Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Niet heel duidelijk, maar links onder zie je het dooierzakje en rechts boven de baby. De witte streepjes die je ziet is het begin van de botaanleg.

Carpe Diem!

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha, dat is wennen he de echoapparatuur van de vk! Fijn dat daphne het nu ook gezien heeft. Ik kan inderdaad niet veel van het plaatje maken, hihi. Maar dat ad ik bij mijn eigen plaatje ook.

Groetjes en slaap lekker,

Nienke

Geplaatst
@nienke & @happinez: dank jullie wel! Helaas vanavond niet zoveel kunnen zien, hun apparatuur is wat minder haha. Maar het belangrijkste wat we wederom wel zagen was een klein knipperend hartje. :D

Daphne heeft het hartje nu zelf ook kunnen zien dus dat is wel fijn ook voor haar. Verder zagen we wel het dooier zakje waar de baby nu nog het eten uit krijgt.

Alles zag er verder prima uit dus dat is al fijn om te horen.

@wennn: verder vanavond heel veel folders mee gekregen, een zwangerschapsverklaring en brief voor de huisarts. En een zwangerschapskaart die als we ergens heen gaan altijd mee moet voor het geval we gelijk naar een ziekenhuis ofzo zouden moeten.

[ATTACH]5368[/ATTACH]

Carpe Diem!

Fijn dat Daphne zelf ook het hartje heeft kunnen zien. Het volgende bezoek zullen jullie wel weer meer kunnen zien.

fijn dat jullie zoveel informatie hebben mee gekregen.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5369[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5370[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5371[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5372[/ATTACH]@Jose @Wennn: haha nee buikfoto's doen we nog niet:)) Ik heb wel nog wat foto's van onze echo afgelopen week - had ik volgens mij nog niet laten zien, of toch??? - ben zo vergeetachtig momenteel door de vermoeidheid:)

@Patrician & Daphne: Wat mooi dat weerom alles goed was en jullie het nu beide goed gezien hebben. Mooi gevoel, toch?

Hier vandaag een heel drukke werkdag gehad, maar nu gelukkig lang weekend!!! pfff. We krijgen wel bezoek dit weekend van mijn vriendin uit Duitsland met haar nieuwe vriend ... eigenlijk heb ik helemaal geen fut daarvoor, maar nu afzeggen zou ook niet fijn zijn. Kijken misschien is de afwisseling ook wel leuk.

Geplaatst

Goedemorgen dames. Hoe is het hier? Het is stilletjes;). Sorry ben ook wat afwezig door ons bezoek. Gisteren hebben we een telefoontje gehad van Groningen! Dinsdag hebben we een afspraak daar. Ben benieuwd wat we dan nog allemaal te horen krijgen.

@ Jose. Bijna zover!!! Maandag mag je dan je ukkie bewonderen. Heel veel kijkplezier.

Wij hebben dus volgende week twee echo's. Dinsdag en vrijdag;)) leuk.

Geplaatst

Lees regelmatig mee.. maar durfde me niet officieel aan te melden. maar gisteren hebben we het hartje gehoord...en durf ik langzaam aan te geloven dat het echt zo is.....

Geplaatst

@happinez: wat leuk 2 echo's in een week!!! Wij mogen dinsdag ook weer en dan hoop ik stiekem toch weer wat meer te kunnen zien haha.

@demidepemi: wat fijn dat je het hartje hebt gehoord!!! En nogmaals gefeliciteerd natuurlijk!!!

Carpe Diem!

Geplaatst

Welkom demedepemi, wat fijn dat je je ook kan aanmelden in dit topic, gefeliciteerd!

Groetjes,

nienke

Geplaatst

@demedepemi: welkom en natuurlijk van harte gefeliciteerd! Wat een fijn gevoel als je dat kleine hartje gehoord hebt:)

@Patrician: klopt, jullie mogelijk ook van dubbelkijkplezier genieten:) Weet je eigenlijk al of dat zo blijft dat jullie bij de verloskundige en in het zh lopen?

Even klagen: * ego*

Hier alweer uren wakker...:( Slapen is een kwelling momenteel. Om 1u, om 4u en om 6u eruit omdat ik plassen moet en dan kan ik vanaf 4u meestal niet meer echt slapen. grrr. Om 6u begint dan langzaam de misselijkheid brrr, helemaal gesloopt. Hoop echt dat het naar het eerste trimester beter wordt met de misselijkheid. Niet fijn. Dat ergste is dat ik moet blijven eten, want als ik dat niet doe wordt alleen maar erger - herkenbaar???

Sorry einde *ego bericht*

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

@ happinez dat heb ik ook iedere nacht weer als ik moet plassen en idd na 4 uur kom ik bijna niet meer in slaap. We kunnen ook met alle nacht mamas chatten als ze wakker zijn😉Als ik echt wakker ben kan ik ook niet meer te lang blijven liggen want dan moet ik wat eten! Het is me dan beetje misselijk duizelig maar niet dat ik moet braken.Dinsdag horen we meer of het of de vk wordt of het ziekenhuis of allebei!

Geplaatst

*breek ff in*

Een tijdje geleden hebben we voor de 'nachtbrakers' het topic 'Nachtbankje' geopend... Misschien een moment om die weer naar boven te halen?

Enne... Met morgen 38 weken zwanger zit ik ook regelmatig achter de laptop/ iPad op dat tijdstip!

*breek weer uit*

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Happinez en Daphne, wat vervelend dat jullie s'nachts wakker worden om te plassen en dat jullie misselijk zijn.

Sterkte, ik hoop dat het alleen de eerste trimester is en dat jullie daarna lekker kunnen genieten!

Geplaatst

Dames

Sorry dat ik zo afwezig ben.. hier gaat t momenteel erg slecht.. mijn allerliefste opa is vrijdagochtend plots overleden.. nu veel stress veel regelen en veel verdriet..

Geplaatst
Dames

Sorry dat ik zo afwezig ben.. hier gaat t momenteel erg slecht.. mijn allerliefste opa is vrijdagochtend plots overleden.. nu veel stress veel regelen en veel verdriet..

Dat geeft helemaal niet dat je zo afwezig bent. Je hebt nu wel andere dingen aan he hoofd. Gecondoleerd en veel sterkte!

Geplaatst

@Happinez. Wat een bijzondere en mooie echofoto's van je drieling. Aan het dikke tussenschot denk ik te zien dat het 3-eiig is of niet? Ik heb ook een dik tussenschot en daarom is het 2-eiig (heb ik me laten vertellen).

Dat voortdurend blijven eten herken ik wel hoor. Het is nodig om de misselijkheid te onderdrukken maar vaak heb ik ook echt honger en moet ik dus wat eten. Ik slaap gelukkig prima (even afkloppen ;-)) maar een heel enkele keer lig ik wel eens wakker 's nachts. Ik ben er inmiddels achter als ik dan een droog beschuitje eet (ja om 2 uur 's nachts, het is van de zotte ;-)) dat ik dan weer in slaap val. Doe ik dat niet dan is mijn maag té leeg en kan ik daardoor niet slapen. De beschuitbus staat tegenwoordig standaard op mijn nachtkastje, haha. Dus Happinez en Daphnejewel wellicht ook een goeie tip voor jullie. En 's ochtends, voordat ik ga plassen, eet ik ook eerst een droog beschuitje en dat helpt ook! Als de misselijkheid té erg is kan je de huisarts, gyn of verloskundige ook om pilletjes vragen, deze kunnen geen kwaad voor het kindje. Ik gebruik ze nu nog steeds. Heb geprobeerd om te stoppen maar dat ging nog niet...

@Jose. Succes morgen bij de echo. Spannend hoor.

@Demidepemi. Leuk dat je hier ook komt meeschrijven, gefeliciteerd!

Wij vrijdag weer een echo. Ik zou willen dat het al vrijdag is ... wil zo graag weten hoe het met onze kindjes gaat. Blijft het voor jullie ook zo onwerkelijk? Je blijft bevestigingen zoeken. Ik het begin door test na test te doen en daarna door van echo naar echo te leven. Zat er maar een luikje in mijn buik zodat ik zou kunnen 'gluren' ... :-)

Geplaatst

Lieve Mandy, wat een vreselijk bericht. Gecondoleerd met je opa. Heel veel sterkte voor jou en je familie. Dikke knuf.

Dames

Geplaatst

@Mandy, gecondoleerd met je verlies. Het leven en verlies staan soms akelig dicht bij elkaar. Sterkte.

@Happinez, volgens mij is er niets tegen "ego" momentjes op een/dit forum.

Jammer dat sommigen van jullie zo misselijk zijn, ik hoop dat dat snel afneemt.

Ik zelf dat jullie ook verlaten. Ik ben hier lid geworden toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden. Ik heb het toen ontzettend fijn gevonden contact te hebben met mensen met vergelijkbare ervaringen zonder de voor de hand liggende vooroordelen van mensen die het niet goed kennen. "Als je het los laat, dan gaat het vaak vanzelf". Van die opmerkingen, zucht. Mijn tweede zwangerschap is erg relaxed merk ik. Ik heb net als de vorige keer practisch geen kwalltjes, maar ik ben ook niet onzeker en uiteraard ken ik deze situatie nu al. Ik merk hierdoor dat ik er eigenlijk niet persé behoefte aan heb mijn zwangerschaps"perikelen" te delen. Simpel gezegd omdat die er niet zijn, haha.

Ik wens jullie een hele fijne zwangerschap met zo min mogelijk lastigheden en Happinez, ik hoop dat je samenmet je man een voor jullie goede beslissing kunt nemen. Maar daar heb ik vertrouwen in. Heel veel zwangerschapsplezier meiden!

Jullie kunnen mij van het lijstje afhalen en vergeet demidepemi er niet op te zetten :-)

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

@Nienke. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar wel jammer hoor dat je ons gaat verlaten! Ik wens je een zorgeloze, perikelloze en fijne zwangerschap toe. Geniet van het wondertje in je buik.

Geplaatst

@ Nienke, jammer dat je ons gaat verlaten. Maar je moet doen waarbij je je goed voeld.

Ik wens je een prettige zwangerschap toe!

Ik heb even een vraagje. Wij willen in september op vakantie, dan ben ik zo'n 14 à 15 welen zwanger.

We willen graag vliegen maar weten niet of dat wel slim is om te doen. Weet iemand of je veilig kunt vliegen tijdens de zwangerschap en door de poordjes op het vliegveld?

Groetjes Wennn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden