Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Liedje!!!! Leuk je hier ook te zien!

Hoe voel je je nu, okasaan? Begin je al wat vertrouwen te krijgen?

Toen ik zwanger werd van mijn dochtertje* slikte ik helemaal geen prednison, toen was het "gewoon" de 2e ICSI raak. Pas nadat het daarna niet meer lukte met alle mooie embryos, ben ik verder gaan zoeken en kwam er eerst de immuunproblemen bij, toen mijn lage AMH en daarna nog Factor V Leiden. Zo bijzonder dat ik dus wel zwanger ben geweest! Dus van afbouwen van prednison tijdens een zwangerschap heb ik dus geen verstand, zou daar Gent maar op vertrouwen als ze een advies geven.

Het genetisch onderzoek wordt op ons beiden gedaan. Onze dochter is na haar overlijden helemaal onderzocht, maar omdat er niks genetisch gevonden werd bij haar, was het niet nodig om ons te onderzoeken. Nu willen we echter wel weten of er mogelijk bij ons toch wat zit waardoor het maar niet lukt. Ik vind het wel heel spannend hoor en hoop zo dat er niks gevonden zal worden!

Ons dossier vanuit DD zwerft nu ergens tussen DD en ons in, ze hebben het 3 weken geleden op de post gedaan, maar het is niet aangekomen en nu hebben ze het opnieuw verstuurd. Fijn idee dat al onze gegevens dus ergens open en bloot liggen. Ach ja, wat maakt het uit, is toch niet echt bepaald interessante info ;-)

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij zijn al in gent..morgenochtend terugplaatsing van laatste enige cryo. eerst s,ochtends maar het telefoontje afwachten pfff spannend.

Hoop zoo dat ie goed is !!

Moedeloos hoe gaat het .?

Geplaatst

Superspannend Noah. Maar eentje in de vriezer toch? Of nou ja, eigenlijk al een dag eruit. Nog 5 minuten dan kunnen ze bellen. Ik duim voor goed nieuws en een mooi embryo. Post je de eerste pasfoto ook?

Dolfijntje, zeker een bijzonder verhaal dat je van je dochter 'gewoon' zwanger bent geworden. En ik zal zeker op het advies van GEnt afgaan en dat van de hematoloog uit het Meander. Dat is dezelfdedie Fleur ook heeft. Echt een heel erg geschikte man. Dus als jij ooit nog een ander zoekt, dan moetje echt naar hem.

En dat genetischonderzoek is echt spannend inderdaad. Maar fijn dat dat ook nog hier gebeurd. Dan kan GEnt wel wat sneller. En inderdaad hopen dat er niets uitkomt. Alhoewel ik het idee heb dat ze in Gent wat sneller PGD doen, dus dat ze je zeker kunnen helpen. Zit je natuurlijk niet op te wachten. Want dan verlies je hoogstwaarschijnlijk weer meer emmies, maar het kan daar volgens mij wel. Althans ik had het zo begrepen tijdens onze intake, maar het bleek voor ons gelukkig niet aan de orde omdat ik ook geheel normaal bleek te zijn. hahahah

Geplaatst

Dee, dank je wel voor je lieve berichtje.

Inderdaad is de hCG-waarde nog nooit zo mooi geweest. De eerste meting was al hoger dan ik ooit op die dag gehad heb. En de stijging is ook veel sneller dan ik ooit had. Dat geeft de burger dus moed.

En wat mijn record tijd is, ik weet het niet precies. Vorige keren had ik of snel lichter wordende streepjes, of bloedverlies en krampen (of alles tegelijkertijd). Dat heb ik nu allemaal niet. We hebben wel een keer de 6wk3d-echo gehaald, maar toen wist ik al dat er niets te zien zou zijn. Dat klopt ook. Gek genoeg verloor ik het vruchtje/weefsel toch pas later. Maar de echo liet niets zien. Ik had toen in week5 al het idee dat het niet meer goed zou zijn en dat klopte ook.

Nu blijf ik misselijk, heb ik donkerder testen dan ik ooit gehad heb en ben ik moeeeeeee. Dus wat dat betreft begin ik er wel steeds meer vertrouwen in te krijgen in te krijgen.

Maar dat vertrouwen is meer in het feit dat er nu nog van alles gebeurd. Vertrouwen in dat we woensdag een kloppend hartje te zien krijgen. Nee dat is er nog niet echt. Ik heb zelfs al gezocht naar een echobureau vlakbij ons vakantieadres voor mocht er in Gent toch niets te zien zijn omdat het wellicht tochiets later ingenesteld is. Maar dat ga ik niet doen. Wat een afzetters die Engelsen. Poehhhh, £99 voor een echo van 10 minuten.

Ikgeloof dat eigenlijk vooral het ongeloof dat het dan nu misschien toch lukt de overhand heeft. Maar goed dat ongeloof vind ik ookniet zo gek na 5,5 jaar.

En je rijtje meds klopt helemaal: 20mg Prednisolon, Fraxiparine en Ascal (antistolling) en Levothyroxine (Schildklier) en dan niet te vergeten, de heerlijke Utro-bollen. Ben benieuwd wanneer ik alles af mag gaan bouwen als het woensdag allemaal goed is.

Geplaatst

Het geluk zit ons wederom niet mee. Geen teruglplaatsing.

We rijden nu gelijk terug naar huis. Echt een teleurstelling.

Pog 4 is nu ook voorbij maar we gaan wel door.

Wachtlijsten zijn alleen zoo lang ook zon frustratie.eerst dit maar weer verwerken

Geplaatst

Breek ff in voor Okaasan:

Ik snap dat je alles zo snel mogelijk wilt afbouwen maar doe het alsjeblieft niet te snel! Bij mijn eerste IVF ging het snel mis na het stoppen met de utro bollen (na 8 weken), ik weet natuurlijk niet of er een verband was. Maar toen ik zwanger was van Q heb ik echt gesmeekt of ik tot 12 weken door mocht doorgaan. Ik heb de hele zwangerschap fraxi (later Clexane) gespoten, stop daar ook niet te vroeg mee want dan kan de doorbloeding van de placenta in gevaar komen! Stolsels wil je echt niet hebben! Doe dus rustig aan, en als je langer door moet: so be it... (Ascal mag tot week 36, fraxi/clexane gewoon door alleen dan moet je goede afspraken maken over de bevalling en zul je waarschijnlijk een medische indicatie hebben - maar mijn ervaring is dat je daar niet rouwig om hoeft te zijn!)

En nu: op naar een mooi kloppend hartje op 6 augustus (toch?)!

En breekt weer uit

Geplaatst

Noah wat een ontzettende klap!!! Wat vreselijk zwaar dat je nu weer terug naar huis moet... Sterkte!

okasaan, ik ben bij de hematoloog van Fleur geweest, maar hij wilde juist niks voor ons doen. Hij vond het allemaal overbodig. Spuiten met FVL was niet nodig en omdat ik maar 1x dubieus testte op antiFosfolipidensyndroom, was dat ook niet nodig om nog een keer te testen. We gingen daar verslagen weg. Het was dat onze gyn in Dd erop stond dat ik wel clexane moest spuiten, dus heeft zij het recept geschreven. Jammer genoeg daarna nog geen TP gehad, dus ik heb nog niet kunnen spuiten met embryo aan boord.

Wat fijn dat je dit keer wel alle klachten hebt van zwanger zijn! Dt ongeloofleijke en het vertrouwen heeft tijd nodig hoor. Dat had ik met mijn dochter pas met 16 weken, toen ik haar begon te voelen. Daarvoor voelde het nog steeds illegaal als ik mijn zwangerschapsbroek aantrok.

Geplaatst

Beanie, nee ik ga zeker niet te snel afbouwen. Dat gaat zeker heel langzaam. Prednisolon omdat ik anders instort bij snel afbouwen. Daar heb ik ruimschoots ervaring mee. De utro lijkt me inderdaad eng om snel af te bouwen en doen ze i Gent ook niet moeilijk over als je het (langer) wilt gebruiken, de fraxi en Ascal heb ik ook al instructies over van de zwangerschap in december. Daar was de hematoloog ook heel duidelijk over. Hij pleitte zelfs voor Ascal nog langer dan 36 weken, omdat het wellicht toch een geplande/ ingeleide bevalling wordt. Hij is heel erg van het beter safe thans sorry. Daar ben ik erg blij mee.

Als de echo goed is, ga ik gelijk een afspraak bij hem maken.

En een medische indicatie heb ik toch al met mijn trombose voorgeschiedenis en andere meds gebruik. Dus het wordt sowieso een zkh-bevalling.

Geplaatst

Dat weet ik nog niet.

We konden pas in dec terecht voor een gesprek maar ben net gebeld dat we 25 aug al mogen komen.

Dus dat is wel fijn.

Afwachten wat zij zegt...en misschien is een eiceldonor iets om over na te denken.en of dat in onze situatie zin heeft?

Ik weet het ook op het moment allemaal ff niet meer.voel me zoo leeg en verdrietig bah.

Geplaatst
Beanie, nee ik ga zeker niet te snel afbouwen. Dat gaat zeker heel langzaam. Prednisolon omdat ik anders instort bij snel afbouwen. Daar heb ik ruimschoots ervaring mee. De utro lijkt me inderdaad eng om snel af te bouwen en doen ze i Gent ook niet moeilijk over als je het (langer) wilt gebruiken, de fraxi en Ascal heb ik ook al instructies over van de zwangerschap in december. Daar was de hematoloog ook heel duidelijk over. Hij pleitte zelfs voor Ascal nog langer dan 36 weken, omdat het wellicht toch een geplande/ ingeleide bevalling wordt. Hij is heel erg van het beter safe thans sorry. Daar ben ik erg blij mee.

Als de echo goed is, ga ik gelijk een afspraak bij hem maken.

En een medische indicatie heb ik toch al met mijn trombose voorgeschiedenis en andere meds gebruik. Dus het wordt sowieso een zkh-bevalling.

Met een trombose in je voorgeschiedenis zou ik zeker doorgaan met ontstollen, je hele zwangerschap lang! Volgens mij moet je dan t/m 6 weken na de bevalling iig doorgaan met de clexane/fraxiparine (ik weet niet welke jij nu gebruikt maar ik kreeg met een week of 12 allergische reacties op de heparine (huidreacties) en toen ben ik over gestapt op clexane. Heeft sowieso een naaldje dat prettiger prikt en de kans op huidreacties is aanzienlijk kleiner). Overigens is het wel verstandig om een consult met een anesthesist aan te vragen voor je bevalling ivm evt. ruggeprik bij de bevalling.

Mij vielen trouwens die weken na de bevalling verreweg het zwaarst (met prikken dan), omdat ik het toen niet meer voor het kindje deed. Voor mezelf was het natuurlijk maar omdat het eerst steeds voor Q was, en hij er eenmaal gezond en wel was, voelde het toch anders!

Ik heb trouwens fVL met verhoogd risico, zonder zelf ooit trombose gehad te hebben. Desondanks moest ik dus de hele zwangerschap ontstollen. En dat was voor mij ook een van de redenen om dmv een KS te bevallen.

Geplaatst

Mee we beginnen in september weer.. Even alles laten rusten en beetje bijkomen, erg veel klachten van mijn maag ivm medicijnen en stress.. Vandaar dat ik volgende ronde ook mijn punctie in Voorburg mag doen, ben ik echt heel blij mee! Dus eind van de maand gaan we er weer voor.. Misschien lopen we dan weer een beetje te gelijk op, aangezien jij eind augustus een afspraak heb.. Fijn dat het al zo snel kan uiteindelijk! December is wel erg ver weg..

Sterkte met verwerken van deze domper..

Geplaatst

He bah noah, wat stom he, zo'n TP die niet doorgaat. Hadden wij ook bij een van de cryo's, met het verschil dat er daarna nog wel twee in de vriezer zaten. Maar, man wat een K..dag was dat. Voor jullie dus dubbel op K..

Sterkte met alles op een rijtje zetten.

Beanie, ik gebruik fraxi en jouw fraxi/clexane verhaal kan ik me nog herinneren. Maar dank je wel voor alle tips.

Spannend Bianc, dat jullie weer gaan beginnen binnenkort.

Geplaatst

Noah, nneeee wat ongelovelijk geen tp gehad. Sterkte ermee, weer een teleurstelling.

Hier nog steeds geen baby. Ben 2 dagen opgenomen geweest en hebben ze een ballontje ingebracht om me in te leiden, maar het hield op met 1cm. Nu 2 dagen rust gehad en morgen gaan ze het met een gel proberen. Lukt dat niet wordt het een ks.

Ik hou jullie op de hoogte. Fijne avond meiden

Geplaatst

Moedeloos

Jeeeetje....nog niet!!.wat spannend voor je zeg.zat telkens al aan je te denken!

Moeite met zwanger worden....dus moeite met bevallen ha !

Nou ben benieuwd....sterkte

Ja het was een ongelooflijke teleurstelling echt een domper, maar eerlijk gezegd gaat het wel .

Ik denk dat ik er onbewust toch rekening mee heb gehouden.

En ben blij dat ik de 25e al op gesprek kan.ja we houden toch hoop en gaan gewoon door.

Geplaatst

Jeetje moedeloos die kleine maakt het wel heel spannend. Hij heeft het gewoon nog veel te goed bij je, maar weet niet dat het uit je buik nog veel leuker en fijner is.

Veel succes vandaag met de gel. Ik hoop dat dat wel werkt en tot een goede bevalling leidt. Zet hem op!

Geplaatst

Knap hoor noah dat je koppie weer omhoog is. En de 25ste is inderdaad al snel. Ik heb echt het idee dat ze veel voor je probeen te regelen in Gent als je net zo'n teleurstelling hebt gehad. Wij kregen ook al drie keer een eerdere afspraak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden