Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

marij@ jeetje wat een heftig verloop, heb echt met je te doen. ik hoop dat je spoedig zal herstellen zodat je lekker naar huis mag!

Beterschap!

Ik ben de laatste dgn niet meer zo actief qua meeschrijven, ik lees wel mee hoor. Zit ff in een dip, mega ongesteld en morgen weer starten met de pil. Kreeg vandaag te horen dat puregon niet meer wordt vergoedt omdat de overheid dat niet meer wil en dat ik daarom een ander medicijn moet spuiten, iets wat ik elke dag zelf moet mengen ( poeder met vloeistof) heb aangegeven dat ik dat NIET zie zitten, vind t al rot genoeg allemaal. Schijt aan de overheid, ze hebben geen idee hoe zwaar dit traject al is.... :-( Sorry voor mijn woordkeuze maar heb t gehad.....

Voor de meiden die zwanger zijn; geniet! Van harte!

Wachtdagenmeiden; sterkte, en succes!

De meiden die weer in de ronde gaan; veel succes! Nieuwe kansen!

Liefs Cochanel

• Reacties 530
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden, ik ben een stille lezer tot nu toe en helaas ook van het wachtbankje gevallen....klote. Maar het mengen met vloeistof en poeder is mij ontzettend meegevallen! Dacht ook dat ik een soort laboratorium zou worden qua handelingen maar na een dag of drie krijg je er handigheid in. Het valt echt wel mee. Dus....overweeg het of vraag een "workshop" in het zkh, dan laten ze zien hoe het werkt.

Geplaatst

@CharlotteV, wij hebben net een dag verschil. Spannend hè? Ik doe sinds deze poging ook acupunctuur en zij verzochten mij ook rustig aan te doen, geen hakken en korte rokjes dragen. Het moet goed warm blijven :-). Ik slik verder ook nog een hele serie voedingssupplementen. Oa B3, 6 en 12 en vitamine D naast foliumzuur. Ik ben ook gestopt met koffie drinken, is even afkicken maar lukt me nu goed.

@Cochanel. Heb je centrotide voorgeschreven gekregen? Ik vond het mengen daarvan ook meevallen.

Geplaatst

Hoi meiden

Hier ben ik weer ff.

Sjezus wat ben ik zenuwachtig morgen wd 10 ga ik een test doen.. normaal word ik altijd op dag 10 ongi op dit moment echt nergens last van. Raar he...

Vind al raar dat ik zenuwachtig ben.. Misschien omdat ik diep van binnen vermoedes heb dat ik zwanger ben.. heb ook bijna geen afscheiding normaal voor ongi verlies ik zo veel.. meer mensen die dit gehad hebben?? Liefs mandy

Gast lindaah
Geplaatst
Bedankt voor de reacties Linda en Armanda.

Voor de zwangere: gefeliciteerd! Kunnen jullie ervan genieten?

Voor de nog-niet-zwangeren: succes!

Bij ons weten veel mensen er vanaf, dus ook veel vragen hoe t gaat. Heb ze nu gevraagd niet zoveel te vragen, het is al spannend zat en meer dan nu weet ik voorlopig toch niet. Wel fijn en superlief al die intesse!

Zal de granaatappelsap gaan halen. Baat het niet dan schaad het niet ;)

Slik je ook foliumzuur of de zwanger worden compleet tabletten ik heb ze van de etos zit het zelfde in als in dat dure merk en het scheelt je bijna de helft.

Geplaatst

Mandy succes morgen met testen, hoop voor een mooie duidelijke tweestreperige zwangerschapstest!

Lana, alweer getest?

lucia, heb je mooi embryo aan boord?

charlotte & Bianc succes met het wachten nog even

ink, spannende dag morgen, ben benieuwd of je embryo mooi ontdooit, mijn duimen draaien!

ik mag morgen naar huis, nou eh ik en mijn infuuspaal. Moet nog tot maandag aan de ab via infuus. Maar voel me goed genoeg om naar huis te gaan. Benieuwd hoe ik me daar voel en wat nou eigenlijk m'n energie is, voel me alweer hele pief zo op bed. Vooral zin in eigen omgeving, laatste dagen emotioneel, wat er is gebeurd, nu eerst weer ok voordat we verder kunnen, beetje veel. Maar ook dat moet er soms even uit.

spannende dag morgen voor een paar, succes meiden zet hem op!!!

Geplaatst

Vandaag wd 10 getest.. negatief... vaag dat me lichaam zo veel signalen afgeeft toch niks is.. denk namelijk niet meer dat die positief word. Jullie?? Nog wel 2 cryo s in de diepvries...

Geplaatst

Oh mandy dat is shit, lana ook!

kan toch nog alle kanten op... Ik had toen ik zw was in 2011 pas op wd14 een heeeeel licht streepje...

Moest echt een cb doen om t zeker te weten

wie weet

ik hoop het zo voor jullie!

bianc, hou je ons op de hoogte? Erg benieuwd naar je bloed uitslag!

lucia heb je je tp gehad? Hope so!!

marij wat fijn dat je naar huis mag. Is toch fijner he

hoop dat je snel weer de oude bent! Logisch dat je emo bent, ik vind t ook erg heftig allemaal joh!

Geplaatst

Echt op dag 14 pas.. oke dat geeft me weer beetje hoop!! Ik kijk vrijdag wel.. of anders zondag. Tot die tijd wacht ik maar zo lang er geen ongi in zicht is is het goed zullen we maar denken!!

Geplaatst

Ja mandy, ik had toen alleen niet eerder al getest, echt voor t eerst op wd14. En ik dacht dat t weer mislukt was want ik zag geen streepje. Maar mijn man zag wel een heeel licht streepje. Moet je nagaan, op wd14!

ik denk dat mijn hcg pas langzaam op gang kwam.

Maar dit x is het totaal anders. Zoals je weet begin ik al een wk te vroeg met testen en dit x had ik toen al een licht streepje. Elke x is anders denk ik. Of missch wordt het nu een jongen ;) haha

nou nog ff geduld. Helaas weet je nu nog niets.

Geplaatst

Pff Marij, het is ook niet niks. Wel fijn dat je naar huis kan, eigen omgeving lijkt me ook veel prettiger.

Spannend Bianc, ik duim voor je.

Ben wel erg blij met je berichtje Armanda. Geeft me toch weer wat hoop! :D

Heel spannend he Mandy. Ik hoop t ook zo voor je.

Vandaag weer getest en helaas was het weer negatief, wd 11. De symptonen zijn onderhand ook al verminderd. Ik dacht dat de symptonen kwamen door de bolletjes... Of raakt je lijf er na 1,5 week aan gewend dat t anders reageert?

Ik ben alles maar analyseren, elk pijntje. Maar toch blijf ik hoop houden.

Helaas hebben we geen cryo's. We gaan, als het zover is en als dat mag dan ook gewoon gelijk door. Ben gelukkig al wat minder bang voor de punctie.

Geplaatst

Dames verlies bruine gloed zal wel ongi aan komen.. straks bellen na kliniek wil een gesprek.. en info over dat pipelle mis helpt dat.. kijken wanneer ik te recht kan..

Geplaatst

O Mandy26, ik hoop zo voor je dat het nog positief uitpakt. Ik heb laatst opgezocht hoe de hcg zich ontwikkeld, zie hieronder. Dag en hoeveelheid hcg. Je ziet vooral aan het laatste dat het heel erg verschilt per persoon / zwangerschap

15 = 50

13 = 25

11 = 12,50

9 = 6,25

7 = 3,125

Innesteling dag 5-6

En:

21 dagen 0 - 5 - 7 dagen

28 dagen 3 - 426 - 14 dagen

Geplaatst

@Armanda en @Marij, lief dat jullie naar de tp vragen. Helemaal vergeten erop te zetten...

Gelukkig waren beide embryo's goed ontdooit, wat een opluchting is dat. Ze zitten beide on board! Maandag dus met een volle blaas naar het ziekenhuis, en dat was maar goed ook. Ik blijk een dubbele knik ik mijn baarmoedermond te hebben, dat maakt het heel lastig. Met een kogeltang kunnen ze het recht trekken maar dat is niet fijn. Ik was de laatste en de gyn heeft gelukkig alle tijd genomen. Het is gelukt zonder de kogeltang. Dat voelt toch wel een stuk beter en geeft wat meer vertrouwen.

@Marij, ik heb even teruggelezen maar wat heftig wat jij meemaakt. Het is al zo'n zwaar traject en dan moet je dit ook nog meemaken, ik snap dat het heel emotioneel is. De overstimulatie bracht mij al volledig van de kaart. Ik wens je heel veel sterkte.

Geplaatst

Hier ben ik weer.. gister gestuurd dat ik ongi was want had wat lichte kleur van afscheiding. Dus dacht nou breekt los vannacht word ik vanmorgen wakker niks.. vaag.. nu nog steeds niks ook geen buikpijn ofzo.. alleen ontzettendepijn aan me borsten.. pff kan je lichaam je in de maling nemen he!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden