Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Heee de echo is helemaal goed gegaan. Ons kindje is 7,5mm en het hartje doet het prima. Zo verschrikkelijk mooi.

We zijn heel erg blij!!!

Xx

Yes! Supergoed!!!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yes mewe!!! Super goed nieuws, wat een opluchting!!! Gefeliciteerd met deze mooie eerste echo!!!

Hoe gaat het met jullie dames?

ik hou nog bank/bedrust na de bloeding dinsdag. Tis mij wel goed, ik lees dat ze in België bij bloedingen verplichte bedrust voorschrijven, maar in Nederland niet zo vaak. Ik doe het zoveel mogelijk, kwaad kan het zeker niet.

Vertrouwen komt weer wat terug, gelukkig. Kan niet achten op de echo a.s donderdag. Ik verwacht van de gyne dat ze even goed gaat kijken. En niet even 20 seconden roeren, kijken en hup klaar.

Hopelijk is het mini vlekje in de baarmoeder opgelost ;-)

jullie plannen dit weekend?

Freggel

Geplaatst

Hallo meiden, allemaal bedankt voor het meeleven!! Super..

Freggel, je hebt gelijk hoor, lekker uitgebreid je rust nemen en vooral naar je lichaam luisteren. Doen waar je je goed bij voelt.

Ik ga zo eerst wat huishoudelijke klusjes doen, blegh. En daarna de stad in om een moederdagcadautje voor moeders te halen. S Avonds of eind van de middag gaan we weer terug naar de stad want het is Jazzfestival bij ons in de stad, met dat hysterische getoeter heb ik niet zo veel maar er komen ook nog wel wat rock&roll en soul achtige jazzbands en die vind ik wel heel leuk. Dus misschien toch nog eventjes dansen.

Morgen even naar mama. Verder ben ik heel erg van mn roze wolk aan het genieten, wauw...

ik begin aan mezelf te merken dat ik meer moe ben aan het eind van de middag en eind van de dag. En ik droom heel gek...

Iedereen nog een heel fijn weekend en succes met wachten op alle onderzoeken. X

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje

Mewe - 38 jaar - zwanger van 1e kindje

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje

Faye- 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

Afspraken/echo's

13 mei - Mewe - gesprek klinische genetica: vlokkentest of vruchtwaterpunctie?

14 mei - Lindaah - 1e echo (7 weken)

17 mei - Melis25 - 1e echo bij de VK (6w5d)

19 mei - freggel - 3e echo (11w2d)

21 mei - Melis25 - 1e echo bij het IVF-centrum (7w2d)

21 mei - karinl - 1e echo in het zkh

22 mei - Faye - 1e echo bij het IVF-centrum

Geplaatst

Duurt allemaal zo lang, nietwaar? Nou ben ik van nature al geen geduldig persoon, haha.

Liep net in de Action en zag dat ze daar ook zwangerschapstesten verkopen, voor het lullige bedrag van 1,50 per twee stuks! Ik kon ze niet laten liggen en heb net meteen een testje gedaan om te kijken of het wat is en ik ben gelukkig nog steeds zwanger.

Als ik dit had geweten, had het me heel wat knaken gescheeld voor alle testen die ik in de afgelopen weken heb gedaan :)

Geplaatst

Hallo Dames,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik kom mij ook voorzichtig aanmelden bij jullie groep...afgelopen woensdag bloedgeprikt en de uitslag was positief! Kei blij!!!

28 mei de eerste echo. Oh ik hoop zooooo dat alles goed is.

Fijn weekend nog!

Gast lindaah
Geplaatst

C&D proficiat met de zwangerschap op naar de eerste echo....spannend!!!!

Mewe hoe is je gesprek gegaan vandaag?

Zo cool te horen dat je echo goed was toppie meid!!!

Ik heb morgen om 12.15 de echo pff vind het zo spannend hoop een mooi kloppend hartje te zien of 2??

Heb echt zo'n mega buik al .....))

Hoe is het verder met de dames.....

Gast lindaah
Geplaatst
Lindaah, heel veel succes/plezier morgen met de echo. Duimen draaien voor een kloppend hartje!

dank je wel.

Jij een fijne vakantie

xx

Geplaatst

Hai allemaal,

C&D van harte gefeliciteerd, wat leuk dat je zwanger bent!! Schrijf maar lekker mee hoor meid..

Linda heel veel succes morgen meid, ik hoop dat jullie ook een kloppend hartje te zien krijgen. Ik duim voor jullie met handen en voeten;)

Gesprek van vandaag was heftig maar goed. Wij hebben 50% kans dat ons kindje een vrij heftige ziekte heeft, nl ADCA. We willen dit kindje heel graag houden omdat ik van mening ben dat het ten eerste een mens is, ons kind is en wij er met alle liefde voor gaan zorgen of het nu ziek of gezond is. Ze kunnen met de onderzoeken niet zien hoe aangedaan het kindje zal zijn, het is wel of niet, terwijl er verschillende uitingen binnen onze familie zijn van deze aandoening. Wij hebben onze (zeer persoonlijke ) beslissing gemaakt ookal is dit erg moeilijk en gaan daarbij begeleid worden door verschillende hulpverleners van het erasmus in Rdam.

Liefs

Gast lindaah
Geplaatst
Hai allemaal,

C&D van harte gefeliciteerd, wat leuk dat je zwanger bent!! Schrijf maar lekker mee hoor meid..

Linda heel veel succes morgen meid, ik hoop dat jullie ook een kloppend hartje te zien krijgen. Ik duim voor jullie met handen en voeten;)

Gesprek van vandaag was heftig maar goed. Wij hebben 50% kans dat ons kindje een vrij heftige ziekte heeft, nl ADCA. We willen dit kindje heel graag houden omdat ik van mening ben dat het ten eerste een mens is, ons kind is en wij er met alle liefde voor gaan zorgen of het nu ziek of gezond is. Ze kunnen met de onderzoeken niet zien hoe aangedaan het kindje zal zijn, het is wel of niet, terwijl er verschillende uitingen binnen onze familie zijn van deze aandoening. Wij hebben onze (zeer persoonlijke ) beslissing gemaakt ookal is dit erg moeilijk en gaan daarbij begeleid worden door verschillende hulpverleners van het erasmus in Rdam.

Liefs

Dank je wel...heb er buikpijn van poehee zooow spannend.

Gosh hee wat heftig voor jullie zeg en echt diep respect voor jullie om deze keuze te maken.

Het is ook wat je zegt dan 50%50 of je kindje nu gezond of ziek is het zal aan liefde en zorg niks tekort komen je hebt er immers zo veel moeite voor moeten doen.

Mag ik vragen wat ADCA is?

Lieverd heel veel sterkte om dit een plekje te geven.

xx

Geplaatst

Even snelle jelle:

Linda meis heel veel succes morgen!!! Het is ooh zo spannend! Ik duimvoor een goede echo!!

mewe, heftig joh. Persoonlijk zou ik hetzelfde gedaan hebben als jullie. Hij of zij komt in een liefdevol gezin terecht, wat de toekomst ook moge brengen! dat is het belangrijkste. Knuffel voor jullie.

Geplaatst

Linda super super veel geluk morgen! Ook hier draaien de duimen!

Mewe heftig zeg.....heb jij of je partner adca? Snap jullie besluit ZO goed!

Melis veel plezier enne...de echo komt al inzicht hè?:)

Vamdaag voor het eerst de man met de slaaphamer gezien. Pff was vergeten hoe moe je kan zijn haha! Thuisliet zo erg maar op het werk echt heavy!

Mewe en freggel alweer gerustgesteld en is bloeden nu helemaal gestopt?

Geplaatst

Lindaah heel veel succes.

Mewe een mooie beslissing. Het kindje krijgt hoe dan ook alle liefde.

Ik ben als het goed is 11 januari uitgerekend. Ik bedacht me vanmiddag ineens...he ik ben nu wel gestopt met testen maar wat als...pfff die onzekerheid ook. Misschien morgen nog een keer testen. Testen jullie nog ondanks dat jullie eerder positief hebben getest?

Geplaatst

Lindaaaah, nog een paar uurtjes en dan is het zover! Succes en veel plezier!!

C&D, ik heb nog een test gedaan bij 4/4,5/5 weken en toen ben ik gestopt.

Gast lindaah
Geplaatst

Dank jullie wel allemaal...:smile:

Wat ik nog vragen wilde krijg je de echo mee naar huis of pas bij de volgende bij de verloskundige?

C&D ik heb vorige week met bijna 6 weken nog een test gedaan.

Gewoon om weer even die extra bevestiging te hebben.

Jullie lezen me straks weer.

Liefs.

oh ps wie heeft er zon last van de liezen en binnenkant bovenbeen?

Geplaatst

Linda, heel veel succes!! Wij kregen de echo's ook meteen mee. Heel leuk:-)

Bloeden was meteen gestopt Faye, maar heb wel week bankrust gehouden, dat voelde goed.

ik ben niet heel actief op dit topic. Ik merk ook dat ik verder ben dan jullie; ik hoop volgende week al het eerste trimester af te sluiten, terwijl jullie nog de eerste echo moeten krijgen of net gekregen hebben.

Het verschil is eigenlijk net wat te groot vind ik. Dat is wel een nadeel met 2 maandfora samen.

Ik heb weer andere onzekerheden en dingen die ik -ondanks dat ook hier mama's schrijven met hun 2e zwangerschap- hier toch anders kan delen dan met meiden die net zover zijn.

vind jullie allemaal lief hoor, maar mis gewoon wat aansluiting...

Desondanks leef ik mee hoor en duim voor een prachtige echo voor iedereen! :-)

Geplaatst

Hoi,

wij kregen ook al gelijk een echofoto mee.

Jullie al een idee hoe jullie het aan de familie gaan vertellen of hebben jullie t al verteld?

Bij de zwangerschap van van zoon wist iedereen dat we met de behandeling bezig waren. Deze keer hebben we het aan niemand verteld. We wachten nog de eerste echo af en als alles goed is vertellen we het gelijk.

Ik ben benieuwd hoe jullie het hebben verteld.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Freggel,

Ik begrijp het wel als je aansluiting mist, maar weet dat als je wat kwijt wil of vragen hebt je altijd hier terecht kan. De vorige keer stroomde er gedurende de weken steeds meer dames in die al wat verder zijn. Dus wie weet.

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden