Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 315
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah thanks Patrician, haha, had ik echt niet geweten! Zie dat mn tekst trouwens beetje gehusseld staat hiervoor, vaag...

Geplaatst

Nou domme vragen bestaan niet hoor. Het is inderdaad het wereld muziek concours en het is eens in de 4 jaar. Ben vandaag naar mars en showwedstrijden gaan kijken, wel bloedheet, maar heel mooi. Volgend weekend is ook nog trouwens Patrician.

Ik zit nu dag 11 na de pregnyl, dus dan zou het wel ongeveer uit mijn lijf moeten zijn toch. Maar ik heb nog geen testdrang, dus ik wacht nog wel even af.

Geplaatst

hey kim wat grappig het wmc is hier vijfminuten vandaan. Kom je ook van zuid limburg??

Morgen is mijn officiele testdag heel raar aangezien ik 10 dagen geleden al een positieve test had... En ik er daarna nog wel 20 heb gedaan...

Warm he...we mogen wel een beetje blij zijn dat we nu niet hoogzwanger zijn...

Geplaatst

Ik kom wel uit zuid Limburg, maar woon al een aantal jaar in midden Limburg.

Ik heb inderdaad een paar collega's die hoogzwanger zijn en die hebben het heel zwaar met die hitte.

Geplaatst

hey meiden, allemaal een fijn weekend achter de rug? Wij wel, heerlijk dit weer, genieten zo in de vakantie.

Morgen om 8.15 in zh, infuus erin en dan om 8.30 de punctie. Ben benieuwd, de vorige keer is het me reuze meegevallen. We zullen het gaan beleven.

Geplaatst

Dmidepemi, haha, heb je ook aandelen in zwangerschapstesten ;-)? Voel je je goed? Wanneer mag je voor een echo?

E82, succes morgen! Krijg je rapidfen (of zoiets)? Hopelijk valt het weer mee voor je! Weet je hoeveel er uiteindelijk ongeveer echt mee gaan doen morgen?

Geplaatst

@kim: oh ok ik dacht dat dit weekend het laatste was haha. Zie, toch niet helemaal op de hoogte haha.

@demidepemi: waar woon jij dan? Wij in Waubach. Dus t WMC is hier ook 5 minuten vandaan.

Carpe Diem!

Geplaatst

Hoi allemaal!

Spannend hier met alle wachtende meiden!

Ik ben Vrijdag voor bloed en echo geweest en er zat 1 dominante follikel van 15 mm en BMS al mooi opgebouwd 9 mm! Ik mocht zaterdagavond de pregnyl spuiten en moest dan zondag al beginnen met de utrogestan bollen. Nu wachten tot zaterdagochtend dan krijgen we een telefoontje uit Brussel of het ontdooien goed is gegaan en of we mogen komen voor een TP! Spannend dus! Moet zeggen dat ik me niet echt top voel nu, beurse plek op mijn buik en ontzettend moe! Zal wel door die fijne bollen komen....

Op zich vond ik het wel vreemd dat ik daar zondag al mee moest beginnen? Ik las dat deze vaak na de eisprong worden voorgeschreven dus als ik de pregnyl op zaterdagavond spoot, heb ik maandag volgens mij pas de eisprong? Maar ja, ze zullen het wel weten dus toch maar mee begonnen...

Super het WMC! Ben zelf ook een muziekliefhebber en muzikant, wilde er eigenlijk 27 juli heen maar ja nu heb ik wat anders te doen...haha

Geplaatst

Ink oh ja wij hebben aandelen!!!!! Voel me prima. Vanaf wanneer kun jij je niet meer beheersen????

Patrician ik woon in heerlen. (Heerlerbaan)

Miekske spannend!!!!

e82 heel veel succes.

gelukkig heb ik vakantie. alle tijd om te duimen voor iedereen

Geplaatst

Goedemorgen!

e82 succes straks met de punctie.... spannend! laat je weten hoe het gegaan is? jij nu hopelijk ook weer snel de ww in.

miekske, ook voor jou spannend as zaterdag. is nog wel ver weg he? zou me maar niet druk maken om die bollen, beter dat je er te vroeg mee start dan te laat.

ink, ben op de dag van de tp gestart met de bolletjes. misschien iets voor de volgende tp? maaRRRR we gaan ervan uit dat dat helemaal niet meer nodig is!

voel me ook een soort van schijnzwanger. voel van alles, maar het zit ws tussen mn oren. last van mn (.)(.) en krampen onderin mn buik, vooral als ik in bed lig. heb nog geen testdrang. maarja het is wd 7 nog erg vroeg, al was ons embryo al wel n klompje bij de tp.

Fijne dag allemaal! Ik ben ah werk jammer met dit mooie weer.....

Geplaatst

@demidepemi: haha wat grappig dat je zo dichtbij woont. Ik werk in Heerlen (bij het bedrijf van de blauwe enveloppen) maar dan in het groene gebouw haha.

Carpe Diem!

Geplaatst

patrician hahahaha ja dat bedrijf ken ik wel. en met mij waarschijnlijk heel nederland!!!

misschien heb ik het gemist maar waar is iedereen eigenlijk onder behandeling (geweest)???

Geplaatst

@Miekske, op naar zaterdag en dan een goede ontdooiing.

@Demidepemi, lekker vakantie, maar het is wel heel erg warm. Fijn dat Je je goed voelt en ik zie nu ook een ticker super!

@Clickstar, ja ik voel ook van alles in mijn lijf. Maar ik wacht nog rustig even af, ben ook gewoon bang voor een negatieve test.

Volgens mij is er niet echt verteld waar iedereen onder behandeling is. Ik zelf ben in Eindhoven in behandeling.

Geplaatst

Hey dames, de punctie is weer achter de rug. Deze keer iets minder prettig dan de vorige keer. Maar mijn eierstokken lagen gedraaid en dicht tegen de buikwand aan. Hierdoor moesten ze met zijn 2en op de buik duwen. Maar gelukkig was de opbrengst super: 18 eitjes zijn er gevonden.

Morgen tussen 12.00-14.00 worden we gebeld hoeveel er bevrucht zijn en donderdag de terugplaatsing. We hopen zo dat er cryo's bij zitten deze keer. Maar volgens het zh gebeurd maar bij 1 op de 5 stellen.

We wachten het af, als deze poging mislukt en geen cryo's dan gaan we onze laatste poging in A'dam Vu doen.

We zijn nu in Zwolle onder behandeling

Geplaatst

WouW e82, dat is een mooie opbrengst. vervelend dat de punctie tegen viel. nu lkkr op de bank met een kruik. ohnee die is niet nodig met dit warme weer.

spannend morgen en overmorgen! ik duim met je mee.

Dat van 1/5 is ook nieuw voor mij... wij hadden de eerste keer geen cryo's, de tweede keer maar liefst 4 cryo's die ook nog eens alle vier goed zijn ontdooit. dus zo zie je maar weer!

ik loop bij MCK in leiderdorp en de derde ICSI gaan we in Gent doen. Intake inmiddels gehad.... nu maar hopen dat het niet nodig is ;-)

Geplaatst

e82, vervelend dat punctie rot was, maar mooie opbrengst idd zeg! Hoor je dan ook gelijk hoeveel er ingevroren kunnen worden? 1e x hadden wij ook 0 cryos en nu 6, dus kan blijkbaar érg verschillen per poging ook...

oooh, vreselijk, dat schijnzwanger zijn ja!!! Ineens trek in bijv appelsap, wat ik tijdens de zwangerschap van Levi ook dronk ( normaal drink ik dat zelden), pijntjes onderin mn buik en rug, etc etc, maak mezelf weer van alles wijs... Knap dat jullie nog niet testen hoor meiden, ben bang dat ik t niet zo lang uit hou....

Ik loop trouwens in UMC Utrecht...

Geplaatst

pffff wat een nacht.... om 4 uur maakte mijn man mij wakker ..er was geprobeerd om in te breken...we hadden 1 raam op kiepstand staan...mijn man siep op de bank...we hebben een boxer en die krijgt nu met he warme weer moeilijk adem...beneden is het dan het koelse dus mijn man had afgelope nacht op de bank geslapen. om 4 uur werd hij wakker om dat er iets omviel van de vnsterbank. hij kijkt om ziet iemand aan de buitenkant op de vensterbank staan. arm naar binnen om het 2e raam open te maken. (onze vensterbank ligt hoger va de stoep dan een normale woning beetje drive inn idee).. Mijn man geeft een brul die persoon schrikt en vlt zo achterover in de struiken/tuin en rent weg..nadat hij mij had wakker gemaakt ben ik met de telefoon blijven zitten en is hij met hond en mes naar buiten gegaan. Niks meer gezien.

toch maar de politie gbeld. op het moment dat ze hier warem kregen ze een melding dat een stukje verder op iemand op heterdaad was betrapt... pffffff

Had mijn man daar niet gelegen op de bank dan was er gewoon ingbroken...de varkens!!!!!!

Geplaatst

Jeetje Demi, wat een bizar verhaal! bij mijn collega is ook laatst ingebroken (overdag) Echt zoveel meegenomen. zes wk later hebben ze haar Iphone weten te traceren. ja hoe doen ze het? die heeft ze nu terug. maar de rest vd spullen kwijt waaronder dierbare sieraden en geld.

Hoe gaat het met iedereen?

e82 hoe voel je je? last van je buik? weet je al hoeveel bevruchtingen er zijn???

En kim voel jij al iets? wachtdag 8 vandaag, pfff

Het is onze 4de cryo inmiddels dus kan niet geloven dat het gaat lukken dit keer maar toch heb ik weer de hoop dat het nu wel EINDELIJK eens lukt..... Gek word ik soms van mijn eigen gedachten, je blijft op zoek naar signalen en verhalen waaruit blijkt dat het deze keer wel goed zit in je buik, maar het echte antwoord krijg je pas met de tijd ;(

heb gisteren wel 'alvast' zwtesten gekocht....

Geplaatst

@clickstar: die testen heb je niet voor niets gekocht. Maar meer dan afwachten kan je momenteel niet.

Eem collega van mij zei ons dat we bij Daphne eens met een touwtje aan trouwring die rong stil boven haar buik moesten houden. En dan kijken wat er zou gebeuren...

O is zwanger; | is niet zwanger. En bij mij ging hij (mijn trouwring dan) inderdaad | maar dat kon ook niet anders. En bij Daphne bleef hij O doen.

Carpe Diem!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden