Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi olijfje,

jeetje nu alweer vor de tweede! Spannend!

Onze dochter is nu drie maanden en het gaat hartstikke goed!

veel succes!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi olijfje, hopelijk bij jullie net zo succesvol als bij ons! Wij zijn ook weer begonnen toen ons zoontje zo'n acht maanden was. De tweede cryo tp was al raak, terwijl we bij de eerste lang hebben moeten wachten. Inmiddels 28 weken zwanger. Succes met het traject!

Geplaatst

Hé leuk Penny en Tien! Gefeliciteerd nog, Penny! Ik hoop dat je ervan kunt genieten En Tien gefeliciteerd met de zwangerschap, wow schiet al op zeg! En fijn dat nr 2 stukje sneller ging dan nr 1. Ja idd beetje snel op elkaar maar ja, leeftijd hè... We hebben afspraak als zoontje bijna 11 mnd is en voordat er dan daadwerkelijk een cryo uit de vriezer komt, zijn we weer even verder. Tijdens de bevalling vroeg ik me af wie ter wereld er zo gestoord kon zijn om meer dan 1 kind te willen baren maar dat ben ik nu dus zelf. Groetjes en ik kom hier weer af en toe ff kijken dan

Geplaatst

Haha, ja bij mij was de bevallig ook niet bepaald soepel te noemen maar het is waar wat ze zeggen, je bent het zo vergeten. Niet zodra ik de baby in mijn armen had maar een paar maanden later. Ik ben ook uit '76 dus wilde ook niet te lang wachten. Gelukkig geldt voor cryo's nog leeftijd van punctie. En ook wel heel leuk dat ze straks iets meer dan anderhalf jaar schelen.

Geplaatst

Hee Olijfje, wat leuk dat jullie weer gaan beginnen. Wij zijn in november al in Gent geweest (die afspraak was veel eerder dan ik verwachtte), met de bedoeling in maart-april te starten. Helaas kwam ons zoontje in het zkh terecht (met fikse longontstekingen) en heeft het erg lang geduurd voordat hij opknapte. Daarna werd mijn man ziek en werd onze start in Gent dus weer uitgesteld.

Afgelopen vrijdag belde ik om eindelijk te gaan starten, maar ze draaien halve kracht in de zomermaanden en dus kon ik er deze maand niet bij op de planning. Eind juli gaan we dus beginnen. Wel helemaal opnieuw, want er ligt niets meer in de vriezer.

Ik heb nog steeds een beetje het gevoel van; waar beginnen we in godsnaam aan. Maar het idee dat hij wellicht weer zo'n klein wurmpje komt, krijg ik nu al tranen van in mijn ogen. Ik hoop zo dat het gaat lukken, maar 6 jaar en 20 tp gaan we écht niet meer doen. geen idee waar de grens ligt.

Enne, hier bouwjaar 77, dus het klokje loopt ook al erg hard.

Geplaatst

Hi meiden,

als het bij de eerste lang duurde hoeft dat bij de tweede niet het geval te zijn. Bij onze zoon duurde het vier jaar. Bij onze dochter was ik een jaar na mijn eerste ongesteldheid weer zwanger en dat had sneller gekund want we deden het rustig aan ivm mijn nieuwe baan! Zelfde geldt voor de bevalling. De tweede gaat meestal sneller en soepeler. Eerste keer duurde bij mij 16 uur met allerlei complicaties. De tweede was er in 4,5 uur! En daarbij liep ik al heel snel weer rond! Probeer niet te hoge verwachtingen te hebben dat maakt je kansen groter. Ik was verbaasd hoe snel ik weer zwanger was en dat voelde al een spontane zwangerschap! Daarnaast is de tweede ronde makkelijker psychisch omdat het niet meer de vraag is of je ooit mama wordt, want dat ben je al!😉

@ olijfje: dit keer waren de eerste drie maanden geen hel 😄😄😄, wel pittig, maar ik heb nu wel van de kleine meid kunnen genieten en alles liep nu gewoon soepeler en ik was veel fitter! Ik wist wat mij te wachten stond en dat viel nu dus mee.

veel succes!

Geplaatst

Jeej Okaasan is er ook nog Heel veel succes! Heb je eind juli 'intake' of al de eerst spuit (ieks)? Wat een drama met zieke mannen, groot en klein... Jouw kleintje is een vechtertje! Penny fijne oppeptekst, dank. En geniet van kleintje!!

Geplaatst

Ja ik kijk af en toe of er nog bekenden langs komen. En toen zag ik dus jouw berichtje. Wel erg jammer dat het forum zo leeggelopen is. Ik heb er echt zo veel aan gehad, want ik heb hier echt zo waanzinnig veel info (en moed) gevonden.

Maar eind juli/ begin augustus gaat de eerste spuit er weer in. Wel erg spannend, op vele vlakken.

Intake hadden we in november al. Ik mailde in september ofzo en had verwacht in feb/maart een afspraak te krijgen. Maar kreeg een mail terug met een afspraak in november. Veel te snel vond ik dat, ondanks mijn inmiddels ook al 38 (en nu 39) jaar. Dat maart vond ik een beter idee. Maar ja, daar kwam dus van alles tussen.

Geplaatst

Hoi dames,

wat spannend dat jullie voor de 2e gaan olijfje en okasaan. wat vervelend dat je kleintje en je mannetje zo ziek zijn geweest.. Gaat alles nu weer goed?

hier nog geen plannen voorlopig, best druk met 2 kleine boefjes. Zijn nu net 3 maanden en ik geniet volop van.

Heel veel succes komende tijd met jullie behandelingen, medicatie en terugplaatsing!

Geplaatst

Jeetje okasan en olijfje wat spannend! Ik spiekte en zag jullie bekende namen.ook wij zijn weer in de race voor een brusje en vandaag worden de cryo's ontdooid.. spannend

Geplaatst

Oehhh Eslief jouw avonturen heb ik ook gevolgd voordat ik zelf ging schrijven, spannend weer een brusje! Is t goed gegaan met de cryo('s-meervoud?)

Okaasan zeker jammer dat forum rustiger is, waar is iedereen heen?

Bianc met tweeling! Lijkt me zeker druk! Fijn dat je kunt genieten. Zou je het aanraden? Wij hebben nog 2 cryo's en die mogen tegelijk en ik zou er best in totaal 3 willen (dromen mag, toch?) maar ik durf niet! Lijkt me zo pittig 2 tegelijk en dan de kans op complicaties enzo.

Geplaatst

Toch nog even voor Okaasan: je hoeft dus niet opnieuw intake, met zoveel tijd ertussen? Hoe bepaal je dan de dag van die eerste spuit? Anyway: alvast veel succes!!!

Geplaatst

Helaas alle 4 niet meer gaan delen dus morgen een afspraak maken om weer te starten met icsi

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Geplaatst

Ja poeh dat was ff schrikken.. zo ga je van 4 pogingen zonder spuiten in 1x naar opnieuw starten.. maar we gaan er weer voor:)zal wel september worden door de zomersto0

Geplaatst
Ja poeh dat was ff schrikken.. zo ga je van 4 pogingen zonder spuiten in 1x naar opnieuw starten.. maar we gaan er weer voor:)zal wel september worden door de zomersto0

Poeh, zelfs helemaal opnieuw starten. Jeetje. Nou geniet van je zomer dan.

Ik merk zelf dat ik nu zo veel rustiger in de MMM sta, ik hoop dat dat bij jou ook zo is. "Vroeger" was de mededeling deze maand niet te kunnen beginnen echt onoverkomelijk voor me. Nu heb ik zoiets van, ach, nog wel lekker rustig. Wie weet hoe het tegen gaat vallen, heb ik dat nu nog even niet. Heerlijk om er zo relaxed in te staan, had ik nooit verwacht.

Geplaatst
Toch nog even voor Okaasan: je hoeft dus niet opnieuw intake, met zoveel tijd ertussen? Hoe bepaal je dan de dag van die eerste spuit? Anyway: alvast veel succes!!!

Nee, we hadden al intake in november. En hadden toen ook al gezegd dat we nog niet wisten wanneer we wilden starten. De eerste spuit bepaald Gent. Ik moet een uitgangsecho op dag 1, 2 of uiterlijk 3 van mijn nieuwe cyclus (zo'n echo van 30 seconden, 2,5 uur heen en 2,5 uur terug rijden) en dan bepalen ze of ik die dag of de volgende dag (uiterlijk 3de dag) begin met spuiten. Dan krijg ik ook mijn schema mee etc.

Geplaatst

Ik stond er heel relaxt in maar moet zeggen nu de cryo's mislukt zijn wil ik gewoon weer starten.. blijft toch maar een raar iets de mmm:( spannend okaasan! Flinke tocht nu met een kleintje erbij

Geplaatst

Hallo allemaaaal.Ik weet niet of jullie mij nog kennen..maar ik heb met sommigen veel contact gehad.ik vind het ook heel erg jammer dat er zo weinig word geschreven.dat was 2jr geleden wel anders.elke dag las ik van alles.je hield het echt bij van een ander.ik heb er veel aan gehad.Heb ook 2jr in gent gelopen.en ned. We gaan nu in sept naar alicante voor een eiceldonatie.helestap.We zijn in april een dagje voor onderzoeken geweest.maar ik dacht dat gent ver was met onderzoeken maar in spanje zoeken ze echt alles uit. 4 sept tot 17 sept. Ook beetje vakantie..tis hartstikke mooi daar en aan t strand.heb er zin in. Nou...ik zal af en toe weer op het forum lezen.leuk.Groet noah

Geplaatst
Ik stond er heel relaxt in maar moet zeggen nu de cryo's mislukt zijn wil ik gewoon weer starten.. blijft toch maar een raar iets de mmm:( spannend okaasan! Flinke tocht nu met een kleintje erbij

Oh fijn dat je ook zo relaxed bent, maar kan me voorstellen dat dat na zo'n week met al die mislukte cryo's in een keer over is. Ik zei ook al tegen mijn man, dat ik niet weet hoe ik ga reageren tijdens het traject. Nu zo relaxed, maar zoals jij schrijft, als je er weer midden in zit, dan wil je door. Dat herken ik zeker en ben verwacht dat dat bij mij niet anders gaat zijn.

Geplaatst
Hallo allemaaaal.Ik weet niet of jullie mij nog kennen..maar ik heb met sommigen veel contact gehad.ik vind het ook heel erg jammer dat er zo weinig word geschreven.dat was 2jr geleden wel anders.elke dag las ik van alles.je hield het echt bij van een ander.ik heb er veel aan gehad.Heb ook 2jr in gent gelopen.en ned. We gaan nu in sept naar alicante voor een eiceldonatie.helestap.We zijn in april een dagje voor onderzoeken geweest.maar ik dacht dat gent ver was met onderzoeken maar in spanje zoeken ze echt alles uit. 4 sept tot 17 sept. Ook beetje vakantie..tis hartstikke mooi daar en aan t strand.heb er zin in. Nou...ik zal af en toe weer op het forum lezen.leuk.Groet noah

Jeetje Noah, nog steeds niet gelukt. Wat ontzettend verdrietig en wat een lange weg ook voor jullie. Heeft Gent jullie ECD aangeraden? Ik wist niet dat ze in Spanje nog meer onderzoek doen. Waar kijken ze daar nog verder naar?

Spannend hoor om deze stap te nemen. Het lijkt me een erg grote namelijk. Ik wens jullie waanzinnig veel geluk en mijn duimen draaien voor een mooi Spaans avontuur met een nog veel mooiere afloop. Fijn dat je het ook een beetje als vakantie kan zien.

Geplaatst

Jeetje noah ik "ken" je ook nog..wat jammer dat het nog altijd niet gelukt is..ook ik wist niet dat ze in spanje verder waren hierin. Wat spannend je vakantie zo combineren.

Geplaatst

Noah wat fijn dat jullie in Spanje terecht kunnen, had ik ook nog niet van gehoord. Hoop dat het lukt en dat je ondertussen nog enigszins een vakantiegevoel kunt hebben. Gisteravond heel even Gentse feesten op tv, toen had ik best wel weer zin om naar Gent te gaan. Naast al het gedoe hebben we er ook goede herinneringen aan het uit eten gaan, leuk hotel, mooie gebouwen, gezellige roadtrip waarin je weer ns rustig kan bijpraten. Echt mobiel ben ik in Gent alleen nooit geweest, met steeds hormonen en buik vol eitjes en dat soort gedoe, haha.

Geplaatst

Jeetje noah, wat sneu dat het nog steeds niet gelukt is bij jullie.. Wel goed om te lezen dat ze in alicante nog verder zijn, hopelijk wil het hier wel lukken.. Succes noah!!

en olijfje het is echt super om een tweelingmama te mogen zijn, natuurlijk is het druk maar het is ook zóóó leuk! Je moet even je draai zien te vinden en het went snel genoeg. Het scheelt wel dat het mijn eerste 2 kindjes zijn, want ik ben niet anders gewend. C&C zijn ook hele makkelijke/rustige kindjes. Ik vind het echt geweldig met onze 2 wondertjes.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Mag ik meeschrijven? Lees al een tijdje mee..

Ik ben Frankie, 36 jaar, 3 jaar bezig, waarvan 2 jaar in de mmm: 1x spontaan zwanger mk 6 wkn, daarna 3 iuis, 1x ICSI (met 1 verse tp en 8 cryos).

Wij waren heel erg hoopvol begonnen, maar in inmiddels 7 mislukte terugplaatsingen van “mooie” embryos” (waarvan 1x zwanger en met 6 weken een mk) is de moed is ons ver in de schoenen gezakt.

Ons huidig ziekenhuis door naar poging 2 zonder nog maar iets te onderzoeken...pech zeggen ze.. mijn gevoel zegt iets anders..

1 aug hebben wij een intake gesprek in gent, ik hoop echt dat ze de RIF test willen uitvoeren..lees dat dit voor veel dames het verschil kan uitmaken.

Vind het heel erg spannend.. want ik begrijp dat ze RIF niet altijd willen onderzoeken.. Iemand nog tips om ze over te halen?? En hoe lang duurt het van intake tot eerste spuit?

Mijn gesprek is trouwens bij Dr D. ewulf, kent iemand haar?

Nou ladies, veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden