Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames,

Hier ben ik ook weer even. Ik lees elke dag even met jullie mee en vind het allemaal zo spannend voor jullie.

wij hebben morgen de tweede intake in het MCL in Leeuwarden.

Wij krijgen dan de uitslag van het zaadonderzoek van mijn man en wij krijgen te horen of wij mogen beginnen voor IVF of ICSI. Dat hangt af van het overleg wat de fertiliteitsartsen met elkaar hebben gehad omdat ik eigenlijk nog een paar kilo te zwaar ben. Ik ben sinds de vorige afspraak 4 weken geleden wel weer 2 kilo afgevallen, maar moet dan nog eigenlijk 8 kilo. Maar omdat ik binnen een jaar al 30 kilo was afgevallen zou zij overleggen of ik toch al mocht gaan beginnen, want ze kon mijn baarmoder en eierstokken heel goed zien met de inwendige echo. Ook heb ik al bloedgeprikt voor hormonen. Dus de voorbereidingen zijn wel al gedaan.

Ik heb mij er eerst niet druk over gemaakt, maar nu het dichter bij komt vind ik het toch wel spannend worden.

Voor degene die mij nog niet eerder hebben gelezen, Ik lees al een tijdje mee en heb hier ook al een keer eerder een bericht geplaatst, maar mijn afspraak was nog zover weg dat ik weet nog niet of ik op een wachtbankje kom en zoja op welke. Maar vind het wel prettig om te lezen hoe jullie het ervaren.

Dames die in de wachtweken zitten... heel veel sterkte en lekker blijven broeden ik duim voor jullie...

Dames die net begonnen zijn ook heel veel succes en lekker die eitjes laten groeien.

Ik laat jullie weten hoe het is gegaan morgen..

Groetjes Lisenka

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esly- Dat gaat jou helemaal lukken om die ww door te komen! Ik heb inmiddels ook jouw verhaal gelezen en heb ontzettend veel bewondering voor jou. Ik snap dat alles nu nog spannender is. Misschien een raar vraag, maar wat houdt een buikcerclage?

Lisenka, wat ontzettend knap 30kilo in een jaar tijd kwijt raken. Ik hoop voor jullie dat jullie dan ook mogen beginnen.

Hier beginnen de zenuwen ook wel weer een beetje toe te slaan voor vanmiddag. Hoewel ik me goed voel blijft er zo'n "stemmetje" in mijn hoofd zeggen: "het zal toch niet mis gaan he?". Nou ik ga maar eens aan het werk. Kan vandaag gelukkig thuis werken.

Ink, succes straks en ik ben benieuwd hoe het gegaan is met de fm.

Geplaatst

Lisa - thanks, jij ook succes voor vanmiddag! Ben benieuwd!

Bij mij zaten er nu 1 van 20mm, 1 van 19mm, 1 van 17mm, 3 van 15 mm en een paar van 11,12 of 13mm, dus zit bijna tegen de punctie aan (moeten er minstens 3 boven de 18mm zijn zei ze). Daarom nog 1 dag langer spuiten, in de hoop dat de kleintjes ook nog wat gaan doen. Vanavond dus nog een keer gewoon de gonal en cetrotide en dan wordt ik morgen tussen 13:00 en 15:00 gebeld over hoe laat ik de punctie donderdag zal hebben. Zondag als het goed is dan de terugplaatsing!!! Aaaaaaahhhhh....

Lisenka - wat knap, nog 2 kilo extra er af! Ik hoop dat je nu dan groen licht krijgt, want volgens mij heb je nu echt wel goed bewezen hoe serieus je er mee bezig bent zeg! Knap hoor! Hoe laat had / heb je de afspraak vandaag?

Esly - ja, dat zal best flink emotioneel zijn! En vrijdag lijkt me ook een extra moeilijke dag! Gaan jullie nog wat doen? En weet je inmiddels wat over cryo's?

Een buikcerclage is toch een soort ring om je baarmoedermond, zodat die niet open kan gaan tijdens de zwangerschapeven-simpel gezegd?

Zwaantje - welkom hier! Spannend ook voor jou...

Eef - hoofdpijn weg? Ik weet nog van de vorige keer dat ik ook 2 dagen flinke hoofdpijn had / zelfs migraine. Achteraf gezien was dat in de dagen dat Levi zich waarschijnlijk innestelde, dus hopelijk is dat het bij jou ook!!!

Gisteren vroegen schoonouders er wel naar. Viel me alles mee. Denk dat je gelijk hebt en ze gewoon niet zo goed weten hoe zo'n traject loopt / wat ze wel of niet moeten zeggen. Haha, waarschijnlijk ben ik te hard voor ze, maar heb niet een superband met ze, dus reageer misschien te snel negatief op ze...

Geplaatst

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Aanmelden op/voor…

+/- 8 maart voor een cryo behandeling – Melis25

Echo’s

Lisa1805: 4 maart

ClauS: 6 maart

Punctie

Bianca: 21 februari (16 eitjes, waarvan 7 bevrucht)

Eef78: 23 februari (13 eitjes, waarvan 5 bevrucht)

Esly: 25 februari (6 eitjes, waarvan 4 bevrucht)

Ink: 7 maart

Terugplaatsing

PinkButterfly 23 februari

Bianca 24 februari

Eef78 25 februari (1 embryo)

Esly 2 maart (1 embryo)

Ink: 10 maart (als er tenminste mooie embryootjes uit komen :-)...)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Esly 12 maart

Geplaatst

Vraagje: gaan jullie partners iedere keer mee?

Toen wij IUI hadden in Zutphen kon mijn man bijna altijd mee ( zijn bedrijf is ook in Zutphen ) maar Deventer is toch iets verder van de zaak.

In Deventer verwachten ze volgens mij dat hij iedere keer meegaat, maar van mij hoeft t niet zeker als er alleen gekeken wordt naar de groei van de follikels.

De metingen/afspraken zijn s'morgens vroeg, dan heeft ie meestal afspraken staan die al heel lang van te voren gemaakt zijn.

Woensdag zal ik dat ook even ter sprake brengen, want ik vind het onzin dat hij "niets" hoeft te doen maar toch mee moet.

Esly: woensdag weet ik meer. Stelt me gerust dat jij zo te spreken bent over Zwolle want heb geen idee wat me te wachten staat.

Nu ik gelezen heb over het lange en het korte protocol, wil ik nu wel weten waarom ze mij het lange protocol laten doen.

Zeker gezien mijn leeftijd. IVF kan tot 42 jaar en ik wordt eind dit jaar 42, nou dan mogen ze toch opschieten met de pogingen?

Het is niet besproken het werd ons "opgedragen" zonder uit te leggen waarom......

LISA 7 INK, hoe is t gegaan vandaag?

Geplaatst

Hey Claus,

ven terugkomende op jou vraag waarom lange en korte protocol in zwolle.

Ik doe hier nl ook de ivfpogingen en heb dus vorig week nog weer een x nagevraagd waarom het lange protocol. Dit doen ze eigenlijk standard bij iedereen. Ook is het lange protocol "makkelijker in te plannen. Echt een super duidelijke reden kreeg ik niet terwijl ik het bij de eerste intake ook heb gevraagd. Het was daar eigenlijk de standaardprocedure dat iedereen het lange protocol doet.

Helaas ook hier dus het lange protocol. Heb nu net een week de pil geslikt en begin volgende week met de deca te spuiten en dan 19e de uitgangsecho.

Ik hoop het voor je hopen dat je leeftijd een grondige reden is om het korte protocol te mogen doen. Succes woensdag!

Geplaatst

Ink, kijk aan dat schiet al mooi op voor de punctie, en dan beginnen ook voor jou de slopende wachtweken, brrr niks an.

Esly ook jij al op het wachtbankje, en wat dapper dat jullie erweer voor durven te gaan. Wat zal het weer ontzettend spannend worden voor jullie!!

Eef hoest met jou?

En Lisa hoe is het vanmiddag in het zh gegaan?

Geplaatst

ja, meer redenen zijn er volgens mij ook niet. Zoals ik eerder schreef kunnen ze met t lange protocol bter inplannen wanneer je uitkimt met de punctievetc ivm labbezetting. Mijn 1e poging deed ik mee met de cetrotrial. Dat was een onderzoek in verschillende startdata van de cetrotide in je korte traject. Normaal doen ze bij ons ook standaard t lange protocol, maar omdat ik de vorige x dus kort protocol had, begreep ze wel dat ik dat nu ook weer graag wilde en kon ze daar wel in mee gaan gelukkig...

Lisa, hoe was jouw fm?

ClauS, mijn man is tot nog toe wel elke x meegegaan. Hij is er nooit bij tijdens dat ik moet spuiten s avonds en anders zo het idee/ gevoel dat ik het alleen doe. Maar als het echt niet zou kunnen, zou ik het ook geen probleem vinden om alleen naar de wcho's te gaan. Zie vaak zat alleen vrouwen in de wachtkamer zitten, dus volgwns mij niwt zo gek, toch?

Geplaatst

Hey allemaal, hier de tweede fm gehad. Het gaat nog steeds rustig (wat op zich een goed teken). Ik had nu rechts drie blaasjes van 12mm en links 1 van 11mm en verder nog een heleboel kleintjes, maar dat heb ik altijd want ik heb PCO. Op zich een goed teken en tegelijkertijd baal ik, want ik had gehoopt dat het wel iets sneller zou groeien. Ik ben het gewoon heel beu. Mijn man zegt ook dat het positief is, maar na drie weken spuiten heb ik het wel gehad en hij hoeft niet iedere avond op zoek te gaan naar een plekje waar je nog niet geprikt hebt, zodat het niet al te veel pijn doet. Sorry meiden, heb het even gehad met die stomme spuiten de hele tijd.

Hoe gaat het met de meiden die al een tp hebben gehad? Jullie testdatum komt ook steeds dichterbij, toch? Ik hoop echt voor jullie dat het helemaal goed komt.

Geplaatst

Oh en Claus, mijn man is ook iedere keer mee geweest, maar dat kan omdat hij zijn eigen werk in kan delen. Ik zie ook heel vaak bij ons vrouwen met hun moeder of een vriendin zitten. Dus misschien kan je voorstellen, als je niet alleen mag komen, dat er iemand anders mee gaat.

Geplaatst

Hey Lisa, balen dat je er klaar mee bent, terwijl ze niet groot genoeg zijn... Echt nog niet te voorspellen dus, maar hopelijk heeft t nut dat het nu geleidelijk en rustig aan gaat.. Succe s meid, bij elke spuit weer...

Ik ben inderdaad ook wel erg benieuwd naar de anderen en de wachtenden: al testdrang? Of tekenen van een zwangerschap?

Geplaatst

hoi dames,

Vanmiddag weer gesprek gehad in het ziekenhuis. In principe was alles goed, alleen is er 1 probleem en dat is dat ik de essure sterilisatie heb gehad en daarmee stoppen ze veertjes in de eileiders waardoor de eileiders dichtgrooien, maar wat niemand dus wist (wij niet en de fertiliteitsarts ook niet in eerste instantie) is dat die veertjes iets uitsteken in je baarmoeder en als je dan dus zwanger wordt is de kans heel groot dat je een vroeggeboorte krijgt omdat je vliezen worden kapot geprikt. Nu gaan ze volgende week kijken hoeveer ze uitsteken en of het mogelijk is om ze af te knippen zodat ik wel met ICSI zwanger kan worden, want als het dan allemaal door gaat gaan ze voor ICSI hebben wij al gehoord.

Volgende week woensdag kan ik al terecht voor een scopie. Dan gaan ze kijken en als ze kunnen ook gelijk zover mogelijk afknippen. en dan krijgen wij weer een afspraak en wordt er gekeken of het dan wel mogelijk is of dat de kans op vroeggeboorte nog te groot is.

En ik moet ook nog de 7,5 kg extra afvallen, dus daar gaan wij nog even voor, want daar kan ik wel zelf aan meewerken.

Het was dus even een grote domper allemaal en even schrikken. Van het gewicht wist ik wel, maar van de essure wist ik niet. En de arts zelf ook niet die hoorde dit van een collega arts.

Maar we houden goede hoop en hopen dat wij binnenkort goed nieuws krijgen.

Jullie nog even allemaal heel veel succes.

Ink ik zag dat er bij jou al een datum was voor de punctie wat goed zeg!!!!

En de andere dames ook nog heel veel succes met wachtweken en spuiten en puncties...

Ik blijf nog wel even meelezen als jullie dit goed vinden..

groetjes Lisenka

Geplaatst

Tuurlijk lekker mee blijven kletsen hier hoor. Kan me voorstellen dat t een domper was. Hopelijk kunnen ze het met de scopie ver genoeg afknippen...

Geplaatst

Lisenka: wel ff balen zeg van de veertjes en ook toch nog 7.5kg afvallen.

E82: Ik snap het nu allemaal wel, maar ze kunnen het tenminste wel uitleggen.Ik zit met mn leeftijd en heb net iets minder tijd dan iemand die jonger is.

Ik had het prikken en slikken van de pillen allemaal onderschat, maar nu ik nog zo lang moet begint t aardig te vervelen...

Geplaatst

Jeetje Lisenka, wat een domper. En ik leer er weer van alles bij, over veertjes die uitsteken enzo en dan voor een vroeggeboorte kunnen zorgen.... Knap, dat je nog verder gaat afvallen hoor! Petje af!

Hier absoluut nog geen testdrang aangezien ik weet dat het toch geen zin heeft. Ik heb gisteren mijn laatste spuit pregnyl gezet en die kan de komende dagen nog voor een positieve test zorgen, dus tja dan ben je straks voor niks blij...

Eerst maar eens afwachten of de ongi de komende dagen nog uitblijft.

Hoe gaat het bij de anderen in de wachtweken? Voor sommigen komt de testdatum toch wel erg dichtbij!!

Geplaatst

Hallo,

Ik zou jullie graag komen vergezellen de komende weken... Ik ben afgelopen maand (of beter gezegd 5/3) van het wachtbankje februari afgevallen ivm negatief resultaat van onze eerste cryo tp. Vandaag hebben we van het zh ervaren dat ik zodra ik ongi wordt weer door mag gaan met de tweede cryo. :)

Dat wordt dan onze 4e tp als alles goed gaat. Ik zal even een beetje teruglezen, zodat ik straks wat persoonlijker reageren kan.

Groetjes en heel veel succes iedereen!!

Geplaatst

Ook ik kom jullie hier vergezellen. afgelopen februari helaas een negatieve test van een verse TP.

Als alles goed is hebben we 19 maart onze eerste Cryo TP. Spannend allemaal en dan mogen we eind maart of begin april testen.

Iedereen suc6 met de WW en hopelijk deze maand een mooi groen lijstje.

Is hier al een lijstje???

Geplaatst

Happinez & Sannemiek welkom & :goodluck1: hier !

Er is wel een lijstje hier ergens, dus ff zoeken.

Vandaag heerlijk thuis gewerkt en een beetje achter het glas van de zon genoten :)

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hoe is het met iedereen?

ik heb gister weer een controle gehad en alles was rustig. Voel me ook een stuk beter.

kon me gister niet meer bedwingen en heb op dag 8 getest en hij gaf twee streepjes!

dus ik ben gewoon ZWANGER!

hoe onwerkelijk is dit. Met mijn ex vriend 7jaar bezig geweest en na 7xiui en 2ivf behandelingen en met de laatste cryo zwanger geworden.helaas werd dat een miskraam.

nu met mijn huidige vriend eerste ivf en gewoo. ZWANGER :wav:

gister ook hcg geprikt in het ziekenhuis omdat ik er toch was en die was 25 is gewoon een goede waarde voor dag 8.

kregen gelijk te horen dat we 25maart een echo kregen.

pffff zo spannend zeg!!

Meiden ik gun het jullie ook allemaal!! Ik ben dit bankje groen begonnen volgen jullie mij??? Op naar groen!!!!! :wav:

Geplaatst

Gefeliciteerd met je positieve test Bianca!

Knuffel voor alle meiden!!

Ben de laatste dingen op mn werk aan het afronden, 14 maart laatste werkdag hier! Donderdag a.s. Eerste sollicitatiegesprek dus gaat de goede kant op!

Denk aan jullie lieve meiden!

Ps: nog een ongi te bekennen hier :-((

Geplaatst

Bianca, wat een mooi nieuws!! En nu vasthouden, jullie wondertje mag nu eindelijk komen!,

Melis, wat balen van je baan, maar nu alweer een sollicitatie gesprek, dat is super goed nieuws!! Hopen dat jullie deze ronde ook mee mogen voor een cryo.

Geplaatst

Bianca, gefeliciteerd!! Jeetje, wat vroeg al een positieve test!! Maar als ze het zelfs in het ziekenhuis zeggen! (Het kan toch niet van de pregnyl zijn he??) Ben blij dat jij het bankje gelijk groen opent!!

Je moet wel jezelf even groen maken hoor, dan maken we er gelijk gelijk een gezellig fleurig bankje van!

Happinez en Sannemiek, welkom!!

Geplaatst

Dank jullie wel!

Nee eef is niet van de pregnyl want mijn waarde was vorige week woensdag 1. Dus alles was er al uit! Volg je me!

Wie kan mij groen maken op t lijstje?

Hoe voel jij je? Zondag mag jij testen toch? Red je t nog een beetje om niet te testen?

Liefs bianca

Geplaatst

Whoehoe Bianca, wat super fijn he, de eerste ivfpoging gewoon raak. Meid super blij voor je!!!:happy7: Jouw dag kon vandaag niet meer stuk met dit goede nieuws en dan ook nog zulk mooi weer hebben.!!

Claus: Succes morgen met je gesprek, ik hoop dat je het korte traject mag doen. Scheelt idd een heleboel tijd en geduld!!

Lisa, wel fijn meid dat het nu goed gaat, maar snap wel dat je het lang vind duren. Bij de iui moets ik altijd lang spuiten i.v.m. met pco. En dat zal straks w.s. ook zo zijn bij de IVF. Hopelijk duurt het niet al te lang meer meid!!

Lisenka, knap zeg zoveel al afgevallen, hopelijk gaan die andere 7,5 ook verspoedig en lukt het volenden week woensdag met het inkorten van de veertjes en kunnen jullie hopelijk gauw starten met ivf of icis.

Happinez en Sannemiek, welkom!

Eef, Spannend zg wordt het voor jou, hopelijk ben jij de 2e die op groen gaat. Ik ga ontzettend voor je duimen!

Wat een heerlijk weertje vandaag, heerlijk. Kom maar op met die lente en dan een heerlijke zomer met vele zonnestralen, love it!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden