Ga naar inhoud

Verborgen reflux? Koemelkallergie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn zoontje is bijna 14 maanden en vrijwel over de kma heen. We zijn rond 5-6 maanden gestopt met de medicatie voor de verborgen reflux en dat is toen goed gegaan, hij heeft daar sinds die tijd geen klachten meer van.

Hij krijgt wel nog steeds Neocate, hij kan namelijk niet tegen onbewerkte melk zoals (half)volle melk of Nutrilon.

Verder krijgt hij alles waar koemelk/weipoeder in zit.

Je mag me altijd benaderen met vragen, ben er inmiddels expert in :-))

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Henne...ik wil even nog iets aanvullen...Wat ik begreep zit je te wachten hoe de groeicurve eruit gaat zien... Weet niet of je er wat aan hebt, maar bij ons groeide N.ore wel, ze was een kleintje maar groeide netjes. De groeicurve werkte bij ons dus niet als bewijs.

Maar Henne ga alsjeblieft naar de kinderarts.... Vind dat je een waardeloze huisarts hebt, sorry! Kan me daar heel druk om maken. (trauma-tje mijnerzijds...!)

gr Shanna

Geplaatst

:-) zo lief hoe iedereen er bovenop zit :-)

Ik moet even mijn huisarts verdedigen. Ik ben nu ook wel een beetje pissed op hem, maar op zich denkt hij wel goed mee. Hij wil alleen 'rustig' dingen uitproberen en dat kan ik niet meer opbrengen merk ik. Die groeicurve speelt een rol omdat die vorige week wél aan het afbuigen was en de ha aangaf dat als dat doorzet hij sowieso doorverwijst. Het scheelt mij dus een 'strijd' als Th deze week weer niet goed is aangekomen, maar ik denk dat hij zich wel redelijk hersteld heeft en dat is natuurlijk ook alleen maar beter. Maar dan ga ik net zo goed de ha bellen hoor!

Geplaatst

Henne...dat iedereen er zo boven op zit is denk ik dat dat komt omdat velen van ons in dat zelfde schuitje hebben gezeten!

Lieve Henne...wacht niet en eis een verwijzing!

Vind dit zo zielig voor je hummeltje en voor jullie.

Dit moet een tijd zijn van genieten en niet een tijd van stress en spanning en tranen van wanhoop en verdriet.

Er moeten tranen zijn van geluk en blijdschap.

Deze bijzondere tijd wordt verpest door zo'n huisarts!

Geloof mij...artsen zijn niet heilig!

Bij mij zijn ze van hun voetstuk gedonderd!

Een moeder heeft gelijk!

Geloof in jezelf Henne...geloof in je innerlijke gevoel. Heel raar maar de natuur heeft je iets bijzonders gegeven. "Een moederinstinct!"

Het is dat je te ver weg woont, anders had ik je zo mee naar N.ore's kinderarts gesleurd!

Dit duurt te lang Henne....

gr Shanna

Geplaatst

Hey Henne,

Wat een herkenning lees ik hier weer terug in jouw verhaal en in die van iedereen. Die eerste 3/ 4 maanden pfff...ben zo blij dat tie erop zitten. Op dat moment denk je 'dit gaat nooit voorbij' maar echt dreun 1 mantra op 'het is een fase'. Lieve had ook reflux en een voorkeurshouding gecombineerd met darmkrampjes, gevolg: huilen, huilen, huilen. We zijn doorgestuurd naar de kinderarts en deze schreef omeprazol (ook verkrijgbaar bij kruidvat) voor, dit een tijdje gebruikt maar na een tijdje merkte ik dat ze hetzelfde gedrag vertoonde met en zonder medicatie, dus weer gestopt. Het enige wat ik wilde was een blije baby die niet meer huilde.

Ik merkte echter ook dat het hele mmm verleden mij niet in de koude kleren was gaan zitten, dit kwam er tijdens mijn verlof ook uit: ik had simpelweg al mijn energie al verspild tijdens de zwangerschap waarin ik alleen maar angst had, mij niet durfde te hechten aan mijn meisje en vervolgens doodop was na de bevalling. En dan ook nog eens een huilbaby, geen goeie combi:-/ gevolg: huilende mama en een papa die iedere avond met angst en beven thuis kwam want, hoe zou die mij nu weer aantreffen...ik heb alle mogelijke verklaringen gezocht w.b. het huilen enz. Feit was hier dat de groei zowel mentaal als fysiek met de maanden er voor gezorgd hebben dat alles wat ze de eerste drie maanden heeft gehuild ze nu lacht:-) ik had mij de eerste drie maanden helemaal ingedekt, iedere dag kreeg ik hulp van een vriendin, een moeder of een zus en op een dag dacht ik 'nu wil ik even een dagje helemaal niemand zien en even alleen zijn met mijn meisje' en toen wist ik: we gaan de goeie kant op! Nu niet voor te stellen Henne maar Jouw manneke is 8 weken, je gaat de goeie kant op hoor!!!

Geplaatst

Halleluja, ik krijg een verwijzing voor de kinderarts. Was bij het cb om te wegen, Th was gelukkig wel weer ruim 200gram aangekomen deze week, maar de verpleegkundige daar hoorde alles eens aan, keek eens naar Th (en naar mij) en vond dat er toch maar eens een kinderarts naar het geheel moest kijken. Met die munitie thuis huisarts gebeld, stond gelukkig al wel in het systeem dat ik bij mindere groei een verwijzing zou krijgen dus assistente gaat het nu voor me regelen.

Meteen het ziekenhuis gebeld....is er pas over twee weken plek....zucht.... In overleg met de assistente van de kinderpoli de huisarts nog maar een keer gebeld voor een recept zantac om hopelijk die twee weken mee te overbruggen. Kan ik morgen ophalen. Mocht de huisarts het nodig vinden dat er eerder wordt gekeken, dan kan hij het ziekenhuis bellen. Maar dat gaat m denk ik niet worden.

Morgen hebben we nog wel een officiële afspraak op het cb, dus misschien probeer ik er daar nog een spoed-advies uit te halen ;-)

Alles bij elkaar opgelucht, maar tegelijk zie ik als een berg tegen de komende twee weken op als die net zo worden als de afgelopen twee. Maar wie weet geeft de zan.tac wel verbetering.

Wat ik zelf heel vervellend vind is dat ik door dit alles enorm onzeker ben geworden. De enige momenten dat ik me geen zorgen maak is als Th duidelijk vrolijk is en lacht. Maar al het andere 'vertrouw' ik niet meer: huilen niet, maar rustig of langer slapen ook niet, hij zat net heel rustig in de maxi cosi en dan ben ik bang dat hij weer zo 'sloom en gelaten' wordt etc. Ik baal erg echt enorm van dat het niet serieus genomen worden door de huisarts mij nu als moeder onzeker maakt, wat het nog weer moeilijker wordt om te ontspannen en genieten. Voor Th is een spoedplek misschien nog niet zo hard nodig, maar voor mij wel ;-)

Geplaatst

Henne, fijn dat je door kan. Wel jammer dat het lang duurt, twee weken zijn soms zo om, maar in dit geval... Maar elke dag kan weer anders zijn he....

Is er mogelijk een ander ziekenhuis waar je sneller heen kan? Of dat de poli je belt als een andere afspraak wordt geannuleerd?

Je onzekerheid herken ik....ik was haar net aan het afdrogen na badje toen ze twee keer achter elkaar spuugde. Oh, die paniek in haar ogen en het leek wel of ze stikte. Op het aankleedkussen gebeurt er zoveel op dat moment, ze vergeet dan haar hoofdje opzij te draaien lijkt het. Het viel haar dus heel zwaar. Ik neem die paniek dan meteen over, maar gelukkig kan ik me snel herstellen, want daar heeft zij natuurlijk niks aan. En dan ben ik blij met de z.antac hoor. Dan weet ik in ieder geval dat het geen pijn doet en het alleen de schrik en een nare ervaring is.

En nu slaapt ze en ik hoor een keer géén gerochel door de babyfoon. Ben ik meteen bang dat ze erin is gebleven natuurlijk...

Geplaatst

Ooooh Suzanne wat herkenbaar! Als Th zich verslikt bij het drinken moet ik echt rustig blijven, maar schrik daar telkens zo van.

Wat ik ook erg naar vind is dat hij soms zo sloom en gelaten is, hij is dan ook warm maar nooit echt koorts. Maar ik vertrouw het voor geen meter, krijg daar echt een knoop van in m'n maag.

Geplaatst

Zuuz,

Ik heb de p.acco gebruikt zowel bij mijn dochter al bij ons zoontje en ben er enthousiast op mijn 2 kids waren beide erg onrustig en sliepen erg goed as ls ze de p.acco aan hadden ze werden wel eerst heel boos maar als ze dan wakker werden waren ze altijd aan het lachen en inderdaad een hydrofiele doek hebben ze zo weer open . Vond het er eerst erg zielig uit zien en heb daar ook flink om moeten huilen maar ze waren zo vredig aan het slapen dat ik helemaal om ben wat betreft de doek.

Henne, we zitten er allemaal zo bovenop omdat we weten hoe frustrerend het is om je kleine zo te zien huilen en je weet zelf waar het aanligt maar ze willen je dan niet gelijk geloven . We willen jou en je kleine man graag deze ellende besparen. Hoop dat er snel wat uit komt voor jullie.

Geplaatst

Dank voor je reactie Chantal. Ik heb de p.acco besteld. Vandaag zal ie wel binnenkomen. Ik heb er gisteren aardig wat over opgezocht en bij onrust door reflux schijnt deze gewoon goed te zijn. Kindjes met reflux zijn vaak wat sterker (hoge spierspanning door de pijn en onrust), dus blijkbaar het ideale kant en klaar systeem. Ik hoop ook voor ons. De hydrofiel geeft haar al veel rust. Op ons bed wikkel ik haar erin en dan slaapt ze eigenlijk al als ik haar optil naar haar eigen bedje. Maar na drie kwartier wordt ze wakker en dan begint het eruit wurmen. Hopelijk houdt de p.acco haar zodanig tegen dat ze na het eerste wakker worden meteen door kan naar de volgende slaapcyclus. Ik hoop zo voor haar dat ik haar eens uitgerust uit haar bedje kan halen, dan wordt haar leventje een stuk leuker.

Vandaag de osteopaat gemaild. Ik hoop dat hij wat voor ons kan betekenen.

Geplaatst

Zuuz,

Ja mijn zoontje van 9emaand heeft reflux en kma in een ernstige mate ( meervoudige allergie) en hij vond het echt heel prettig om zo vast te liggen n hij ligt nu nog steeds min of meer vast met een soozy deken echt ideaal. Hij heeft neocate voeding en eet alleen nog maar groente gekookt fruit en koemelk lactose en gluten vrij brood met boter of jam van fruit waar hij tegen kan. En heel soms appelstroop maar dat gaat niet geweldig .Opzich gaat het goed al krijgt hij te weinig voedingsstoffen binnen we blijven proberen om dingen toe toevoegen maar dit gaat niet echt super. Zijn nu op zoek naar iets op brood miss iemand een tip.

Wij gaan er van uit dat hij er nog wel een tijd last van blijf houden omdat veel dingen niet goed gaan.

Hoop dat je wat aan de info hebt. ( weet niet of je al een pacco hebt aar je mag die van mij wel uitproberen en als het bevalt overnemen heb er 2)

Geplaatst

Vanochtend bij het cb geweest (voor oa vaccinaties, ah gossie...). Ik had van de week het hele verhaal aan de verpleegkundige daar gemaild, zij heeft het overlegd met de arts en...verrassend....zij denken dus ook aan reflux. Advies is om als het met de zan.tac na het weekend niet beter gaat, bij de huisarts aan te dringen op een spoedafspraak bij de kinderarts.

Geplaatst

Chantal wat mag hij wel hebben? Ik weet dat er glutenvrije leverworst bestaat, maar of die ook lactosevrije is...vermoed van wel omdat ik het wel eens gegeten heb in mijn Glutenvrije periode en ik at toen lactosevrij. Was gewoon bij appie, weet merk niet meer. En misschien eens kijken bij een goede natuurwinkel. Er zijn best veel alternatieve broodsmeersels. Of zelf dingen maken? Mijn broer maakt zelf paté. En in de tijd dat ik echt weinig kon hebben, deed ik bijvoorbeeld kipfilet in aluminiumfolie in de oven met wat kruiden en dat at ik dan koud als broodbeleg. Dan heb je niet al die toevoegingen.

Geplaatst

Nou Henne, dat gaat de goede kant op iig. Nu nog een beetje tempo erin!

Chantal, ik krijg als het goed is vandaag een p acco binnen. Als het bevalt hou ik me sowieso aanbevolen om er 1 of 2 over te nemen van je. Dan kunnen ze ook eens in de was...:-)

Lastig zeg, zo'n meervoudige allergie. Ik ben vegetariër en mijn vriend is veganist. Geen (of nauwelijks in mijn geval) melkproducten in huis hier. Is een spreadje van bijv. kikkererwten of linzen iets voor een kindje? Dat maken wij vaak voor onszelf. Is heel makkelijk, het verzadigd en heeft veel voedingswaarde. Ook van groentes kan je lekkere broodsmeersels maken. Bijv van geroosterde paprika's die je in potten in de toko kan kopen. Of van pompoen ofzo, lekker zoet. Alles met de staafmixer natuurlijk. Maar goed, ik weet niet zo precies wat kleintjes allemaal willen en mogen eten, laat staan een uk met allergieën.

En wat Henne zegt, in een natuurvoedingswinkel kijken. In een goede kunnen ze je ook informeren. En je bent met je zoontje in contact met een diëtist? Die weten misschien ook lekkere oplossingen? Zeker als ze een beetje in de 'alternatieve' hoek zitten is mijn ervaring.

Geplaatst

Zan.tac in huis, vanavond eerste dosis. Hoop zo dat dit Th gaat helpen en ons alledrie rust bezorgen.

Hij is vandaag wel heel rustig, maar dat komt van de vaccinaties. Kan m moeilijk elke dag gaan prikken om hem te laten slapen he ;-)

Geplaatst

Haha, da's dan weer een voordeel van die prikjes!

Ik hoop dat de zant.ac rust gaat geven.

Pff, hier vermoeiende dag. Meer reflux klachten sinds woensdagavond. Vandaag sliep ze steeds een half uur, daarna met haar in de weer iedere keer tot de volgende voeding. Toen mijn lief thuis kwam had ik het helemaal gehad. Ben meteen vertrokken, even 1,5 uur door de harde wind gefietst.

Ik schrok van mijn emoties. Ik merkte dat ik me agressief voelde door haar gedrag van vandaag. Het gevoel van -we doen álles, en nog valt ze niet in slaap- het maakte me boos. Het fietstochtje heeft me goed gedaan. En nu is het gelukkig weekend, dus zijn we met z'n drieën thuis. Ach, het zal goedkomen, met kleine stapjes en gewoon tijd. Maar voor nu, even meer huilen dan lachten (bij E en bij mij)

Geplaatst

Ooooh Suzanne, ik ken het gevoel. Goed dat je even naar buiten bent gegaan. Ik ben ook telkens blij als het weekend is en ik er niet alleen voor sta.

Hou je taai meis, probeer op tijd naar bed te gaan en morgen is vast weer een betere dag! Knuf

Geplaatst

Suzanne hoe is de nacht gegaan?

Th had gisteravond wel moeite met de fles, had natuurlijk ook prikjes gehad en wat verhoging. Maar vannacht om vijf uur 120ml en vanochtend om kwart voor negen weer! En nu ligt hij net in bed en huilt niet...? Kan zant.ac al zo snel effect hebben? Wil nog niet teveel hoop hebben, zo jammer als we dan vanmiddag of morgen weer middenin een drama zitten. Al zullen er altijd betere en slechtere dagen zijn natuurlijk.

Geplaatst

de nachten gaan altijd goed...dat is zo'n verademing. weet je een beetje waar je aan toe bent ;-) Bij jullie ook wel prettige nachtjes toch? Deze ook?

z.antac zou best al kunnen werken denk ik. officieel moet je het een paar dagen afwachten. ik kan me dus niet meer herinneren hoe dat hier ging, ahum... maar wel snel rust hoor, dat weet ik nog wel.

lastig als een fles zo moeilijk gaat, hopelijk vanaf nu alleen maar verbetering. het zuur zal hem niet meer plagen, dat weet je tenminste zeker. maar 'kleine' beetjes blijft de oplossing, merk ik bij E. Volgens de schema's zou ze met 5 grotere flessen toekunnen, maar ze stroomt al over met 7 van 120....

nou, geniet maar van de rust nu én van het niet alleen zijn!!

Geplaatst

Nou wat het is, is het....maar Th werd prompt weer twee uur na de fles van kwart voor negen wakker, ik stond al ik de aanslag met m'n 30cc, maar hij heeft er alleen heel vrolijk (!) een beetje aan liggen lebberen en sabbelen. Al snel moe, dus weer in bedje, huilen...ik denk wat heb ik te verliezen, pak een speen en...hij pakt hem! Met nog wat gemekker heeft hij een kort slaapje gemaakt en nu met 3,5 uur ertussen weer een fles. Dit is echt uniek! Echt veel spugen doet Th niet, dus ik moet afwachten hoe het gaat met evt grotere flessen. Maar zes/zeven keer 120 en verder gewoon vrolijk en rustig slapen? Van mij mag het :-) Fingers crossed....

Geplaatst

Fijn Henne,

hoe gaat het vandaag?

Hier blijven het slaapjes van max. drie kwartier overdag. Nachten nog steeds heerlijk, dus ach... Zelfs 8 uur weggebleven, van 19.30 tot 3. 30.

Maar waarom slaapt ze overdag niet verder? Het lukt maar niet, wat zit er in de weg? Ik heb medelijden met haar, want ze is zooo moe :-(

Hoe lang duurt het voordat haar lijfje niet meer geïrriteerd is door de koemelk? Iemand een idee?

We gaan, ondanks het spugen toch maar veel wandelen. Eindelijk niet meer zo koud. En frisse lucht bevordert de slaap, las ik :-)

Geplaatst

Voor de koemelk moet je geloof ik vier weken rekenen voor het helemaal weg is.

Hier vannacht bagger. Z'n normale ritme lag al overhoop dus eerder badje dan normaal, daarom toch maar wakker gemaakt voor een late voeding, wat we normaal nooit doen, en vervolgens kwam hij om de drie uur. Terwijl hij snachts makkelijk vijf tot soms zelfs zeven uur maakt.

Ook nog bij sommige voedingen veel onrust. Ben trouwens gestopt met indikken, drinken was drama door gekloot met juiste speen en ontlasting werd ook weer moeilijker. Veel spuugt hij niet dus we proberen het nog even zo.

Tot de 26e duurt dan nog zo lang... Er is wel verbetering, maar we zijn allemaal zo moe :-(

Suzanne wat moeilijk dat E overdag niet slaapt. Bij Th lijkt de regelmaat wel heel erg te werken maar echt lekker lang achter elkaar slapen.... ik vrees dat het gisteren nog van de prikjes was hoor...

Was je nog gaan inbakeren? En was jij nou wel of niet bij een osteopaat geweest? Misschien zit haar ergens toch iets dwars?

Geplaatst

Op naar een betere nacht!

E ligt nu voor het eerst in de p.acco (moest voor het eerste gebruik drie keer gewassen worden...) Ze viel voor haar doen rond deze tijd snel in slaap. Binnen 15 minuten. Ik hoop dat het haar morgen gaat helpen overdag langer te slapen. Net werd ik er iig zelf helemaal rustig van. In de hydrofiel lag ze nog steeds flink te wurmen. Hierin lukt dat niet. Alleen 10 minuten getrappel met d'r beentjes.

We willen zo snel mogelijk met haar naar de osteopaat. Misschien zit er idd iets dwars. Ze heeft iig veel spanning opgebouwd door de relflux én de oververmoeidheid. E na een keizersnede schijnt het ook verstandig te zijn. Ik ga morgen proberen een afspraak te regelen.

Indikken doen we hier ook niet ivm obstipatie. Dat is alleen maar extra onrust erbij.

De 26e..duurt lang ja. Geef de z.antac even wat tijd, dat zal echt wel verbetering opleveren. Maagzuur is gewoon pijnlijk, weet ik nog van mijn zwangerschap.

Hoe meer ik lees over reflux/kma, hoe meer ik me verbaas over het feit dat zorgverleners je maar een beetje laten zwemmen. Reflux hangt zo vaak samen met kma. Waarom heeft niemand mij dit verteld toen ik wéken geleden over de reflux begon bij cb, huisarts en kinderarts. Terwijl ik het zelf al vermoedde, gezien haar gedrag. Nee hoor, ze heeft geen eczeem, dus niks aan de hand...grrr.

Nu zit ze sinds twee dagen wel onder een soort uitslag (eczeem?) op armen en benen. Voelt als schuurpapier, allemaal rode bultjes/pukkeltjes en droge witten schilfers. Ik ga de ha maar even bellen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden