Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Clickstar dat ziet er goed uit hoor! Nu al 2-3 weken? Je hebt er toch 1 teruggeplaatst gekregen? Ik gebruik 3x100 utrogestan en daarnaast ook nog progynova. Bij verse terugplaatsing moest ik 3x200 utro. Snap niet zo goed waarom dat nu anders is. Ik denk dat ik pas de dag voordat ik naar het ziekenhuis moet voor de officiële test ga testen thuis. Dan is de bloedtest alleen nog een formaliteit. WD 12 is dat dan. Dan zou er toch al iets te zien moeten zijn. Zegt aantal cellen niets? Ik kreeg er een beroerd gevoel bij toen de arts het me op serieuze toon meedeelde.

Ink voel je je een beetje beter? Zo'n jankdag is denk ik voor iedereen hier herkenbaar. Ik zag ook dat je een augustusbankje hebt aangemaakt. Moedig voorwaarts!

Meiden die op vakantie gaan, geniet!

• Reacties 315
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pip, Levi was 6 cellig en de enige die tot nog toe bij me is gebleven dus het zegt echt niets hoor meid! En wd12 is ruim zat denk ik ja mbt testen...

Clickstar, mooie bevestiging! Ja, heb maar gelijk weer een bankje geopend om mezelf een schop onder de kont te geven!

Miekske, op naar een mooie tp vandaag!

Voor meerderen vandaag een fijne vakantie toegewenst!!!

Geplaatst

Hey meiden, helaas heb ik niet meegeschreven,maar wel alles bijna gevolgd... ☺

Wij zijn bijna een jaar na mn zwangerschap van een tweeling (uit icsi 1) die helaas in week 13 eindigde, nu weer zwanger van een cryo (uit icsi 2). Met mn 2e poging heb ik verl pech gehad, overstimulatie, geen tp, longontsteking en na 6 weken nog steeds niet herstelt. Nu gaat weer goed met me en... dus zwanger!! Woe nog naar t Vu voor bloeduitslag, en dan de 7 weken echo (hartje) ook weer heel spannend.. Ben blij, onzeker maar vol goede hoop en heb een goed gevoel!!

De reeds zwangeren hier nu: zo leuk!! Gefeliciteerd meiden!!!!!!! Ik lees dus mee en zal af en toe reageren! (Al heb ik vanaf nu vakantie dus misschien nu wat vaker hihi)

Geplaatst

Ik heb gisteren flinke buikpijn gekregen en naar de eerste hulp gegaan. Ontstekingswaarde te hoog. Echo en foto geen afwijkingen. Vanmorgen weer terug. Bloedwaardes slechter maar ik voel me beter. Ze snappen het hier ook niet. Heb ook koorts en moet een nacht blijven . Dus daar gaat onze vakantie

Geplaatst

Oh Kim wat ellendig meid! Eerst poging mislukt en nu ook nog dit!! Hopelijk knap je snel op om toch nog lekker op vakantie te gaan!

Clickstar dat ziet er super goed uit!!! Ik ga je gewoon feliciteren hoor!!!

Hier werden we al om 9.30 uur gebeld! Cryo goed ontdooit en we mochten meteen aanrijden!! Dat hadden we niet verwacht, we zouden eigenlijk pas na 11.00 uur gebeld worden.....Oeps eerst nog dochter naar de oppas brengen etc. Maar daarna vol gas richting Brussel! Kwamen we ook nog in ontzettend noodweer, het regende en onweerde zo hard dat we maar heel zacht konden rijden. Gelukkig was het niet al te druk zodat we om 12.00 uur daar aankwamen. En hoppa gelijk door naar de OK want ons cryotje lag te wachten! Hihi

Volgens de bioloog een perfect goede cryo! Blastcyste die al uit het schilletje begon te breken!

Nu dus lekker broeden....... 10 augustus mag ik voor een bloedtest, maar dat vind ik wel laat! Zijn dus 2 weken terwijl je toch eigenlijk wel wat voorsprong hebt als mijn eisprong 22 juli was...? Maar ja, we zien wel of we zover komen!

Geplaatst

Inflame heerlijk hoor dat na die tegenspoed het jij gekeerd is. Geniet ervan

Miekske, onze dochter was ook blastocyt die uit schilletje brak. Ik hoor ook echt superverhalen over Brussel. Heel veel succes!

Geplaatst

Nou eigenlijk hebben we gisteren besloten dat we niet meer weg gaan maar hier in nederland dagjes weg gaan. Mijn man is namelijk ook nog herstellende van een burnout en dit gedoe heeft meteen een slecht effect op hem. Om dan daarna ook nog naar een andere omgeving te gaan lijkt ons niet handig. Erg balen, zeker omdat ik nu best wel weer zin heb om te gaan. Maar ik denk dat we verstandig moeten zijn.

Miekske wat fijn dat het ontdooien goed is gegaan. Nu heel veel succes met wachten

Geplaatst

Kim wat ontzettend balen! Wij blijven dit jaar ook in Nederland. Komende week wordt het wel weer heel mooi weer. Dat verzacht de pijn misschien een beetje?

Miekske klinkt goed! Hoop dat ie lekker blijft plakken!

Ink was Levi ook een cryo?

Inflame gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het nog zeker tot de dertiende week flink spannend blijft!

Geplaatst

Miekske, succes met broeien hahahahha!!! :-)

kim: jeetje wat bale allemaal, dagjes weg kunnen heel leuk zij hoor! :-), maar herstel eerst maar goed...!

Geplaatst

Miekske, fijn! Lekker broeden nu!!!

Pip,nee, Levi was een verse tp...

Kim, getsie meid, ook dat nog! Waar kwam/ komt die ontststeking vandaan? Voel je je wel beter nu?Was je dochtertje nog ziek geworden trouwens?

Inflame, van harte!

Clickstar en demidepemi, hoe gaat het met jullie? Al geland?

Geplaatst

Ze weten niet waar de ontsteking vandaan is gekomen, maar ik voel me nu weer goed. Ben vanmiddag uit het ziekenhuis gekomen en we gaan morgen toch nog naar Oostenrijk. Mijn dochtertje is niet meer ziek geworden gelukkig.

Geplaatst
Ze weten niet waar de ontsteking vandaan is gekomen, maar ik voel me nu weer goed. Ben vanmiddag uit het ziekenhuis gekomen en we gaan morgen toch nog naar Oostenrijk. Mijn dochtertje is niet meer ziek geworden gelukkig.
Ow wat lekker dat je toch weg gaat! Geniet ervan! :-)
Geplaatst

Hey meiden, even snel een teken van leven.heb op camping slechte internet verbinding.

Zitten heerlijk te genieten van het weer en het strand.

Ben totaal niet bezig met het ivf gebeuren.

Lekker genieten zo!""

Kim fijn dat jullie alsnog weg kunnen!"!

Geplaatst

Hey meiden,

Kim het zit je toch niet mee he meid...mrgn naar oostenrijk?gaaf zijn wij vorig jr geweest een paar dgn. Maar vakantie kun je wel gebruiken denk ik...

Inflame gef met je pos test.ik las net wat je allemaal hebt doorgemaakt.heftig!extra onzekerheid bij jou dus....

Pip en miekske hoe voelen jullie je???

E82 lkkr aan het genieten op de camping?

Link geen huildag meer gehad??? Ga jij nog met vakantie???

Vanuit Ibiza....het is hier heerlijk genieten...zon zee strand lkkr eten uitslapen. En een hoop party hahaha.

Slecht internet dus kan jullie niet heel goed volgen. Ik kan gewoon nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben. Test is tot nu toe knal positief. Doe er om de dag eentje. 21 aug pas de eerste echo....Pfff is nog zover weg.

Geplaatst

Clickstar, Kan ik me voorstellen hoor! Mijn buurvrouw had zo een doptone thuis, dus ik in het begin lenen om zeker te weten, was pas na de bevalling was ik er gerust erop. Al die maanden angst gehad. Achteraf was dat niet nodig. Toch zijn wij er zoveel meer mee bezig. Zeker tov de mannen. Die vinden dat we ons geld verkwisten aan testen. Of is jouw man daar anders in😊?

Geplaatst

Km, lekker dat je toch even weg bent, even lekker er tussen uit! Clickstar en e82, lekker genieten ook op vakantie hoor!

Wij zijn in juni al weg geweest, naar Amerika en daar rond getrokken met een camper. Was heerlijk! Eind augustus hebben we ook nog 2 weekjes tegoed. Dan zal het een goedk vakantie worden zoals kamperen bij d boer ofzo, want geld is wel op na die superreis ;-)...

MamavanCarmen, even de tijd vooruit spoelen naar zaterdag ;-)?

Geplaatst

Mamavcarmen:: owww zoo spanndend! Wanneer mocht je ook alweer officieel testen?? Ik ga voor je duumen keej! :-).. Mijn man maakthet geld omtrent de testen niets uit, ik hoor hem er niet over :-).

e82: wat fijn dat je de 'behandeling' even los kan laten!! Heel lekkerlijkt me dat! Geniet er van... ! Je vakantie bedoel ik :-)

clickSTAR: heerlijk ook op vakantie.. E nog wel ZWANGER! Is ditje eerste? En van een verse of cryo? Haha wat een vragen.. Sorry :-) ben even nieuwsgierig! En ben je op de dag van je echo precies 7 weken? Geniet van je vakantie!

Ink:wat heb jij al een heerlijke vakanties achter de rug! Heerlijk!! Hopelijk brengt al die rust heel veel moois! :-D

Morgen heb ik bloedprikken en uitslag..... Word smiddags dan gebeld. Zwanger ben ik echt wel (haha) herken het echt van mn eerste zwangerschap.. Maar ik ben wel super onzeker, ben zooww bang dat mn hcg laag is, of straks geen hartje zie kloppen...... Maargoed... Ik probeer positief te blijven en te genieten dat ik weer zwanger ben! Is toch alweer een jaar geleden :-(. En... Ik kan beter genieten want mocht het misgaan is de teleurstelling net zo groot! :-D

Geplaatst

Inflame je hebt de grootste horde al overwonnen. Na 2 prachtige dochters nu aan de volgende cryo begonnen. Helaas heb ik sinds vandaag bloedverlies en krampen en is de test nu negatief, dus eindigt het voor mij hier vandaag. Ik kan me niet voorstellen dat over een week blijkt dat ik toch zwanger ben. Vanochtend nog allerlei zwangerschapskwaaltjes en vanmiddag op kantoor voelde ik ineens dat ik dacht dit klopt niet. Nu heb ik vandaag veel cafeïnevrije koffie gedronken en ben bang dat dat een negatief effect heeft gehad. Of de stress van de afgelopen tijd. Of misschien deelde het niet goed. Geen idee, voel me wel wat somber. Geniet in ieder geval van je zwangerschap. Ik weet nog dat ik me dan op z'n mooist voelde😚

Geplaatst
Inflame je hebt de grootste horde al overwonnen. Na 2 prachtige dochters nu aan de volgende cryo begonnen. Helaas heb ik sinds vandaag bloedverlies en krampen en is de test nu negatief, dus eindigt het voor mij hier vandaag. Ik kan me niet voorstellen dat over een week blijkt dat ik toch zwanger ben. Vanochtend nog allerlei zwangerschapskwaaltjes en vanmiddag op kantoor voelde ik ineens dat ik dacht dit klopt niet. Nu heb ik vandaag veel cafeïnevrije koffie gedronken en ben bang dat dat een negatief effect heeft gehad. Of de stress van de afgelopen tijd. Of misschien deelde het niet goed. Geen idee, voel me wel wat somber. Geniet in ieder geval van je zwangerschap. Ik weet nog dat ik me dan op z'n mooist voelde😚
:-) thanks meis!!! Je hebt gelijk! En ik voel me heel goed en daar moet ik iid maar van genieten!Ow wat bale van je bloedverlies en krampen..... Ik zou et echt even afwachten... Nog niet helemaal uitsluiten! Ik heb al zoveel rare verhalen hier gehoord ;-). Maar ik begrijp je reactie volkomen hoor!!! Wat heerlijk dat je 2 dochters hebt! Tweeling? Vers/cryo? Hahah wat een rare vragen eigenlijk... Hihi.... Lijkt me best vermoeiend om al 1/2 kindes te hebben en weer zwanger te zijn, iig dat is wat ikOm mij heen zie :-), oordelen kan ik helaas niet :-).Ik blijf duimen voor je hoor!En.. Ook voor de andere meiden, denk aan jullie! Dat we straks maar allemAl in uitgerekend april 2014 mogen meeschrijven! :-)
Geplaatst

Hi Inflame,

Eerste dochter bijna 3 uit verse tp. Tweede dochter 14 maanden uit cryo.

Het is echt superpittig twee kleintjes en een 32 urige werkweek. Door omstandigheden kon ik geen stap terug doen in uren. Een derde was van harte welkom geweest. Maar we waren al zo gelukkig met de eerste, dus kan me heel goed voorstellen hoe intens blij je bent. En dan straks lekker babbelen op de uitgerekend in april bankje. Heel veel genieten meid!

Geplaatst

Ach mamavancarmen ik lees net je berichtjes.... bloedverlies en neg test? Kan me voorstellen dat je hier niet positief van wordt. Balen meid. Maar nog een wk te gaan?! Heeft t bloeden doorgezet?

Sow ink jij hebt je vak al gehad. Nu je het zegt herinner ik t me weer van de vorige wachtbankjes... america super. Westkust?

Inflame ik haak ff op je vragen in. Hier zoveel onzekerheid. Zo eng allemaal. Het is onze eerste. Al 3,5jr bezig en zes terugplaatsingen....

Geen idee hoever ik nu ben omdat ik niet weet vanaf wanneer je kan rekenen met een vier dagen oude cryo. Vlgsmij ben ik 21aug iets verder dan 7wk?!

Hoe voel jij je? Heb n beetje last van mn borsten en erg moe en vaak kramp onderin mn buik. Het is allemaal nieuw voor me.en doordat ik in andere omgeving ben voelt alles anders. Lastig!!! Hoop maar dat t goede tekens zijn. Suc66 mrgn met bloedprikken....

Sorry andere meiden. Stel me misschien aan maar moest t ff kwijt... kon ik maar even naar binnen kijken....hahaha

We gaan nu naar de grootste club van ibiza de Privilege. Dus ga me nu lkkr omkleden en hopen dat ik het vol ga houden. Zal niet voor zessen op bed liggen...

Geplaatst

Iflame, succes vastmet bloedprikken en uitslag straks. Je leeft tijdens je zwangerschap van bevestiging naar bevestiging weet ik nog van Levi...

Clickstar, op freya kan je je uitgerekende datum berekenen aan de hand van de datum waarop de cryo terug geplaatst is, en dan kan je dus ook zien hoe ver je bent, maar je kwaaltjes klinken als een echte zwangerschap hoor!!!

Geplaatst

Ja clickstae klinkt ook zoals mijn zwangerschappen. Succes meid. Luisteren naar je lichaam he, toegeven aan de vermoeidheid enzo! Wat Ink zegt, ik had pas rust na de bevalling en dan heb je inene hele andere zorgen hihihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden