerder heb gedaan. Natuurlijk vind ik het allemaal heel spannend en ook wel een beetje eng, maar ik weet dat ik een hele aardige dokter heb die mij heel goed weet gerust te stellne.

Wat ik mij wel afvraag: ik lees heel veel over dat je meerdere soorten hormonen moet spuiten voor de punctie, maar betekent dit dan dat je jezelf meerdere malen per dag moet spuiten?

Groetjes Lisenka

Geplaatst

Jeetje zeg, wat goed dat je 3O kilo bent afgevallen! Knap hoor! En wat fijn dat je ook al 2 kindjes hebt mogen krijgen! Hoe oud zijn ze? Qua spuiten; waarschijnlijk begin je eerst met deca of gonal om de eigroei dus te stimuleren en dan na een paar dage komt daar nog een andere spuit bij die voorkomt dat je eitjes vroegtijdig springen, want dan zouden ze dus niet "geoogst" kunnen worden middels de punctie. Die dagen spuit je dus inderdaad 2 verschillende medicijnen, maar wel gewoon gelijktijdig / zelfde tijdstip...

Geplaatst

Ja mijn zoon wordt dit jaar 9 en mijn dochter is net 7 geworden. Ik ben daar ook echt blij om en zie het ook als wondertjes.

De kans dat ik uberhaupt zwanger zou kunnen worden was nihil zeiden ze, dus ik was dan ook heel blij dat ik eenmaal zwanger was. Ook heb ik een miskraam gehad voordat ik zwanger werd van de eerste.

Hopelijk gaat het nu inderdaad beter nu ik zoveel kwijt ben. Maar eerst afwachten of we de molen in mogen.

Ik zie dat jij ook al een zoon hebt. Heb je die ook met ICSI gekregen en na hoeveel pogingen?

Geplaatst

Nou zeker! En dat je aangeeft dat je nu regelmatig ongesteld bent is denk ik een erg positief teken! Dan geven ze blijkbaar niet voor niets advies om af te vallen bij overgewicht in combi met kinderwens. We gaan duimen met zn allen hier hoor!Ja, ik heb de mazzel dat mn zoontje uit de 1e ICSI poging is ontstaan! Helaas geen hele goede kwaliteit embryo's dus er is niets in de vriezer gegaan, waardoor de het traject nu weer vanaf het begin moeten starten. Ben wel bang dat dadelijk na de punctie de bevruchtingen dit keer nog slechter zijn en we dadelijk niet eens een terugplaatsing hebben ofzo! Maar ze zeiden dat de kwaliteit niet te voorspellen is/ elke keer weer anders kan zijn, dus daar hou ik me maar aan vast... En moet het maar weer stap voor stap gaan bekijken: eerst eens zien of de eitjes mooi gaan groeien :-)...

Geplaatst

ja volgens mij kan je het ook beter stap voor stap bekijken. Want bij ons zeiden ze ook al dat de ene keer het zaad beter is dan de andere keer.

Mijn man moest zijn zaad laten controleren omdat het standaard is, maar ook omdat hij 2 jaar geleden een hevige bijbalontsteking heeft gehad en hier kan je ook onvruchtbaar van worden. Dus we hopen dat dat bij hem niet het geval is, maar je weet het nooit. 4 maart zullen we meer weten.

Ik zal voor jou ook duimen dat alles weer goed gaat en het de eerste keer weer lukt.

Geplaatst

Melis; wat balen dat je een maand moet wachten, ookal had je er rekening mee gehouden. En je verwoordt het heel mooi dat je hoopt dat er een ander stel nu eerst papa en mama mogen worden. Je bent een schat!

Onze mini gaat niet meer mee naar afspraken, de laatste keer dat we daar waren hebben we 1,5 uur gewacht op de uitslag van een zwangerschapstest, als die namelijk positief was moest ik bloedprikken om te kijken of hcg niet te hoog was. Het ging om een urinetest, dus ik weetniet wat ze toen in het lab hebben zitten doen. Daarnaast wist ik dat de test nog positief zou zijn aangezien ik die ochtend ook nog een test had gedaan. Ik wist dus eigenlijk 100% zeker dat de test van hun ook positief zou zijn. Ik was echt in alle staten toen ik 1,5 uur moest wachten. Mini was not amused, dus die gaat niet meer mee.

Eef; wat fijn dat je alweer begonnen bent! Wat lijkt me zo'n kort protocol toch fijn. Waarom wordt dat niet overal standaard gedaan? Of zijn er veel nadelen tov het lange protocol?

Lisselotje; welkom hier! Succes met wachten!

Claus; welkom hier, jij start in dezelfde periode als ik. Doe jij korte of lange protocol?

Vanaf hier weinig te melden, zit te wachten tot ik mag beginnen, nog 12 nachtjes.

Geplaatst

Ai, zo lang wachten is niet leuk voor mama en mini nee!Eerlijk gezegd ook nog niet aan de uitlooptijden gedacht! Maar geloof dat dat de vorige keer wel aardig mee viel en manneke vermaakt zich meestal wel overal, alleen als het slaaptijd is, zal t wat lastiger worden... Hm, toch mn bedenkingen of we niet vaker de hulptroepen in moeten schakelen...Kort protocol doen ze niet overal omdat het lastiger plannen is: met lang protocol kunnen ze beter uitrekenen hoe je uitkomt met je punctie ivm personeelsbezetting etc...

Geplaatst

Lisselotje en Claus, welkom hier!

Ik moet vanaf dinsdag inderdaad 3 spuiten per dag zetten. 's Ochtends Menopur en 's avonds Menopur en een spuit deca. Dus op een gegeven moment ben je wel aardig beurs.....

Geplaatst

Foutje: ineens dubbele post. Eef, waarom is de menopur in 2x verdeeld eigenlijk en niet gewoon 1 dosis in de avond ofzo?

Geplaatst

@ Poezebeest: ooh fijn dat jij dan ook start. Kunnen we mooi ervaringen wisselen.

Wat bedoel je met korte en lange procedure? Ik ben zelf 41 en heb 2 tieners uit een vorig huwelijk ( zoon 16 en dochter 13 )

Mijn huidige man en ik hebben nog een kinderwens en hopen dan dat het wel lukt met ivf.

Waar ik tegenop zie zijn de Utrogestan bolletjes, bah iedere dag van die dingen in je muts te moeten drukken is volgens mij geen pretje.

Mijn man grapt en zei tja Vol=Vol he hahhaha

Deze week rij ik even naar Zwolle om mijn man te registreren, anders moet hij met de "koffer" nog bij de balie en dat willen we niet aangezien de tijd dan kostbaar is.

Ik ga dus voordat de hele poppenkast begint nog even skien en dan kan ik vol goede moed van start. Ik weet nog niet veel van IVF en probeer hier zo veel mogelijk te lezen hoe andere dames het ervaren.

@Lisselotje: jeetje jij hebt ook al aardig wat achter de kiezen. Wel erg moedig om voor een brusje te gaan. Blijf positief dan MOET het wel lukken :)

@ EEF & INK: ook aan jullie wens ik succes in jullie pogingen. We gaan voor positieve uitslagen en niets dan dat !!!!

Geplaatst

Eef, spannend, weer officieel in de race! Wanneer heb je de eerste fm?

Hier weinig te melden, baal van m'n ongi aangezien er deze maand geen plek is voor ons. Kan niet wachten tot in weer opnieuw ongesteld wordt.

Hoop halverwege maart de tp te hebben zodat ik eind maart nog kan testen.

Eerst aankomend weekend de verjaardag van zoonlief vieren!

Geplaatst

@eef78 ik zie dat je mag starten :clap2:

@Melis25 wij moesten ook 2 maanden wachten ivm de drukte en konden pas in januari heen voor de intake terwijl in oktober al klaar waren met IUI.

Al met al hadden wij daar geen moeite mee, mijn man en ik hebben dan een reis geboekt naar Dubai & Malediven onder het mom van dat het straks waarschijnlijk ff niet kan :)

Floortje: gefeliciteerd met je zwangerschap.Zo spannend deze periode.....

Geplaatst

ClauS, wij hebben de intake al gehad in januari. Het is te druk in het lab, ze hebben maar plaats voor een maximaal aantal te ontdooien embryo's.

Je vakantiebestemmingen klinken erg relaxed!

Geplaatst

Melis25: wij zijn al geweest hoor in december :) Het was heerlijk vooral de Malediven precies zoals in de gidsen, goddelijk mooi en wat een verwennerij zeg.

Vrijdag a.s. nog ff een weekje skien en dan op naar IVF. Tja je hebt in principe 3 kansen en hopen dat het dan lukt.....

Wat ik wel grappig is, is dat wij nu voor het eerst in ons leven echt blij zijn als de menstruatie er is.

Toen ik jonger was vond ik het vreselijk, want het kwam altijd op het verkeerde moment :)

Geplaatst

Melis - logisch dat je baalt! Is toch iets waar je naar uit kijkt wat dan weer uitgesteld wordt! Voor mij kan deze maand nu ook even niet snel genoeg om gaan!

Geplaatst

Logisch dat jullie hopen snel weer ongi te worden zodat jullie ook weer kunnen starten. Ik heb morgen de uitgangsecho en dan waarschijnlijk op cd 8 de eerste fm. Hopelijk gaan jullie zsm meedoen in de race hoor want zo is het natuurlijk nog niet zo leuk in mijn eentje. Ik zit nu even op mijn telefoon maar binnenkort maar even het lijstje erbij zoeken.

Geplaatst

O ja, waarom de menopur in twee spuiten op een dag zit weet ik niet precies. Misschien dat het beter is steeds een kleine hoeveelheid binnen te krijgen ipv een keer heel veel?

Geplaatst

Ja, heeeel lang ;-)... Ach, juffies ongeduld zijn we! Hihi, wordt nog leuk in die 2 ww na de tp!

Eef - zou graag al met je mee willen doen hoor :-P! Gaat het spuiten goed? Nog geen last van beurse buik / bijwerkingen?

Geplaatst

2 weken wachten na de tp? Ik maak me schuldig aan vroegtesten, ik schaam me er wel voor dat ik niet 2 weken kan wachten.

Melis; knuffel voor jou, wachten is stom!

Claus; de 25e begin je met de deca denk ik? Wanneer begin je dan met de puregon/gonal? Fijn die vakanties! Twee jaar geleden moest ik ook een maand extra waachten en ben toen last minute op wintersport geweest. De eerste poging was ik zwanger.

Ik moet zeggen dat de behandeling voor mini ontzettend meegevallen is, maar ik was de eerste poging meteen zwanger. Nu gaan we beginnen aan de 3e poging, of 2e voor brusje, is maar hoe je het bekijkt, en ik vind het best pittig. Ondanks dat ik al een kindje heb en een brusje een cadeautje is en ik me daar ook zo op ingesteld heb. Ik ben me er ontzettend van bewust dat mini alleen blijft. En als ik het nu al pittig vind, hoe is het voor al die stellen die nog geen kindje hebben. Echt groot respect voor alle dames bij wie het niet meteen lukt!

Geplaatst

Goed dat je het vraagt. Er staat niets vermeld over de Gonal F, maar die heb ik ook al in de koelkast liggen.

Vanmiddag toch even bellen, want ik weet niet hoeveel deca ik moet spuiten. Wij gaan vrijdag weg en zijn dan de 23e s'avonds pas terug.

Dus moet ze sowieso bellen en alles noteren, want mijn man prikt mij s'morgens voordat hij naar kantoor gaat.

Ik sta er natuurlijk ook heel anders tegenover die dames die nog geen kids hebben, maar het is ook voor ons heel erg spannend en kost veel energie.

Kinderen hebben gaat helaas niet bij iedereen vanzelfsprekend. Bij mijn 1e hebben wij na 3 jaar oefenen ook hulp ingeschakeld, maar dat was niets vergeleken met deze pogingen.

Volgens mij werd toen mijn baarmoeder doorgespoten??? Kan me niet meer herinneren, maar iets werd doorgespoten en 2 mnd daarna was ik zwanger :)

Tja met 41jaar ben ik ook niet meer de jongste.....

Geplaatst

Poezebeest, dat kan ik me goed voorstellen en dat is ook voor nu wel een beetje mijn angst: doordat we de 1e poging van Levi zwanger raakten, ben ik "verwend" en ontzettend bang voor de grote teleurstelling als dat nu niet het geval is en de angst dat het nu misschien wel helemaal niet gaat lukken is ook aanwezig. Wel in mindere mate dus, omdat ik niet meer die grote vraag heb van "zal ik ooit mama worden", maar de wens voor een 2e is wel heeeel groot...

Ik heb vanmorgen zeker weten mijn eisprong gevoeld, dus ik verwacht mijn menstruatie bijna zeker over 14 dagen, dus 26 feb... Als dat het geval is, gaat 27 feb de 1e spuit er in en zal ik rond 9 maart mijn punctie hebben denk ik, als alles volgens plan loopt (haha, maar dat doet het dan uiteraard nooit geloof ik ;-P)...

Ga denk ik vanmiddag toch vast naar de apotheek. Wilde wachten tot na Levi's verjaardag ivm ruimte in de koelkast en eventuele vragen, maar ik wil ook graag zeker weten dat ik alles in huis heb en de instructies nog eens goed doorlezen. Zenuwen bekruipen me al regelmatig!

Geplaatst

Oh enneh, ik kan ook echt geen 2 weken wachten hoor! Ga niet al vanaf het begin testen, maar in de 2e week ging het vorige keer ontzettend kriebelen.

Heb toen 10 dagen na de TP getest. Dacht dat hij negatief was: zag geen streepje. Had hem toen in de prullebak gegooid. Manlief teleurgesteld naar het werk, ik terug in bed. Na een uurtje er uit om te plassen en nog eens op de test kijken: zag ik een hele duidelijke 2e streep! Zeggen ze wel dat je dan niet meer mag kijken op de test, maar alle andere testen die ik gedaan hadden,werden niet na een uur alsnog positief haha, dus ik in de war manlief gebeld wat ik nu moest doen. Sja, nog een keer testen zegt hij droog. Dus opgehangen en ja hoor, haha, na even wachten (dus waarschijnlijk wat langer geduld dan bij de 1e test :-)) zag ik een 2e streepje, dus snel manlief weer gebeld op zijn werk hahaha, lekker leuk, zo samen testen :-)... Maar goed, ben benieuwd tot hoelang ik de volgende keer kan wachten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden