Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet ook niet wat er aan de hand is ;-). Ik moet ze trouwens steeds zelf wegbrengen.... En ik ben dan in ieder geval blij dat ik 2 dagen gewoon op de wc kan plassen, haha.

Ik ben trouwens ook geen noorderling, of alles boven Amsterdam moet vallen onder het noorden?

Groetjes,

Nienke

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt allemaal... Of we onze keuze daadwerkelijk definitief nu gemaakt hebben vind ik nog moeilijk te zeggen. Ik voor mezelf wel, maar dit is zeker een besluit die mijn man 100% meedragen moet en hij heeft er nog wat moeite mee. Hij is zo bang dat iets met mij zou kunnen gebeuren of dat natuurlijk de kindjes niet gezond zouden kunnen zijn en daarom twijfelt hij nog sterk. Misschien ben ik ook te optimistisch omdat ik me nu helemaal goed voel - muv de kleine kwaaltjes.

Trouwens: hebben jullie ook zo moeite met slapen??? Ben alweer sinds 4:30u wakker grrrr... en helemaal onder de muggensteken omdat de hoor besloten heeft vannacht niet meer te willen blijven zitten waar die hoort.

@Mandy: oh je, ja dat kan ik me heel goed voorstellen dat je nu extra controles krijgt. Wat een triest en heftige ervaring. Goed dat je gyn zo veel begrip toont.

@Jose: ja grappig, idd veel 'noorderlingen' op deze topic

Geplaatst

Ik ben ook idd veel wakker het s nachts. Soms denk ik dat het komt omdat ik een middag / avond dudje doe. Vannacht was het echt extreem warm op de slaap kamer, handdoek gepakt nat gemaakt en die over me heen gelegd. Oh dat was echt heerlijk :-) en opeens kwam er veel regen en toen koelde het goed af.

Ik wens iedereen een fijn weekend!!

Geplaatst
Hoi meiden! Alles is goed gegaan:) Drie prachtige 2 cm grote ukkies met een sterke hartslag:))) Zo mooi. Zelfs de gyn (was een andere) was ontroerd:) Over 2 weken weer voor controle en in de tussentijd maken zij een afspraak voor het ZH in Groningen voor ons zodat we meer informatie krijgen. Hij had zelf zo iets van: ik zou hier ook geen keuze uit kunnen maken om eentje te reduceren. Dus hij was er minder stellig in dan we dat tot nu toe gehoord hebben. Ik ben heel blij:) 3! Ik denk we gaan ervoor.

@Fortuna: Gefeliciteerd!! Eerste trimester al om. Prachtig.

@Wennn : ik wist niet dat er een verschil is?? Ups. Maar woon jij in de buurt van Sneek? Wat toevallig:) Ik was dus vanochtend in in het ZH - in Sneek.

@all: hou het hoofd koel:) Ik ga nu waterijsjes halen - helpt ook goed tegen de misselijkheid trouwens!

Wat een mooi nieuws, 3 kloppende hartjes!

Zeker toeffalig dat ik ook in de buurt van Sneek woon.

Bij ons zit niet een echt ziekenhuis helaas. Sneek is voor mij wel 50km, half uurtje rijden. Er zit bij ons een depedans van het Antonius. En zijn bepaalde afdelingen 1x in de week ook bij ons aanwezig. Maar voor voor veel dingen moeten we wel naar Sneek.

Hier is het ook zo warm. Ik begin volgende week weer voorledig te werken, maar er was een zieke. Ze vroegen of ik vanaf gisteren 15:00 wilde werken tot nu 8:30. Ik dacht dat er nog een collega aanwezig zou zijn, maar stond alleen. Maar heb lekker rustig aan gedaan. Normaal slaap ik slecht op mijn werk, maar dit keer goed geslapen.

Een klinische verloskundige is een verloskundige in het ziekenhuis. 2de lijns zorg.

Geplaatst
Idd maandag worden ze hier weer opgehaald en ik ben vandaag aan fles 5 begonnen. Dus hooguit 6 flessen vol denk ik :-) Maar goed beter iets dan niets en het is mooi dat we aan dit mooie doel meedoen!!

Wat een luxe ;-) dat ze opgehaald worden, ik moet ze zelf wegbrengen (is wel in eigen woonplaats hoor) en dan gelijk lege meenemen. Bij mij is wel uitdrukkelijk gezegd dat ik elke dag een nieuwe fles moet nemen, ook als die nog niet vol is. Ik begrijp dat jij ze gewoon vol moet plassen en dan door naar de volgende?

Geplaatst

Hier wordt het ook 1x per week wegbrengen. Zelfde als wat Fortuna schrijft.

Ik ben sowieso van plan om alleen thuis te piesen voor t goede doel. Ga de flessen niet meeslepen naar t werk.

Alle beetjes helpen....

Geplaatst

Net mijn oma's gebeld om het goede nieuws te vertellen. Die wisten nog niets en mijn moeder was naar haar moeder toe altijd maar aan het zwijgen haha. Maar wij wilden gewoon eerst afwachten of het hartje klopt en zeker weten dat alles goed was met het kindje voor we het hen zouden vertellen.

Eerst de moeder van mijn vader gebeld, want die ligt meestal het eerst op bed. Zij reageerde verrast maar zei ook "als jullie er blij mee zijn, dan ben ik ook blij" En vervolgens vroeg ze hoe dat dan gegaan was... Ehm... ja... dat ga ik dus niet helemaal uitleggen aan haar haha.

Mijn andere oma van mijn moeders kant was vooral blij voor ons. Die wist al wel dat we bezig waren maar had laatst nog aan mijn moeder gevraagd of het nog niet gelukt was waarop mijn moeder glashard "nee" zei, terwijl ze eigenlijk beter wist haha.

Mijn zusje laat hen morgen nog de foto van de echo zien, dan is het voor hen ook nog wat werkelijker :D

Geplaatst

Dat was vast moeilijk voor je moeder Patrician, haha. Wat fijn dat jullie nog 2 oma's hebben om aan te vertellen. Natuurlijk zijn ze hartstikke blij :-).

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Kom ook hier even inbreken ;-) ... Gefeliciteerd allemaal, super!!!

Jose, wat ontzettend leuk jouw hier ook te zien :-) :-) :-)![

Happinez, had je in het bomen-topic al een berichtje gestuurd, maar zie dat je hier nu wat actiever bent dan daar - dus hier ook nog even een keer ;-). Ik begrijp uit je berichtjes dat je door de tip van Jose ons blog al had gevonden. En ja, mijn zwangerschap is (vooral na de 23 weken) zwaar geweest, maar het dubbel en dwars waard geweest ook - en eerlijk gezegd zou ik het zó weer over doen en dan wat bewuster alles willen meemaken ;-). De eerste tijd was vooral zwaar doordat ik zóóó moe was. Ben bang dat dat ook niet meer anders is geweest;het 2e trimester waarin je meer energie zou moeten hebben heeft voor mijn gevoel van week 16-18 geduurd en toen was ik ineen hoogzwanger, hahaha!

Jouw zwangerschap (drie-eiig, drie aparte vruchtzakken en placenta's) is de meest gunstige drielingzwangerschap die je kan hebben - en artsen in Groningen zullen jullie gaan vertellen dat het ook de meest gunstige drielingzwangerschap is voor een reductie. Bij ons wel ter sprake geweest, maar dan hadden we óf van 3 naar 1 moeten gaan, of alsnog een risicovolle eeneiige-tweeling-zwangerschap overgehouden.

Je kan niet in de toekomst kijken helaas, en jullie moeten vooral doen wat voor jullie allebei goed voelt. Lastig als jullie daarin niet op 1 lijn liggen... laat je vriend voor de grap ook eens meelezen op de drielingenfacebook (zoek op facebook op "Drielingen!", besloten groep) en je zal zien hoeveel drielingzwangerschappen ook heel goed te doen waren en wat een ontzettend leuke kinderen het allemaal zijn ;-).

Bij ons was de 'tweeling' de grote zorg tijdens de zwangerschap, en ironisch genoeg kwamen we er pas veel later achter dat juist de 'eenling' die het zo goed deed, ons zorgenkindje is... Je weet het dus maar nooit, je kan helaas niet in de toekomst kijken... maar laat je door de artsen geen reductie aanpraten waar je niet 100% achter staat. En laat je andersom door mij geen drieling aanpraten waar je niet 100% achter staat, hahaha!Q

Nou ja, je weet me nu te vinden - ik help je graag bij vragen, onzekerheden, enz enz die je ongetwijfeld hebt. Heb zelf destijds zo enorm veel gehad aan twee andere zwangeren en een ervaren drielingmoeder....

Bedankt allemaal... Of we onze keuze daadwerkelijk definitief nu gemaakt hebben vind ik nog moeilijk te zeggen. Ik voor mezelf wel, maar dit is zeker een besluit die mijn man 100% meedragen moet en hij heeft er nog wat moeite mee. Hij is zo bang dat iets met mij zou kunnen gebeuren of dat natuurlijk de kindjes niet gezond zouden kunnen zijn en daarom twijfelt hij nog sterk. Misschien ben ik ook te optimistisch omdat ik me nu helemaal goed voel - muv de kleine kwaaltjes.

Trouwens: hebben jullie ook zo moeite met slapen??? Ben alweer sinds 4:30u wakker grrrr... en helemaal onder de muggensteken omdat de hoor besloten heeft vannacht niet meer te willen blijven zitten waar die hoort.

@Mandy: oh je, ja dat kan ik me heel goed voorstellen dat je nu extra controles krijgt. Wat een triest en heftige ervaring. Goed dat je gyn zo veel begrip toont.

@Jose: ja grappig, idd veel 'noorderlingen' op deze topic

Geplaatst

En omdat ik het niet kan laten ook nog even een foto van onze bengels nu, bijna 3 jaar nadat ik erachter kwam dat ze in mijn buik zaten....

[ATTACH=CONFIG]5366[/ATTACH]

Geplaatst

He Miep, leuk om wat van je te horen. Lief van je dat je Happinez wilt helpen met tips en adviezen.

Gaat de tijd hard he? Jouw ukkies zijn alweer 2,5 bijna pffffff. Time flies! Je zult hier ongetwijfeld blijven meelezen en wie weet zien we je ooit weer wat actiever op dit forum. Want als ik me niet vergis, willen jullie nog voor een cryo gaan toch?

Dikke knuffel voor jouw drie toppertjes.

Geplaatst

Jose, we zouden héél graag voor een 4e gaan en waren dat ook echt van plan deze zomer/dit voorjaar al weer naar het zh te gaan... maar onze zoon vraagt op het moment best veel extra zorg en we weten niet hoe dat in de toekomst gaat lopen. (Heeft trouwens helemaal niks met zijn vroeggeboorte of drieling-zijn te maken; gewoon een foutje op zijn genetisch materiaal door een foute celdeling waardoor hij alles wat vertraagd doet ;-)) Hij start eind vd maand op een peutergroep op een revalidatiecentrum en we willen eerst afwachten hoe dat gaat lopen, dus hebben alles nu weer even uitgesteld tot in elk geval deze winter. Erg dubbel allemaal; de wens voor een 4e is er zeker, maar aan de andere kant hebben we al twee gezonde en 1 special needs kindje... doen we zowel die drie, als een vierde, als onszelf dan niet tekort door egoïstisch nog voor een nóg groter gezin te willen gaan? Luxeprobleem dus... we zien wel wat de toekomst brengen gaat.

Ga nu ook snel ophouden jullie topic nog verder te vervuilen, hahaha! (maar blijf jullie wel van de zijlijn volgen, Jose en Tina!)

Geplaatst

@Miepie: Ook via deze weg nogmaals van harte bedankt voor je ontzettend lief bericht en de steun en hulp die je aanbied!!! Ik zal er zeker gebruik van maken, want vragen zijn er veel. Wat jammer dat jullie kleintje zo moeite heeft. Ik hoop voor jullie dat hij steeds meer en zelfstandiger zijn padje in kan gaan. Wow, een 4e:) Wat een prachtig idee, maar kan me voorstellen dat je eerst wilt kijken of dat allemaal lukt en kan. Je bent een echt sterke vrouw lijkt me, dat maakt wel moed:)!

@Patrician & Daphne: Wat prachtig dat jullie nog 2 oma's hebben en dat ze blij voor jullie zijn. Mooi is dat als je het verteld, toch?

Ik heb een wat slecht geweten. Ik zoude me ook voor MvM aanmelden, maar door deze nieuws en het verwerken daarvan ben ik er helemaal van afgekomen. Goed dat hier wel veel vrijwillige helpers zijn!!

Geplaatst

Oooh wat een enig drietal Miepie. En dat jullie nog even willen wachteb of uberhaupt door willen gaan, kan ik goed begrijpen.

Nienke, morgen is het zover! Heel veel succes, op naar een knipperlichtje :)

Geplaatst

Happinez, beetje laat - maar nog super gefeliciteerd met de mooie echo!

Ik heb gisteren de uitslag van de NIPT test gekregen (ja - op een zaterdag...), alles was helemaal goed en....het is een jongetje!! Wel heel bizar om nu te weten wat het wordt, wordt het opeens nog weer een heel stuk ' echter'...

Nu wordt het toch echt tijd dat ik wat moed ga verzamelen en het mijn broers ga vertellen en morgen of overmorgen ook maar op 't werk. Als het aan mij lag zou ik het helemaal niet vertellen, maar dat is niet echt een optie hè :-p

Geplaatst

@nienke: eigenlijk hebben we er 4, maar een wist het al en 1 hebben we geen contact mee ;)

@happinez: het is inderdaad mooi dat we ze dat hebben kunnen vertellen. En dan vooral hun toch wel verbaasde reactie.

@kucing: wat fijn dat alles goed is met je kleine mannetje!!!

Carpe Diem!

Geplaatst

@Nienke. Morgen jullie eerste echo, die noem ik altijd de hartjesecho ... dus veel succes en pleizer bij jullie hartjesecho!

@Miepie. Wat een schatjes.

@Kuching. Gefeliciteerd met je goede NIPT uitslag. Leuk hoor een jongetje.

Waarom moet je moed verzamelen om het vertellen? Waarom zou je het liever niet vertellen?

Geplaatst

Wauw Kucing, a boy, hoe cool is dat om dat nu al te weten ;) Geniet van je blauwe wolk en gewoon lekker van de daken schreeuwen.iedereen mag het weten!

Geplaatst

Thanks allemaal! Dat ik het liever niet vertel is gewoon een persoonlijkheidsdingetje van mij. Dan gaat iedereen er opeens iets van vinden enzo...Beetje vreemd, I know :-p Maar, ik heb het inmiddels al 2 van mijn 3 grote broers verteld. Behalve dat ze nu zwaar in shock zijn waren ze erg blij (kennelijk is het heel lastig te hanteren als het zusje waar je de luiers nog van verschoond hebt in verwachting is - zelfs als dat zusje inmiddels 36 is :-))

@Nienke: Succes met de echo vandaag!

Ik heb net weer een afspraak bij de VK gehad, alles ok - kleine lag lekker te bewegen met z'n armpjes en beentjes en hartje klopte mooi. Gelijk een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo, da's toch wel het volgende echt spannende moment - en het duurt nog zo lang! Ik ben echt te ongeduldig :-p

Maar even het lijstje bijgewerkt:

Eerstvolgende afspraak:

5 augustus - Nienke79 - 1e echo

7 augustus - daphnejewel & patrician - 1e echo bij verloskundige

12 augustus - JOse - 1e echo

16 augustus - Fortuna - 15 weken echo (omdat onze vaste gyn met 16 weken met vakantie is, dus vandaar met 15 weken een echo)

23 september - Kucing - 20 weken echo

Uitgerekend:

7 februari 2014 * tweeling * - Fortuna

10 februari 2014 - Kucing

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

13 maart 2014 - daphnejewel & patrician

30 jan - 11 maart 2014 - happinez - we zullen zien:)

19 maart 2014 - Nienke79

31 maart 2014 - JOse

Geplaatst

Bedankt voor al jullie succeswensen. Hij doet het. Het knipperlichtje. Verder is er uiteraard nog vrij weinig te zien, maar het belangrijkste is nu dat het hartje werkt. Dus prima! Het grote "juich" gevoel blijft nog steeds achterwege, terwijl ik dat nu toch wel had verwacht. Al blijf ik natuurlijk gewoon erg blij met mijn/onze zwangerschap. Blijkbaar houdt nog iets me tegen om zo uitgelaten te zijn als bij onze eerste zwangerschap. Nou ja, dan maar "gewoon" erg blij.

Over 3 weken nog een echo bij de gyn en dan mag ik naar de verloskundige.

@Kucing, wat leuk dat je een jongen krijgt en dat nu al weet. Geniet ervan.

Eerstvolgende afspraak:

7 augustus - daphnejewel & patrician - 1e echo bij verloskundige

12 augustus - JOse - 1e echo

16 augustus - Fortuna - 15 weken echo (omdat onze vaste gyn met 16 weken met vakantie is, dus vandaar met 15 weken een echo)

26 augustus - Nienke79 - 2e echo gyn

23 september - Kucing - 20 weken echo

Uitgerekend:

7 februari 2014 * tweeling * - Fortuna

10 februari 2014 - Kucing

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

30 jan - 11 maart 2014 - happinez - we zullen zien:)

13 maart 2014 - daphnejewel & patrician

19 maart 2014 - Nienke79

31 maart 2014 - JOse

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

@Nienke. Gefeliciteerd met je goed werkende knipperlichtje!

@Kuching. Ik herken wel een beetje jouw gevoel dat iedereen een mening heeft ... Ik was daar zelf ook een beetje bang voor en dan vooral vanwege mijn leeftijd. Maar eigenlijk heb ik alleen maar oprecht blije, mooie, ontroerende en hartverwarmende reacties gehad, dat heeft me zo ontzettend goed gedaan. En er zullen heus wel mensen met een mening tussen zitten maar die hebben dat gelukkig niet gezegd en wellicht alleen maar gedacht. Wij zijn ook vrij open geweest over onze jarenlange weg in de medische malle molen en dat maakt denk ik mede waarom iedereen zo ontzettend leuk en lief reageerde, omdat ze het ons zo gunnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden