Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Danore,

Ik heb geen woorden. Ik voel heel erg met je mee. Wat een zware beproeving die jullie moesten doorstaan. Ik kan me voorstellen dat je hier tijd voor nodig zou hebben. Als ik je een ongevraagd advies mag geven: neem de gelegenheid waar om bijv met een maatschappelijk werkster of counselor te praten. Deze ervaring moet je goed verwerken.

Heel erg bedankt dat je deze moeilijke verhaal met mij/ ons wilde delen. Ik wens je heel veel sterkte en vooral het allerbeste voor de volgende echo!!!!

' Fortuna. Ik ben nu 7 weken en 4 dagen. En ja, precies sinds de dag van de echo een week geleden ben ik elke dag de hele dag weeïg/ misselijk. Gelukkig tot nu zonder braken. Ik heb wel iets gevonden wat redelijk goed helpt: seaband - dat zijn polsbandjes die ook tegen wagenziekte gebruikt of op een boot bij misselijkheid. Ze werken met lichte acupressuur en nemen de scherpe randjes weg.

Nienke. Knap van je dat je weer begonnen bent met sporten. Ik kan me helaas helemaal nog niet weer motiveren. Probeer dan tenminste zo veel mogelijk met de fiets te doen. 😊

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Danore. Wat een heftige en emotionele beslissing hebben jullie moeten nemen. Wat een dappere beslissing. Sterkte met het verlies van jullie kleine meisje en ik hoop op een goede mooie echo van jullie kleine jongen volgende week.

Ik gebruik ook de Utro bollen. Advies (eigenlijk meer een bevel, haha) van het ziekenhuis tot 12 weken. Maar ik heb verhalen gelezen over blijven gebruiken tot 16 weken met goede argumenten. Dus ga ik, in overleg met het ziekenhuis, door tot 16 weken. In principe moet ik in ene keer stoppen maar ook hierin ben ik eigenwijs ;-) ik ga afbouwen. Dit doe ik dus voor de Utro bollen maar ook voor de Progynova.

@Happinez. Die seabands leken in het begin bij mij te helpen maar het bleek van korte duur. Van alles geprobeerd zoals cola drinken, vla eten maar helaas hielpen al deze huis-tuin-en-keuken-middeltjes bij mij niet. Omdat ik 24 uur per dag misselijk was Emefasene pillen voorgeschreven gekregen. Deze zijn absoluut niet schadelijk voor de kindjes en ze stoppen de misselijkheid niet maar halen wel het scherpe kantje er van af. En als ik consequent elk uur - 1 1/2 uur iets eet dan gaat het ook wel.

Geplaatst

@ Fortuna: Wat super dat je zo'n mooie echo gehad hebt! Het eerst van test naar test en nu van echo naar echo leven klinkt heel erg bekend :-p

@ Happinez: Ik heb de test in Antwerpen laten doen bij Gendia, als je op nipt googled komt je gelijk daar terecht. Kosten zijn €750 en die moet je helaas zelf betalen. Ik heb gelezen op een ander forum dat de NIP test ook bij een meerling kan; ik zou ze gewoon een mailtje sturen - ze reageren super snel. Heel veel succes met de keuzes die jullie de komende tijd moeten maken!

@Danore: Wat een heftig verhaal, dank je wel dat je dit met ons/Happinez wilde delen. Heel veel sterkte en succes verder!

Ik gebruik nog steeds utrogestan, ik zou nu mogen stoppen, maar ik heb nog wat over dus ik ga volgende week nog door en daarna afbouwen over een paar weken. Vind het best eng om te stoppen. Daarnaast gebruik ik ook nog prednison, morgen ga ik opnieuw bloed opsturen naar DD om te kijken of de waardes goed zijn zodat ik dat hopelijk ook kan gaan afbouwen.

Geplaatst

@danore: heftig verhaal hoor!!! Lijkt me heel moeilijk om een beslissing te moeten nemen waar je uiteindelijk ook echt achter zal kunnen staan. Respect voor de keuze die je hebt gemaakt!!!

Hoe is het verder met iedereen? Beetje bekomen van de hitte van de laatste dagen? Tenminste, hier is het redelijk afgekoeld vandaag. Nog niet helemaal, maar we konden tenminste de hele dag de ramen open houden. Dus ik hoop dat het nu eens lekker door gewaaid is als we straks gaan slapen.

Gast Nienke79
Geplaatst

Patrician en Daphne jullie zijn als eerste aan de beurt! Leuk!

Fortuna, kies jij zelf voor de combinatietest of heeft dat met je leeftijd te maken?

Doen meer meiden dat hier?

Eerstvolgende afspraak:

31 juli - daphnejewel & patrician 1e echo

31 juli - Fortuna - echo combinatietest

1 augustus - Wenn - 2e echo

2 aug- happinez 2e echo

5 augustus - Nienke79 - 1e echo

Uitgerekend:

7 februari 2014 * tweeling * - Fortuna

10 februari 2013 - Kuching

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

10 maart 2014 - daphnejewel & patrician

30 jan - 11 maart 2014 - happinez - we zullen zien:)

19 maart - Nienke79

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Woensdag schiet al op :) Nog twee nachtjes!

Nienke, ik ga niet voor de combitest. Het is en blijft een kansberekening. En als de kans groot is, dan ken ik mezelf en word ik zo onzeker als wat. Grote lichamelijke gebreken komen met de 20-weken echo wel aan het licht.

Hebben jullie het verhaal van Bianca gevolgd?

Pfffff ben er dag en nacht mee bezig. Morgen nemen we afscheid van de oh zo mooie, gewenste L-ente.

Zal heel emotioneel worden. Zie er wel tegnop, maar het is het enige wat ik voor ze kan doen in deze moeilijke tijd.

Geplaatst

@Jose. Het verhaal van Bianca heeft me diep geraakt. Heel heftig. Veel sterkte gewenst morgen.

@Nienke. Wij doen de combinatietest in verband met mijn leeftijd, ik ben al een 'oudje' (zo voel ik me niet hoor en zo zie ik er ook niet uit ;-)).

Geplaatst

Sorry dat ik wat afwezig ben. Ben veel te druk met me zelf bezig. Sinds vandaag veel bruinige slijmerige afscheiding. Sorrie voor de details. Maar nu maak ik me erg zorgen. Heeft meerdere daar last van?

Happinez: ik gebruik geen Ustrogestan bollen meer. Deze gebruikte ik van af de punctie 2 weken.

Groetjes Wennn

Geplaatst

Goedeavond meiden

Sorry dat ik zo afwezig ben. Erg druk met werk.. en zoon lief id bij ze pappa voel me zo rot dat hij er niet is dat ik vroeg slaap..

Voor de rest voel ik me beroerd om de 2 uur wat eten dan gaat t wel..

Vandaag weer echo gehad.. ah word echt al mensje zo verliefd!!!

Combi test gaan wij niet doen..

En pretecho ook niet.. bij zoon en dochter wel gedaan willen nu echt een verrassing!!

Zwanger zijn is überhaupt een wonder dus laat t wonder ook een verrassing blijven!!

Liefs mandy

Geplaatst
Sorry dat ik wat afwezig ben. Ben veel te druk met me zelf bezig. Sinds vandaag veel bruinige slijmerige afscheiding. Sorrie voor de details. Maar nu maak ik me erg zorgen. Heeft meerdere daar last van?Happinez: ik gebruik geen Ustrogestan bollen meer. Deze gebruikte ik van af de punctie 2 weken.Groetjes Wennn
Oh wenn echt.. idd stress vol..Kan je niet eerder echo krijgen.. Kan ook bloedvaatje stuk zijn die worden heel broos door de zwangerschap heeft de dokter vorige week verteld nadat ik 4x bloedneus heb gehad.. Voor de zekerheid ff gyn bellen..
Geplaatst

@Daphne en patrician - nog 2 daagjes:) dat gaat snel nu! Ik ben zo benieuwd Wens jullie alvast heel veel plezier!

@Jose: Ik heb het verhaal van Bianca trouwens niet gevolgd, maar het klinkt heel verdrietig wat ik uit je bericht kan opmaken. Heel veel sterkte voor morgen.

@Nienke: Wij weten helemaal nog niet of en als ja welke test we willen laten doen - ook ivm of het nu 3 of 2 gaan worden. Hopelijk vrijdag wat meer informatie hierover...

@Dames die ook een overstimulatie hadden: Hebben jullie ook nog steeds een 'dikkere' (onder)buik door de vergrote eierstokken? Of zou het al kunnen dat mijn buik al door de zwangerschap uitzet??? Zou ik wel heel vreemd vinden in de 8e week, toch?

Hoe voelen jullie zich verder? Hebben jullie ook zo'n 'last' van extreme vermoeidheid? Weet iemand of dat eigenlijk ook nog andere oorzaken kan hebben als je echt extreem vermoeid bent? Zoals bijv. ijzermangel of te lage bloeddruk etc?

Geplaatst
Oh wenn echt.. idd stress vol..Kan je niet eerder echo krijgen.. Kan ook bloedvaatje stuk zijn die worden heel broos door de zwangerschap heeft de dokter vorige week verteld nadat ik 4x bloedneus heb gehad.. Voor de zekerheid ff gyn bellen..

Ik denk niet dat ik vanavond de gynecaloog kan bellen. Nu heb ik heeel veel rood verlies met slijm. Maak me echt zorgen.

Geplaatst

Weet even niet hoe ver je bent Wenn, maar heb je al een intake gehad bij vk? Dan zou je dat kunnen proberen.

slopend is het zeker, zou morgen sowieso even bellen. Dit is iets wat je niet gerust stelt. Sterkte!

Geplaatst

Dankjewel, nee omdat ik overstimulatie nog heb mag ik nog niet naar de vk. Ik heb donderdag een echo en dan ben ik 9 weken zwanger. Met 6,5 weken heb ik al een kloppend hartje gezien. Zelf woon ik 100 km vandaan vanaf het ziekenhuis. Ik heb verder geen buikkrampen ofzo. Ik zit de laatste tijd wel snel in de stress zoals vandaag met de auto van het werk tegen een paaltje aangereden, daar zit ik aardig overin. Ik maak me te druk om alles en vergeet ook alles.

Ik hoop dat alles nog goed zit en het onschuldig is.

Geplaatst

Lieve Wennn ik ben ook (nog) geen ervaringsdeskundige, maar heb wel heel vaak inmiddels gelezen dat het vaker kan gebeuren dat je bloedverlies hebt omdat bijvoorbeeld kleine bloedvaten barsten. Je bent toch nog in behandeling in het zh, toch? In Groningen kon ik er zelfs in het weekend of 's avonds bellen. Je kan het altijd proberen en naar de dienstdoende gyn vragen. Ik hoop dat het alles alleen maar vals alarm is. Heel veel sterkte meid.

Geplaatst

Wenn wat stress vol!!

Ik zou idd gewoon proberen te bellen anders naar eerste hulp gaan weet je t zeker als je echo heb.. hopen dat vals alarm is en alles goed is..

Liefs

Gast Nienke79
Geplaatst

@Wenn, logisch dat je nu vooral even met jezelf beig bent. Ik ou morgenochend gelijk even. Persoonlijk denk ik niet da het gaan naar de eerste hulp zin heeft. Ik zou ook erg zenuwachtig worden van bloedverlies en ik oop dat je mgen gerustgesteld kan worden.

@Happinez, ik heb ook een beetje een opgezette buik, maar weet niet of dat nog van mijn vergroteveierstokken komt. Ik geloof dat ik er rekening mee moet houden dat mijn buik eerder dik zal worden met deze tweede zwangerschap en ik denk dat jij er rekening mee moet houden dat 3 uukies gewoon veel uimte nodig hebben, haha.

@JOse, ik lees eigenlijk alleen dit topic, dus ik heb het niet gevolgd, aar ik kan me nu wel indenken hoe het ongeveer gaat. Sterkte bij de uitvaart, zal wel heftig zijn.

@ Fortuna, logisch dat je dan de test doet. Wij doen het noet, maar ik ben dan misschien nog een jonkie, haha. Nou a, dat denk ik nou ook weer niet.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

@Wennn. Volgens mij heeft elk ziekenhuis een noodnummer zodat je altijd een gyn kan bereiken. Even proberen te bellen joh, als je zo de nacht in moet doe je ook geen oog dicht. Hou je taai meis.

Geplaatst

@Happinez. Ik denk dat je dikkere buik komt omdat je 3 ukkies bij je draagt. Ik heb ook al een behoorlijk zwangerschapsbuikkie en dat komt omdat het er 2 zijn heb ik me laten vertellen ;-). Ik ben ook al 4 kg aangekomen. Maar ik doe dan ook niets aan beweging omdat ik zo beroerd ben, ik heb er de energie niet voor.

Geplaatst

@Wennn ; heb je nog gebeld? Voel zo met je mee!!!

@Fortuna: Zou het echt?? Nu al een buikie? Hoe groot zou die dan worden hahaha. Ik doe momenteel trouwens ook helemaal niets meer aan beweging. Heb een totaal slecht geweten daarom. Ik kom van het werk naar huis, eventjes nog koken en eten en dan plof ik als een walvis op de bank en meestal val ik dan ook eerst een half uurtje in slaap - that's so not me:))) Normaal ben ik echt een bewegingsfanaat en kan geen minuut stil zitten. Gisteren waren 30 min wandelen al te veel van mij gevraagd, vreselijk:(

Geplaatst

Ik ga morgen bellen naar de gynecaloog. Net wel even een test gedaan. Deze geeft zwanger 3+ aan.

Dat geeft een goed gevoel. Nu geen bloedverlies meer. Hopelijk blijft dat zo vannacht.

Geplaatst
@Wennn ; heb je nog gebeld? Voel zo met je mee!!!

@Fortuna: Zou het echt?? Nu al een buikie? Hoe groot zou die dan worden hahaha. Ik doe momenteel trouwens ook helemaal niets meer aan beweging. Heb een totaal slecht geweten daarom. Ik kom van het werk naar huis, eventjes nog koken en eten en dan plof ik als een walvis op de bank en meestal val ik dan ook eerst een half uurtje in slaap - that's so not me:))) Normaal ben ik echt een bewegingsfanaat en kan geen minuut stil zitten. Gisteren waren 30 min wandelen al te veel van mij gevraagd, vreselijk:(

Lief dat je met me mee leeft. Ook de andere meiden. Ik ga morgen ochtend meteen bellen. Nu heeft het weinig zin denk ik. De spoed hulp helpt alleen als het echt een noot geval is.

Ik heb ook nog steeds een behoorlijke buik. Bij mij komt het ook een beetje door het vocht van de overstimulatie, maar ook door de zwangerschap denk ik.

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden