Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik doe de echo hier in Blaricum.

O kan dat? Wij hadden begrepen dat ze de eerste echo graag zelf doen. Fijn voor je, hoef je niet zo lang te rijden over die fijne hobbelsnelweg.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou he..wat een rotwegen daar he..en ze rijden als dwazen.

Vooral die vrachtwagens die halen elkaar constant in.zo gevaarlijk!

Wij gaan altijd bij Joost wat eten..bij hazeldonk op de grens.

Moet je maar opletten.

Daar kan je heeeerlijk eten ze maken alles vers en niet duur.

De 2e echo ,hoop ik,doen we wel in België hoor.want dan zie ik hun niet meer en ik wil ze natuurlijk wel

Bedanken.!

Hoe gaat t bij jou ?

Geplaatst
Nou he..wat een rotwegen daar he..en ze rijden als dwazen.

Vooral die vrachtwagens die halen elkaar constant in.zo gevaarlijk!

Wij gaan altijd bij Joost wat eten..bij hazeldonk op de grens.

Moet je maar opletten.

Daar kan je heeeerlijk eten ze maken alles vers en niet duur.

De 2e echo ,hoop ik,doen we wel in België hoor.want dan zie ik hun niet meer en ik wil ze natuurlijk wel

Bedanken.!

Hoe gaat t bij jou ?

Wij halen een broodje in het zkh en het gaat wel, ben het soort van aan het loslaten alsof het een handeling is die nu bij het dagelijks leven hoort.

zo maar ff boodschappen doen en dan weer mijn dingetjes, ben druk met mijn vrijwilligers werk, wel een goede afleiding.

en met jou, hou jij het nog een beetje vol?

vertrouw op jezelf en je lijf xxx

Geplaatst
Ja het gaat eigelihk wel met de zenuwen...denk dat dat morgen wel anders is !

je krijgt morgen een mooie echo hoor XXX liefs en wel slapen he? Warme melk met honing doen wonderen knuff

Geplaatst

Noah, hoe is het vandaag gegaan? Ik heb aan je gedacht en voor je geduimd. Ik hoop zo dat het een goed teken is dat je nog niets gepost hebt vandaag.

Ik ga de tip van het eten bij Joost in Hazeldonk eens onthouden. Wij hebben tot nu toe ook altijd in het ziekenhuis of bij de mac wat gegeten.

Hope & faith, hoe is het vandaag bij jou vergaan?

En olijfje, had jij nou vandaag de hysteroscopie?

Ik lees dat de meesten van jullie ook wat "ouder"zijn. Hier dus ook een "oudje". Ik ben 42 en wij willen dit jaar een eenmalige poging doen voor een derde kindje. (sorry voor degenen die nog met lege handen staan. ik voel mij soms zo "hebberig" omdat ik nog een kinderwens heb terwijl ik al 2 mooie icsi kindjes heb en voel mij dan lullig tov de meiden die nog met lege handen staan).

Afgelopen december hadden wij een start gemaakt met de voorbereiding van een poging in januari. Ik was gestart met de pil en had de pipelle gehad. Mede door een ingelaste oog operatie bij mij, heb ik besloten die poging af te blazen. (speelde ook nog wat andere redenen, hoor, maar de onverwachte plek voor mijn oog operatie was de doorslag).

Nu dus maar weer even aan de supllementen en dan hoop ik in medio februari / maart toch te gaan starten met onze poging.

Manlief en ik hebben afgesproken dat wij aanvankelijk voor 1 poging gaan, dus ik herken het gevoel wel een beetje van "er op of er onder".

Geplaatst

Ja, vandaag hysteroscopie, leuk om je eigen lichaam van binnen te zien! Het viel me mee, voelde na afloop eigenlijk net als een TP. Gesprek ook positief. Daarna nog bloed geprikt voor controlebloedtest op immuun/stolling. We beginnen 28 jan

Ze namen alle tijd voor ons, echt heel fijn.

Ik ben 38 en vind het alleen maar fijn om te lezen als anderen succes hebben, dat geeft moed. Wij komen ook nog wel aan de beurt, als de tijd rijp is. Hoop ik... Dus blijf vooral je ervaringen delen, Wen!

Hope&Faith, zag ik dat jij 2 hele goeie eitjes hebt? Super! En de punctie lekker in 't weekend?

Noah, hoe was de echo?

Geplaatst
Ja, vandaag hysteroscopie, leuk om je eigen lichaam van binnen te zien! Het viel me mee, voelde na afloop eigenlijk net als een TP. Gesprek ook positief. Daarna nog bloed geprikt voor controlebloedtest op immuun/stolling. We beginnen 28 jan

Ze namen alle tijd voor ons, echt heel fijn.

Ik ben 38 en vind het alleen maar fijn om te lezen als anderen succes hebben, dat geeft moed. Wij komen ook nog wel aan de beurt, als de tijd rijp is. Hoop ik... Dus blijf vooral je ervaringen delen, Wen!

Hope&Faith, zag ik dat jij 2 hele goeie eitjes hebt? Super! En de punctie lekker in 't weekend?

Noah, hoe was de echo?

hi dames,

@olijfje fijn dat het onderzoek zo fijn is verlopen, op naar de 28ste

@wen, ik snap wel wat je bedoelt, maar je hoeft je niet lullig te voelen, het gaat bij de een nou eenmaal anders dan bij de ander. Je gunt iedereen een kindje en dat is alleen maar mooi.

maak me wel een beetje zorgen om Noah, hoop idd geen nieuws goed nieuws.

En ja er zijn twee follikels met de waarde 979 daaruit maak ik op dat er twee rijpe eicellen inzitten.

morgen de punctie dus om 04.00 opstaan...

hebben nog meer de punctie zondag in Gent?

fijn weekend allemaal, xxx

liefs Hope&Faith met Hope en Faith

Geplaatst

Lieve meiden.

Lees mijn bericht op ...zwanger/ juli augustus.

Teveel om in te tikken en geen zin in sorry.

Maar bedankt voor jullie reacties

Geplaatst

Jeetje Noah, wat een vervelend bericht, zeg. Hoe kan het vruchtje daar nou terecht gekomen zijn? Maar goed dat het ontdekt werd voordat jij er zelf gevaar door liep maar tegelijkertijd zo ontzettend verdrietig om het daardoor weer kwijt te moeten raken terwijl het net zo goed leek te gaan... Hoe gaat het nu met je? Sterkte.

Geplaatst

Noah, nee! Wat een verschrikkelijk bericht! Ik weet nu even niet de juiste woorden te vinden. Zat met kippenvel jouw bericht te lezen. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte en kracht toewensen! Hele dikke knuffel.

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve berichten.jullie zijn zo lief en begaan.

Ik heb een heel verhaal ingetikt bij....zwanger juli/augustus.

Geplaatst

Oh, meisje toch!~Ik heb net met tranen in mijn ogen jouw verhaal gelezen. Wat een emoties. Logisch. Je droomt jaren van een kloppend hartje en dan is het eenmaal zo ver en dan zit het op de verkeerde plaats. Hoe heftig is dat. pfff. En dan onverwachts een operatie er achter aan. Het is niet zomaar iets.

Neem je tijd om dit te gaan verwerken en schakel desnoods hulp in! Het is gewoon een hele heftige ervaring en dat moet je zeker niet onderschatten.

Lieve Noah. Ik wil jou en je man heel veel sterkte en kracht wensen! Kon ik maar meer voor je doen.

Geplaatst

Hope, hoe is het met jou vandaag gegaan? Met de punctie?

(vind het eigenlijk best moeilijk om weer over te gaan naar de "orde van de dag" na het slechte nieuws van Noah, maar ben toch ook benieuwd hoe het met jou is verlopen. Maar het voelt zo raar om dan gewoon weer verder te gaan met de andere dingen)

Geplaatst
Hope, hoe is het met jou vandaag gegaan? Met de punctie?

(vind het eigenlijk best moeilijk om weer over te gaan naar de "orde van de dag" na het slechte nieuws van Noah, maar ben toch ook benieuwd hoe het met jou is verlopen. Maar het voelt zo raar om dan gewoon weer verder te gaan met de andere dingen)

@wen herken wat je zegt, maar we zitten allemaal in dit keiharde traject.

Geplaatst

Gewoon doorgaan met iedereen te steunen en belangstelling te tonen.

Ik blijf meelezen en wil ook weten hoe het met julle gaat.

Dus......hope hoe ging de punctie ?

goed te doen toch met de goede verdoving ?

Geplaatst
Gewoon doorgaan met iedereen te steunen en belangstelling te tonen.

Ik blijf meelezen en wil ook weten hoe het met julle gaat.

Dus......hope hoe ging de punctie ?

goed te doen toch met de goede verdoving ?

Heey Noah, lief van je, jij ook toi toi toi,

ja de verdoving hielp nu wel, vorige keer was deze uitgewerkt tijdens de punctie.

er waren zelfs 4 eicellen ipv 2

vrijdag weer terug voor de tp en dan de wachtweken in.

nu dacht ik op de wachtkamer op bed goh, waarom werkt de pijnstilling niet....begon natuurlijk uit te werken, kreeg direct een infuus met pijnstilling, wel handig voor over die hobbelwegen.

Ik wil ook iets met je delen, ik heb ook 1 eileider en deze heeft de functie overgenomen van de andere is mij vertelt door verschillende artsen.

met dit traject werd dit ook duidelijk in de ene worden meer follikels aangemaakt dan de ander, ik heb ook iedere maand een eisprong.

moet je nu een half jaar wachten? Of mag je al eerder beginnen met dit traject?

morgen worden we gebeld over bevruchting etc, gek genoeg hebben we er nu meer vertrouwen in dan in augustus.

blijft een loodzwaar traject, lieverd dikke knuff en we houden elkaar op de hoogte ok?

attachment.php?attachmentid=5969&stc=1

Geplaatst
Hope.....al wat gehoord over de bevruchtingen ?

Ja Noah, om 11.00 belde Gent en er waren twee rijpe eicellen op deze twee volledige ICSI toegepast en beide zijn bevrucht. We zijn zo dankbaar, vrijdag om 10.00 uur mogen we ze ophalen.

xxxx

Geplaatst

Wat goed dat je zelfs meer follikels had dan je eerst dacht! Je embryootjes zijn nu lekker aan het delen tot ze twee blasto's zijn en je ze weer terugkrijgt En ondertussen kun je zelf weer even bijkomen van de hormonen. Succes met wachten, heb je leuke films/boeken/andere afleiding op de bank?

Noah, ben jij al thuis uit t ziekenhuis? Hoe gaat het? Wees maar heel lief voor jezelf!!

Geplaatst

Ja ik ben vanaf zaterdag al thuis..maar valt niet mee hoor.heb het ontzéttend moeilijk,

Huil veel..ik speel steeds het filmpje van vr af zie telkens dat mooie hartje.

Ik weet voor t eerst niet hoe ik hiermee om moet gaan.tis zoo moeilijk.

Fijn voor je hope..

Nu in spanning... en hopen dat ze blijven doordelen

Sterkte x

Geplaatst
Ja ik ben vanaf zaterdag al thuis..maar valt niet mee hoor.heb het ontzéttend moeilijk,

Huil veel..ik speel steeds het filmpje van vr af zie telkens dat mooie hartje.

Ik weet voor t eerst niet hoe ik hiermee om moet gaan.tis zoo moeilijk.

Fijn voor je hope..

Nu in spanning... en hopen dat ze blijven doordelen

Sterkte x

Hi olijfje en noah,

zo dubbel he? Een miskraam of door omstandigheden je zwangerschap moeten beindigen is verschrikkelijk.

mij heeft het boekje het sprookje van de dood geholpen bij het verwerken, misschien helpt het jou ook.

huil en schrijf van je af, neem de tijd voor je rouwproces jij bepaalt jouw tempo en waar je aan toe bent.

tegelijkertijd ben ik heel dankbaar voor deze twee bevruchtingen het is onze laatste kans en de kans voor mijn man om papa te mogen worden.

We staan hier vol vertrouwen in, steeds weer een stap of een stapje.

en olijfje hoe is het met jou?

attachment.php?attachmentid=5973&stc=1

Geplaatst

Met mij prima. Van alles aan het regelen met verzekering en transport van de ingevroren zaadjes uit NL naar België enzo. En aan het hopen dat mijn cyclus doet wat 'ie normaal gesproken doet, zodat ik geen pil en deca hoef deze keer maar meteen mag beginnen met stimuleren. Dat is dan maar 2 wk spuiten i.p.v. de 4 wk van m'n vorige poging, jeej! Welkom, sociaal leven!

Noah, ik heb nooit een kloppend hartje gezien maar herken wat je beschrijft. Veel slapen, elke dag half uurtje bewegen of in elk geval even naar buiten, gezond eten, paar goede vriendinnen/familie en een psycholoog waren toen voor mij wat ik goed kon gebruiken. Mijn vriend had andere manieren en momenten om verliezen en teleurstellingen te verwerken dan ik en dat was soms moeilijk maar wel oké.

Het verdriet slijt. Maar nu eerst zo lang en zoveel huilen als je nodig hebt!!

Geplaatst
Met mij prima. Van alles aan het regelen met verzekering en transport van de ingevroren zaadjes uit NL naar België enzo. En aan het hopen dat mijn cyclus doet wat 'ie normaal gesproken doet, zodat ik geen pil en deca hoef deze keer maar meteen mag beginnen met stimuleren. Dat is dan maar 2 wk spuiten i.p.v. de 4 wk van m'n vorige poging, jeej! Welkom, sociaal leven!

Noah, ik heb nooit een kloppend hartje gezien maar herken wat je beschrijft. Veel slapen, elke dag half uurtje bewegen of in elk geval even naar buiten, gezond eten, paar goede vriendinnen/familie en een psycholoog waren toen voor mij wat ik goed kon gebruiken. Mijn vriend had andere manieren en momenten om verliezen en teleurstellingen te verwerken dan ik en dat was soms moeilijk maar wel oké.

Het verdriet slijt. Maar nu eerst zo lang en zoveel huilen als je nodig hebt!!

hi Olijfje, hoop ook voor je dat je cyclus regulier is, wel lekker dat je dan kort hoeft te stimuleren.

wanneer ga je weer naar Gent?

@ noah knuffff.

Geplaatst

Hoi hope.

Jij moet vr toch voor de terugplaatsing ? Hoe laat ?

Want ik ben er vr ook,ik heb de afspraak om half 11.

Dus wie weet....altijd als ik Nederlanders hoor praten denk ik altijd..

Zou ze ook van het forum zijn ??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden