Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik moest gelijk aan je denken toen ik gisteren die pukkel ontdekte. Haha beetje raar hoor.

We zitten nu in het zkh en het is echt retedruk. Ben er al twintig minuten en denk dat ik hier zeker nog drie kwartier zit. Er is hier altijd inloopspreekuur voor de fm. Op zich wel handig, want je hoeft nooit een afspraak te maken, maar soms wacht je daardoor eeuwig.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb net gebeld en de hcg is teruggelopen naar 2.

Dat had ik al verwacht maar je word toch nog een keer met je neus op de feiten gedrukt.

Het s dus weeeer echt mislukt.

Op naar de cryo!

Oooh oskaasan ik snap je helemaal lijkt me zoooo genant zo,n pukkel op je kont en je moet zo gaan liggen ha,..maar ja je kan er niks aan doen.voel je het niet met zitten ha !

Succes allemaal !!

Geplaatst

Ah bah, noah. Wat ontzettend stom. Ook al verwacht je het wel, want een hcg van 7 is echt heel laag, het is zeker confronterend om dat zo bevestigd te krijgen. Ik weet er alles van. Dikke knuffel en inderdaad op naar de cryo. Eerst edele maand rust, denk ik toch?

Bianc, al getest?

Geplaatst

Oh Bianc, wat naar. En stom en oneerlijk. Bah!

Gelukkig nog een cryo, maar ik weet dat dat voor nu maar een schrale troost is.

Hoe is het met je buik? Nog meer last gehad van alle nare bijwerkingen die je na de behandeling had?

Dikke knuffel!

Geplaatst

Hoi Bianca.

Ja wij liepen gelijk op he.. en helaas voor ons beiden weeeer pech!

Verdorie hoe kan het nou he !

Wij hebben pas 2 juni een gesprek met de sutter.

Dat was voor vandaag wel weer een teleurstelling hoor.

Ik dacht volgende mnd met de cryo door te gaan ,maar eerst een gesprek dus,.nou wel beter dat wel.

Maar het liefst ga ik gelijk door!.

Sterkte bianc

Je moet er weer even doorheen.hoe moeilijk dat ook is.

Maar je weet...kost tijd maar komt goed me is.

Denk aan de positieve dingen.

Geplaatst

Dankje okasaan en noah!

het gaat redelijk hier..

Jeetje noah 2 juni pas een plekje!! Ik heb vrijdag heel de middag gebeld en niemand te pakken kunnen krijgen, dus om 16 uur een mail gestuurd. Nog niks op gehoord dus zal morgen denk pas antwoord krijgen. Ben benieuwd wanneer wij dan pas weer terecht kunnen :(

jij bent ent toch alweer begonnen okasaan? Hoe gaat het bij jou?

groetjes Bianca

Geplaatst

Hoi bianc

Heb je vandaag wel contact gehad met gent? Heb je een afspraak gemaakt?

Ik heb vr ook heeeel vaak gebeld en uiteindelijk kreeg ik ze te pakken.

Geplaatst

Bellen jullie met het rechtstreekse nummer? Dan kom je er vaak niet doorheen. Ik bel altijd naar het algemene nummer en laat me dan doorverbinden naar de IVF afd. Dan kom je in de wacht en dan ben je er altijd binnen een half uur doorheen. Meestal binnen een kwartier al. Dat was een tip van Wen (geloof ik) om het op deze manier te doen.

Ik heb vandaag pregnyl gespoten, dus morgen eisprong. Dan op dag 6 (want het is een cryo) de TP. dus maandag gaan we naar Gent (als het ontdooien goed gaat).

Geplaatst

Okaasan, het schiet alweer op, heel spannend weer! Ik ga weer heel veel duimen voor je. We moeten echt met z'n allen naar het uitgerekend bankje!!!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Okaasan, dat gaat weer lekker snel gelukkig. Heb je de vorige keer ook pregnyl gebruikt? Ik dacht dat ze het altijd zonder deden in Gent.

Noes en Noah, hoe is het jullie ook snel weer door?

Geplaatst

klopt hoor Moedeloos, normaal laten ze je ovulatietesten doen, maar ik word daar altijd vreselijk nerveus van (heb ik niet te veel gedronken, dure clearblue testen die geen smiley geven, terwijl je eisprong er wel bijna is, dus in utrecht deed ik altijd bloedtesten bij de IUI, en de cryo's doen ze sowieso met echo's). Dus De S. riep geljik dat ik dan maar FM-echo's moest maken. Vorige cryo had ik ook al een piek (in het weekend kan ik hier geen FM laten maken), en mocht ik de pregnyl toch spuiten, als een boost voor een optimaal binnenklimaat ;-) Ik gebruik nu ook Utro, terwijl dat echt niet nodig is waarschijnlijk,maar ja, na 15 embryo's… De S. vond dat ook prima toen ik daar naar vroeg.

En Noes, dat is een erg goed idee, allemaal op 1 bankje! Uitgerekend december 2014, here we come (euh, nou ja, dat hopen we dus heel hard).

Woensdag start ik ook weer met alle andere meds, ben ik zeggen en schrijven 1 week zonder prednisolon geweest. Dat zet ook niet echt zoden aan de dijk. Als het nu weer mis gaat, slik ik gewoon door.

Geplaatst

Hoi moedeloos

Ik had gedacht volgende maand gelijk door te kunnen gaan maar eerst een gesprek met de sutter.

En dat kon niet eerder dan 2 juni !

Wel fijn eerst een gesprek...ben wel benieuwd wat zij er van vind.

Ik had dus wel hcg in mijn bloed heel weinig maar...dus er is wel iets gaande geweest.gaat dus steeds mis bij de in nesteling denk ik.

Dus ik moet weer ff geduld hebben.

Noes:

Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat we straks allemaal op het wachtbankje zitten !

Bianc hoe gaat het al een afspraak gemaakt?hoop dat je niet zo lang hoeft te wachten.

Geplaatst

Wat fijn okasaan dat je maandag alweer naar Gent kan voor je cryo!! Kunnen we weer met z'n allen duimen voor jou.. Spannend!

ik heb vandaag een berichtje gehad vanuit Gent. Ik kan voor aanstaande ronde weer starten met de ovulatietesten voor het plannen voor een pipelle. Ook had ik gevraagd of ik op diezelfde dag een afspraak kan krijgen met de sutter, maar daar heb ik nog geen duidelijk antwoord over, dus weer even een mailtje terugsturen straks. Heb geen zin om straks weer al die klachten te krijgen namelijk.. Ben bij de huisarts geweest en die denkt dat mijn maag van slag is door al die utrogestan en vooral progynova.

Je kan altijd tussendoor bellen he noah of er een afspraak uitgevallen is, misschien kun je dan eerder terecht... Duurt nog zolang 2 juni :(

noes des ga jij ook starten voor een cryo? Of verse tp?

liefs Bianca

Geplaatst

Ze maken in de cyclus voor de terugplaatsing dan krasjes in je baarmoeder, zodat de innestelingskans groter is. Aangezien dat elke keer mijn probleem is moet ik dat nu voortaan elke poging doen.

Geplaatst

Hi noah,

je voelt het wel een beetje natuurlijk, maar het doet geen pijn vond ik.

er gebeurt hetzelfde al bij een terugplaatsing, alleen dan gaan ze met een ander instrument een beetje krasjes zetten in je baarmoeder. Dit duurt nog geen 2 minuutjes bij elkaar, dus wel een aanrader aangezien de innesteling bij jou ook niet wilt lukken.

Geplaatst

Okee bianc dat is fijn om te weten.

Ja als je meer kans daarmee hebt dan doe je dat natuurlijk

Was alleen beetje bang dat het op de hysteroscopie lijkt.,want dat deed bij mij echt zo,n vreselijk pijn!

Maar dat is dus niet zo ha!

Nou ik ga het er zeeeker over hebben.

Heb jij nou al een afspraak gemaakt ?

Geplaatst

Spannend okasaan bijna weer een tp.. Ik ga voor je duimen dat hij goed ontdooit...

En de andere meiden natuurlijk ook heel veel succes...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Geen wachtweken voor mij. De cryo was goed ontdooit gisteren, maar is vannacht toch ingestort. We waren al een uur onderweg en konden dus weer omkeren. Dit wordt (is eigenlijk al) een enorme baaldag. Stom!

Noah, een pipelle is echt een eitje. Inderdaad bijna hetzelfde als een TP, met een zelfde soort canule doen ze dat, alleen plaatsen ze dan niets terug, maar halen ze was baarmoederslijmvlies weg. Daar heb je soms nog een beetje krampen van en/of bloedverlies. Maar is echt niet heel pijnlijk. Soms een beetje, maar het is in een minuutje gepiept, dus in vergelijking wat we allemaal moeten doorstaan in de MMM, overleef je een pipelle zeker.

Geplaatst

Oh okaasan wat vreselijk voor je !

Weer verdriet en jezelf weer bij elkaar vegen.

Gooi alles er maar weer uit meid .deze rotdag .. sterkte!!!

En bedankt voor je uitleg

Het is de moeite waard en schrijf dit ook op mijn briefje voor 2 juni

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden