Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

** Breek in **

Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap op vakantie geweest met het vliegtuig, ik was toen 19-20 weken zwanger. Ik ben uit voorzorg niet door de poortjes gegaan, maar liet me uitgebreid fouilleren. Alhoewel de poortjes geen kwaad kunnen (deze zwangerschap wel een keer door poortjes gelopen).

Het vliegen kan geen kwaad voor je zwangerschap.

Wel adviseer ik een zwangerschapsverklaring mee te nemen, of een brief van de vk/gyn waaruit blijkt dat er geen bezwaren zijn om te vliegen.

Ik ben namelijk in Turkije uit de rij gehaal omdat ze me verdacht dik vonden voor 20 weken.

Fijne zwangerschap én vakantie!

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames dit geloven jullie niet!!

Vanmorgen is mijn schoonvader overleden!!

Hoeveel stress kan je aan in je zwangerschap.

Lieve help ben lopend wrak .

Geplaatst

Jeetje meis wat heftig! Gecondoleerd en sterkte de komende periode...

Geplaatst

Mandy.

Heel veel sterkte.

Knuffel Wennn

Geplaatst
** Breek in **

Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap op vakantie geweest met het vliegtuig, ik was toen 19-20 weken zwanger. Ik ben uit voorzorg niet door de poortjes gegaan, maar liet me uitgebreid fouilleren. Alhoewel de poortjes geen kwaad kunnen (deze zwangerschap wel een keer door poortjes gelopen).

Het vliegen kan geen kwaad voor je zwangerschap.

Wel adviseer ik een zwangerschapsverklaring mee te nemen, of een brief van de vk/gyn waaruit blijkt dat er geen bezwaren zijn om te vliegen.

Ik ben namelijk in Turkije uit de rij gehaal omdat ze me verdacht dik vonden voor 20 weken.

Fijne zwangerschap én vakantie!

Hoi Melis,

dankjewel voor je informatie. Ik ga om een zwangerschaps verklaring vragen.

Dankjewel!!! Jij ook nog een fijne zwangerschap!

Geplaatst

Oh lieve Mandy,

Wat moet je nu vreselijk kapot zijn. Heel veel sterkte en nogmaals gecondoleerd. Het is niet te geloven- ik heb het heel erg met je te doen. Nogmaals heel veel sterkte !

Geplaatst

Wennn : hier een link met wat tips voor het vliegen tijdens de zwangerschap: http://zwanger.jongegezinnen.nl/Vrije-tijd-Vakantie/Vakantie/Vliegen-tijdens-je-zwangerschap.htm

@ Nienke, jammer dat je ons gaat verlaten. Maar je moet doen waarbij je je goed voeld.

Ik wens je een prettige zwangerschap toe!

Ik heb even een vraagje. Wij willen in september op vakantie, dan ben ik zo'n 14 à 15 welen zwanger.

We willen graag vliegen maar weten niet of dat wel slim is om te doen. Weet iemand of je veilig kunt vliegen tijdens de zwangerschap en door de poordjes op het vliegveld?

Groetjes Wennn

Geplaatst

We zijn op de weg terug van het ZH . Geen echt nieuws te horen gekregen. Ze willen nog steeds een reductie aanbevelen. We moeten de komende 2-3 weken definitief besluiten. Echo was weer prima. Goed gegroeid en lekker aan het rondspatelen😉. Deze keer konden we echt al kleine mensjes herkennen met alles eraan😉. We zullen nu voor over 2 weken eerst nog een afspraak voor de nekplooimeeting maken in Sneek om te zien of daaraan misschien nog iets te zien is wat een besluit rechtvaardigt. Ik moet eerlijk zeggen ik ben een beetje moedeloos. Ik kan zo'n besluit niet nemen. Ik wordt er triest van.

Geplaatst

@happinez: ik sluit me aan bij wat elders op het forum ook al gezegd is: volg je hart want volgens mij heb je inderdaad al een keus gemaakt diep van binnen.

Wij hebben vandaag ook weer een echo gehad bij de gynaecoloog. En wat was het mooi!!! Wederom een duidelijk kloppend hartje, armpjes en beentjes waren al te zien en het kindje bewoog zelfs zichtbaar op de echo :D hij of zij is nu 2,75cm groot. Het is en blijft een ongelofelijk wonder dat het zo klein is en toch alles erop en eraan zit.

De gynaecoloog vond overigens dat we gewoon de controles bij de verloskundige konden doen en alleen met 20 30 en 36 weken terug voor een controle bij hem mede in verband met het controleren van de glucose spiegel omdat het zou kunnen dat dit problemen op gaat leveren. Dus morgen maar even de verloskundige bellen voor een nieuwe afspraak. Zal zo ook even het lijstje weer bijwerken, want wij hebben wel weer een datum hihi.

[ATTACH]5386[/ATTACH]

Carpe Diem!

Geplaatst

Eerstvolgende afspraak:

14 augustus - Mandy26 echo en controle gynaecoloog.

16 augustus - Fortuna - 15 weken echo (omdat onze vaste gyn met 16 weken met vakantie is, dus vandaar met 15 weken een echo)

16 augustus - Happinez - 3e echo

21 augustus - Nienke79 - 1e afspraak vk

22 augustus - Wennn - 1e afspraak verloskundige

26 augustus - Nienke79 - 2e echo gyn

23 september - Kucing - 20 weken echo

28 oktober - daphnejewel & patrician 20 weken echo + afspraak gynaecoloog

Uitgerekend:

7 februari 2014 * tweeling * - Fortuna

10 februari 2014 - Kucing

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

30 jan - 11 maart 2014 - happinez - we zullen zien:

14 maart 2014 - daphnejewel & patrician

19 maart 2014 - Nienke79

31 maart 2014 - JOse

sa2aty8y.jpg

Carpe Diem!

Geplaatst

@Happinez. Probeer niet triest te zijn, maar probeer te genieten, er groeit iets prachtigs in je, wel 3x moois :-). Wat je ook beslist het zal altijd het juiste zijn als je met je gevoel beslist. Er komt een dag en dan weet je gewoon wat te doen.

@Patrician & Daphnejewel. Fijn dat jullie weer een mooie echo hadden.

@Mandy. Jij morgen echo en controle. Moet moeilijk zijn om naar nieuw leven te kijken terwijl jullie volop in rouw zijn. Probeer toch te genieten van het moment met jullie kleintje.

Geplaatst

Dank jullie dames.

Ik denk dat ik deze dag maar liever snel vergeet, want het was gewoon weer een domper. Je wil zo graag genieten van het feit dat we zwanger zijn, maar met deze omstandigheden is dat best moeilijk.

@Patrician: Gefeliciteerd met je mooi echo! Het is inderdaad een wonder om zo'n klein wezentje al helemaal compleet te zien.

@Daphne: Ik had twee weken last van pijnlijke tepels en wat mij geholpen heeft was met een lichte katoenen bustier te slapen.

@ Mandy: Ik moest de hele dag aan je denken. Sterkte meid. En hopelijk kan je morgen toch nog wat genieten van je klein wondertje tijdens de echo.

Geplaatst
Even nog een vraagje:Doen jullie een nekplooimeting laten doen? Bij hoeveel weken wordt dat bij jullie gedaan?
Denk niet dat wij het laten doen! Omdat wij ook geen punctie willen en we dan niet ook hoeven te weten of er een vergrote kans is! 20 weken echo vinden wij belangrijker! Maar daar zal iedereen wel anders over denken!
Geplaatst
Even nog een vraagje:

Doen jullie een nekplooimeting laten doen? Bij hoeveel weken wordt dat bij jullie gedaan?

Wij laten dat waarschijnlijk niet doen. We hebben wel een tante met down syndroom. Maar is niet erfelijk. Als er iets niet goed is, gaan we het niet weg laten halen of verder onderzoeken. Daarom willen we dat niet doen. Je kunt het geloof ik tot ongeveer 14 weken laten doen.

Geplaatst
We zijn op de weg terug van het ZH . Geen echt nieuws te horen gekregen. Ze willen nog steeds een reductie aanbevelen. We moeten de komende 2-3 weken definitief besluiten. Echo was weer prima. Goed gegroeid en lekker aan het rondspatelen. Deze keer konden we echt al kleine mensjes herkennen met alles eraan. We zullen nu voor over 2 weken eerst nog een afspraak voor de nekplooimeeting maken in Sneek om te zien of daaraan misschien nog iets te zien is wat een besluit rechtvaardigt. Ik moet eerlijk zeggen ik ben een beetje moedeloos. Ik kan zo'n besluit niet nemen. Ik wordt er triest van.

Je moet echt naar je gevoel luisteren. Best moeilijk als je 3 mensjes in je lichaam ziet groeien.

Doen waar jullie je goed bij voelen.

Geplaatst

*breekt weer even in*Happinez, wat een ontzettend moeilijke keuze - wat was het allemaal makkelijker geweest als het umcg niet zo eensgezind was geweest met Sneek (wat ik eigenlijk verwachtte!)Wij wilden eigenlijk geen nekplooimeting, maar werd op de prenatale diagnostiek standaard gedaan, was dacht ik met 14w. Sterkte ermee, wat een moeilijke keuze.....

Geplaatst

@Happinez. Wij hebben een nekplooimeting laten doen. Ik moest na de 10e week bloed prikken (dat moet ook weer gebeurd zijn voor de ?? week) en de echo heb ik gehad toen ik 12 1/2 week zwanger was. Later - naar ik meen - de 14e week is het niet meer mogelijk omdat de nekplooi dan sowieso dikker wordt dus dan krijg je geen reeel beeld meer. Het blijft wel altijd een kansberekening. Dan heb je nog de NIPT test, die een veel betrouwbaarder beeld geeft (in de toekomst zal de combinatietest vervangen gaan worden door de NIPT test) maar ik weet niet of dit nu al mogelijk is met eeen drieling. Sterkte met je keuze.

Geplaatst

@ Miepie: Ja de eensgezindheid tussen allen artsen is wel bijzonder... maar ja we hadden het ook niet anders verwacht.

@Fortuna: helaas is de NIPT test voor drielingen niet mogelijk. We hebben contact gehad met gendia in Antwerpen hierover.

@Mandy: hoe is het bij de echo geweest? Kon je het ondanks aller omstandigheden wel een beetje genieten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden