Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Erg vervelend he Freggel, dat niet slapen, gewoon helemaal niet. Ik ben ook soms nachten achter elkaar wakker. Ik ga dan beneden films kijken, beter dan gefrustreerd in bed blijven liggen. Gelukkig zijn we nogal filmfreaks en hebben we er maar genoeg.. Hoef nooit dezelfde te kijken.

Eten jullie allemaal zo gezond of zondigen jullie ook wel eens? Ik las net over het oggebrood en cranberrysap :) Ik verplicht me tot twee stuks fruit per dag en door de week s ochtends cruesli met melk of yoghurt, voor de vezels.. In het weekend mag ik wel zondigen, vanmiddag bij de lunch lekkerbekje, hmmm

Wij maken het bij twaalf weken bekend denk ik, als ik nog zo lang kan wachten dan..

Fijn dat er weer goede echo's gemaakt zijn deze week, mooi en geruststellend. Heel fijn dat je tegen een betaalbare prijs een extra echo kan laten maken en gerust gesteld kan worden. Goed voor de nodige ontspanning tijdens de zwangerschap Melis..

Lekker van de uwv dat ze je een middag thuis laten zitten wachten Freggel... Denk vooral lekker aan jezelf nu, geldt voor iedereen hier. We hebben er zo veel moeite voor gedaan om zwanger te raken, niemand kijkt er vreemd van op als we het iets voorzichtiger en rustiger aan doen.. Voorzichtig van echo tot echo.

Ik heb gisteren een maat grotere bh aangeschaft en een broek die wel lekker zit... Fijn..

Liefs en allemaal een heel fijn weekend

x

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mewe, oooh hou op inderdaad. Ik ben echt gebroken. Vannacht wel erg vroeg wakker, 00.30uur. Pfff daarna nauwelijks een oog dichtgedaan. Vreselijk. Je bent erg moe, hoofdpijn, maar toch kom je niet in slaap.

vanmorgen dus ook een mega bonkende hoofdpijn. :-(

Als het me lukt, ga ik er vannacht ook maar uit. Jullie ook filmfreaks? Welk genre?? Hier met name horror/thrillers en sifi. Ook een hele kast vol hihi ;-)

Ennuh...lekkerbekje is gezond hoor, vind ik niet zondigen ;-)

ook hier fruit, verse jus en voor blaas het cranberrysap. Ik ben nog niet aangekomen. De eerste weken wel afgevallen, maar nu stabiel of slechts enkele onsjes eraf. Heb jij bijv zoete trek? ( ik totaal niet nl)

Fijn, je nieuwe bh en broek! Zit meteen al comfortabeler!!

Melis, toch al verteld? Niet gewacht wat je eerder van plan was? Nou begrijp het hoor, lastig hè om niets te kunnen zeggen!

Hier komen nu de kaartjes binnen. Mensen achten vaak toch tot na de 12 weken. Geniet van deze pret!!

En ik snap je helemaal betreft je werk. Nou ja zeg, opnieuw solliciteren?! Ze kennen je toch, weten hoe je werkt? Belachelijk....en HELLP is heel serieus, dus ook jij groot gelijk dat je je rust nu neemt. Zeker met een rondlopend kindje.

Nou meiden, fijn weekend nog en rustig aan hè.

lfs!

Geplaatst

Tijdens mijn vorige zwangerschap gingen ze ook reorganiseren, ik had destijds een leidinggevende functie. Mede vanwege mijn zwangerschap en HELLP heb ik toen besloten niet opnieuw te solliciteren naar mijn leidinggevende functie, maar een stap terug te gaan. Om nu, voor een lagere functie, wederom opnieuw te solliciteren gaat mij veel te ver.

Vandaar dat ik nu lekker thuis zit en alle tijd van de wereld kan doorbrengen met mijn kleine grote liefde! Plus dat ik straks in alle rust mijn zwangerschap kan uitzitten, heerlijk idee.

Hoe reageerde het UWV op je ziekmelding ivm je zwangerschap? Waren ze een beetje begripvol of zitten ze je erg op de huid?

Dames, hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje

Mewe - 39 jaar - zwanger van 1e kindje

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Eve1980 - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

Talleke - 31 jaar - zwanger van 2e kindje

Megan80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

11 januari - Talleke

16 januari - Eve1980

.. januari - Megan80

Afspraken/echo's

03 juni - Mewe - termijn echo en intake prenataal Gyn

05 juni - Freggel - controle bij gyne (14w2d)

10 juni - lindaah - afspraak verloskundige (10w6d)

10 juni - Megan80 - 1e echo

11 juni - Melis25 - termijnecho IVF centrum (10w2d)

11 juni - karinl - termijnecho (10w1d)

20 juni - Melis25 - termijnecho bij de verloskundige (11w4d)

08 juli - Melis25 - controle bij de verloskundige (14w1d)

11 juli - Melis25 - geslachtsbepaling bij dr. Papa (14w4d)

13 juli - lindaah - geslachtsbepaling (15w4d)

23 juli - Freggel - 20 weken echo (21w0d)

Geplaatst

hoi meiden, heb weer heel wat bij te lezen heb ik in de gaten !

hier gaat het eigenlijk allemaal wel goed, ben alleen wel moe, maar als ik 's avonds op bed ga, val ik gelijk als een blok in slaap, maar dan ook vaak midden in de nacht wakker en dan maar naast een snurkende man weer in slaap proberen te komen, als dat dan gelukt is voelt het alsof ik nog maar net weer in slaap gevallen ben als ik Luna (m'n dochtertje ) hoor die me roept en me vertelt dat ze lekker slaapt heeft en dat ze nu visie wil kijken, gisterochtend was dit om 4.00 uur en helaas heeft ze niet weer geslapen, behalve 10 minuutjes in de auto, dus was gisteravond echt stuk.

verder begint het nu toch echt een beetje door te dringen dat ik gewoon echt zwanger ben ! en als ik daar dan per dag tig keer bij stil sta, doe ik dat met een grote grijns op mijn gezicht !

Geplaatst

Ja bizar he dat nachtlijke spoken! Ik bn steeds rond 3 of 4 uur wakker en dan inderdaad tegen een uur of 6 in slaap vallen. En dan om 7 uur gebroken wakker door vrolijke peuter!

Begin het ook al hier en daar te vertellen, leuk hoor! En lekker vandag een weekje vakanie geboekt. Heerlijk!

Alles goed meiden?

Geplaatst

Faye, herkenbaar wat je schrijft over de slaa. Ik drink 's avonds zo min mogelijk om het nachtelijk plassen zoveel mogelijk te beperken. Ik kom daarna namelijk heel moeilijk in slaap. Om 7 uur is zoonlief weer wakker.

Wanneer heb je de 10 weken echo in het VU?

Mewe, veel plezier vandaag bij de echo.

Gisteren, voor de 2e keer deze zwangerschap, een fikse migraine aanval gehad. Verder gaat alles goed, niet misselijk en heel soms moe.

Hebben jullie af en toe ook een zwaar gevoel in je onderbuik?

Geplaatst

Hoi meiden,

melis, dat zware gevoel herken ik. Momenteel heb ik dat ook erg. Als ik loop voel ik gewoon een soort bal zitten, de bm.

Verder hier erg moe. Slaap elke nacht echt vreselijk. Gisteren migraine erbij. Heb dus de hele dag op de bank gelegen. Induttend en slapend. En het was zo'n mooi weer...:-(

Vannacht weer om 1.30 wakker.

Morgen hier 14 weken. Super blij!!! Ben wel erg toe aan de controle en echo woensdag...3 weken was toch best lang.

Faye, lekker! Waar gaan jullie naartoe? Heerlijk hoor!!

Ohja Melis, het UWV reageerde heel losjes hoor. Toen ik zwangerschap en tensie noemde, was het snel afgedaan. Ben benieuwd wanneer ze nu bellen (?)

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Wat een mooie dag zou worden bleek een nachtmerrie. Het hartje van ons kindje klopte niet. Al twee weken niet meer.

We zijn er kapot van..

Bedankt voor de gezellige schrijfweken. Ik zal hier niet zo vaak meer komen.

Liefs Mary

Geplaatst

Oh mewe, wat ontzettend verschrikkelijk! Wat zullen jullie stuk en verdrietig zijn... Heel veel sterkte. Ik vind het zo erg voor jullie!

Geplaatst

Oooooo nee mewe wat erg je grootste nachtmerrie is werkelijkheid

Ik wens jou en je partner heel veel sterkte met dit grote verlies

Gast lindaah
Geplaatst

Ohh nee lieverd wat verschrikkelijk!!

Ontzettend veel sterkte en kracht voor jullie.

Heel veel liefs

Linda

Geplaatst

Oooooh Mary....wat afschuwelijk......wat erg....echt de nachtmerrie van iedere zwangere.

De grond zakt onder je voeten weg.

Ik wens jullie beiden ontzettend veel sterkte toe. Vind het zo erg voor julle....

Liefs Freggel

Geplaatst

Zo onwijs verdrietig wat jullie is overkomen, heb er geen woorden voor. Nogmaals heel veel sterkte!

Freggel, jij alweer 14 weken! Heel veel plezier morgen bij jullie echo!

Gast Eve1980
Geplaatst

Lieve mewe,

Wat vreselijk voor jullie. Zo hard en oneerlijk... Ik wens jullie veel kracht en liefs toe. En hoop!!!

Geplaatst
Hallo Allemaal,

Wat een mooie dag zou worden bleek een nachtmerrie. Het hartje van ons kindje klopte niet. Al twee weken niet meer.

We zijn er kapot van..

Bedankt voor de gezellige schrijfweken. Ik zal hier niet zo vaak meer komen.

Liefs Mary

Lieve mary wat verschrikkelijk...dat verwacht je niet meer na je eerste echo. Ik vind het zo erg voor jullie! En zo moeilijk om dit te verkroppen.... Een hele dikke knuffel en alle sterkte en liefde die je maar mag krijgen.

Gast lindaah
Geplaatst

Mag om 11.10 even naar ons kruimeltje gaan spieken bij de verloskundige....:happy:

Hou het niet meer om tot maandag te wachten.

En dan mag ik samen met mijn mannetje maandag weer....))

Vandaag gaat mijn zoon mee grote broer mag mee kijken.

Fijne dag allemaal

Gast lindaah
Geplaatst

Echo was toppie weer een kloppend hartje gezien en gehoord.

uitgerekende datum is 1 dag opgeschoven naar 1-1-2014.

Alles zit er op handjes en voetjes gezien het bewoog flink.

........zo gelukkig!

Geplaatst

Lindaah, fijn dat alles goed was en relaxed dat je even mocht kijken.

Freggel, hoe was jouw echo?

Ben net thuis van een date met de jan/feb/mrt mama's en kindjes. Dik 3 uur gespeeld in ballorig, was erg gezellig en voor herhaling vatbaar.

Geplaatst

Ooh linda wat fijn!!! Super is dat hè:-)))

onze echo was ook super!! Kleintje bewoog flink, was elke keer aan het springen! ribbetjes gezien, hartje ook weer gehoord. Zooooooo opgelucht. Lag perfect op schema :-)

Ook mijn bloeddruk en gewicht waren keurig.

ik had alleen nog geen bloed laten prikken, dus kreeg beetje op m'n donder haha. Snel doen maar.

Zat toch best in de rats na het slechte nieuws van mewe. Maakte me meteen ook weer wat zorgen.

Kwaliteit van echo was niet denderend helaas, dus geen mooie plaatjes.

over precies 3 weken weer terug, 26 juni geloof ik, s'morgens. Met 17.1 weken. Blijijijijijijijij!

Nu kunnen we pas echt beginnen met genieten!

Melis wat leuk dat je hebt afgesproken!! Ook leuk voor de kids, allemaal dezelfde leeftijd. Heerlijk spelen!

Lfs

Geplaatst

Lindah en Freggel, wat fijn dat jullie goede echo's hadden! Lekker van genieten.

Ik heb weinig nieuws. Vooral aftellen naar de eerste echo maandag. Hartstikke spannend. Vandaag is moeders voor moeders langs geweest en die test knalde weer, dus dat gaat iig goed. Ik heb weinig klachten, behalve grotere gespannen borsten (lastig voor een buikslaper) en moeheid.

Geniet van het fijne weer!

Geplaatst

Ik had/heb die angst ook weleens op sommige momenten Freggel, voornamelijk na een orgasme blijf ik stressen, heel raar. Maar ja, hoe goed we ook voor onszelf zorgen en rusten, we hebben geen invloed op het verloop vande zwangerschap.

Morgen wordt het weer prachtig weer, geniet ervan! Weltrusten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden