Jump to content

10de terugplaatsing en ongerust...

Recommended Posts

Posted

Hallo,

me eerst eventjes voorstellen ik ben hier nieuw ( eerste maal op een forum), 30 jaar oud en al verscheidene ivf/icsi pogingen achter de rug telkens met een negatief resultaat tot gevolg, maar steeds met perfecte embryo's. Ik heb al een dochter die 10 jaar wordt uit een spontane zwangerschap, daarna enkele miskramen en 5 jaar terug daardoor men eileiders verloren. Nu iets meer dan 4 jaar bezig met ivf/icsi.

Op donderdag 14 februari jaja op valentijn hebben we een terugplaatsing gehad van 2 cryo blastosysten. Alle 2 perfect ontdooit en 1 was zelfs al hatching aan het doen dus was al een hatching blastosyst.

Nu heb ik sedert de terugplaatsing veel last van krampen/krampjes in men buik niet dat ze pijn doen maar is net of ik ongesteld ga worden.

Afgelopen zaterdag 24/02 had ik wat licht bloedverlies echt een minimum maar wel helder bloedverlies. Ik heb dan omdat ik het niet meer uithield een zwangerschapstest van kruidvat gedaan negatief alle dagen daarop (tot op vandaag 27/02) opnieuw getest en ja hoor ik zag alle dagen een streepje duidelijker en duidelijker worden (zie foto die ik bijgevoegd heb).

Op 25/2 heb ik contact opgenomen met men gyne. voor het bloedverlies en die rade me aan al een bloedtest te doen al was het daarvoor eigenlijk nog te vroeg. Toen ik 's avonds de uitslag kreeg was men hcg 111. Ergens opgelucht en super tevreden toen ze dit zei maar ook bang...

Ik vond het ongeloofwaardig dat ik plots na 10 terugplaatsingen positief teste!!!

Aanstaande vrijdag 01/03 moet ik voor een nieuwe bloedafname maar de schrik zit erin dat ik negatief nieuws te horen zal krijgen, daar men buikpijn blijft aanhouden, ik heel slecht slaap kom voortdurend wakker en draaien en keren in men bed, men temperatuur blijft wel 37.2 als ik wakker kom.

Zijn er dames die men verhaal een beetje kunnen herkennen???

Denken jullie dat ik eindelijk eens mag hopen en gelukkig/super blij zijn of dat men maandstonden er toch aankomen door de buikpijn???

Hoop zo dat we eindelijk eens het geluk mogen hebben na 5 jaar maar ben dan ook zo bang dat men hoop en geluk weer afgenomen zullen worden.

Alvast men dank dames.

Posted

Beste Nouckie,

Ik zou proberen om toch voorlopig te blijven genieten. Het is zo moeilijk, maar als ik het zo lees, komt het aardig overheen met mijn verhaal. Ik had ook bloedverlies 12 dagen na punctie, en die kramp. En zoals ze allemaal heel leuk zeggen, het hoort er bij. Het betekent dat je baarmoeder hard aan het werk is om er een mooi kindje van te maken. Ik ben nu inmiddels bijna 19 weken zwanger en ik maak me nog steeds zorgen. Tot 9 weken heb ik ook bijna elke week een bloeding gehad.

De wachtweken zijn verschrikkelijk, maar als je eenmaal weet dat het raak is, wordt het nog erger. Ook ik heb het gevoel van, kan het nu dan wel in 1x goed gaan. Dus ook van mijn kant een voorzichtige felicitatie! Geniet ervan!

Liefs

Posted

Dank je wel dames, maar het is oooo zo moeilijk het is echt een dubbelgevoel....

Langs de ene kant supergelukkig met eindelijk eens een positieve uitslag, langs de andere kant geven de kwaaltjes (éénmalig bloedverlies, de buikkrampen sedert terugplaatsing) me dan weer een onrustgevend gevoel.

@Els1987 een dikke proficiat!!!

Ik hou jullie verder op de hoogte.

Posted

Ik heb toen ik zwanger was een paar dagen na de tp licht bloedverlies gehad. Achteraf een innestelbloeding denk ik. En de buikpijn of gevoel alsof je ongi gaat worden heeft bij mij wel een week of 7 aangehouden.

Succes!

Neel

Posted

Nouckie, dat zijn mooie testen, hoor. Die steeds donkerder worden! Gecombineerd met je hcg uitslag, wil ik je ook alvast een voorzichtige felcicitatie geven.

Ik herken je onrust en ongeloof, hoor.

Ik ben nu zwanger van een cryo. Dit, na 12 terugplaatsingen. De hoop was al bijna opgegeven.

Je durft het bijna niet te geloven. Bang om weer teleurgesteld te gaan worden. Een soort "ingebouwde" bescherming voor jezelf. Het heeft bij mij ook ontzettend lang geduurdf voordat ik mij emotioneel durfde te hechten aan het ukkie in mijn buik. (daar voel ik mij nu dan weer schuldig over)

Ook ik was er toen van overtuigd dat mijn maanstonden er aan gingen komen vanwege alle krampjes. Ik liep al dagen met tampins rond en was aan het afwachten totdat het zover was. Ook na de positieve k.ruidvat testen en de hcg uitslag, bleef ik die krampjes houden. Ik bleef het gevoel houden dat ik ongesteld zou gaan worden. In je lichaam is echter van alles gaande, dus krampjes etc kunnen er ook gewoon bij horen, maar die onzekerheid is killing.

Er wordt hier niet voor niets gesproken over het verlengde wachtbankje. Dus na een positieve test tot aan de eerste 12 of 16 weken.

Ik heb dan weliswaar geen bloedverlies gehad, maar ik heb regelmatig gelezen dat dit echt niets hoeft te betekenen.

Ik wil je heel veel succes wensen en ik hoop dat het hcg mooi is gestegen!

Posted

Wen72 dank je voor je bericht, ik ben blij om te lezen dat er nog meer mensen zijn die zich zo een zorgen maakten en niet konden geloven dat ze eindelijk eens een positief resultaat in handen kregen!!!

Ik denk dat ik nu nog bang zal moeten afwachten tot vrijdag en erop blijven hopen dat hcg mooi gestegen is.

Posted

Hi Nouckie,

Ook van mijn kant een voorzichtige felicitatie.... Wat volgens mij Wen al zegt, de verlengde wachtweken breken nu aan en die zijn geloof ik nog erger dan de 'gewone' wachtweken!

Van mijn kant ook een (eigenlijk 2) ervaring met bloedverlies en toch positief testen. Bij IVF1 had ik op WD11 's morgens heel erg kramp en ook wat bloedverlies (donkerbruin). Was wel eenmalig maar ik verloor alle hoop. 2 dagen later echter testte ik toch mooi positief. Helaas is dat met ongeveer 8,5 week alsnog mis gegaan (MA na 9,5 week). Bij de tweede IVF gebeurde er niks, testte ik negatief en brak mijn menstruatie door meteen na het stoppen met de bollen. Bij de derde IVF had ik op WD10 's middags een paar uur heel licht roze slijm, maar niet echt kramp of zo. Ook toen dacht ik dat het weer over was maar 4 dagen later getest en positief (HCG was toen 220)! Inmiddels 14 weken en 2 dagen maar het voelt nog steeds als de verlengde wachtweken.... Ik voel me idd veiliger bij een 15-of 16 weken grens.

Heel veel sterkte voor de komende tijd en op naar een mooie stijging komende vrijdag!

Groetjes, Beanie

Posted

Jouw bloeduitslag waarde is heel netjes en dat zegt heel veel. Vu houdt aan minimaal 100 hcg op 14 dagen na eisprong/punctie. Daar zit jij dus al ruim op?

Verder had ik ook (best zware) ongikrampen bij mijn cryo plakkertje. Ook met licht bruinverlies.

Ik durf dus juist voorzichtig blij te zijn voor jullie. Niet teveel zorgen maken.

Succes met de nieuwe bloedtest! Als je niet kan wachten wellicht een CB met weekindicatie proberen. Ook al gaf die mij soms toen meer stress dan geruststelling. :)

Posted

Hallo dames,

bedankt voor jullie reactie's ik heb er wel iets aan en voel me vandaag dan ook al iets rustiger.

Ik heb deze morgen (kon het niet laten) nog eens een testje gedaan en ik zie toch elke morgen het streepje dikker en zichtbaarder komen (zie foto). Vandaag zit ik op dag 14 na terugplaatsing van 2 cryo blasto's (progynava en utrogestan) en ik begin nu toch meer en meer te hopen....

Morgenochtend zal ik proberen om niet te testen en ga ik gewoon voor men bloedafname en wacht dan gewoon men resultaat af. Misschien eens langs gaan daarna bij men grootouders ofzo om men gedachten wat te verzetten en de tijd te passeren :-)

Zoals ik al eerder schreef heb ik op dag 11 na terugplaatsing een bloedafname mogen doen (door het bloedverlies tijdens het weekend) en toen stond men hcg op 111.

Morgen dan men 2de bloedafname op dag 15 na terugplaatsing, hoeveel zou men hcg dan ongeveer moeten zijn om goed te zijn???

Posted

Zijn het 5-dags cryo's? Dan zou morgen je hcg tussen 185-3279 moeten zijn... Nogal een ruime marge dus. Succes iig!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Posted

Het zijn inderdaad 5 dagen cryo's, de ene was zelfs al een hatching blastocyst!

Ik weet wel niet vanaf wanneer ik moet beginnen te rekenen dan voor hcg en hoever ik nu zou moeten zijn na die tp van blasto's.

Ik heb op dag 2 van men maandstonden 24/01/2013 moeten beginnen met progynova 1/s'morgens en 1/s'avonds

op dag 7, 29/01/2013 echo baarmoederslijmvlies was toen 5mm moeten verhogen met progynova na 2/s'morgens en 2/s'avonds

op dag 16, 04/02/2013 opnieuw echo baarmoederslijmvlies 8.4mm progynova blijft zelfde 2/s'morgens en 2/s'avonds

op dag 20, 08/02/2013 opnieuw echo baarmoederslijmvlies 10.4 progynova blijft zelfde ( tot bloedafname)

op dag 21, 09/02/2013 ook moeten starten met 3x/dag utrogestan

op dag 26, 14/02/2013 terugplaatsing van 2 blastocysten waarvan 1 als hatching blastocyst (ook moeten starten met bloedverdunner asaflow 1x/dag)

ik kreeg niet eerder een terugplaatsing van men gyne alvorens men baarmoederslijmvlies dik genoeg was, dus weet ik nu niet wanneer ovulatie ofzo plaatsvond, hoe ver ik nu zou moeten zijn, wat de hcg waarde dan zou moeten zijn,...

Is zo frustrerend die onwetendheid!!!!

Posted

Hallo dames,

ik heb me kunnen inhouden deze morgen om geen testje meer te doen!!!

Ik ben geweest voor men bloedafname en zit dus nu in de lange wachturen tot het resultaat... pfff ik ben zo nerveus dat ik alsnog slecht nieuws zal krijgen.

Grtz Nouckie.

Posted

Hallo Dames,

ik heb net de resultaten gekregen van mijn bloedafname en mijn hcg is gestegen naar 755 op dag 15 na tp van 2 cryo blastocysten. Ik ben natuurlijk super tevreden maar vraag me nu natuurlijk af of dit wel voldoende is???

Als ik hier zie bij sommige hoe hoog hun hcg waarden waren/ of zijn!

Volgende week donderdag 07/03/2013 opnieuw bloedafname.

Grtz Nouckie.