Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Gast Nienke79
Geplaatst

En Wennn? Hoe gaat het nu met je? Heb je nog gebeld of ben je voor een echo geweest? Ik hoop dat je goed nieuws hebt.

Groetjes,

Nienke

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@Fortuna: Zou het echt?? Nu al een buikie? Hoe groot zou die dan worden hahaha. Ik doe momenteel trouwens ook helemaal niets meer aan beweging. Heb een totaal slecht geweten daarom. Ik kom van het werk naar huis, eventjes nog koken en eten en dan plof ik als een walvis op de bank en meestal val ik dan ook eerst een half uurtje in slaap - that's so not me:))) Normaal ben ik echt een bewegingsfanaat en kan geen minuut stil zitten. Gisteren waren 30 min wandelen al te veel van mij gevraagd, vreselijk:(

Mijn geweten is nog slechter hoor ... ik plof na het werk al als een walvis (hihi grappig) op de bank voor een klein tukje, vriend doet boodschappen en kookt, dan krijg ik met moeite wat te eten naar binnen, vriend ruimt de boel op en Fortuna ploft weer als een walvis op de bank voor, ja hoor, weer een klein tukje. 's Avonds om tien uur gaat het licht echt uit en plof ik als een walvis in mijn bedje voor een grote lange tuk. Mijn koppie wil wel anders maar mijn lichaam wil niet. Inmiddels geef ik er aan toe en hoop ik het tweede trimester weer wat actiever te zijn. Ik kan hier ook niet zo goed tegen ... maar ja alles voor de kindjes denk ik dan maar ...

Geplaatst
@Fortuna: Zou het echt?? Nu al een buikie? Hoe groot zou die dan worden hahaha. Ik doe momenteel trouwens ook helemaal niets meer aan beweging. Heb een totaal slecht geweten daarom. Ik kom van het werk naar huis, eventjes nog koken en eten en dan plof ik als een walvis op de bank en meestal val ik dan ook eerst een half uurtje in slaap - that's so not me:))) Normaal ben ik echt een bewegingsfanaat en kan geen minuut stil zitten. Gisteren waren 30 min wandelen al te veel van mij gevraagd, vreselijk:(

Mijn geweten is nog slechter hoor ... ik plof na het werk al als een walvis (hihi grappig) op de bank voor een klein tukje, vriend doet boodschappen en kookt, dan krijg ik met moeite wat te eten naar binnen, vriend ruimt de boel op en Fortuna ploft weer als een walvis op de bank voor, ja hoor, weer een klein tukje. 's Avonds om tien uur gaat het licht echt uit en plof ik als een walvis in mijn bedje voor een grote lange tuk. Mijn koppie wil wel anders maar mijn lichaam wil niet. Inmiddels geef ik er aan toe en hoop ik het tweede trimester weer wat actiever te zijn. Ik kan hier ook niet zo goed tegen ... maar ja alles voor de kindjes denk ik dan maar ...

Gast Nienke79
Geplaatst

Nu maar hopen dat geen nieuws goed nieuws is...

@Patrician en Daphne, morgen is het dan zo ver. Heel veel plezier morgen en probeer ng een beetje te slapen vannacht ;-)

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Hoi lieve meiden.

Wat fijn dat iedereen aan mij denkt. Echt prettig. Vanmorgen het ziekenhuis gebeld. Hun geven aan nu niks te kunnen doen. Het kan van alles zijn en het hoeft niet percee een miskraam te zijn. Ik heb donderdag nog een echo staan. Gisteren veel bloed verloren ongeveer 2 uur lang en daarna stopte het. Maar nu is het bruine afscheiding. Ik had vandaag wel wat steekjes in mijn buik, maar dat kunnen ook nog de vergrote eierstokken zijn.

Ik hoop dat alles goed zit en donderdag een mooie echo krijg te zien.

Liefs Wennn.

Geplaatst

@ wennn. Wat nar dat je niet eerder mag komen?? Hou je het wel vol tot donderdag? Anders gewoon weer bellen en zeggen dat je nu een echo wilt! Sterkte meid.

Geplaatst

@nienke: ja morgen is het eindelijk zover! Ben stiekem toch wel zenuwachtig hoor... En als ik er al aan denk dat we als het goed is een hartje zien en horen kloppen kan ik al emotioneel worden haha. Dus dat wordt nog wat morgen.

@JOse: ja heftig dat verhaal van Bianca. En wat een vechtertje was L.ente!!! Hoe was de uitvaart? Erg emotioneel ga ik vanuit...

@Wennn: hoe is het nu? Hopelijk blijft het bloedverlies nu weg en was het "maar" een haarvaatje ofzo.

@Happinez: dank je wel!!! Ik laat morgen wel weten hoe het was ;)

Carpe Diem!

Geplaatst

Net weer wat bloedverlies gehad. Ik hoop dat dat vandaag voor het laatst is en daarna weg blijft dan hou ik het wel vol tot donderdag. Als het erger wordt is het moeilijker vol te houden en ga ik zeker weer bellen.

Gast Nienke79
Geplaatst

@wennn, vreemde gang van zaken.... Bij mijn ziekenhuis zou dat heel anders gaan. Ik hoop dat het bloedverlies stopt en voor je eigen geruststelling en duidelijkheid zou ik morgen weer bellen en een echo afdwingen als dat nodig is. Voor hen maakt die dag eerder niet uit en voor jou wel.

@Patrician, dat wordt lekker janken dus! Haha! Heerlijk :-P.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Patrician, heel veel succes voor morgen,op naar een mooi kloppend hartje.

Wenn, ik hoop dat het niets te betekenen heeft en je donderdag iets moois te zien krijgt,

de uitvaart was erg emotioneel, maar ook prachtig. L-ente mag met recht trots zijn op zulke ouders.

Zoveel mensen, zo mooi, zo bijzonder.......

mvm heeft net gebeld, volgende week dinsdag komt ze langs. Voor die tijd nog maar een test doen.

ben dze keer totaal niet testverslaafd, past niet bij me ;)

Geplaatst

@Wennn. Hopelijk valt het allemaal mee. Hoe ben je de nacht doorgekomen? Beetje geslapen? Bloedverlies nu gestopt?

@Daphjewel & Patrician. Succes vandaag bij de echo, ik duim voor een mooi kloppend hartje.

Wij straks de combinatietest echo ... brrhhhh ... spannend ...

Geplaatst

@Wennn: Hoe is het vandaag? Heb je nog bloedverlies? Meid anders gewoon een echo vandaag afdwingen! Sterkte.

@Patrician & Daphne: Succes en plezier!!!

@ Fortuna: Oh ja jij hebt vandaag de combitest! Heel veel succes.

@Jose: Testverslaafd - heel herkenbaar. Ik heb om de 4 dagen eentje gedaan voor de eerste echo hihi:), maar je hebt het toch bijna gered - zie het lijstje even niet - dus nog even volhouden.

Hier vandaag een dagje thuiswerken geregeld - pfff gelukkig maar. Het valt momenteel niet mee. De vermoeidheid en misselijkheid is wel slopend. Gelukkig is de misselijkheid iets minder geworden, nu ben ik eigenlijk de hele dag alleen maar een beetje 'flauw' in mijn buik.

Geplaatst

@ patrician & daphne: héél veel succes vandaag!

@wenn: heel veel sterkte!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

Geplaatst

@ Fortuna: Succes vandaag bij de combi test. Gisteravond had ik 1 keer wat bloed verlies gehad en gisteren en vannacht bruine afscheiding. Echt heel vreemd dit. Morgen vroeg heb ik gelukkig een echo. Ben wel zenuwachtig.

@ Daphjewel & Patrician: Succes vandaag bij de echo, ik duim voor een mooi kloppend hartje.

@ Happinez: Ik voel me verder goed. Af en toe kleine steekjes in mijn buik, maar dat kunnen ook nog de eierstokken zijn vanwege de overstimulatie. Ik verlies nu voornamelijk bruine afscheiding en af en toe wat bloed, voornamelijk was dat savonds. Hoe is het met jou? Is je overstimulatie al verdwenen? Ik moet morgen nog op controle komen.

Wat fijn dat je vandaag kan thuis werken. Ik heb geen zwangerschapskwaaltjes tot nu toe. Ben niet misselijk of extreem moe. Ik heb maandag wel een test gedaan en deze was positief.

X Wennn

Gast Nienke79
Geplaatst

Ik werk gelukkig standaard 2 van de 4 dagen thuis :-)

@Wennn, heel knap dat je het tot morgen volhoudt, petje af.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Zo de eerste echo is een feit :-) eerst inwendig kon niet duidelijk wat zien toen uitwendige echo ook niet. Toen was het als ik niks zie dan kom volgende week maar terug. Maar ik moest eerst gaan plassen en dan probeerde hij het nog eens inwendig. Met dat de kleine meteen in zicht was :-)

Met een kloppend hartje !! 1,5cm is de kleine nu !

En we mogen vanaf nu ons eigen ziekenhuis bepalen dus hoeven niet meer maar België ! Helemaal happy!!

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd. Dat is mooi! Geniet er nu maar lekker van!!

Zo de eerste echo is een feit :-) eerst inwendig kon niet duidelijk wat zien toen uitwendige echo ook niet. Toen was het als ik niks zie dan kom volgende week maar terug. Maar ik moest eerst gaan plassen en dan probeerde hij het nog eens inwendig. Met dat de kleine meteen in zicht was :-)

Met een kloppend hartje !! 1,5cm is de kleine nu !

En we mogen vanaf nu ons eigen ziekenhuis bepalen dus hoeven niet meer maar België ! Helemaal happy!!

Geplaatst

@Nienke: Lucky you:)!!

@Wennn: Idd wat Nienke ook al zegt - petje af dat je het vol kan houden. Ik denk dat er niets aan der hand is, waarschijnlijk echt wat gebarsten adertjes. Ik duim voor je. Wees blij dat je verder geen klachten hebt, hoor. Ik heb voor de eerste echo echt erom gevraagd, maar nu zou ik er heerlijk zonder kunnen:((

Geplaatst

Wij ook helemaal blij! En opgelucht. Allebei de kindjes hebben geen verhoogd risico op Down of die andere syndromen. Ze doen het goed. Wat ze nu al kon checken heeft ze nagekeken: per kindje 2 armpjes, 2 beentjes, maag is aanwezig en buikwand is dicht. Zo blij!!!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Patrician&Daphnejewel, top dat er uiteindelijk een mooi kloppend hartje te zien was. Voelt het gelijk als een opluchting en zijn er nog tranen gevloeid? ;-)

@Fortuna, erg fijn dat de echo er zo goed uitziet. Dat hoef je geen vervolgonderzoeken meer toch?

Het is nu echt een beetje aftellen voor mij. Ik heb zelfs nog getwijfeld de echo te verplaatsen naar deze vrijdag, maar ik heb me voorgenomen me stoer te gedragen en rustig af te wachten, haha.

Groetjes,

Nienke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden