Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hey meiden,Ik blijf voorlopig ook nog op dit bankje meeschrijven, ook omdat ik het gevoel heb dat ik hier de meiden beter "ken" (hoe gek dat ook klinkt misschien?)A.s. vrijdag staat mijn TP gepland. Vandaag begonnen met Lutinus. Volgens mij zijn de hormonen lekker met mijn emoties aan de hobbel....:dev::evil2::helluup::cry2::cry2::cry2::cry2::cry2::cry2: Ik ben niet te genieten, moe, chaggie en zit mezelf soms in de weg...Maar goed, we gaan dr weet tegen aan.Mijn baarmoederslijmvlies was 6 mm, op de grens volgens de gyn, ik moet er maar op vertrouwen dat het "goed genoeg"is. Maar ik merk aan mezelf dat na de verschillende medische blunders mijn vertrouwen een stuk minder is geworden....Succes, meiden.Sterkte voor de meiden die het moeilijk hebben:knuf:Liefs Cochanel
Herkenbaar hoor dat je liever op een plekje blijft waar je al mensen kent. Daarom bleef ik hier ook een beetje kletsen, terwijl Daphne meer op het meibankje zit.
  • Reacties 756
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is voor ons dus echt over deze maand. Op de echo was niets meer te zien en ook het hcg was niet verhoogd helaas. Maar goed, nu op naar de volgende ronde

Geplaatst

Cochanel wat shit van die stemmingen hè. Ik kan ook slecht tegen die medicatie (zelfs de pil maakt mij een monster).

klinkt best wel vaag dat je er maar vertrouwen op moet hebben. Kunnen ze niet donderdag kijken of het bms goed genoeg is voor ze ontdooien?

E82 ik had zo goed als geen wachttijd. Behalve wat onderzoekjes die ze wilden doen in een pAr maanden en toen starten. Ik kom ook van een ander ziekenhuis en ik ben er heel blij mee. Los dat ik nu twee keer zwanger ben via Vu, vind ik het heel fijn qua sfeer. Ze zijn persoonlijk zonder hun zakelijkheid te verliezen. Maar het is en blijft persoonlijk. Ik vond Voorburg vreselijk terwijl hier meiden erg blij zijn. Trouwens Vu schijnt ook streng te zijn met cryo beleid.

Patrician wat balen meis!

Geplaatst
Jemig e82, dat is allemaal niet niks!

Zal je in het 'kort' onze tijd in het VU vertellen.

December 2010 intakeformulier ingestuurd naar het VU, 14 februari 2011 intakegesprek, 28 maart startgesprek (in de tussentijd is er een zaadonderzoek bij manlief gedaan en mijn bloed is nagekeken), eind april 2011 starten met de pil, eind mei 2011 starten met deca, begin juni 2011 gonal erbij spuiten, halverwege juni punctie + terugplaatsing (5 cryo's ingevroren), juli positieve zwangerschapstest.

Ik ben op 4 dagen na (gerekend vanaf de 1e afspraak) binnen één jaar geholpen, zwanger geworden én bevallen.

In februari 2013 aangemeld voor cryo-behandeling, 2 maanden wachttijd ivm drukte, april 2013 cryo ontdooit en terugeplaatst en nu weer zwanger!

Van beide terugplaatsingen ben ik dus direct zwanger geworden, enorm bijzonder! Volgens mij heeft het VU best een streng invriesbeleid.

Ik zeg hulde voor het VU, maar dat komt omdat ik dankzij hen twee keer meteen zwanger ben geworden!!

Succes met kiezen, het is allemaal niet niks!

Hihi ik trouwens ook: 2 oktober eerste gesprek, 20 oktober jaar later bevallen. Daarvoor ben ik 9 jaar bezig geweest. Nu voor de 2e keer 1 1/2 jaar, maar mijn leeftijd gaat ook meespelen nu.

Geplaatst

Pfffff, zit ff in de stress... Hahaha!

Een orgasme tijdens een (prille) zwangerschap kan geen kwaad toch??? Leuk hoor, zo'n verjaardagscadeau, maar ik vind het doodeng!

Geplaatst
Pfffff, zit ff in de stress... Hahaha!

Een orgasme tijdens een (prille) zwangerschap kan geen kwaad toch??? Leuk hoor, zo'n verjaardagscadeau, maar ik vind het doodeng!

Ik ook en waag me er maar niet aan!:)

zonder gekheid: was. Bij ha omdat ik echt de longen uit mijn lijf hoest en zo'n spanning op onderbuik van het hoesten dat ik dacht dit is niet normaal. Nuchtere arts: vast is vast. Embryo s zitten muurvast onder gezonde omstandigheden. Oh mevrouw is zwanger via IVF, ach dat zit echt wel goed mevrouw. :)

Geplaatst

Melis maak je niet druk! De vorige keer toen t een mk werd heb ik helemaal niks gedaan. Nu vanaf t begin gewoon steeds waar we zin in hadden ;-) en onze uk doet het nog steeds! Je leest wel eens verhalen over het samen knijpen vd baarmoeder dat t niet goed zou zijn maar ik heb me dr niks van aangetrokken! Mensen die via de natuurlijke manier zwanger worden doen toch ook alles ;-) ik zou gewoon lekker genieten als ik jou was!

Nog gefeliciteerd trouwens!

Geplaatst

Thanks voor jullie bemoedigende woorden!

Geloof ook eigenlijk niet dat het een mk kan veroorzaken, maar piet paniek had ff bevestiging nodig ;-))

Bianc, hoe voel je je?

Hebben jullie eigenlijk FB?

Geplaatst

Melis maak je niet druk! De vorige keer toen t een mk werd heb ik helemaal niks gedaan. Nu vanaf t begin gewoon steeds waar we zin in hadden ;-) en onze uk doet het nog steeds! Je leest wel eens verhalen over het samen knijpen vd baarmoeder dat t niet goed zou zijn maar ik heb me dr niks van aangetrokken! Mensen die via de natuurlijke manier zwanger worden doen toch ook alles ;-) ik zou gewoon lekker genieten als ik jou was!

Nog gefeliciteerd trouwens!

Geplaatst
Het is voor ons dus echt over deze maand. Op de echo was niets meer te zien en ook het hcg was niet verhoogd helaas. Maar goed, nu op naar de volgende ronde

Heel veel sterkte, en wat een uitputting he, eerst een diepe teleurstelling en meteen weer hup schouders eronder.... Heel veel sterkte, en voor de nwe ronde SUCCES!!

Faye@ Ik heb gebeld met de ass vd gyn, en we zijn niet echt maatjes van elkaar, ik ben voor haar de hysterische patiente die te veeeeel te veel meedenkt in dit circuit (waarschijnlijk is ze vergeten dat ik degene ben die alles moet ondergaan en dat het best wel eens moeilijk is)... :angryfire:

Maar we gaan er vrijdag maar weer tegenaan, ik heb vandaag tarwekiemolie capsules van Dr. Vogel gehaald, het schijnt goed te werken op de doorbloeding dus ook op het baarmoederslijvlies. I give it a try!

Liefs Cochanel

Geplaatst

@Melis, zie dat hij t bericht twee keer gestuurd had maf hoor de tweede keer lag ik namelijk al te slapen!

Hier gaat alles goed. Voel me eigenlijk wel goed. Alleen s avonds na t eten ben ik zo broerd en nog wel veel moe. Ach als dat alles is. Ik heb wel fb!

Geplaatst
Heel veel sterkte, en wat een uitputting he, eerst een diepe teleurstelling en meteen weer hup schouders eronder.... Heel veel sterkte, en voor de nwe ronde SUCCES!!

Faye@ Ik heb gebeld met de ass vd gyn, en we zijn niet echt maatjes van elkaar, ik ben voor haar de hysterische patiente die te veeeeel te veel meedenkt in dit circuit (waarschijnlijk is ze vergeten dat ik degene ben die alles moet ondergaan en dat het best wel eens moeilijk is)... :angryfire:

Maar we gaan er vrijdag maar weer tegenaan, ik heb vandaag tarwekiemolie capsules van Dr. Vogel gehaald, het schijnt goed te werken op de doorbloeding dus ook op het baarmoederslijvlies. I give it a try!

Liefs Cochanel

Enne misschien bijgeloof maar je zou ook granaatppelsap kunnen gaan drinkn. Weet niet of je daar al iets over gelezen hebt, maar verrassend veel meiden hebben daar een positieve ervaring mee.

Geplaatst
Ik heb bij beide terugplaatsingen dagelijks een groot gals granaatappelsap gedronken en zie mijn handtekening...

Ik bij vijf tp's niet, met de laatste wel en nu zwanger. Geen idee of het werkt maar lees dit toevallig wel vaak!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ga jullie tip vd granaatappelsap opvolgen, wie weet... ;-)

hoe lang hebben jullie dit volgehouden?

Morgen is t zover....de TP.... ( en toch ben ik weer een beetje zenuwachtig....) ik heb voor de zekerheid 25 zwangerschapstesten a 1 euro per stuk besteld, hahaha dus....ik kan testen wanneer ik wil.... (Of dit verstandig is laat ik in t midden)

slaap lekker meiden!

cochanel

Geplaatst

Hey meiden,

De spannende wachtdagen zijn weer begonnen! de TP ging heel goed, het was weer bijzonder....we hebben zelfs foto's ons embryootje!! Ik ga ze proberen te plaatsen. Ik ga nu een glas granaatappelsap drinken ;-)

Hoe gaat het met jullie?

liefs Cochanel

Geplaatst
Gefeliciteerd met je emmy aan boord, lekker broeden!! Wanneer mag je testen? Geniet van je granaatappelsap ;-)

Thanks Melis. De sap is best lekker zolang je weet waarvoor je het doet ;-)

Hoop dat t met jou goed gaat! Al last van zwangerschaskwaaltjes? Geniet van je wondertje!

Geplaatst
Hey meiden,

De spannende wachtdagen zijn weer begonnen! de TP ging heel goed, het was weer bijzonder....we hebben zelfs foto's ons embryootje!! Ik ga ze proberen te plaatsen. Ik ga nu een glas granaatappelsap drinken ;-)

Hoe gaat het met jullie?

liefs Cochanel

Super meis! Zet hem op hè! Enne..tipje: mocht je de sap erg bitter vinden, op kamer temp laten komen, dan smaakt het zelfs lekker. Lol

Geplaatst

@Cocochanel: bewaren die foto!!! Misschien wel de eerste foto van jullie wondertje!!!

Ik heb het verhaal over de granaatappel even gemist geloof ik... Waar is dat goed voor? Kijken of ik Daphne daar eventueel ook aan krijg haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden