Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 530
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik lees een hoop spanning tussen alle regels door!Nou hier ook hoor! Een gigantische migraineaanval gehad vannacht, door de spanning (of hormonen, maar die heb ik nu al een tijdje) en dan alleen pcm gebruiken, wat niet echt werkt. Was ff heel boos op moeder natuur, zo van:' na dit hele traject heb ik toch wel laten zien hoe sterk ik ben! Rot op met je migraine!' Maar goed, vroeger elke maand, nu weet de 1e in 6 mdn, moet ik ook maar niet vergeten!Als foliumzuur gebuik ik VSM mama totaal. Foliumzuur neemt je lijf beter op als het in een multivitamine zit is mij verteld, en baat t niet dan schaat t niet. Merk wel dat ik elke gevoeltje/krampje/plopje over-analyseer, zwaar vermoeiend! Volgende week vrijdag mag ik bloed laten prikken en de donderdagavond ervoor doen mn man en ik een test (zodat het missschien nog een beetje romansch is hahahah Dus afwachten maar weer.....Succes meiden!

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry dat ik even niets had laten horen. Ik moest dinsdag op werkconferentie, waar ik vandaag pas van terug ben. Voor de terugplaatsing moest ik dus vauit het klooster waar we zaten, midden in het programma naar Utrecht om ons cryootje op te halen! Was dus een rare bedoening! Maar gelukkig was de 1e cryo gelijk weer goed ontdooid en zit ik nu weer op wd 1 dus en word vandaag al weer beetje gek van wat ik voel of denk te voelen haha, idioot!

Maar verder lees ik hier minder leuk nieuws voor Bianc en Lana? Meiden, wat balen! Sterkte!

Mandy, bij jou nog spannend dus? Wat moeilijk zeg, die onduidelijkheid...

Marij, jij gelukkig weer naar huis? En hoe bevalt dat? Valt het niet tegen qua je energie ec of lukt het om thuis ook je rust te houden?

Armanda, bij jou je mooie nieuws al wat geland?

Alle andere meiden die nog wachten: laten we Armanda maar snel gaan vergezellen!!!

Geplaatst

@Mandy26. Wat ontzettend spannend! Heb je nog getest? Klinkt zeker nog hoopvol, ik duim!

@CharlotteV. Wat heftig zo'n aanval en zeker nu! Gaat het alweer iets beter? Wat foliumzuur betreft, klopt idd dat het goed is in een multivitamine of een vitamine B complex in te nemen. B vitamines ondersteunen elkaar dus zijn belangrijk voor de opname.

Geplaatst

Ooh Charlotte ik weet precies hoe je je voelt! Heb ook al jaaaaaaren migraine en sowieso elke maand.

Maar sinds mijn zwangerschap in 2011 heb ik het veeeel minder. Ik heb al die tijd natuurlijk geen meds kunnen gebruiken en heb t daardoor soms heel zwaar gehad. Maar het was heel goed voor mijn lichaam om tijdens 9 mnd + 3 mnd borstvoeding helemaal schoon te worden.

Nu ik net zw ben, heb ik weer migraine gehad. Echt shit maar nu is t gelukkig weer weg.

Ik denk maar steeds: hopelijk draag ik t voor een goed doel!

Ik hoop dan ook heel erg dat dit bij jou ook zo is!!!!

Ink, tjonge, een nwe emmy in je belly! Well done!

Hopen dat ie goed blijft plakken!! :D

Hey Melis.

Ik voel noppes nada hier helaas. Zelfs geen migraine meer.

Ook geen zere boobies of pukkeltjes ofzo. Hmm.

Ach ja: het wordt gewwon een jongetje dit x. Daarom is alles anders ;)

Haha nee maar ben best onzeker hoor. Zaterdag een cb doen. Best eng want hij moet dan op 2-3 of 3+ staan en dat was in dec'12 dus niet zo en toen had ik een mk.

Maar ik probeer nog posi te blijven

19 juni de 7wkn echo :)

Ik durf nog niet naar dec/jan topic hoor. Haha schijtluis he.

Hoe gaat t met jou eigenlijk?

Geplaatst

Hoe lang na TP testen jullie? Volgens het protocol dat ik heb gekregen mag ik na 19 dagen vanaf punctie testen, dat zou aanstaande zondag zijn. Ik zit dus nu op dag 17 vanaf punctie en dag 14 vanaf TP. Ik heb al ruim een week ontzettend veel last van mijn borsten, pijnlijk en zwaar. En mijn vriend en ik hebben allebei het idee dat ze wat gegroeid zijn. Maar ik heb gelezen dat dat ook van de hormonen kan zijn. Verder leg ik, net als vele anderen, elk krampje en dingetje in mijn buik op de weegschaal. Aan de ene kant durf ik niet naar de wc omdat ik bang ben te merken dat ik ongesteld ben en aan de andere kant zou ik het liefst de hele dag op de wc zitten om zeker te weten dat ik niet ongesteld ben.... Erg verwarrend allemaal. Bij mijn zijn er 2 verse embryo's teruggeplaats. Ik heb geen cryos. Dit is mijn eerste IVF behandeling.

Het wachten is echt vreselijk in elk geval en funest voor mijn concentratie en werk haha. Gelukkig heb ik het daar wat rustiger nu, zodat niemand echt merkt dat er weinig uit mijn handen komt...

Gast lindaah
Geplaatst
Hoe lang na TP testen jullie? Volgens het protocol dat ik heb gekregen mag ik na 19 dagen vanaf punctie testen, dat zou aanstaande zondag zijn. Ik zit dus nu op dag 17 vanaf punctie en dag 14 vanaf TP. Ik heb al ruim een week ontzettend veel last van mijn borsten, pijnlijk en zwaar. En mijn vriend en ik hebben allebei het idee dat ze wat gegroeid zijn. Maar ik heb gelezen dat dat ook van de hormonen kan zijn. Verder leg ik, net als vele anderen, elk krampje en dingetje in mijn buik op de weegschaal. Aan de ene kant durf ik niet naar de wc omdat ik bang ben te merken dat ik ongesteld ben en aan de andere kant zou ik het liefst de hele dag op de wc zitten om zeker te weten dat ik niet ongesteld ben.... Erg verwarrend allemaal. Bij mijn zijn er 2 verse embryo's teruggeplaats. Ik heb geen cryos. Dit is mijn eerste IVF behandeling.

Het wachten is echt vreselijk in elk geval en funest voor mijn concentratie en werk haha. Gelukkig heb ik het daar wat rustiger nu, zodat niemand echt merkt dat er weinig uit mijn handen komt...

Meid ik zou een test doen!!

Ik heb op wachtdag 9 een positieve test gedaan.

De symptomen die je voelt kunnen van de innesteling of menstruatie komen.

Wanneer had je ongesteld moeten worden?

suc6!!!

Geplaatst

Fijn, ga ik net naar de wc. Heb ik lichte bloeding.... Ik weet het, het zegt nog niets. Maar man wat kun je hier gek van worden zeg!

Gast lindaah
Geplaatst
Fijn, ga ik net naar de wc. Heb ik lichte bloeding.... Ik weet het, het zegt nog niets. Maar man wat kun je hier gek van worden zeg!

Dat wil nog niks zeggen kan innestelingsbloeding zijn.

Als je een digitale clear bleu haalt met indicator dan ben je van alle onzekerheid af.

Dat is zwanger.....niet zwanger.

Ben je zwanger geeft hij aan hoelang.

Bij onze kliniek was het 17 dagen na terugplaatsing testen.

Geplaatst

Ow Fran wat irritant!!! :(

Ben net naar de gyno geweest. Wist niet dat er een maand tussenzat tijdens IVF behandelingen. Dit is protocol. Nou ja... Een maandje vrij is ook wel goed. Van nonstop hormonen word niemand blij, vooral mn mannetje niet ;).

Heel veel succes nog voor de meiden op t wachtbankje naar een positieve test!!! En natuurlijk de zwangeren onder ons op weg naar de 12 wk.

Geplaatst

Nou Fran, ik zou er ook testte tegenaan gooien. Het kan idd nog van alles zijn.

Ik zit intussen op WD 4, nog redelijk rustig maar word wel onzeker van alles. Moest vanmorgen hard fietsen en een flinke sprint trekken om de trein te halen. Helemaal warm en buiten adem. En dan denk ik weer, daar gaan mijn kansen .... O gek van te worden!

Geplaatst

Mandy, sterkte meid!

Fran, ik zou ook testen want klinjt veelbelovend!

Lana, ja, bij een verse poging inderdaad een maand niets en wachten op de volgende menstruatie. Bij cryos mag je wel gelijk door alsmer plek is in hey zh tenminste...

Hier wd 2 en net als jou Lucia ook alles al aan het analyseren, slaat natuurlijk nog nergens op... Nog 5 dagen en dan ga ik denk ik testen op wd 7. Cryo is immers al 4 dagen oud bij tp...

Geplaatst

Het gaat niet goed hier...

Heb bloedverlies (steeds roder) en hele nacht buikpijn gehad.

Ik heb wel de cb gedaan en die gaf wel 2-3 wkn aan nu maar ik heb t gevoel dat t pas sinds vannacht aan het mis gaan is.

Ik wou zo graag blij zijn maar nu ben ik echt ongerust en onzeker... :(

Geplaatst

Jeetje Armanda, wat vervelend! Kan me voorstellen dat je heel onzeker bent. Denk dat er op deze termijn op een echo weinig te zien is :-(

Geplaatst

Breek in. Armanda, heb ik het goed gezien dat je nu 4 weken en 3 dagen bent? Dat is een rottermijn, maar ze kunnen wel een echo maken om te zien of er verdikt Bms is of al een zwangerschapsring (bij mij was er toen het - twee of drie dagen later dan jouw termijn nu - mis ging zelfs al een 'rijstkorreltje' te zien) en ze kunnen even voelen of je baarmoedermond open staat. In het laatste geval is het (vrijwel zeker) een miskraam, maar als je baarmoedermond mooi dicht is, dan is zelfs bij helderrood bloedverlies met stolsels en krampen de kans dat het mis is ongeveer 50%. Je kan natuurlijk ook twee of drie dagen een kv 2x5 doen, dan zie je of die lichter of donkerder wordt, dan weet je ook genoeg. Heel veel sterkte, ik weet hoe vreselijk dit leven tussen hoop en vrees is! Houd je taai!

Geplaatst

Och armanda, wat een vreselijk nieuws! Ik hoop ontzettend dat het snel stopt en toch goed gaat. Deze onzekerheid is mega zwaar, ik weet het. Heel veel sterkte, ik leef erg met je mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden