Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden ik heb erg goed nieuws! Ik was echt MEGAnerveus vandaag..... Maar vanaf nu ga ik GENIETEN! Mijn eerste echo is 21 augustus om het kloppende hartje te horen en zien ;-) en mijn HCG was vandaag 469!!!!! Echt HELEMAAL GOED dus!! We zijn erg blij!!!

Ink: bedankt! En inderdaad... Ik denk dat dit zelfs na de zwangerschap ook zo blijft, maar dan weer met andere dingen....

mamavanCarmen: Jeetje meis, klinkt heftig zo'n drukke baan en 2 kleintjes.... hoe is verder het bij jou? Nog bloed gezien??

ClickSTAR: jeetje meis, dat zijn een hoop nare ervaringen in die 3,5 jaar. en een VMK, ik weet uit ervaring hoe erg dat is! wanneer heb je nu je terugplaatsing gehad? >>>je hebt echt ZWANGERSCHAPSKWAALTJES HOOR! :-) ik voel me heel goed, wel merk ik dat ik wat moeier ben dan normaal, dithad ik ook heel erg bij mijn eerste zwangerschap! Ook heb ik wat vollere borsten en voel ik dat mijn baarmoeder hals echt heel laag ligt. ik heb wat meer slijmverlies dan normaal (ene dag meer dan de andere ;-)) en een soort 'bal' in mijn buik/ of zwaar gevoel.... ik 'voel' me ook wcht zwanger, net zoals deeerste keer. ik ben er alleen wel anders mee bezig, wat rustiger dan de eerste keer, en niet meer zo bleu....21 aug ben ik 7 weken en 5 dagen :-) (ongeveer dan, bij mij is de cryo 19-07 teruggeplaatst :-))

die onzekerheid die blijft, echt zelfs vorig jaar nadat ik een uur thuis was van een echo waarbij we net hoorde dat alles goed eruit zag, was ik weer onzeker voor de volgende fase! Ik probeer deze zwangerschap wat rustiger te denken, ik heb nergens grip op en ik probeer nu gewoon te genieten, mocht het toch mis gaan is de klap net zo hard, maar heb ik NU wel heeeeerlijk genoten!!! Joehoeeeee jij ook doen meis :-D we kunnen dus straks samen op het april 2014 bankje schrijven! Leuk!!

heb jij nu voor deze cryo nog hormonen moeten spuiten/slikken/inbrengen??

hoe gaat het bij de andere dames? :-)

• Reacties 315
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@inflame: gefeliciteerd!!!!!!!!!

Carpe Diem!

Thanks!!! Wanneer heb jij je eerste echo? En is dit een verse of cryo poging?

Geplaatst
Thanks!!! Wanneer heb jij je eerste echo? En is dit een verse of cryo poging?

Wij hebben vandaag de echo gehad. En alles was goed :D

Wij hebben KID gedaan.

Geplaatst

Infame super!!! Mooi hoge HCG ook! Proficiat! Hopelijk mag ik jullie gaan volgen naar het uitgerekend in april 2014 topic! Tot nu toe gaat alles hier nog goed.... Maar ja zit pas op wd 4 en op dag 9 na eisprong.... Voel me eigenlijk hetzelfde als na de TP van mijn dochtertje. Zwaar gevoel in mijn buik en wat kramperig. En ook erg moe maar ja, is dit nu van de bollen of niet???? Wanneer zou ik kunnen testen denken jullie? Kan ik 14 dagen na eisprong aanhouden? Van het ziekenhuis mag ik pas 10 augustus bloed prikken....

Geplaatst
Wij hebben vandaag de echo gehad. En alles was goed :D

Wij hebben KID gedaan.

Owwat fijn!!!! Geen idee wat KID is hahah. Zal t is googlen :-)

Geplaatst
Infame super!!! Mooi hoge HCG ook! Proficiat! Hopelijk mag ik jullie gaan volgen naar het uitgerekend in april 2014 topic! Tot nu toe gaat alles hier nog goed.... Maar ja zit pas op wd 4 en op dag 9 na eisprong.... Voel me eigenlijk hetzelfde als na de TP van mijn dochtertje. Zwaar gevoel in mijn buik en wat kramperig. En ook erg moe maar ja, is dit nu van de bollen of niet???? Wanneer zou ik kunnen testen denken jullie? Kan ik 14 dagen na eisprong aanhouden? Van het ziekenhuis mag ik pas 10 augustus bloed prikken....

Wat fijn dat t tot nu goed gaat! en hopen dat deze kwaaltjes van je babytje is :-) Ik had bij mijn verse poging 12 dagen na terugplaatsing positief getest.... Bij de cryo's 7 dagen na terugplaatsing (al is dit het eerste cryootje waarvan ik nu een zw heb :-)) ik duim dat je zwanger bent! :-) ik vind het zo lastig om te zeggen wat die bollen doen... Toen ik stopte met die vieze dingen (ahah) bleef ik dezelfde klachten houden en die heb ik nu ook!!!! Spannnnnnend he!

Geplaatst

hallo dames al ff niet meer geweest...ben echt kotsmisselijk geweest....en sinds een hlf uurtje verlies ik helder rood bloed pfffffff gaat het dan toch mis??? :(

Geplaatst

Owww demi het zal toch niet??! Helder rood bloed.... Misschien is het toch een gescheurd vaatje! Het is toch allemaal beter doorbloed daar dus daar heb je sneller kans op! Hopelijk stopt het snel wat een schrik! José zeker spannend! Normaal ben ik best geduldig maar nu even niet! ;-) Nou, ik ga mezelf verplaatsen naar het augustus wachtbankje! Ben ik toch weer een stap vooruit!!

Geplaatst

Inflame gefeliciteerd!!!!

Hebben jullie al wen topic aangemaakt met uitgerekend in april?😊

Ga ik proberen of het me lukt om op het bankje van mei te komen😜

Ik zal nooit te weten komen wat er misgegaan is, maar ik ben blij dat ik nu toch nog een kans heb. Gisteren was ik echt down, vandaag heb ik het kunnen accepteren onder het mom van dat als het zo moest zijn, het wel was gekomen en dat dit dus niet het moment was. Misschien komt dat ook niet meer en misschien ook wel. Ik probeer het te relativeren. Toch onbewust doet het wel pijn hoor.

Demi Beetje rood bloed hoeft niks te betekenen, kan zijn dat je goed doorbloed bent en er een wondje zit wat bijvoorbeeld bij vrijen opengaat. Had ik ook bij de tweede😊

Geplaatst

Voor de dames die van het bankje zijn gevallen, zo balen! Komt toch iedere keer weer hard aan. Hoe je er ook mee omgaat. Clickstar en Inflame goed te lezen dat de zwangerschapskwaaltjes volop aanwezig zijn! Demi heeft het bloeden doorgezet? Ik duim voor je...

Hier is WD 9 aangebroken. Begin een klein beetje ongeduldig te worden nu. Af en toe wat krampjes en steekjes. Verder doen de bollen goed hun werk, want nog geen bloed gezien. Jammer dat dat niets zegt. Pfff... Wachten duurt lang...

Geplaatst

pffff nou gisteravond toch ziekenhuis gebeld..en we hebben een echo gehad. vruchtje zat op de plaats en ze dachten een hartj te zien...maar omdat het nog zo klein was was dat niet zeker...ben ook pas 6,3 vandaag..geen bloed meer gezien....het was gegroeid tov vorige week..we hebben vorige week een echo gehad ivm een eerdere bbz...dus tot nu toe een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje gerust gesteld...maar dan ook echt maar een heel klein beetje. het kan natuurlijk zijn dat ik de bolletje te hoog heb geduwd?? tja het kan zoveel zijn....

Geplaatst
pffff nou gisteravond toch ziekenhuis gebeld..en we hebben een echo gehad. vruchtje zat op de plaats en ze dachten een hartj te zien...maar omdat het nog zo klein was was dat niet zeker...ben ook pas 6,3 vandaag..geen bloed meer gezien....het was gegroeid tov vorige week..we hebben vorige week een echo gehad ivm een eerdere bbz...dus tot nu toe een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje gerust gesteld...maar dan ook echt maar een heel klein beetje. het kan natuurlijk zijn dat ik de bolletje te hoog heb geduwd?? tja het kan zoveel zijn....

Ow demidepemi: watfijn datje voor een echo kon komen! Ik snap dat je maar een klein beetje gerustgesteld bent, maar als ik het zo lees denk ik echt aan een gescheurd bloedvatje, misschien na het vrijen...(?) of inderdaad van het tever induwen van de bollen...(?) je weet het niet. Geniet maar van het feit dat er waarschijnlijk hartactie is gezien!!!

Heb je vandaag nog gebloed?

Geplaatst

Ja depidemi wat Inflame zegt. Is wel onrustige tijd voor je. Ik herken bij mijn vorige zwangerschap. Telkens als we vrijden dan bloed. Toen bijna maand niet gevrijd omdat ik angstig was. Later kon het gewoon weer maar altijd zenuwachtig gebleven

Geplaatst

Dmidepemi, wat fijn dat je wat geruststelling hebt gekregen door de echo! Blijft spannend en je gaat echt van mijlpaal naar mijlpaal. ?.

Pip, en, al getest? Ben erg benieuwd hoor, maar jijzelf vast nog veel meer hahah...

Geplaatst
Dmidepemi, wat fijn dat je wat geruststelling hebt gekregen door de echo! Blijft spannend en je gaat echt van mijlpaal naar mijlpaal. ?.

Pip, en, al getest? Ben erg benieuwd hoor, maar jijzelf vast nog veel meer hahah...

Vanmorgen getest op WD 10 en negatief... Ik zie dit niet meer goedkomen :(

Geplaatst

Demidepemi: hoe gaat het nu?

pip: wat bale, maar je bent toch ook niet ongesteld nog? Of gebruik je hormonen die dit tegen kunnen houden?

mamavancarmen: hoe is het met jou?

En meiden wat een hitte he! Pfff... Ik ben echt onwijs moe, heb van 15.00-1800 geslapen zelfs hahahah... Niks voor mij hoor, normaal ben ik echt een activelingetje! Haha op t wachtbankje van april 2014, zwanger, is het stil... HEEEEL STILL.. HAHAHA

Geplaatst

Ja Inflame iedereen ligt op apegapen met die hitte 😊

Met mij is het goed. Ik vind het jammer dat deze cryo het niet gered heeft. Alle verwachtingen waren goed. Ik denk echt dat het gele lichaam al bijna verdwenen was en dat het vruchtje daardoor geen voeding kreeg en dat daarom de eerste test wel positief was en de tweede niet meer. Maar blijft altijd gokken he. Op naar de laatste cryo. Als dit hem niet wordt, dan ga ik mij richten op serieus afvallen. Ik durf namelijk niet zomaar pilletjes en dergelijke te nemen als ik denk dat ik ooit nog zwanger wordt en dan later misschien het vruchtje afvalstoffen meegeef, wat dan weer slecht is voor de ontwikkeling.

Geniet van je zwangerschap!

Pip, het kan nog steeds he. Wacht nog naar even af. Succes

Geplaatst

Hha, im lag niet op apegapen helaas, kom net uit een slaapdienst vanaf gister 15.00...

Maar Pip, het zou nog kunnen hoor, heb je vandaag nog getest?

Geplaatst

Definitief negatief hier. Ben erg verdrietig en bang voor de toekomst. Eind deze maand hebben we een gesprek over hoe nu verder. :(

Geplaatst

Ach lieve Pip! Wat ontzettend balen zeg! Wat een klap weer als je er naast valt he? Gaan jullie door voor een 2e poging in hetzelfde ziekenhuis? Of misschien nog een beetje vroeg om je dit te vragen, sorry! Eerst deze teleurstelling weer een plekje geven, sterkte meid!

Geplaatst
Definitief negatief hier. Ben erg verdrietig en bang voor de toekomst. Eind deze maand hebben we een gesprek over hoe nu verder. :(
Ahh Pip wat onwijs bale meis... Sterkte met het verwerken van deze mega grote teleurstelling :-(
Geplaatst

Meiden... Ik moet even wat kwijt, sorry voor de ranzigheid..

Ik heb sids gisteravond een beetje een branderig gevoel van onder en het jeukt erg... en net keek ik even met een spiegeltje en zag ik dat t een beetje slijmerig was... Nu lig ik in bed en heb ik een beetje een soort kloppend gevoel..

Ik ben mega bang voor een blaasontsteking en maak me nu zo'n zorgen.. Ik ga morgen de huisarts bellen... O moet ik de huisartsenpost bellen??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden