Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben hier nieuw op de site en probeer mijn weg te vinden.

Gister las ik een reactie waar ik heel erg van schrok pfffff

Lijkt wel een ware baby maffia in sommige topics :)

De reacties van sommige dames is erg teleurstellend. Wij zitten allemaal in het zelfde schuitje is het niet?

Waarom zou de een meer gesteund moeten worden omdat zij meer heeft meegemaakt????

En dan lees je achteraf "ik gun het een ieder" Echt??????

Ik durf bijna niets te posten/vragen, omdat ik bang ben voor reacties. Ik kan heus wel voor me zelf opkomen maar daar is deze website niet voor toch?

Tuurlijk snap ik dat de dames die hier langer zijn elkaar "kennen" maar om anderen zo uit te foeteren......

Stof om over na te denken.......

Fijne zondag !

Posted

Tja nou ben ik wel benieuwd waar het over gaat natuurlijk, maar ja. Is niet de bedoeling nee, komt gelukkig ook niet vaak voor! Neem aan dat je deze reactie ook in het betreffende topic hebt neergezet?

Posted

Clau ik weet wat je bedoeld schrok er zelf ook van zit hier al best een tijd maar heb dit nog nooit mee gemaakt

Ben het helemaal met je eens

We moeten elkaar steunen met kids zonder zwanger we hebben allemaal het zelfde mee gemaakt

Heel veel succes clau kan geen handtekeningen lezen

Liefs

Posted

Hmmm dit verbaasd me ook enorm moet ik zeggen. Ik zwerf hier al ruim vier jaar rond en heb dat zo nooit ervaren. Vind ik eigenlijk wel heel jammer als dat opeens wel zo is. Iedereen die in de medische molen belandt moet zich hier toch welkom en 'veilig' voelen, of je nu van een eerste Iui zwanger raakt of tien jaar bezig bent en dan alsnog met lege handen staat.... Voor mij persoonlijk was juist het feit dat anderen zwanger raakten van de behandeling hoopgevend. Maar het kan soms ook best heel erg pijnlijk zijn ja. Alleen verdriet en teleurstelling kun je toch niet langs een meetlat leggen.....ik heb het zwaarder dan jij...... Zolang iemand mee kan leven met mijn verdriet, kan ik meeleven met haar vreugde heb ik altijd gezegd. En dat is mijns inziens nog steeds juist het sterkte punt van dit forum. Hoop echt dat dat niet verdwijnt!

Clau, ik hoop dat je toch gewoon lekker mee gaat schrijven, ook in bestaande topics!

Posted

Henne & Minoes, ik ben blij dat jullie dit begrijpen.

Minoes, ik heb van 2011-2012 6 iui gehad waarvan 1 miskraam.....

Ik wil ook niet zomaar aanhaken, maar ook iets bijdragen dus ik wacht ff tot ik echt iets te vertellen heb :)

Posted

@ Henne: heel veel sterkte bij de bevalling en geniet daarna met volle teugen van je kraamtijd.

Die buik zal je daarna wel heel erg missen :)

Posted

Lieve Clau,

Om eerlijk te zijn ben ik blij dat je dit aankaart. Ik weet precies wat je bedoelt en toen ik het vrijdagavond las was mijn eerste reactie ook boosheid en onbegrip naar degene die dit schreef. Ik heb degene om wie het ging (de persoon werd 'aangevallen') dan ook direct een PB gestuurd, was echt verontwaardigd. Dit kan niet de bedoeling zijn. Was wel heel blij dat er ook mensen op het topic zelf direct ingrepen. Hoop dat dit in de toekomst niet meer voor zal komen! Iedereen moet en kan zich hier even begrepen en gesteund voelen, we zitten tenslotte uiteindelijk allemaal in hetzelfde schuitje!

Dus Clau, ik hoop dat je ergens een topic vindt waar je lekker kunt meeschrijven en je draai snel zult vinden op dit fijne forum!

Groetjes, Beanie

Posted

Claus,

Voel je aub welkom op dit fijne forum! Vind het ook erg jammer te lezen dat je je geremd voelt om hier wat te posten in dergelijke topics. Het is voor iedereen zwaar en ieder zn eigen verhaal. Het valt niet te vergelijken. Het enige wat we wel samen delen is de hele mmm en wat is er nou fijner dat je hierin steun en begrip kunt vinden? Daar is t forum voor.

ik wil je in t vervolg vragen om dergelijke, kwetsende berichten als 'kwalijk te rapporteren', dan kunnen wij een gepaste actie ondernemen. Middels een pb mag ook natuurlijk. Wees vrij en post waar jij denkt je ei kwijt te kunnen. Succes!

Posted

Lieve lieve dames, bedankt voor jullie begrip.

Ik heb 6 iui pogingen achter de rug en tja dan trek je je terug en schrijf even niets. Maar ga niet "lelijk" doen want daar zit niemand op te wachten.

Zwanger zijn en blijven ( tot de bevalling ) is ook al niet voor een ieder weggelegd. We hebben bijna allemaal een miskraam of meer achter de rug.

Hoe heerlijk is het om lekker anoniem je verhaal te vertellen en begrip te krijgen van anderen in het zelfde schuitje. Wij hebben ervoor gekozen niemand te vertellen dat wij met ivf bezig zijn, want dan krijg je tig vragen en voor ons is het al spannend genoeg.

Wij kwamen er onlangs achter dat we al die tijd, te vroeg pregnyl hebben gespoten ( werd in Zutphen bij de EH gedaan ) waardoor alle pogingen voor niets waren.

Ze hebben ons nooit uitgelegd hoe cruciaal die 36 uur zijn. Wij gingen dus vlak na het eten naar de eerste hulp om vervolgens anderhalve dag later om 10.00u pas geholpen te worden en vaak zelfs nog een half uur wachten. Die ene keer dat het wel gelukt is, zijn wij laat gegaan omdat ik een promotie had voor mijn bedrijf en pas later kon (23.00u)

Tja dan ben je stil, boos en teleurgesteld......

Posted

Pfff dat is ook wat zeg.... Raar dat niemand dat dan ook gecheckt geeft. Bij IVF is het natuurlijk helemaal essentieel, daar wordt dat tijdstip echt driedubbeldik erin geramd.

Overigens zijn er ook diverse topics (geweest) voor meiden die in een 'pauze' zitten en toch van zich af willen praten. Vond ik ook altijd erg prettig, want ook als je niet met een behandeling bezig bent, loop je wel tegen dingen aan als zwangere vriendinnen en collega's, twijfels, planningen etc. Even zoeken in oudere topics, of er zelf eentje openen?

Posted

Ik vind de reactie van sommige meiden van het wachtbankje nergens op slaan!

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje anders kom je niet op dit forum terecht. Of je nu wel of niet lang/veel meeschrijft moet niks uitmaken.

Posted

Ja Syl!!

Maar ik heb het nu ook allemaal gelezen en geef maar geen commentaar. ClauS ik zou lekker ergens anders op het forum gaan schrijven, wat een gedoe...

Posted

Hoi, hier een toevallige schrijfster bij t eerder genoemde bankje. Zal mijn reactie niet herhalen, is terug te lezen. Voel je aub niet bezwaard, verlegen, onzeker of terughoudend om mee te schrijven, want zoals mijn voorgangers al schreven je bent hier welkom.

Posted

War een rare reactie(s) op het wachtbankje zeg... Lekker egoïstisch...

ClauS, ik zou lekker maling aan de schrijfster en de reactie hebben en gewoon lekker van je afschrijven. Daar is een forum toch voor?

Heel jammer dat 'een van ons' de laagdrempeligheid op dit forum zo te grabbel gooit...

Zoals vele dames al hebben geschreven; je bent hartstikke welkom hier!!!

Posted

Nah..dan ben een beetje het padje kwijt...

Iedereen schrijft hier om dezelfde reden..het laten uitkomen van een hele grote wens en we moeten elkaar daarin steunen niet afkraken!

Jaloezie is prima, gezond zelfs..maar soms kun je dingen beter voor je houden.

ClauS ik hoop dat je toch een leuk plekkie vindt..(forget het wachtbankje ) want er zijn hier (bijna haha) alleen maar heeeele leuke en lieve dames die elkoor steunen in slechte EN GOEDE momenten!

liefs stiertje

Posted

Volledig eens met stiertje!! Ik boom in een topic waar iedereen in een andere fase zit. En dat is soms lastig maar meestal erg gezellig. Het gaat van echo's naar puncties naar voedingsadviezen naar kdv!!! En dat is fijn. Ik ben al effe niet meer te vinden op een wachtbankje. Mocht je zin hebben kom je lekker bij ons bomen?

X

Posted

En jij!!!

Het mooie van dit forum is dat iedereen je steunt van eerste decapeptyl tot de positieve en in mijn geval telkens negatieve uitslag. En als iemand kwetsende opmerkingen plaatst dan staat dat zeer zeker niet representatief voor ons veilige en eerlijke forum.

Hoop dat je ergens blijft hangen clauS!

Posted

Hoi Claus,

welkom hier, er is al genoeg over gezegd dus ik hoop dat je je niet laat weerhouden en lekker van je af komt kletsen als je daar behoefte aan hebt!

wat ongelofelijk om te horen dat ze de belangrijkheid van timing van de pregnyl nooit goed uitgelegd hebben zeg!!

Ik wens je veel succes !

Posted

Ja, het was heel vervelend, maar laten we de hormonen maar de schuld geven. Heel vervelend dat jij je er geremd door voelt, want het is echt een heel leuk forum! Dit soort dingen zijn echt incidenten en absoluut niet de normale gang van zaken hier! Je bent dus meer dan welkom om gezellig mee te kletsen!!! Of je nu lang of kort bezig bent, wel of geen kinderen hebt, dik, dun, rood, groen, of pimpelpaars met groene stippen bent! Kom lekker kletsen, het is hier heel leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use