Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 315
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

e82 waaaw super !!!!!!!! een gerust gevoel geeft dat he?? Dat het tot zo ver al allemaal goed gaat!!!

Heb er vandaag nog een testje tegen aan gegooid.....[ATTACH=CONFIG]5357[/ATTACH]

Geplaatst

@e82, vervelend dat de punctie tegenviel, maar wel een super mooi resultaat. Heb je nu nog veel last van de punctie?

@demidepemi, wat een verhaal over die inbraakpoging. Maar gelukkig is het goed afgelopen. Super die test, weet je al wanneer je de echo hebt?

@clickstar, ik ga morgen zwangerschapstesten kopen.

Ik ben echt heel rustig eronder deze keer, maar ben ook veel met andere dingen bezig. Zo heeft ons dochtertje sinds gisteren koorts en er heersen waterpokken dus ik hoop niet dat ze die krijgt want we gaan zaterdag op vakantie. Voelde bij mijn vorige zwangerschap ook niet echt iets heel bijzonders, dus weet ook niet echt meer waar ik op moet letten. Misschien wil ik wel donderdag of vrijdag al een testje doen voordat we op vakantie gaan. De pregnyl zal nu toch wel uit mijn lijf zijn of niet?

Geplaatst

@ Demi super test! You go girl!

@ Kim beterschap met je dochtertje en de laatste wachtdagen.....

@ Ink hoe voel jij je. Al getest???

@ e82, wat een geweldige uitslag. Mrgn officeel op het bankje en hopelijk 12 de vriezer in ;-)

@ miekske, hoeist met jou? zenuwachtig of heb je er vertrouwen in?! zaterdag is mijn officiele testdag, dus wij lossen elkaar af.

Geplaatst

kim

toen mijn dochter een paar jaar geleden de waterpokken had (ook zo'n 4 dagen voor we op vakantie gingen) heb ik haar smiddags in een bad met tarwezemelen gezet. Binnen een paar uur waren ze uitgedroogd. ook kun je mentholgel smeren tegen de jeuk. moet ze wel ouder zijn dan 2 geloof ik succes!!!

Geplaatst

@demidepemi, bedankt voor de tip. Ben benieuwd wat het is bij haar, want vanmorgen had ze geen koorts meer en ze is nu ook weer haar vrolijke zelf. Dus wellicht was het toch iets anders.

Geplaatst

Demi: wat super zeg!!

Ink: hou je het nog vol om niet te testen?

Clickstar: ook nog geen drang om te testen?

Kim: jouw wachtweken zitten er ook bijna op toch?

E82: wat een super uitslag hopen dat er veel de vriezer in kunnen...

Mietske: hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

K, zijn het geen muggenbulten? Die zien er bij die ukkies anders uit als bij ons (kleine vurige rode rondjes. Heeft ons ventje namelijk okk, dacht ook aan pokken, maar zet niet door en op rare plaatsen, dus vandaar dat ik daaraan denk en koorts mogelijk door de hitte? Ons ventje heeft er diarree van. Maar gelukkig weinig last. Gewoon t lijfje die zich wapent tegen de warmte...

Demidepemi, dat zal schrikken geweest zijn! Gelukkig dat je man beneden sliep!

Verder even egootje, gister ff getest, blanca, vandaag, wd5 verlies ik ineens helder, donkerrood bloed! Nu al?!? Word al elke keer wel vroeg ongesteld, maar zoooo vroeg niet! Zo krijgt het cryootje amper tijd om te nestelen lijkt me?!?

Geplaatst
K, zijn het geen muggenbulten? Die zien er bij die ukkies anders uit als bij ons (kleine vurige rode rondjes. Heeft ons ventje namelijk okk, dacht ook aan pokken, maar zet niet door en op rare plaatsen, dus vandaar dat ik daaraan denk en koorts mogelijk door de hitte? Ons ventje heeft er diarree van. Maar gelukkig weinig last. Gewoon t lijfje die zich wapent tegen de warmte...Demidepemi, dat zal schrikken geweest zijn! Gelukkig dat je man beneden sliep!Verder even egootje, gister ff getest, blanca, vandaag, wd5 verlies ik ineens helder, donkerrood bloed! Nu al?!? Word al elke keer wel vroeg ongesteld, maar zoooo vroeg niet! Zo krijgt het cryootje amper tijd om te nestelen lijkt me?!?
Geef de moed nog niet op ink. Misschien is het de innesteling...
Geplaatst

Hoi,

Ik was in april voor het laatst actief... Ik had toen mijn eerste ivf tp en die is helaas mislukt. Ik heb er zelf voor gekozen om mijn lichaam eerst weer tot rust laten komen. Afgelopen maand dan op zoek geweest naar mijn eisprong voor een cryo tp. Helaas hebben we de eisprong gemist... Afgelopen dinsdag een cryo tp gehad. Vrijdagavond en ook zaterdag nog last van lichte "ongi" pijn maar geen bloedverlies. Ik zit nu op dag 8 na de tp en moet vrijdag as naar het ziekenhuis om bloed te prikken.

Normaal gesproken ligt mijn cyclus tussen 27 en 30 dagen. Dat zou dus betekenen dat ik vanaf vandaag ongesteld zou kunnen worden. Ik voel helemaal niets wat er op zou kunnen duiden. Normaal heb ik al dagen eerder klachten ivm Endometriose. Het heeft helaas geen nut om een test te halen maar zou het zo graag willen :)

Mijn eisprong zou ik dus tussen 10-12 juni gehad moeten hebben omdat ik dan in het ziekenhuis was voor een urine en bloed test. Wat betekend dat het dag 13-15 van mijn cyclus geweest is.

Is dit nu een goed teken dat ik nog niet ongesteld ben? Ik weet dat jullie niet hardop JA kunnen roepen maar misschien kunnen jullie mij helpen om nog de laatste twee nachtjes goed te slapen :)

Groetjes,

natas

Geplaatst

Ink, Blijf moed houden het is nog vroeg! hopelijk innesteling?

Mocht een volgende terugplaatsing nodig zijn dan zou ik zeker gaan vragen voor de utro.... want ik ben met je eens dit is wel heel vroeg!

Ik heb nu toch ook wel testdrang. Het is nog maar wd 9..... Dus ik hou me braaf in....

Geplaatst
Hoi,Ik was in april voor het laatst actief... Ik had toen mijn eerste ivf tp en die is helaas mislukt. Ik heb er zelf voor gekozen om mijn lichaam eerst weer tot rust laten komen. Afgelopen maand dan op zoek geweest naar mijn eisprong voor een cryo tp. Helaas hebben we de eisprong gemist... Afgelopen dinsdag een cryo tp gehad. Vrijdagavond en ook zaterdag nog last van lichte "ongi" pijn maar geen bloedverlies. Ik zit nu op dag 8 na de tp en moet vrijdag as naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Normaal gesproken ligt mijn cyclus tussen 27 en 30 dagen. Dat zou dus betekenen dat ik vanaf vandaag ongesteld zou kunnen worden. Ik voel helemaal niets wat er op zou kunnen duiden. Normaal heb ik al dagen eerder klachten ivm Endometriose. Het heeft helaas geen nut om een test te halen maar zou het zo graag willen :)Mijn eisprong zou ik dus tussen 10-12 juni gehad moeten hebben omdat ik dan in het ziekenhuis was voor een urine en bloed test. Wat betekend dat het dag 13-15 van mijn cyclus geweest is.Is dit nu een goed teken dat ik nog niet ongesteld ben? Ik weet dat jullie niet hardop JA kunnen roepen maar misschien kunnen jullie mij helpen om nog de laatste twee nachtjes goed te slapen :)Groetjes,natas
Waarom heeft het voor jou geen nut om een test te doen? Ik zou dat gewoon doen.
Geplaatst

Lisselotje, het heeft denk ik niet veel nut op dag 8... Wie weet wanneer de innesteling was... Misschien pas zondag. Ik moet echt afwachten... En dat is nu juist zo moeilijk....

Geplaatst

Lunkarya het is toch dag 14 na eisprong dan? Je zou normaal ongesteld moet worden nu, dus je kunt ook testen hoor!!

Kim fijn dat je er zo rustig onder bent, dan valt het wachten toch een beetje mee.... Ook mijn dochtertje heeft sinds vanmorgen veel kleine rode vlekjes/ bultjes in haar gezicht! Waterpokken heerst wel op het kdv maar die heeft ze al gehad... Denk dus dat het van de warmte is.

Ink je zal toch niet nu al ongesteld worden? En als het helder is zal er nog geen afbraak van endometrium zijn lijkt me.... Hopelijk is het een vaatje en zet het niet door!

Demi jeetje wat schrikken! Dat is altijd een grote angst van mij, dat er ingebroken wordt terwijl je erbij bent! Brrrr

Clickstar nog even wachten tot zaterdag meis!!! Dan een positieve test en dan neem ik het stokje over!

Hier gaat het goed al duurt het wachten tot zaterdag lang! Heb er wel vertrouwen in, al vind ik het jammer dat mijn 'eigen' arts op vakantie is dus een ander gaat de TP doen. Als het zover komt tenminste! Hou nog steeds een slag om de arm....

Geplaatst

@Lunkarya, ik denk ook dat je gewoon zou kunnen testen.

@Ink, dat is wel heel vroeg bij jou. Ik hoop voor je dat het een innesteling is.

@Miekske, wachten is het meest slopende in dit traject. Helaas zal ik niet kunnen lezen hoe het je zaterdag vergaat. Hebben volgens mij namelijk geen internet op vakantie. Dus ook de andere kan ik niet blijven volgen.

Zelf heb ik vanmiddag zwtesten gekocht, maar volgens mij voor niks. Net bij het naar toilet gaan lichtroze/bruine afscheiding en ik heb ook wat last van ongi krampjes. Vorige keer toen het mis ging was dat volgens mij rond wd 10/11, zit nu op wd 9

Geplaatst

Hey Thanks voor jullie reacties, heb er toch weer wat hoop door gekregen, want het heeft nog niet verder doorgezet geloof ik, alleen wat bruin nu. Normaal als ik eenmaal rood vloei, wordt het niet ineens weer bruin. Sorry voor de details, maar ik ga erg up en down vandaag van het broekturen!

Respect voor jullie hoor, Clickstar en Kim, dat jullie nog niet getest hebben! Kim, ik hoop dat het bij jou ook echt niet door gaat zetten en je met een mooie test op vakantie mag gaan!

Clickstar, ben benieuwd hoor, morgen is dan een spannende dag ook voor jou, toch? Andere keren werd je op dag 10 ongesteld toch?

Lunkarya, ik zou ook echt gewoon al testen, maar goed, ik ben aandeelhouder haha, kan echt niet wachten!

Miekske, fijn, zaterdag weer echt op de wachtbank ;-)! Nog 3 nachtjes! Gaan we wel vanuit hoor, met 2 cryos en het hoge percentage wat tegenwoordig goed ontdooit

Geplaatst

Ja bij mij ook broekloeren heel de dag. Nu steeds beetje rood verlies en ik heb daarom maar getest en die was negatief :-(

Dus ik denk dat het over is en dat ik van het wachtbankje afval. Als het dan zo moet zijn dan hoop ik dat het voor de vakantie ook echt doorzet, want dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Wat ik verder erg vervelend vind is dat ik nog steeds gen bericht van het ziekenhuis heb over wel of geen cryo's. Wil ik ook graag weten voor de vakantie. Wacht morgen nog af en anders bel ik vrijdag.

sorry voor mijn egobericht, maar ben een beetje down nu.

Geplaatst

Ach Kim, wat is dit toch zenuwslopend iedere keer weer! Kan het zijn dat je veel hebt gedronken overdag ofzo? Dat hij daarom negatief was? Misschien morgen nog met ochtendurine proberen? Wil je geen valse hoop geven hoor meid, maar duim gewoon wel nog even voor je door... Sterkte in ieder geval tot je duidelijkheid hebt! En logisch dat je wel graag wilt weten of je cryos hebt, wat raar dat ze je dat nog niet hebben laten weten?! Ik zou morgen gelijk bellen denk ik, want is toch slordi van ze zo laat?!?

Geplaatst

Nee heb niet extreem veel gedronken. Ik ga op zijn vroegst vrijdag pas testen. Tja van die cryo's dat laten ze volgens mij altijd best laat weten in Eindhoven. Morgen bellen is lastig want dan ben ik op mijn werk, dus dan wordt te vrijdag.

Bedankt voor het duimen en dan zal ik nog weer verder duimen voor jou.

Geplaatst

Neeeeeee Kim! maar je bent nog veelste vroeg!

bij mijn eerste ICSI kreeg ik ook op wd 10 bloedverlies en 4 dgn later toch pos getest.

Maar goed ik snap je ongerustheid want dat bloedverlies geeft (nog meer) onzekerheid....

Ink hoe is het nu met het bloedverlies? bruin na rood is toch een goed teken?

Oh meiden wat is dit zenuwslopend. Respect voor iedereen hier, wat zijn we toch bikkels he dat wij dit moeten ondergaan. Zelf heb ik nog geen kinderen. Ik heb nu zoiets als is het er maar eentje en daarna zien we wel. Maar ik zie dat het gevecht voor een tweede kindje net zo intens is als voor een eerste. Had ik maar een glazen bol dan kon ik even in de toekomst kijken. Heb inderdaad nog niet getest. vorige keer teste ik op wd 11 neg en werd ik op wd 12 ongesteld dus het zegt allemaal nog nix!

e82 suc6666 met de tp straks! en dan officieel de ww in!

Geplaatst

Nou, ik lig er nu al weer naast, ben echt ongesteld geworden! Enige voordeel is dat onze ww erg kort zijn... Bleh! Wil wel even overleggen nu met het zh zo kort...

Geplaatst

Ink wat enorm balen is dit zeg!!! Heel veel sterkte hopelijk kunnen ze je meer vertellen in het ziekenhuis waarom het al zo snel mis gaat. Knuffel!!

Kim hoe is het nu bij jou?

En clickstar?

E82 heel veel succes met tp. En de ww natuurlijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden