Ga naar inhoud

Mamma's Q1 2013 (plusminus ;-))

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben hier ook een meisje dat dagelijks wel een keertje spuugt. Ik ken dit helemaal niet want mn zoontje heeft bijna nog nooit gespuugt. Verder heeft onze dame bij de helft van de voedingen, de hik. Nou had ze dat ook al zoveel terwijl zij in mn buik zat. Ook drinkt zij enorm gulzig, waardoor zij zich vaak verslikt en ik dus dan iedere keer weer scbrik.

Vandaag moesten wij naar het cb voor de hoortest. Haar oortjes doen het prima. Verder woog zij alweer 3750 gram. Nu exact 2 weken na haar geboorte. Meer als 300 gram boven haar geboortegewicht.

Verder heb ik een drukke dag gehad. Mijn man had late dienst dus ik stond er veelal alleen voor. Zoontje halen uit scbool, door naar het cb. Vervolgens moest mjjn zoontje naar de kapper en daarna naar zwemles. Best pittig ineens met zo'n ukkie erbij. Gelukkig heeft zij veel geslapen terwijl wij van hot naar her gingen. Vanavond zitten eten met onze dame aan de borst. Daarna zoonlief naar bed gebracht terwijl zij nog aan het drinken was. Ik ben blij als mn man morgen daar weer mee kan helpen. Ik vond bet nl niet echt ideaal. Met mn ene hand de tanden poetsen van mn zoontje, terwijl ik gelijkertijd met ons meisje bezig was. Nu dus uitpuffen op de bank.

Fijne avond allemaal. Hopelijk op een goede nacbtrust voor iedereen.

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heeeey meiden,

Allemaal gefeliciteerd met jullie wonders! hier zijn we volop aan het genieten van ons babyboy en zijn grote broer...

ik ben nog steeds helemaal verliefd...

ik ga proberen mee te schrijven dat was een hele tijd niet gelukt, ben best druk met de kids...

Geplaatst

Hi meiden,

Wen hou da spugen ed welzijn de gaten, ook hikken en verslikken zijn symptomen van reflux. Nu heeft, volgens onze kinderarts, 79-80% van de baby's refluxklachten en ze hebben er lang niet altijd hinder van. Maar mocht F veel huilen, hard krijsen oid, laat het ajb niet automatisch afschuiven op krampjes! Bij Th is reflux officieel nog steeds niet vastgesteld, maar de medicatie maakt dusdanig verschil dat hij dit echt wel heeft. Als we eerder zan.tac hadden gehad, was het waarshijnlijk niet zover gekomen als we nu

Bij ons gaat het dus moeizaam. We zijn donderdag eindelijk bij de kinderarts geweest nadat ik woensdag hij de huisarts nogmaals had aangedrongen op spoed. Omdat de mogelijke KMA en/of reflux al behandeld worden, wordt er nu vanuit het ziekenhuis gefocused op het vele huilen, slechte slapen en drinken. Officieel hebben wij dus een 'onrustige baby met een voedingsprobleem' :-((

Gisteren bij een pedagogisch medewerker geweest, een een aantal adviezen, tips en een schema meegekregen. We proberen dit het weekend thuis toe te passen, maar als het niet beter gaat of wij (ik) trekken het niet meer wordt Th volgende week opgenomen. Zie daar heel erg tegenop en wil het liever niet, maar zoals het nu is gaat het ook niet langer dus tja... Heel veel deden we trouwens al, het is vooral het slechte drinken dat geëscaleerd is oa door het stomme advies van de vervangend huisarts om hem vaker kleine beetjes te geven. Maar goed, dat is achteraf praten. Nu zorgen dat Th weer lekker in zijn vel komt te zitten en ik dus ook.

Wel erg leuk dat onze kanjer steeds meer gaat ontdekken, met zijn handjes speelt, dingen vastpakt en aanraakt (en dan heel verbaasd kan kijken, toen hij mijn wang voor het eerst raakte ging hij heel breed lachen, zo lief!!!). Hij maakt steeds meer geluidjes, heeft het pruillipje ontdekt en is los van het drinken/huilen een heel vrolijk ventje.

Oh, laatste meting: 5200 gr en 58 cm.

Geplaatst

N-Sky, ik lees net nog even over jullie problemen met de fles. Een deel daarvan herken ik van Th van de laatste weken! Ook voor jou: let ajb op reflux symptomen of allergieën oid! En vraag hulp als dit te lang zo blijft. De pedagogisch medewerkster gaf gisteren aan dat te veel voedingsmomenten voor veel onrust kunnen zorgen, omdat de baby dan tussendoor niet lang genoeg slaapt. Daardoor is hij moe, kan niet goed drinken, vult zijn maatje niet goed, slaapt niet goed, komt snel weer, kan niet goed drinken omdat hij niet uitgerust is etc. Die cirkel heb ik bij Th letterlijk zien ontstaan en nu moeten we die met 'harde hand' en misschien zelfs opname doorbreken.

Ik ben er zelf nog steeds van overtuigd dat het halve flessen drinken begonnen is vanwege pijn door reflux, maar we moeten er nu wel uit zien te raken. Let dus op of je een mogelijke oorzaak kunt ontdekken en trek dan aan de bel bij je huisarts of het cb. Ik ben nu misschien overbezorgd en zie overal 'problemen' maar ik gun echt niemand de weken die wij gehad hebben en nog tegemoet gaan :-(

(als je wil kan ik de tips rondom voeden naar je pb-en, misschien heb je er wat aan)

Geplaatst

Vullen jullie aan? Djanne, Mijnbaby....en anderen :-)

Mamma's en kindjes jan/feb/mrt/apr 2013

Henne: Th.omas, 13 februari - 5200gr 58 cm (8w2d)

Norwegian-Sky: F.inn, 29 maart

Wen: F.loor, 2 april

Geplaatst

Hoi meiden,

Kan iemand mij even toevoegen, want lukt niet met iPad.

Djanne 5 maart J.osephi.ne 3680 gram 52 cm (4wk)

Ik reageer later even wat uitgebreider, want vannacht is mijn schoonvader overleden. Ben zo blij dat dat niet zes weken geleden gebeurd is.

Djanne

Geplaatst

Henne,

Drie maanden geleden heeft hij een zwaar herseninfarct gehad. Toen J. Geboren was, is mijn man twee dagen later in het verpleegtehuis met haar bij hem langsgegaan. We weten niet wat hij er van mee heeft gekregen, maar hij heeft haar sinds haar geboorte in ieder geval elke week gezien.

voor hem is dit echt het beste want het is vreselijk om werkelijk niets meer te kunnen, maar realiseerde me dat ons meisje nu alleen mijn moeder nog heeft als oma. Daar word ik dan wel verdrietig van. Mijn moeder geniet overigens enorm van haar, maar ze woont helaas niet in de buurt. Hier dus helaas geen oppasopa's en -oma's.

Hoe gaat het met T.?

Djanne

Geplaatst

@djanne gecondoleerd meis!! Lijkt me echt vreselijk! Sterkte de komende tijd!

@ henna ow wat naar dat jullie mannetje misschien opgenomen moet worden.

Hoop dat jullie het thuis kunnen oplossen.

Drinken gaat hier gelukkig beter. F komt elke 4 uur en drinkt dan 120 leeg.

Hij drinkt gelukkig vaker rustig dan onrustig. Alleen als ie veel trek heeft dan tankt ie het naar binnen.

Maar dan stoppen we gewoon wat vaker. En laten hem extra boeren.

Snachts doen we hem nu in de puckababy hier word ie rustig van. Hij krijgt om 23.30 zijn laatste fles

En rond 5 uur kwam ie vanacht even en heb toen even speentje gegeven en toen sliep ie verder tot 6.00 en daarna de eerste fles.

Dus super trots op ons mannetje. Sinds de puckababy valt ie savonds gelijk in slaap en slaapt ook langer door.

Ben benieuwd naar je tips henne!

Geplaatst

Als ik het zo hoor zijn die tips niet meer nodig :-) goed zeg! Elke vier uur heeft Th met al z'n negen weken nog nooit gehaald. En elke fles 120 ook niet. Zucht. Vandaag 90/80/100, in totaal moet hij minimaal 600 drinken uit zes voedingen dus dat wordt heel krap :-(

Geplaatst

Henne, komt T. dan ook niet genoeg aan? Ik geef borstvoeding en ik heb werkelijk geen idee wat J. binnenkrijgt. Vannacht kwam ze twee keer, om 00.30 en om 04.00. Zolang ze tevreden is, ga ik er maar vanuit dat het goed is. Ze is pas een keer gewogen en toen was het goed. Ik begreep dat ze minder snel doorslapen wanneer je borstvoeding geeft omdat dit lichtverteerbaar is in vergelijking met flesvoeding.

Volgende week moet ze naar het cb en krijgt haar eerste prikjes. Hebben jullie preventief iets in huis gehaald voor na de inenting?

Djanne

Geplaatst

Met de borstvoeding kon ik inderdaad ook alleen op zijn groei afgaan en die was toen super. Ook drink hij rustig en was tevreden na die tijd. Wél heeft hij altijd al veel gehuild. Eerst legde ik hem dan weer aan, maar ik merkte dat hij dan eigenlijk niet echt honger had. Met bv zat ik ook al redelijk snel op zes voedingen op een dag en sliep hij van ca 21.00 uur tot 3/5 uur en soms zelfs tot 6/7 uur.

Toen ik 2/4 op bv/KV zat ben ik gaan wegen en was hij goed aangekomen. Ik heb toen zelfs nog gevraagd of het erg was als hij flessen van 120 helemaal leeg dronk (hij hoefde toen nog maar 100). Een week later was ik helemaal afgebouwd en was hij opeens maar 100 gram aangekomen, weigerde flessen, krijste ipv huilde tussen de voedingen door, was vaak warm en sloom... Toen zijn we overgestapt op voeding voor koemelkallergie en dat had deels effect, hij kwam toen ook weer meer aan. Maar he krijsen en flessen weigeren ed bleef. Met mediatie tegen reflux is het krijsen verminderd, maar het slechte drinken gebleven. Misschien ook wel door gewenning, of mare associaties (pijn?) me drinken. We weten het gewoon niet meer en het is nu echt een kip en ei verhaal aan het worden. We hopen echt dat een opname ook antwoorden gaat geven, maar we vrezen van niet.

Th heeft een week geleden zijn prikjes gehad. Ik had paracetamol zetpillen in huis, maar heb deze niet gebruikt. Hij heeft de eerste dag verhoging gehad tot 37.9, sliep veel en was wat sloom. De tweede dag sliep hij ook nog erg veel, maar toen had hij ook net de zan.tac tegen de reflux dus ik weet niet wat wat is geweest.

Let met pcm even op welke je haalt, er staat op die van 120mg dat het vanaf drie maanden is geloof ik, maar het gaat om het gewicht! Die is vanaf 5 kilo. De apotheek heeft ook 90mg. Vond het zelf een fijn idee om het in huis te hebben.

Geplaatst

J. krijgt nog steeds overdag ongeveer om de drie uur een voeding. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ze hoeveel voedingen moet hebben. Ik weet ook niet of ze te hard kan groeien. Ze was bij de geboorte nog geen zes pond en toe was het vooral zaak dat ze niet te veel afviel. Ik zal eens kijken in het boekje van het cb of daar iets over instaat.

Wat ontzettend verdrietig dat T. nu zo onrustig is. Ik hoop dat hij snel een ritme vindt, want natuurlijk wil je niet dat hij opgenomen moet worden. Ik was twee weken bij een terugkomochtend van de yoga en een van de baby's bleek ontzettend veel te huilen. Ik zag dat z'n moeder er helemaal doorheen zat. Vervolgens gaat een van de andere moeders uitgebreid verslag doen van haar perfecte dochter: hoe gevoelloos kun je zijn. Ik had zo met de moeder van het onrustige mannetje te doen. Het overschaduwt zo de eerste tijd.

Pas als het niet anders kan is een opname natuurlijk wel een optie, want stel dat het daarna beter gaat dan kun je straks ook weer volop genieten.

Hoe gaat het met de andere moeders en baby's? Die F. is echt een doorslaapwonder. Dat kan nog wat worden als hij puber is. Die komt zijn bed niet uit voor twee uur 's middags!

Djanne

Geplaatst

Henne, dank je wel voor de info over reflux. Naar aanleiding van jouw ervaringen had ik al eens gegoogled op reflux. Vooralsnog lijkt ons meisje geen last te hebben van het spugen en is ze rustig, maar ik hou het in de gaten. Ik laat haar sowieso even nakijken door een osteopaat. kan nooit kwaad. Even een after geboorte check.

Djanne, ik geef ook borstvoeding op behoefte en weet ook totaal niet wat er in gaat. Mij is altijd verteld dat als je kindje gewoon goed in gewicht aankomt en meerdere goede plasluiers per dag heeft, ik mij geen zorgen hoeft te maken. Dus ik ga er maar van uit dat ze voldoende binnen krijgt.

F.loor komt ook om de circa 3 uur. Ook wil ze (met name in de avonduren) wel eens clusteren mbt de borstvoeding.

Ik jad trouwens al 2 dagen last van mijn buik en een brandend gevoel tijdens het plassen. Vandaag even laten controleren en ik blijk dus blaasontsteking te hebben. Dat schijnt veel voor te komen bij pas bevallen vrouwen. ik heb nu een antibiotica kuur gekregen. In de bijsluiter staat dat het geen kwaad kan met borstvoeding, maar op bortsvoeding.com, las ik dat deze antiobiotica niet wordt aangeraden bij kindjes jonger dan een maand oud. Nou durf ik de antibiotica niet in te nemen. Ons meisje heeft al genoeg binnen gekregen tijdens mijn zwangerschap mbt prednison en bloedverdunners.

Ik denk dat ik morgen toch maar even de huisarts opnieuw ga bellen of is dat raar?

Geplaatst

Helemaal niet raar Wen! Je kunt ook de apotheek vragen. Wel snel regelen wan blaasontsteking is ook geen pretje.

Ik moet antihistamine in huis hebben voor het geval dat en degene die ik tijdens de zwangerschap moest nemen mocht tijdens de bv niet en andersom. Moest ik ook zelf alert op zijn!

Geplaatst

Goede tip om even de apotheek te bellen! Ga ik doen. Dank je!

Sky, ik las.elders dat je ook dat abc spul tegen krampjes gebruikt. Hoe vaak per dag geven jullie.dit? Wij gebruiken het nu 1 a 2 maal per.dag en de krampjes zijn wel minder maar nog niet weg. Ik was dus even benieuwd hoe dat bij jullie gaat.

Fijne nacht allemaal.

Geplaatst

Ik gebruikte dat twee keer per dag: ochtend en avond. Vond het wel een gedoe met de borstvoeding, mengen, op een lepeltje geven, het was altijd te dik of te dun :-/ Of het echt hielp kan ik niet zeggen, het zal vast wat gedaan hebben anders was ik er wel mee gestopt, maar hij bleef volgens mij gewoon huilen. Maar waarschijnlijk had hij toen ook al reflux dus tja...

Geplaatst

Ik geef abc bijna bij elke voeding. Een mespuntje op een lepeltjr en een paar druppels

Melk erbij. Soms vergeet ik het maar dan krijgt ie na de voeding ook gelijk krampjes.

Maar gelukkig maar 5 min. Dus is te doen.

Gister om 23.00 de laatste voeding gehad en daarna kwam ie om h4

En weer om 8 uur en aangezien manlief de nachtvoeding heeft gegeven heb ik een goede nacht gemaakt.

Vandaag alweer me 2de dag met de kids alleen en het gaat me gped af hihi.

Lekker genieten van me ukken

Geplaatst

Dank jullie voor de tips mbt het abc spul.

Het is idd lastig geven met borstvoeding, maar vandaag is mijn nieuwe kolf binnen gekomen ( mn oude kolf bleek het helaaa niet meer te doen na ruim drie jaar in de kast en intensief gebruik eerste jaar), dus ik hoop dat ik het spul met wat afgekolfde melk kan gaan geven.

Ik deed het voorheen met wat water maar dan keek ons meisje mij aan met een blik van: dat ga ik echt niet nemen.

Afgelopen nacht voor het allereerst een hele slechte nacht gehad. Ze had heel veel krampjes en ik ben van circa 1 uur tot half 5 contineu met haar bezig geweest. Pfff. Normaal slaapt ze na de voeding direct weer in, maar afgelopen nacht dus niet. Waarschijnlijk combi van een soort regeldagje met krampjes. Wij gaan het dus ook maar eens bij elke voeding toedienen. Kijken of het dan minder wordt.

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

Hihi f.inn slobbert het zo naar binnen dat abc.

Gister een slechte dag gehad. We hadden namelijk comfort toegevoegd aan de voeding

Om het wat dikker te maken. Dit deden we bij me dochter ook en deed ze het toen

Erg goed op. Maar f.inn dus niet hij heeft 2x2uur vreselijke kramp gehad alleen maar piepen

En niet willen slapen dus toch gelijk maar weer weggelaten en toen weer een tevreden mannetjr.

Gisteravond om 23.00 de laatste fles gehaf en toen hoorde ik hem om 4 uur pruttelen

Gelijk speentje gegeven en toen kwam hij pas om 6uur dus dat was een heerlijke nacht.

Kon hem daarna gelijk wegleggen tot 9.00 en toen werd zijn zus ook pas wakker.

Vanmorgen naar het winkelcentrum gewandeld zo 2uur weggeweest.

Ben zo blij dat ik dat allemaal weer kan.

De kindjes slapen nu dus even mamatime!

Geplaatst

Hier een meisje dat 's nachts echt nog wel om de vier uur komt. Dat is volgens mij wel het voordeel van flesvoeding dat ze snel minder voedingen nodig hebben. Dat weegt voor mij toch weer niet op tegen het gemak van borstvoeding. Ik ben vorige week met haar naar mijn mentorklas geweest en dat duurde natuurlijk veel langer dan ik bedacht had. Ik kwam veel collega's tegen dus voor je het weet ben je een paar uur verder. Ik dook gewoon even een kantoortje in en heb haar daar, voordat we naar huis gingen, even snel gevoed. Het lijkt me ook zo lekker dat we straks op vakantie kunnen zonder flessen, flessenwarmers etc. Dat bedenk ik dan 's nachts als ik slaapdronken aan het voeden ben ;-)

J. is nu uit de eerste kleertjes gegroeid en eigenlijk vind ik dat vreselijk. Ik moet ook de kaarten gaan opbergen die in de kamer hangen. Ik heb dan het idee dat ik de eerste fase al aan het afsluiten ben. Help, het gaat veel te snel!

Ik ben ook weer aan mijn studie begonnen dus vanmiddag mag ik weer een aantal uren naar college. Dat is ook wel weer lekker, even geen melkjes en luiertjes, maar serieus aan het werk. Door het overlijden van mijn schoonvader heb ik er veel te weinig aandacht aan besteed, dus ik ga maar goed opletten. Pik ik vast nog wel het een en ander op.

Henne, hoop dat T. snel naar huis mag en dat jullie weer snel toekomen aan volop genieten!

Djanne

Geplaatst

Th komt op flesvoeding ook elke 3/4 uur hoor, snachts soms iets minder vaak maar dat was op de borst ook. Heb bij hem echt geen verschil gemerkt.

Sterkte met college volgen....mijn hoofd zou er nog niet naar staan. Morgen loopt mijn verlof af en zou ik weer moeten gaan solliciteren (contract niet verlengd vlak voor ik zwanger was, zwangerschap in ziektewet gezeten nu weer terug naar ww), maar ik ga me ziekmelden. Ben oververmoeid, overspannen en m'n kind ligt in het ziekenhuis. Als ik een baan had was ik nu ook niet gaan werken.

Th doet het trouwens goed, huilt nauwelijks nog, slaapt meer en drinkt beter.

Geplaatst

Ik had inderdaad ook vaker gehoord dat flesvoedingkindjes sneller in een ritme komen en sneller doorslapen als bortsvoedingskindjes. Alhoewle dat uiteraard geen vast gegeven is. Kijk maar naar Th.

Djanne, ik snap je voordelen van de bv. Ik deel die mening. Je hebt het altijd overal bij je. Vandaag nog. Ik was naar het cb gewandeld voor een eerste controle van de arts. Op de terugweg nog een paar boodschapjes gedaan en terwijl ik onderweg naar huis liep, werd ons meisje wakker. Ze was duidelijk zichtbaar op zoek naar eten/drinke/borst. en huilde hierdoor. Ik ben naar een bankje gewandeld en heb haar uit de wagen gehaald. Vervolgens aangelegd. Zij lekker drinken terwijl ik heerlijk ontspannen in het zonnetje zat te genieten. Met een vol buikje naar huis gewandeld waarna ze direct haar bedje weer in ging. Zo makkelijk.

Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het nu zo makkelijk vind omdat ik al bv ervaring heb vanuit mijn zoontje. (oefening baart kunst ofzoiets..haha).

Vandaag dus naar het cb geweest. Ons meisje woog alweer 4020 gram. Meer als een halve kilo aangekomen sinds haar geboorte, drie weken geleden. Verder is ze helemaal goedgekeurd door de arts. Lekker verder genieten dus.

Henne, jij had toch ervaring met spruw? ik twijfel namelijk of ons meisje dit ook heeft. De arts van het cb dacht van niet, maar ik durf daar niet op te vertrouwen. Ik zie nl een lichte witte waas op haar tong en mijn tepels zijn wat roder. Maar dat laatste kan ook door haar enorme zuigkracht icm clusteren te maken hebben. Volgens de cb arts moeten er nl spikkeltjes aan de binnenkant van de lip zitten wil er sprake zijn van spruw. Mijn gevoel zegt echter dat dit toch niet altijdzo duidelijk hoeft te zijn?

Geplaatst

Hoi Wen,

Ben eigenlijk aan de studie (ze slaapt net dus moet ik die tijd benutten :-) maar ik heb al twee keer last van spruw gehad. De eerste keer zag ik het tijdens de kraamweek (ik had het ooit gezien bij mijn beste vriendin) en de kraamverpleegster was helemaal verbaasd dat ik het als eerste herkende. De tweede keer was een week of drie/vier geleden en toen merkte ik het aan mijn tepels. Natuurlijk was dat op zaterdag, dat zul je altijd zien. Ik heb wel de huisartsenpost gebeld voor medicatie want mijn tepels deden echt vreselijk veel pijn. Ik durfde haar bijna niet meer aan te leggen. Ik moest elke keer bijna huilen omdat het zo veel pijn deed. Houd het dus echt in de gaten want het is vooral voor jezelf als het doorzet geen pretje. J. heeft er gelukkig volgens mij geen last van gehad. Ze had toen wel opeens hele rode billen. Dat schijnt er ook bij te horen. Ik kon toen nog geen waas in haar mond ontdekken, maar de eerste keer had ze ook alleen wat witte vlekjes. Je moet beiden behandeld worden, want je besmet elkaar.

Succes!

Djanne

Geplaatst

Bij Th was het toen ook slecht te zien hoor! Het was vooral dat ik zo enorm veel pijn had. Tegen de tijd dat ik medicatie kreeg, liep ik de hele dag met pijn in mijn borsten wat uitstraalde naar mijn rug, vreselijk was dat. As je denkt dat het spruw is even langs de huisarts, je wilt niet onnodig medicijnen geven maar ermee doorlopen kan heel vervelend worden.

b.t.w. als ik langer op pad ga dan even wandelen stop ik een flesje, poeder en thermosflesje met warm water in de wagen: het is even gewenning, maar ook met de fles kun je altijd wat bij je hebben, desalniettemin is borstvoeding als het lukt gewoon heel erg makkelijk dat is een feit. Mocht er ooit een tweede komen, dan probeer ik het gewoon weer.

ga nu snep wat eten en dan weer naar het ziekenhuis. Th doet het goed, had gisteren wel we weinig gedronken maar huilt bijna niet meer, slaapt goed en is heel rustig en gezellig als hij wakker is. Als het zo blijft gaan, mag hij maandag mee naar huis. Echt blij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden