Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook ik breek even in...

Een uitgebreide SEO (oftewel de 20 weken echo) heet een GUO. Omdat er door ICSI een minimale verhoogde kans zou zijn op een hartafwijking bij het kindje (mijn gyn zei dat dit momenteel wordt onderzochr omdat dit zeer zelden maar is voorgekomen en niet is bewezen dat het daadwerkelijk door ICSI komt).

Bij mijn eerste ICSI zwangerschap heb ik alleen een SEO gehad en bij deze een GUO. Ik vond ze precies hetzelfde, erg medisch en verder niet veel extra's bij de GUO tov de SEO.

Geniet van jullie zwangerschap!

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames.

Ik ben nu 18 weken zwanger en heb vreselijk last van mijn onderrug en last van mijn buik. Heeft iemand hier ook last van of gehad?

x Wennn.

Geplaatst

Hey Wennn, heel herkenbaar je klachten:( Ik heb ook sinds ruim een week erg last van - ik denk maar - bandenpijn. Dat uit zich door steken, trekken en algemeen pijngevoel in mijn onderbuik en zijkanten. Vreselijk, maar volgens mij - als het dat is - normaal. Je kan er ook niet heel veel aan doen behalve rust nemen en misschien af en toe een warme kruik erop leggen las ik.

Hallo dames.

Ik ben nu 18 weken zwanger en heb vreselijk last van mijn onderrug en last van mijn buik. Heeft iemand hier ook last van of gehad?

x Wennn.

Geplaatst
Hey Wennn, heel herkenbaar je klachten:( Ik heb ook sinds ruim een week erg last van - ik denk maar - bandenpijn. Dat uit zich door steken, trekken en algemeen pijngevoel in mijn onderbuik en zijkanten. Vreselijk, maar volgens mij - als het dat is - normaal. Je kan er ook niet heel veel aan doen behalve rust nemen en misschien af en toe een warme kruik erop leggen las ik.

Hey Happinez.

Dankjewel voor de informatie. Ik hoop dat het bandenpijn is. Ik heb er behoorlijk last van. S'nachts slaap ik weinig. Ik dacht dat bandenpijn pas na de 20ste week voorkwam.

Ik ga nu iedere donderdag zwangerschapszwemmen. Hopelijk helpt het voor mijn rug.

Hoe is het met jou en je 3 ukkies?

Liefs Wennn.

Geplaatst

Nou ik denk dat bandenpijn best vroeger kan optreden. Hoop dat het snel beter wordt. Zwemmen is zeker goed:) Ik heb woensdag mijn eerste Zwanger Fit les gehad:) een soort fitness voor zwangeren. Leuk weer wat te doen. Met de 3 ukkies gaat het goed - denk ik:) Volgende week weer echo dan ben ik 18 weken en 3 dagen.

Geplaatst
Nou ik denk dat bandenpijn best vroeger kan optreden. Hoop dat het snel beter wordt. Zwemmen is zeker goed:) Ik heb woensdag mijn eerste Zwanger Fit les gehad:) een soort fitness voor zwangeren. Leuk weer wat te doen. Met de 3 ukkies gaat het goed - denk ik:) Volgende week weer echo dan ben ik 18 weken en 3 dagen.

Fijn om weer wat aan beweging te doen he. En ook leuk met allemaal zwangere vrouwen. Fijn dat alles goed gaat met je 3 ukkies. Ik heb over 2 weken de 20 weken echo, verder krijg ik nog weinig echo's tussen door.

Geplaatst

Vandaag begonnen met de babykamer! Toch vermoeiend als je ongeveer 6 uur aan meubels hebt geschilderd! Nu relax op de bank morgen weer verder. Donderdag weer ma de vk en naar de kleine kijken :-)

Geplaatst

He Daphne: leuk met de babykamer bezig te gaan! Wij hebben inmiddels ook de behang klaar en nu nog verven. Meubels gaan we na de 20 weken echo definitief kopen. We hebben we alles bijna al uitgezocht hihi.

@Wennn - ja het beetje beweging is wel zo fijn:) Ik hoop dat we vrijdag ook weer goed berichten hebben en dan hebben we over 3 weken ook de 20 weken echo.

Hoe is het met alle andere dames?? Stil hier.

Geplaatst

Leuk he, om aan de babykamer te beginnen. Wij hebben de meubels al wel gekocht. Maar verder nog niks aan het kamertje gedaan. Langzaam dat kamertje eerst leeg halen.

Het is inderdaad stil hier. Hoe is het met iedereen?

Geplaatst

We zijn net terug van het ziekenhuis. Onze drie kleintjes doen het helemaal goed:) Zo blij! Ze zijn heel actief, hebben meer als voldoende vruchtwater en groeien nog steeds alle drie gelijk op. Hij heeft vandaag niet gemeten, maar ze zijn zo'n 20cm nu. Voor het eerst ook de baarmoedermond opgemeten en die was keurig 4.5 cm, dus ook dat zit nog helemaal goed.

Over twee weken hebben we de GUO in Groningen. Ik wacht nog even op het telefoontje van Groningen voor de afspraak. Mijn dag kan niet meer stuk:)

Hoe gaat het met de andere dames hier??? Alles goed hoop ik.

Geplaatst
We zijn net terug van het ziekenhuis. Onze drie kleintjes doen het helemaal goed:) Zo blij! Ze zijn heel actief, hebben meer als voldoende vruchtwater en groeien nog steeds alle drie gelijk op. Hij heeft vandaag niet gemeten, maar ze zijn zo'n 20cm nu. Voor het eerst ook de baarmoedermond opgemeten en die was keurig 4.5 cm, dus ook dat zit nog helemaal goed. Over twee weken hebben we de GUO in Groningen. Ik wacht nog even op het telefoontje van Groningen voor de afspraak. Mijn dag kan niet meer stuk:)Hoe gaat het met de andere dames hier??? Alles goed hoop ik.
Wat goed nieuws zeg!! Super!! Wij gisteren weer bij de vk geweest alles was weer prima! En we weten nu wat we krijgen nu kan het shoppen beginnen 😄
Geplaatst
We zijn net terug van het ziekenhuis. Onze drie kleintjes doen het helemaal goed:) Zo blij! Ze zijn heel actief, hebben meer als voldoende vruchtwater en groeien nog steeds alle drie gelijk op. Hij heeft vandaag niet gemeten, maar ze zijn zo'n 20cm nu. Voor het eerst ook de baarmoedermond opgemeten en die was keurig 4.5 cm, dus ook dat zit nog helemaal goed.

Over twee weken hebben we de GUO in Groningen. Ik wacht nog even op het telefoontje van Groningen voor de afspraak. Mijn dag kan niet meer stuk:)

Hoe gaat het met de andere dames hier??? Alles goed hoop ik.

Wat een super goed nieuws! Geniet van jullie wondertjes!

Geplaatst
Wat goed nieuws zeg!! Super!! Wij gisteren weer bij de vk geweest alles was weer prima! En we weten nu wat we krijgen nu kan het shoppen beginnen 

Wat leuk dat jullie al weten wat jullie krijgen. Veel shop plezier!

Geplaatst

@Happinez: wat fijn dat ze het zo goed doen zeg! @Daphne: wat leuk om het te weten hè , shop ze 😊

Hier gaat alles prima. Ben ook druk bezig met de kinderkamer. Ik hoop dat ik dit weekend het verfwerk af kan krijgen, maar was even vergeten hoe vermoeiend dat is, pffff...

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo allen.

Hoe is het met iedereen? Iedereen aan het genieten van de zwangerschap?

Het is hier nu best rustig.

Hier gaat alles goed. De 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit.

Groetjes Wendy.

Geplaatst

Goedzo wenn onze 20 wk was ook prima! Echt mooi wat je daar allemaal ziet! Hier nog een rustige zwangerschap zonder bijwerkingen ;-)

Vindt het hier ook te rustig! Zit nu ook nog op een fb pagina met alleen uitgerekend maart zwangeren er zijn nu 100 dames en moet zeggen het is zeer gezellig!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Idd hier is het heel rustig geworden...

Bij mij is ook alles goed. Ik ben nu al kogel rond haha en ben maar net 21+3 weken:) Afgelopen maandag hebben we onze 20weken echo gehad. Alles ziet er goed uit en we zijn heel blij:) Ze groeien nog steeds op de zelfde lijn als een eenling en zijn nu zo'n 25cm en 350g. Dus er zit qua lengte al een behoorlijk groot kind in mijn bolle buik. We weten nu ook eindelijk wat het wordt!!!!

It's a girl

It's a girl

en...

It's a boy

:)

Geplaatst
Goedzo wenn onze 20 wk was ook prima! Echt mooi wat je daar allemaal ziet! Hier nog een rustige zwangerschap zonder bijwerkingen ;-)

Vindt het hier ook te rustig! Zit nu ook nog op een fb pagina met alleen uitgerekend maart zwangeren er zijn nu 100 dames en moet zeggen het is zeer gezellig!

Fijn dat dat bij jullie ook alles goed gaat! Ik heb tot nu toe ook geen bijwerkingen gelukkig.

Leuk zo'n Facebook pagina met allemaal zwangeren die in maart zijn uitgerekend.

Groetjes Wennn.

Geplaatst
Hoi allemaal,

Idd hier is het heel rustig geworden...

Bij mij is ook alles goed. Ik ben nu al kogel rond haha en ben maar net 21+3 weken:) Afgelopen maandag hebben we onze 20weken echo gehad. Alles ziet er goed uit en we zijn heel blij:) Ze groeien nog steeds op de zelfde lijn als een eenling en zijn nu zo'n 25cm en 350g. Dus er zit qua lengte al een behoorlijk groot kind in mijn bolle buik. We weten nu ook eindelijk wat het wordt!!!!

It's a girl

It's a girl

en...

It's a boy

:)

Wat fijn dat alles zo goed gaat! En dat ze zo mooi in 1 lijn op groeien.

Leuk 2 meiden en een jongen.

Geniet er van!

Groetjes Wennn.

Geplaatst

Happinez, wat super dat het nog steeds zo goed gaat. En dat je nu ook weet wat het wordt, fantastisch zeg.

Ik lees zo nu en dan hier nog eens mee, maar t is hier wel erg rustig moet ik zeggen.

Geplaatst

--breek even in: Tina, wat ontzettend leuk: 2 meisjes en een jongen!! En heel fijn dat het zo goed gaat!!

nog bedankt!! Liefs,

Noes

--breek weer uit.

Geplaatst

JA helaas het is hier idd heel rustig geworden. Ik denk dat iedereen druk is:)

Happinez, wat super dat het nog steeds zo goed gaat. En dat je nu ook weet wat het wordt, fantastisch zeg.

Ik lees zo nu en dan hier nog eens mee, maar t is hier wel erg rustig moet ik zeggen.

Geplaatst
JA helaas het is hier idd heel rustig geworden. Ik denk dat iedereen druk is:)

Ja ja dat is zeker jammer dat het zo rustig is. Ik lig sinds donderdag in het ziekenhuis Sneek vanwege problemen met de blaas. Ik hoop morgen weer naar huis te mogen. Verder gaat het goed met de zwangerschap.

Groetjes Wennn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden