Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dank jullie wel, op zich komt de afspraak wel goed uit, kan ik nog even door sparen!!

Ik had ook begrepen dat het ziekenhuis ook een formulier heeft die ingevuld moet worden zodat de zorgverzekering rechtstreeks de facturen betaald, klopt dat!!

En kan ik deze direct bij de onthaal meekrijgen.

Wie heeft ervaring met de micro tese na een mislukte hersteloperatie?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi shanty,

het ligt eraan welke zorgverzekering je hebt. Wij hebben dsw en die vergoeden alleen achteraf.. :-(

okasaan weet jij vanaf wanneer je moet beginnen met de prednisolon? Deze poging moet ik dit ook gebruiken, alleen ben vergeten te vragen of dit na de punctie is, of na de tp? Geldt dit ook voor de bloedverdunner?

noah wat goed dat de sutter zo positief was! Spannend weer beginnen :-)

Geplaatst

Hee Bianc. Je begint met beiden in principe na de punctie dus op het moment dat je ook met utro begint. Prednisolon altijd in de ochtend innemen.

Ontstolling zou ook al tijdens het stimuleren kunnen zijn, maar dat is alleen als er echt serieuze stollingsproblemen zijn. Ik weet niet of jij die hebt.

Ik begon dus al met ontstolling tijdens de stimulatie omdat dat ook al verhoogd tromboserisico geeft in mijn geval en stopte op de dag van pregnyl, omdat je geen ontstolling bij de punctie wilt hebben.

Ik zou gewoon even naar de vroedvrouwen bellen of mailen met je vraag. Dan krijg je vast en zeker een duidelijk antwoord.

2015.png

Geplaatst

Hi noah,

ik ben vorige week dinsdag weer begonnen met de medicatie.

morgen controle echo in Voorburg.. Ben benieuwd.. Me buik voelt aardig opgezet nu haha..

Geplaatst

Oh bianc dus jij bent al weer gestart....spannend hoor !!

Nou heel veel succes en sterkte en hopen op veel eitjes en goede bevruchtingen!

Wij starten in nov, nog ff door sparen en lekker gezond leven ha .

Geplaatst

Hi noah,

me buik ontploft zowat hahaha.. Het gaat goed.. De eitjes waren gister 19mm dus vanavond de laatste decapeptyl en vanavond om 21:30 de pregnyl spuit.. Jeejj laatste spuiten weer even.. Want na de punctie weer beginnen met de bloedverdunner spuit. Ik heb vrijdagochtend de punctie.. Spannend wel weer :-))

jij nog eventjes wachten he voordat je kan starten.. Ben je er al wel klaar voor??

bedankt voor je berichtje liefs bianc

Geplaatst

Oh spannend Bianc, het is alweer bijna zover. Ik hoop op een mooie opbrengst voor jullie. Hoeveel daags embryo krijg je teruggeplaatst?

En niet schrikken als je behoorlijke blauwe plekken krijgt van de Fraxiparine. Dat is 'normaal'.

Heel veel succes morgen!

2015.png

Geplaatst

Hooii meiden,

gisteren en heb ik de punctie gehad.. Oohh dit was 10x prettiger als in Gent :-) was zo blij.. Alleen vanaf gistermiddag onwijs veel pijn. Kan niet eens rechtop lopen :-(

we hadden 29 eicellen!! Ben benieuwd wat er van over blijft vandaag.. Worden tussen 11-13 gebeld door Gent..

even afwachten dus weer..

Geplaatst

Wow, 29 eicellen dat is wel echt heel erg veel. Kan me voorstellen dat je buik bijna ontplofte!

Ben je al gebeld over het aantal bevruchtingen? Ik ben heel benieuwd of dat ook zo'n mooi aantal is.

Gaan jullie voor dag drie of dag vijf TP?

2015.png

Geplaatst

Hooii okaasan,

ja we zijn gisteren gebeld, er waren 20 goede eicellen en 15 bevrucht.. We krijgen woensdag de terugplaatsing in Gent :-)) ben benieuwd hoeveel embryo's er ingevroren kunnen worden..

Vandaag al een stukje minder pijn gelukkig (misschien door de prednison, of kan dat niet?)

hoe gaat het met jou?? Voel je je goed en groeit de kleine goed??

liefs bianc

Geplaatst
Hooii okaasan,

ja we zijn gisteren gebeld, er waren 20 goede eicellen en 15 bevrucht.. We krijgen woensdag de terugplaatsing in Gent :-)) ben benieuwd hoeveel embryo's er ingevroren kunnen worden..

Vandaag al een stukje minder pijn gelukkig (misschien door de prednison, of kan dat niet?)

hoe gaat het met jou?? Voel je je goed en groeit de kleine goed??

liefs bianc

Succes Bianc, ben benieuwd. Kan je zometeen lekker broeden, hoeveel laat je er terugplaatsen?

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Wow, nog steeds een mooie score dus. En ook op dag vijf een TP dus. Ze leveren daar mooie emmie hoor in Gent ;-)

Denk niet dat de prednison minder pijn geeft. Dat kan volgens mij niet. Is het spuiten ook gelukt? En heeft het je een mooie blauwe plek opgeleverd of niet?

Hier is het matig. Ben begonnen met prednisolon afbouwen en dat hakt er nogal in bij mij. Vannacht dus met gierende hoofdpijn wakker geworden en die ging maar niet over. Om half twaalf dus maar weer in bed gekropen en nu is het ietsje beter. Het is zo wisselend per dag.

En ik denk dat het wel goed groeit daarbinnen, het hartje doet het in elk geval goed. Vrijdag weer controle, maar dan zonder echo.

2015.png

Geplaatst

Dankje hope&faith.. We laten er gewoon 1 terugplaatsen.

wat balen okaasan dat het afbouwen van de prednison zo vervelend gaat.. :( hopelijk ben je er snel vanaf en voel je weer wat beter.. Fijn dat alles goed gaat met ties :-))

liefs bianc

Geplaatst

Pfff.. Ik ben alleen maar moe en heb hoofdpijn! Haha komt van door de utrogestan.. Ik merk niks van de prednison en clexane.. Of misschien dat ik me daarom niet anders voel dan normaal :-)

nog een lange week wachten voor ik kan testen..

Uiteindelijk zijn er nog 4 embryo's de vriezer in gegaan. Deze gaan ze dan onderzoeken voordat ze de volgende keer teruggeplaatst gaan worden mocht deze poging mislukken.

Hoe gaat het met jullie??

liefs bianc

Geplaatst

:Ja wij zijn gewoon nog lekker gezond aan het leven..november gaan we weer beginnen.

Maaaar ik hou dit forum goed in de gaten.

Wat fijn bianc dat je er 4 in de vriezer hebt..en wat een spannende tijd voor jullie.

Heeeeel veel sterkte met de wachtweken.hoop dat t dit keer is gelukt!

Ben benieuwd.

Okaasan jij gaat ook de goede kant op he....is de spanning er een beetje af?

Blijft spannend denk ik he ?

Geplaatst

Ooooh jeetje wat erg weer voor je bianc !

Ook dit moet je weer verwerken..moeilijk he...telkens weer de teleurstelling.

Maar we geven niet op....de aanhouder wint,!op naar de cryo,s.

Sterkte meis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden