Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Kucing: Gefeliciteerd met de goede uitslag!! Ik kan je begrijpen wat betreft de mening van anderen... Ik zit er dus heel anders in - als het naar mij gaat mag iedereen het al weten:) maar bij diegene waar we het wel al verteld hebben hebben we ook van aller soort meningen gekregen. Vooral omdat het 3 zijn - van ohhh wat bijzonder tot ohh wat vreselijk lijkt me dat... pfff niet altijd makkelijk.

@Nienke: VAN HARTE!!!! mooi. Laat maar dat 'juich-gevoel' komt vanzelf wel. Wij kunnen het ook nog steeds niet geloven en echt juichen durf ik zeker nog niet.

Even weer bijgewerkt...

Eerstvolgende afspraak:

5 augustus - Nienke79 - 1e echo

7 augustus - daphnejewel & patrician - 1e echo bij verloskundige

12 augustus - JOse - 1e echo

16 augustus - Fortuna - 15 weken echo (omdat onze vaste gyn met 16 weken met vakantie is, dus vandaar met 15 weken een echo)

16 augustus - Happinez - 3e echo

23 september - Kucing - 20 weken echo

Uitgerekend:

7 februari 2014 * tweeling * - Fortuna

10 februari 2014 - Kucing

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

13 maart 2014 - daphnejewel & patrician

30 jan - 11 maart 2014 - happinez - we zullen zien:)

19 maart 2014 - Nienke79

31 maart 2014 - JOse

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sorry, maar dat was niet het laatste lijstje, nu was ik eraf gevallen.

Eerstolgende afspraak

16 augustus - Fortuna - 15 weken echo (omdat onze vaste gyn met 16 weken met vakantie is, dus vandaar met 15 weken een echo)

26 augustus - Nienke79 - 2e echo gyn

Uitgerekend:

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

30 jan - 11 maart 2014 - happinez - we zullen zien:

19 maart 2014 - Nienke79

31 maart 2014 - JOseGroetjes,

Nienke

Geplaatst

Even het lijstje weer aangepast.

Eerstolgende afspraak

13 augustus - daphnejewel & patrician - 1e echo gynaecoloog

Uitgerekend:

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

19 maart 2014 - Nienke79

31 maart 2014 - JOse

Carpe Diem!

Geplaatst

Even het lijstje weer aangepast.

Eerstolgende afspraak

22 augustus- Eerste afspraak bij verloskundige.

Uitgerekend:

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

19 maart 2014 - Nienke79

31 maart 2014 - JOse

Geplaatst

Jaaaaa, mvm is geweest en een knaltest, zoals hij hoort volgens haar. :) nu overbruggen naar maandag ;)

Heb me trouwens aangemeld bij de buren in het apriltopic. Voelt meer als aansluiting, omdat we qua uitgerekende data een stuk dichter vij elkaar liggen.

zal zo nu en dan wel wat van me laten horen, maar denk dat ik daar wat actiever zal schrijven.

ik blijf jullie sowieso volgen :)

Geplaatst

Gras bij de burenis altijd groener he? :p

trouwens, ik bedenk me net.

moet je elke plas gelijk in zo n kan overhevelen?

of kun je de plassen s nachts opsparen in de maatbeker en dan s ochtends ergens in de kan gieten?

met een slaapkop iedere keer.....hmmmm.....of dat handig is?

mar vraag het me af, dacht altijd dat hcg kon vervliegen.

Geplaatst

@Patrician & Daphnejewel. Veel plezier morgen bij jullie 1e echo bij de verloskundige.

Waarom gaan jullie en naar de verloskundige en naar de gyn? Wij lopen bij de gyn vanwege de tweelingzwangerschap maar lopen daarnaast niet bij de verloskundige. Wij zijn overgedragen aan de gyn. Ik zou ook wel en en willen.

Geplaatst

@JOse. Gefeliciteerd met je MvM knaltest!

Ik heb deze keer bewust met MvM gewacht tot na de 1e echo. De vorige keer kwam er geen knaltest, was erg ongemakkelijk voor ons allebei, was het begin van een natuurlijke miskraam. Was toen erg pijnlijk en dat wilde ik nu voorkomen.

Geplaatst
@Patrician & Daphnejewel. Veel plezier morgen bij jullie 1e echo bij de verloskundige.

Waarom gaan jullie en naar de verloskundige en naar de gyn? Wij lopen bij de gyn vanwege de tweelingzwangerschap maar lopen daarnaast niet bij de verloskundige. Wij zijn overgedragen aan de gyn. Ik zou ook wel en en willen.

De gynaecoloog in België gaf aan dat we moesten kijken naar welke verloskundige en gynaecoloog we wilden. Dus vandaar dat we nu naar allebei gaan. Maar het kan best zijn dat één van de partijen zegt ga maar naar de anders. Maar dat zullen we dan wel horen. Maar zwangerschap door KID draagt blijkbaar altijd wat meer risico's mee.

Geplaatst

Ik giet het altijd direct over JOse, maar dat is vanwege de lucht, haha. Volgens mij mag het ook in de ochtend.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Ja, heb ik ook gekregen, alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik hem nog niet heb uitgepakt.

Geplaatst

Hoi Fortuna.

Ik loop bij een klinische verloskundige in het ziekenhuis. Kun he daar niet terecht? Dat is een tweedelijns verloskundige.

Geplaatst

@daphnejewel & Patrician, veel plezier bij de verloskundige vandaag! Geniet weer van het mooie plaatje. Ik ben benieuwd of jullie nu veel meer zien.

Ik heb zelf ook een afspraak bij mij verloskundige. Dus die heb ik even bijgezet op het lijstje:

Eerstvolgende afspraak

21 augustus - Nienke79 - 1e afspraak vk

22 augustus - Wennn - 1e afspraak verloskundige

Uitgerekend:

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

19 maart 2014 - Nienke79

31 maart 2014 - JOse

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Meiden

Sorry was wat afwezig.. druk zoon lief weer thuis wij vakantie.. druk druk.. vandaag al winterjas pad geweest tja dat merk is zo snel uitverkocht.. maar gelukkig geslaagd...

Ik weet niet hoe je t lijstje aampast maar ik krijg de 14 de weer echo en controle bij gyn..

Hoe voelen jullie je???

Ik weer misselijk zo moe.. blij dat ik vakantie heb ff bijkomen!!!

Geplaatst
Meiden

Sorry was wat afwezig.. druk zoon lief weer thuis wij vakantie.. druk druk.. vandaag al winterjas pad geweest tja dat merk is zo snel uitverkocht.. maar gelukkig geslaagd...

Ik weet niet hoe je t lijstje aampast maar ik krijg de 14 de weer echo en controle bij gyn..

Hoe voelen jullie je???

Ik weer misselijk zo moe.. blij dat ik vakantie heb ff bijkomen!!!

Hoi Mandy.

Geeft niet dat jij het druk hebt. Fijn dat je zoon weer thuis is.

Leuk dat je geslaagd ben voor een jas.

Ik voel me prima. Ik merk niet echt dat ik zwanger ben omdat ik verder niet echt kwaaltjes heb tot nu toe.

Vervelend dat je zo misselijk en moe bent. Maar het is ook een goed teken, dat alles goed zit. Fijn dat je nu lekker kan uitrusten in je vakantie.

x Wennn

Geplaatst

Ik heb Mandy26 toegevoegd aan het lijstje.

Eerstvolgende afspraak

14 augustus - Mandy26 echo en controle gynaecoloog.

21 augustus - Nienke79 - 1e afspraak vk

22 augustus - Wennn - 1e afspraak verloskundige

Uitgerekend:

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

19 maart 2014 - Nienke79

31 maart 2014 - JOse

Geplaatst

@Jose: Wat jammer dat je ons verlaat, maar we zullen af en toe bij de buren gluren hoe het met je gaat:)

@Daphne&patrician: hoe was het vandaag???

Mandy: sterkte meid met de misselijkheid. Ik was 2 weken elke dag heel erg misselijk en moe en sinds afgelopen zaterdag dacht ik ineens 'hey het gaat over' .... foutje: vanochtend was de misselijkheid weer helemaal terug :(( De hele dag wat beroerd geweest. En mijn buik groeit.... ik kan het straks niet meer verbergen of mensen gaan denken dat ik heel veel aangekomen ben in de vakantie:). Merk nu al dat collega's soms raar op mijn buik staren...

Verder weinig nieuws momenteel. We wachten op de oproep van Groningen voor verder onderzoek en in de tussentijd proberen we te wennen aan de drielingsoudergedachte:)

Geplaatst

@ Daphne en Patrician: hoe was jullie echo en eerste bezoek verloskundige.

@ JOse: Jammer dat je weg gaat, maar ik blijf jou ook volgen in april 2014.

@ Happinez: ben wel benieuwd naar je buik. Je hebt gewoon veeeel te veeel gegeten in jullie vakantie hihi.

Mijn buik zie je ook behoorlijk. Gelukkig nog geen reacties op gehad van mensen die het niet weten.

Geplaatst

@nienke & @happinez: dank jullie wel! Helaas vanavond niet zoveel kunnen zien, hun apparatuur is wat minder haha. Maar het belangrijkste wat we wederom wel zagen was een klein knipperend hartje. :D

Daphne heeft het hartje nu zelf ook kunnen zien dus dat is wel fijn ook voor haar. Verder zagen we wel het dooier zakje waar de baby nu nog het eten uit krijgt.

Alles zag er verder prima uit dus dat is al fijn om te horen.

@wennn: verder vanavond heel veel folders mee gekregen, een zwangerschapsverklaring en brief voor de huisarts. En een zwangerschapskaart die als we ergens heen gaan altijd mee moet voor het geval we gelijk naar een ziekenhuis ofzo zouden moeten.

[ATTACH]5368[/ATTACH]

Carpe Diem!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden