Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je hope en faith, toch begrijp ik het niet helemaal[ATTACH]5918[/ATTACH] dit staat in mijn akkoordverklaring( hoop dat je de bijlage kan lezen) ik begrijp hieruit dat ik het via apotheekzorg moet regelen

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hope&faith

Eventjes snel ons verhaal.zijn nu 4,5 je bezig..

8x iui

Ik heb de eerste 3 pogingen icsi in Ned gedaan.

Dit jaar in feb de 4e pog in gent.de resultaten waren een stuk beter.

En zit nu dus weer in het traject.

Van de eerste pog was ik 10 wk zwanger....miskraam.

Geplaatst
Dank je hope en faith, toch begrijp ik het niet helemaal[ATTACH]5918[/ATTACH] dit staat in mijn akkoordverklaring( hoop dat je de bijlage kan lezen) ik begrijp hieruit dat ik het via apotheekzorg moet regelen

hoi Shanty,

de apotheek zit in het zkh van apotheekzorg, de medicijnen zijn daar op voorraad. In nl mogen ze je geen medicatie meegeven omdat je daar niet onder behandeling bent. Behalve de medicijnen die je in een openbare apotheek kunt kopen.

mijn ervaring is dat utrogestan ook niet veel verkrijgbaar is, kreeg maar 6 bolletjes mee in nl. In België heb je meteen 1 bolletje van 200 Mg.

Succes xx

Geplaatst
Hope&faith

Eventjes snel ons verhaal.zijn nu 4,5 je bezig..

8x iui

Ik heb de eerste 3 pogingen icsi in Ned gedaan.

Dit jaar in feb de 4e pog in gent.de resultaten waren een stuk beter.

En zit nu dus weer in het traject.

Van de eerste pog was ik 10 wk zwanger....miskraam.

zo noah dat is wel heftig, hoop dat jullie nu ook zwanger blijven.

wanneer heb je je eerste FM?

succes xx

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Bedankt!!Vanmorgen eerste FM gehad en het was tot nu toe best wel goed.

19 follikels waarvan ook heel veel kleintjes.ben pas 5 dag aan het stimuleren.

Maandag 2e FM.ben benieuwd.

Geplaatst
Bedankt!!Vanmorgen eerste FM gehad en het was tot nu toe best wel goed.

19 follikels waarvan ook heel veel kleintjes.ben pas 5 dag aan het stimuleren.

Maandag 2e FM.ben benieuwd.

Zo noah, dat doe je goed.

succes maandag xxx

Geplaatst

Dank je hope en faith wat verwarrend allemaal ik heb apotheekzorg gebeld en die geven aan dat ik de recepten door moet mailen en dat ik die dan per koerier bezorgd krijg, alleen leveren ze in onze regio van dinsdag tot vrijdag dus hoef ik maar een paar dagen van de apotheek België medicatie! Zal mij benieuwen.

Geplaatst
Dank je hope en faith wat verwarrend allemaal ik heb apotheekzorg gebeld en die geven aan dat ik de recepten door moet mailen en dat ik die dan per koerier bezorgd krijg, alleen leveren ze in onze regio van dinsdag tot vrijdag dus hoef ik maar een paar dagen van de apotheek België medicatie! Zal mij benieuwen.

graag gedaan, weet hè zeker dat hè dan dezelfde medicatie op tijd hebt?

je kunt je volledige medicatie declareren bij de zorgverzekeraar. Maar je moet natuurlijk doen wat voor jou het beste past.

succes.

Geplaatst

Maandag de 2e FM gehad en zag er goed uit.ze zijn aardig goed gegroeid.

Ik had 225 menopur maar moest iets minder spuiten.

Nooit eerder meegemaakt,moest eigelijk altijd op den duur meer spuiten.

Zo zie je maar dat elke poging toch weer anders is.

Morgenochten de 3e FM..ben erg benieuwd wanneer de punctie is !

Afwachten maar...

Bianc hoe gaat t met jou ?

Geplaatst

Wooww 19 follikels, mooi zeg noah.. Hopelijk lopen ze allemaal een beetje tegelijk op.. Hoe was de fm vanmorgen?

Ik ben nog aan het wachten op de uitslag van PGD.. Als het goed is horen we dat deze week.. Helaas net iets te laat voor deze maand nog een cryo poging.. Dus wel even spannend wat daar uitkomt.. 😁

liefs Bianc

Geplaatst
Wooww 19 follikels, mooi zeg noah.. Hopelijk lopen ze allemaal een beetje tegelijk op.. Hoe was de fm vanmorgen?

Ik ben nog aan het wachten op de uitslag van PGD.. Als het goed is horen we dat deze week.. Helaas net iets te laat voor deze maand nog een cryo poging.. Dus wel even spannend wat daar uitkomt.. 

liefs Bianc

@bianc, wat is PGD? En jammer dat het net iets te laat is, aan de andere kant volgende maand weer een nieuw jaar, nieuwe kansen.

@noah, en ben je al geweest?

Succes allebei xx

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Hi hope&faith,

pgd staat voor pre-implantatie genetische diagnostiek. Hierbij gaan ze de embryo's onderzoeken op genetische afwijkingen, voordat ze teruggeplaatst worden, dus nog even spannend wat hier uit gaat komen.

jij ook veel succes!

liefs Bianc

Geplaatst

Het gaat ineens allemaal zo snel..ik moest vanavond half 10 de pregnyl al spuiten!

Dus vrijdagochtend de punctie.er zaten nl al een aantal grote follikels bij.

Morgenavond rijden we weg ,.moet er vrijdag al om 7:00 zijn...pffff vroeg hoor !

Spannend ben heel benieuw maar ben toch wel weer een beetje nerveus,

Bianc jij moet dus nog geduld hebben...hoop op goed nieuws voor je.sterkte.

Geplaatst
Hi hope&faith,

pgd staat voor pre-implantatie genetische diagnostiek. Hierbij gaan ze de embryo's onderzoeken op genetische afwijkingen, voordat ze teruggeplaatst worden, dus nog even spannend wat hier uit gaat komen.

jij ook veel succes!

liefs Bianc

@hoi Bianc, dat is zeker spannend, wanneer weet je al meer? En niet dat het me iets aangaat, maar is dit standaard of is er reden om aan te nemen dat er genetisch een afwijking zou kunnen zijn. Kan me zo voorstellen met leeftijd. duim voor jullie,

inmiddels ook weer een kaarsje opnieuw aangestoken voor ons.

@ hoi noah, joh dat gaat zeker snel, ja dat vroege opstaan herken ik;-) maar ze zijn ook wel heel lief daar.

Wanneer heb je je tp? Over 3 of over 5 dagen na de punctie.

succes morgen met de punctie en met het vroege opstaan.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Vrijdag de punctie gehad en heb wederom niks gevoeld.

Wat een goede verdoving.moeite om je ogen open te houden.

9 eitjes zijn er weggehaald.

Gister zijn we gebeld en eerlijk gezegd waren we er best wel stil en

Ontdaan van.

Van de 9 zijn er maar 3 bevrucht.ik had gedacht een stuk of 5 ,6.

Nu mar hopen dat ze de 5 dagen halen.

Ik moet er toch niet aan denken dat ze straks bellen omdat er geen terugplaatsing is !

Zo spannend.heb gister de kerst maar in huis gehaald voor wat afleiding.

En met me vriendin tap pas gaan eten en naar gooische vrouwen.

Ooh wat een supurleuke film!

Maar nu ga ik weer denken....ik moet wel echt de hoop houden

Geduld geduld geduld

Geplaatst

Hi noah,

Wat fijn dat je niks van de punctie heb gevoeld! Hoe gaat het nu met je?

gelukkig zijn er 3 bevrucht, ik begrijp wel je teleurstelling dat het er maar 3 zijn.. Hopelijk blijven ze allemaal goed doordelen.. Heb je al wat van Gent gehoord?

ik duim voor je!

hope&faith: ze doen PGD om wat dingen uit te kunnen sluiten, er zijn nu 15 embryo's teruggeplaatst en pas 1 heeft er een weekje blijven zitten. Ik ben zelf net 29 en gezond verder, uit de bloeduitslagen is nooit wat geks gekomen, dus vandaar nu deze stap..

Geplaatst

Nee bianc ik heb tot nu toe niks gehoord van gent.

Als ze zien dat ze niet meer door delen..bellen ze dan ?hoe ging dat bij jou.

Verder voel ik me wel goed,beetje nerveus nu.

Ik hoop zooo op een terugplaatsing..ben zoo bang voor weer zo,n grote teleurstelling.pfff vreselijk dit.

Geplaatst

Hi noah, spannend weer wachten en hopen, er zitten vast hele mooie bij. Wanneer verwacht je de tp?

bianc voor jou ook spannend ik hoop dat er wat uitkomt zodat ze bij jou blijven zitten hoor.

summerbeach vervelend dat je op je menstruatie moet wachten, hoop dat je snel gaat menstrueren.

wij zijn aan het aftellen, nog 10 daagjes, dan weten we of we groen licht krijgen, ik ga er wel vanuit.

denk dat de medicatie aanslaat want voel me steeds beter, nog niet de oude maar dat komt vast wel weer.

ik ben altijd nieuwsgierig of de meiden die je in Gent tegenkomt misschien van dit forum zijn. Zullen we een codewoord bedenken....?

iedereen heel veel succes en sterkte maar vooral heel veel liefde, hoop en vertrouwen.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Dank je hope& faiht

Morgen om 11:15 is de terugplaatsing.hoop dus niet dat ze vandaag bellen of morgen als we onderweg zijn.ben best wel nerveus....ze moeten het gewoon volhouden!

En inderdaad ik moet er ook altijd aan denken of ik mensen van dit forum zie.

Zoals vorige week vrijdag bij de punctie waren er heel wat Nederlanders.

Nou voor jou ook spannend dus..helaas duurt wachten altijd lang.

Sterkte

Geplaatst
Dank je hope& faiht

Morgen om 11:15 is de terugplaatsing.hoop dus niet dat ze vandaag bellen of morgen als we onderweg zijn.ben best wel nerveus....ze moeten het gewoon volhouden!

En inderdaad ik moet er ook altijd aan denken of ik mensen van dit forum zie.

Zoals vorige week vrijdag bij de punctie waren er heel wat Nederlanders.

Nou voor jou ook spannend dus..helaas duurt wachten altijd lang.

Sterkte

Vertrouwen houden lieverd, jij krijgt morgen een hele mooie tp.

attachment.php?attachmentid=5931&stc=1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden