Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh getsie Bianc wat naar dat het weer mislukt is. En dat ondanks alle extra medicatie. Moeilijk weer hoor. Gelukkig nog cryo's, maar ik begreep van je dat ze er eerst PGD op doen? Mag ik vragen waarvoor? Bij eerdere pogingen hadden jullie dat niet gedaan toch?

Noah, jouw startdatum komt ook snel weer dichterbij, nog maar klein maandje.

Hier gaat het goed goed hoor, ben alleen nog steeds behoorlijk futloos. En dat is wel vervelend, maar is niet anders. En het blijft allemaal heel spannend, maar de spanning zoals in het begin of het allemaal goed zou blijven gaan, is er wel wat vanaf. Zaterdag zelfs een heel lief truitje gekocht, en dat had ik twee weken geleden echt nog niet gedurfd. Aan zulke dingen merk ik dat mijn vertrouwen wel aan het groeien is. Maar dat mag ook wel na ruim 15 weken ;-)

Dames zet hem op allemaal en ik hoop heel hard dat Gent voor jullie net zo'n mooi emmie weet te maken als voor ons. De duimen draaien hier voor jullie.

2015.png

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

zo vrijdag eerste gesprek gehad met dr. Gerris, hij wil graag toch ook een tese uitvoeren bij mijn mannetje, hij vond de overdracht van het erasmus erg simpel en n.a.v. onze ervaringen daar heeft hij toch zijn twijfels als de tese wel goed is uitgevoerd in het erasmus ook gezien mijn mannetje en ik al drie prachtige meiden hebben, en hij in zijn carriere maar 1 keer eerder had meegemaakt dat een man volledig onvruchtbaar zou zijn na eerder kinderen te hebben verwekt. onmogelijk is het natuurlijk niet maar hoopvol is het nu wel.. dus 5 december een tese dezelfde middag de uitslagen, ik heb de pil voorgeschreven gekregen en moet daar meteen op mijn eerste menstruatie dag mee starten en op 5 december stoppen. Wel heel apart om aan de pil te gaan. ben eigenlijk nu ook wel benieuwd dat als ik moet stoppen op 5 december als ze dan als er wat gevonden wordt dan ook echt bij mij ook al gaan starten met de voorbereidingen van icsi, wie heeft hier al ervaring mee? en hoe ging het verloop?

Gent heeft meteen aanvraag ingediend bij de verzekering omdat blijkt dat onze verzekering een contract met hun heeft dus hopelijk dat wij binnen 14 dagen de toestemming krijgen.

Geplaatst

Jeetje Shanty, wat een spannende ontwikkelingen. En hoopgevend dat dit eigenlijk niet kan. Succes met wachten tot 5 december. Sorry, krijg er wel een beetje een giechel van, op 5 december kijken of er zaad is. Dat zou een mooi cadeau zijn. Sorry.

Maar wat ontzettend fijn dat ook jullie casus zo ontzettend serieus wordt genomen in Gent. Wij hebben ons daar ook goed gehoord gevoeld en met mij vele anderen als ik alle verhalen van de Gent-gangers lees.

Nog minder dan twee maanden, dan zijn jullie aan de beurt. En gelijk de uitslag! Super

2015.png

Geplaatst

Hi okasaan, helaas was zaterdagochtend mijn streepje al bijna verdwenen op de test, dus gelijk bloed wezen prikken.. Zondag werden we gebeld door Gent dat het hcg gedaald was naar 65.. Dus helaas mocht het weer niet zo zijn.. :-( maar wel eindelijk een kleine week zwanger geweest :-) het verst behaalde tot nu toe.. voel me wel onwijs verdrietig nu.. Kon het zelf nog niet echt geloven, maar ja als de bloedtesten positief zijn dan hoop je toch dat het eindelijk eens mag gaan gebeuren.. En dan wordt je weer teleurgesteld.. Pfff... :-(

shanty, wij hebben in eind februari 2012 tese gedaan in Gent. 12 rietjes zaad aan overgehouden.. Ze zouden bij mijn vriend alleen tese doen, maar hebben ook mesa gedaan tijdens de operatie, dus hier hebben we ook wat rietjes van.

In begin maart kon ik gelijk beginnen met de hormonen spuiten, dus niet lang moeten wachten. Ik denk alleen niet dat ze je in december laten starten, ivm sluiting van het lab. Afgelopen jaar ben ik hier zelf de mist in gegaan, dat er geen punctie gedaan kon worden ivm sluiting, terwijl ik wel alle medicatie al had genomen.. Beetje slecht gepland dus.. :-(

nog een kleine 2 maandjes, spannend hoor!! Veel succes alvast :-)

liefs bianc

Geplaatst

Och Bianc, wat ellendig en verdrietig. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Wij waren, na de eerste keer een paar dagen zwanger van de TP in Gent, ook zo verdrietig, maar ook zo hoopvol. Gent was voor ons dus een goede stap, met alle meds erbij die ik in Nederland niet kreeg.

Ik heb alle pogingen 0,3 Fraxiparine gespoten, 80 Mg Ascal en 10 Mg prednisolon. En nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik de allerlaatste cryo de dosis verdubbeld heb. Dat had ik ook bij de verse TP gedaan, en die is niet blijven plakken, dus of het aan die twintig Mg ligt? Ik weet het niet, het is vast en combinatie van factoren geweest. Ik had het ook aan De S. gevraagd om de prednisolon op te hogen, maar dat vond zij niet nodig.

Veel sterkte ermee. En je hebt nog cryos's dus hopelijk gaat deze poging toch nog een mooie en lange zwangerschap opleveren. Zet hem op meid!

2015.png

Geplaatst

Dank jullie wel, tja toch wel heel apart en inderdaad 5 dec, zou een fantastisch Sinterklaas cadeautje wezen als er wat gevonden wordt tijdens de tese.

maar ik moet die dag ook stoppen met de pil, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat ze dan mits er wat gevonden is bij de tese mij ook direct klaar stomen voor het vervolg, waarom moet ik anders 5 dec stoppen?

waar ik wel bang voor ben wat als ik door de pil nou niet ong. wordt wat dan gaan ze dan gewoon wel starten of is die maand dan verloren, en zal mijn BMS niet dunner worden door de pil, maak mij daar toch wel zorgen over( wordt er ook niet jonger op)

vanaf welke dag start je met de hormonen na de pilstop? En hoeveel dagen zit er dan tussen het starten en de punctie?

ik hoop eigenlijk dat wij het misschien net redden voor de kerst.

krijg je de medicatie meteen mee vanuit het ziekenhuis of krijg je een recept en kan je het bij je eigen apotheek ophalen. Sorry hoor dames maar het ging ook allemaal zo vlug vrijdag, zo zaten wij bij dr Gerris en daarna alweer bij de vroedvrouw die de afspraken maakte voor 5 dec. En die mij de pil voorschreef en aangaf dat ik daar op mijn eerst volgende ong. mee moest beginnen en stoppen op 5 dec als mijn mannetje zijn Tese krijgt.

nou heb ik ook ergens gelezen dat sommige een hotel in Gent boeken voor de afspraken welke kunnen jullie ons aanraden? En hoe liggen de prijzen?

dank jullie wel voor de info en jullie ervaringen en jullie ook heel veel succes verder

liefs Shanty

Geplaatst

Hoi shanty.

Wij gaan altijd naar het holiday inn hotel.dat is maar 5 min rijden.je moet zeggen dat je voor het ziekenhuis komt krijg je korting.

Voor 2 pers met parkeren erbij 90 euro.parkeren kost een tientje.maar heel schoon en net hotelletje goed bevallen!

Je moet het hele traject maar over je heen laten komen.ik dacht ook in het begin...oooh gaat het allemaal wel goed en was zoo bang dat ik het zelf niet goed zou doen met de medicatie en zo....maar komt echt goed,als jij alles volgt dan komt t helemaal goed.maak je maar geen zorgen

En als je iets niet weet kan je ze altijd bellen.ze zijn ontzettend lief en begaand met je.

.4 nov moet ik ook starten met de pil.en 18 nov naar gent voor de echo of ik cystes heb en dan krijg ik ook het schema mee.

Dus spannend weer het is onze 5e poging.

Geplaatst

Dank je wel Noah!

Spannend voor jullie de vijfde poging?

Mag ik vragen hoe het met de medicatie is gegaan, is het goed te doen of viel het je tegen, ik werk zelf wisselende diensten en niemand weet dat wij hier mee starten dus maak mij wel wat zorgen over de momenten dat ik met de hormonen aan de gang moet.

Is dit ook de vijfde poging in Gent?

Liefs Shanty

Geplaatst

Hoi shanty,

wij hebben inderdaad ook 2x in holiday inn expo geslapen. Lekker dichtbij en goed te doen.. Zelf vind ik het prettiger om lekker thuis te slapen, dus eigenlijk alleen tijdens de tese operatie en 1x voor de punctie gedaan.

Van de medicatie had ik totaal geen last, de laatste dagen voelde mijn buik alleen een beetje vol aan, maar ik heb ook meestal tussen de 25-30 eicellen..

de verpleegster zijn allemaal reuze aardig in Gent en willen je altijd helpen, dus als je twijfelt of je wilt wat weten gewoon mailen en je heb vaak dezelfde dag nog een antwoord.

de reden dat wij bij dr Gerris weg zijn gegaan, is door de verkeerde planning tijdens kerstsluiting.. Overgestapt naar de sutter en die wilde voor onze 3e poging gelijk nieuwe dingen proberen.. Hier waren we erg blij mee.. Ondertussen zitten wij in onze 4e poging en helaas nog zonder resultaat..

Waarschijnljjk zal je net als ons, als je ongesteld wordt na pilstop bellen naar Gent en dan op dag 3 een controle echo en vanaf dan starten met medicatie (decapeptyl?)

het varieert wel een beetje per persoon wanneer je de punctie heb. Ik heb het op dag 23,21,25,19 gehad na 1e dag menstruatie..

Vanaf dit jaar moet je ook verplicht de medicatie in de apotheek daar kopen. Dit geldt niet voor de utrogestan, bloedverdunners en prednison.. Maar wel de gonal-f, pregnyl, decapeptyl..

ik hoop dat je voor de kerst nog een punctie kan krijgen!

liefs bianc

Geplaatst

Shanty

Nee niet de 5e keer in gent.

De eerste drie pogingen in Ned ,de 4e in gent was goed bevallen en nu de 5e keer weer gent.

En van de hormonen heb ik ei gelijk nooit zo,n last ,ja beetje hoe je je elke maand voelt meet niet hoor.

Maar dat zal bij elke vrouw verschillen denk ik

Geplaatst

Dank je wel Bianc voor de heldere toelichting, zo dat zijn aardig wat eicellen snap dat je buik dan vol aanvoelt!

Hebben jullie ook alle echo in Gent gedaan?

Spannend vierde poging, wanneer start deze? Zal heel hard voor je duimen dat deze poging positief nieuws brengt.

Liefs Shanty

Geplaatst

Noah ik hoop dat ik ook niet teveel last zal ondervinden van de hormonen, maar wat moet dat moet, ik hoop alleen dat mijn eitjes nog willen zit toch ook al aan de 39 jaar!

En hopen dat ze wat met de Tese vinden en anders misschien een donor.

Liefs shanty

Geplaatst

Hoi shanty,

Ja ze werken 7 dagen in de week :-)

wij hebben tijdens de 1 en 2e icsi poging de begin en eindecho in Gent gehad, de andere echo's hier in Voorburg.

Tijdens de 3e icsi hebben wij zelfs alle echo's in Voorburg laten maken, wat wij erg fijn vonden, want 5 uur in de auto voor 2 minuutjes op de stoel is niet fijn..

Afgelopen september zijn we begonnen met de 4e icsi poging. Hierbij hebben we zelfs de punctie in Voorburg mogen doen. We moesten zelf de eitjes brengen naar Gent.. En vervolgens alleen de tp in Gent. Hierdoor was ik een stuks minder gestrest dan vorige pogingen.. Misschien dat de embryo daarom ook een anderhalve week heeft blijven zitten haha..

Volgende cyclus mogen we weer starten met onze cryo's als deze goed ontdooien..

Liefs bianc

Geplaatst

Hoi Bianc

Wij gaan de eerste poging alles in Gent doen, kijk inderdaad wel tegen de reistijden op laatst waren wij om 15.00 al klaar maar pas om 20.00 thuis, verkeer zat echt helemaal vast.

De heenweg waten wij 3 uurtjes onderweg dus dat was nog te doen.

Wel fijn dat jullie de tussen echo in NL kunnen laten doen!

Spannend wel fijn dat er een cryo is ik duim voor jullie dat deze goed ontdooien en dat deze zich goed zal innestelen en dat je op de roze wolk mag zitten!

Wel fijn zeg dat ze 7 dagen open zijn

Liefs

Shanty

Geplaatst

Wij doen ook altijd de tussen echo,s in Ned ,waar we onze 3pogingen ook hebben gedaan lekker dichtbij.

Gelukkig wel anders is het helemaal lastig...wij wonen in Hilversum dus als we zo door kunnen rijden zijn wij er zo ongeveer met 2uurtjes..

Maar op de dag zit het altijd tegen ,echt ze rijden ook als gekken daar,je moet zoo goed opletten die rot vrachtwagens ook!

Als we er vroeg moeten zijn dan gaan we er meestal wel savonds al naartoe...geen spanning van kom ik wel op tijd.daar heb ik wel van geleerd ha !

Shanty

Kan jij de tussenechos niet ook in Ned doen dan ?

Geplaatst

Wij wonen ook in het Gooi, maar hebben er bewust voor gekozen om alles in Gent te doen. We hadden absoluut geen vertrouwen meer in het NL'se zkh en we wilden geen enkele kans op vertraging van resultaten of verwarring over wat dan ook. En we wilden ook niets meer hoeven vervoeren. Geen gezeul met eitjes, maar gewoon meteen op de plek van het lab zijn.

Dus heel veel nachtjes in het Holiday Inn om de hoek van het UZ Gent doorgebracht ;-)

Een volgende keer (hopelijk over anderhalf jaar ofzo :-D ) willen we het precies weer zo. Gent - en dan met name prof De Sutter - is ons uitstekend bevallen. Zeker na alle fouten die er in NL gemaakt zijn wilde ik dat we eerder de stap gezet hadden.

Geplaatst

Hoi Gentgangers,

Mag ik met jullie meeschrijven? Wij zijn deze week voor een intakegesprek in Gent geweest. Op UMC Utrecht zijn we na 8 TP's (allemaal ICSI-poging 1) even uitgekeken. In Gent gaan ze nu alle mogelijke onderzoeken doen die passen bij 'repetitief innestelfalen'. Ben heel blij dat er misschien weer nieuwe mogelijkheden komen, dat geeft hoop en moed (en die waren we langzaamaan aan het verliezen).

Vrachtwagens: herkenbaar! Op de terugweg aangereden Gelukkig alleen een deuk.

Vraagje: weet iemand of UMC zou willen meewerken aan echo's e.d.? Of kan samenwerking alleen met ziekenhuizen zonder eigen lab?

Iedereen hier in elk geval heel veel succes en geluk gewenst!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Olijfje welkom hier. Precies de zelfde route als wij, alleen stapten wij pas na 3 ICSI's over van UMC naar Gent.

UMC doet geen eco/bloedonderzoek. Wel maken ze een mooie samenvatting van je dossier wat je nodig hebt in Gent. Gewoon om vragen, heb je recht op. Wij kregen het bij het laatste afsluitende consult in het UMC. Heel handig, want zo konden we ook even doorlopen of alles erin zat.

Waar je goed terecht kan is het Diak in Utrecht. De Fertiliteitsafdeling daar faciliteert daar uitstekend voor buitenlandse behandelingen. Van te voren wel een afspraak maken met een van de gyns die dan even kennis met je wil maken (die arts zie je nooit meer, haha) en wil weten waarom je overstapt naar het buitenland. Zeg dan vooral niet dat je gaat voor behandelingen die hier niet gedaan worden (zoals assisted hatching) of voor het gebruik van aanvullende medicatie (zoals Prednisolon), want dan heb je grote kans dat ze je niet willen helpen. Bij ons was het simpel; UMC had ons zelfs min of meer aangeraden naar het buitenland te gaan, omdat je "in NL toch in elk zkh aan het zelfde protocol vast zou zitten als wat zij ook gebruikten". Een stap naar het buitenland konden ze zich dus erg goed voorstellen.

De FM doen ze op een inloopspreekuur in de ochtend tussen 7.30-9u. Erg makkelijk, je hoeft geen afspraak te maken, want vaak hoor je pas laat in de middag van Gent of je de volgende dag weer een echo moet. Bloedprikken ze alles wat je vraagt, en kun je tussen de middag bellen voor de uitslag. Werkt ook altijd goed! En ook niet onbelangrijk, hartstikke lieve en meewerkende en -denkende verpleegkundigen die daar werken.

Het enige nadeel is dat ze in het weekend dicht zijn.

Veel succes!

Jij gaat goed he okaasan !

Ja Baby Ties gaat goed. Ik iets minder, want heb echt geen energie. Lees en leef dus wel overal mee, maar schrijf niet zo veel.

Bianc hoe is het met jou? De klap al een klein beetje te boven?

Geplaatst

Dank je wel okaasan, goede tips! Van dossier hebben we een kopie, kon je schriftelijk aanvragen. Ik vond het heel interessant om alle info te hebben en zelf eens te kunnen lezen.

Nu tijdens het wachten op de uitslagen hebben we mooi de tijd om kennis te maken in Diak. Ik zal mijn tong eraf bijten om niets te zeggen over de Belgische onderzoeken! Goed om te weten.

Ik hoop voor jou op snel weer wat meer energie!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ik weet dat niet zeker hoor, dus ik zou je tong er niet te hard afbijten ;-). Maar die indruk kreeg ik sterk. Het is al zo'n tijd geleden dat wij dat gesprek hadden bij dr. Boersm@ geloof ik. Maar ze vroeg wel iets in die richting en dat heb ik hard ontkend. Haha,toen zag het er ook nog niet naar uit dat ik prednisolon zou gaan gebruiken, dus niets gelogen. Wellicht vragen andere artsen daar helemaal niets. Ik ben benieuwd of het je daar even goed bevalt als het ons deed.

2015.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden