Ga naar inhoud

wachtbankje augustus 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 351
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Poezebeest, wat goed zeg... succes morgen..

Noes en Moes, balen dat het niet gelukt is deze keer. Hopelijk de volgende voor jullie allebei goed nieuws!!!

Inflame hoe is het met de echo gegaan? waarschijnlijk zit je nu nog bij de echo...

ink hou de moed erin...

MamavanCarmen kom je de wd nog een beetje door?

Geplaatst

Poezebeest wat goed! en zeker een luxe zoveel cryo's! Ook lachen he, tijdens de terugplaatsing!

Ink en MamavanCarmen nog nieuws?

Inflame, hoop dat je een mooie echo hebt gehad.

Vandaag bij mij de ongi in alle hevigheid losgebarsten. Vind ik niet zo erg, heb ik tenminste ook minder kans op cysten...

liefs,

Noes

Geplaatst

Ow Noes, ik had het zo voor je gewenst.😔 Gelukkig zit je er wel positief in, wat de volgende keer vast ten goede komt. Mark my words: de aanhouder wint!

Inflame hoe was de echo?

Poezebeest, jeetje zeg wat een boel cryos. Wel lekker hoor😊

Ik durfde vandaag geen zwangerschapstest te kopen. Heb ook meer de standaard klachtjes vlak voor menstruatie zoals opgezette buik, meer afscheiding. Nieuw is spierpijn en ongelovelijke behoefte aan vegetarische sushi, fruit, groenten, waar ik normaal gesproken echt geen trek in heb. Ik heb ook geen gevoelige tepels meer, toch lijkt mijn beha voller. Gisteren nog maar een keertje extra geklust met manlief in de hoop dat dit een slijmprop aanmaakt hahaha. Nou we wachten wel af. Morgen eerst Carmens verjaardag. Kom net uit de meeting en heb nog geen echt cadeau. Heb wel nog wat kleine dingetjes in de kast liggen voor onvoorziene zaken. Op naar huis en slingers hangen 😄

Geplaatst

Heyyy meiden;

Hier een mooi kloppend hartje gezien!! Alles zag er goed uit! Laat dat voor jullie allemaal goede hoop zijn! :-)

Meiden ik blijf duimen he voor jullie! Xxx

Geplaatst

Jeeeeh Inflame, van harte met je echo! Bijzonder moment he, om echt te zien dat er wat in je buik leeft?!

Poezebeest, fijn, op naar een mooie tp morgen! Ik had er vorige x 0 en nu ook 6, echt luxe inderdaad! Blijven toch allemaal kansen!

Noes, toch moeilijk vind ik altijd als de ongi echt begint, ondanks dat het er al op leek. Sterkte meid!

Moes, op naar een mooi gesprek morgen als fijne start voor een geslaagde poging!

MamavanCarmen, haha, moet wel erg om je lachen hoor, met dat ruiken, maar stiekem herken ik het / doe ik het ook als ik twijfel over de kleur haha en idd net voor je ongi ruik je ijzer haha! Maar laat mn man niet ruiken hoor ;-)!

Liminous, thanks voor je berichtje. Jouw startdatum schiet ook al op zie ik?

Okaasan, lees je hier nog wel eens? Jij start deze week ook weer toch? Succes meid!!!

En verder... hier nog geen ongi te zien of te ruiken en de hoop neemt met het uur toe! Wd7 en nog geen tekenen van ongi zijn voor mij erg hoopvol! Wel wat lichte buikpijn. Verder alles normaal, geen gekke dingen zoals gevoelige borsten ofzo... Morgenochtend ga ik er weer een testje tegen aan gooien...

Geplaatst

Oooow Ink zou het? Wat fantastisch voor je.

Inflame geweldig een mooi kloppend hartje, ga maar lekker genieten meis. Is de mooiste tijd van je leven. Ik heb me in die tijd veel teveel zorgen gemaakt, jammer achteraf.

Geplaatst

Wauw Ink, klinkt goed zeg! Ik duim voor je. Veel goeie resultaten op deze wachtbank! Noes en ik halen het gemiddelde helaas wat onderuit maar verder doet iedereen goeie zaken!

Ik ga morgen op gesprek, thx voor de goede gedachten, ik ga ervoor en hopelijk de arts ook ;)

Goeie opbrengst Poezebeest! Ook duimen voor jou.

Jullie horen mij weer terug na mijn gesprek!

Groetjes, Moes

Geplaatst

Ow Ink, zou het... Wat spannnennnnd!!! Duim duimmmmmm!

Mamavancarmen: ja ik probeer nu echt te genieten! Vorig jaar is me dat helemaal nietecht gelukt... A.s. Weer een echo bij de vk... Die betalen we zelf maar geeft me een zeker gevoel!!

Poezebeest: ik had hetzelfde alle cryo pogingen! Maar je hebt helemaal gelijk: wateen geluk datze dit op tijd hebben gezien en nog een rietje hebben kunnen ontdooien he!! Ik duim voor je dat dit een mooi kindje wordt!!!

voor alle andere meiden: geluk geluk en GELUK!!

Geplaatst

Hoooooop het zooooo! Vind het superspannend, bang voor de teleurstelling morgen, maar toch tegelijk positief!

MamavanCarmen, gaan we gezellig in topic mei verder straks! Nog positief gestemd? Ben benieuwd tot wanneer je de testdrang uit kan stellen ;-)!

Inflame, ALS het zo mag zijn, moet het topic april maar samen gevoegd worden met mei hoor haha, jullie schrijven daar zo gezellig druk!En Moes, volgende poging zijn jullie gewoon aan de beurt hoor!

Geplaatst

Ink ik hoop je niet meer tegen te komen op de volgende wachtbank. Ziet er positief voor je uit.

Ik ben vandaag ongi geworden. Nu dus nog een cyclus rust en dan bij de volgende ongi half september weer beginnen met de volgende poging. Ik hoop dat ik dan weinig meiden tegen kom die nu al op het bankje zitten. Voor mij dus wachtbankje oktober/november want wij volgen het lange protocol.

Geplaatst

H Kim, dank je ;-)...

Jeetje, dat is inderdaad een te lang protocol! Is dat standaard bij jou? Eerst aan de pil om eigen cyclus plat te leggen? 1 voordeel, dan ben je hartje zomer 2014 uitgerekend, heerlijke tijd voor kraamverlof haha!

Geplaatst

Is standaard protocol in het Catharina ziekenhuis eindhoven. Inderdaad eerst de pil en dan rond de 17e cyclusdag beginnen met deca. Dan na twee weken uitgangsecho en gaan stimuleren met Gonal. Vorige keer ongeveer twee weken moeten stimuleren voordat ik de punctie had. Dus in totaal duurt het ongeveer twee maanden.

Geplaatst

Is makkelijker vd planning in het zh, maar iet heel patientvriendelijk vind ik, dat lange protocol... Ik gebruikte ook gonal en daarna cetrotide. Jij ook die combi?

Geplaatst

Nee ik gebruik deca, Gonal en utro. Verder vind ik alles wel prettig in dit ziekenhuis dus om nu alleen over te stappen naar een ander ziekenhuis vanwege het langeprotocol vind ik ook weer zo wat. Een voordeel is ook dat het dicht bij mijn werk is dus minder lang verzuim ivm echo. En ze hebben helemaal geen wachttijd om met IVF te beginnen.

Geplaatst

Vu doen ze idd ook lang protocol maar is alleen een voordeel voor de roosters van het zkh en levert de patiënt niks op. Dat vind ik eigenlijk gewoon....stom! Volgens mij kun je overal op verzoek ook kort protocol doen maar dat weet ik niet zeker. Ik was blij toen ik ontdekte dat het ook zonder de pil kon, die pil is alleen maar onnodige troep erbij..

Geplaatst

Tja ik heb dat nooit nagevraagd of het ook met kort protocol kan bij ons. Op zich is het oor de planning op mijn werk ook wel wat fijner om de eerste echo's al wat langer van te voren te weten. Ik werk ook met patiënten en zo kan die tijd al orden afgeblokt in mijn agenda

Geplaatst

Ja, kan me voorstellen dat dat wel een voordeel is. Word zelf altijd alleen zo chago vd pil. In Utrecht doen ze zowel lang als kort en geloof dat ze aan het kijken zijn of ze alleen nog kort kunnen gaan doen, maar weet niet of dat er al door is, aangezien mijn verse poging maart/ feb was...

Nou, avond bijna om. Zat te denken, mijn eisprong is 2 weken geleden van do op vr nacht geweest. Dan hoor je normaal toch 14 dagen er na ongesteld te worden? Dat zou dan morgen zijn ;-(... Bleh, ineens weer de moed in mn schoenen...

Geplaatst
Ja, kan me voorstellen dat dat wel een voordeel is. Word zelf altijd alleen zo chago vd pil. In Utrecht doen ze zowel lang als kort en geloof dat ze aan het kijken zijn of ze alleen nog kort kunnen gaan doen, maar weet niet of dat er al door is, aangezien mijn verse poging maart/ feb was...

Nou, avond bijna om. Zat te denken, mijn eisprong is 2 weken geleden van do op vr nacht geweest. Dan hoor je normaal toch 14 dagen er na ongesteld te worden? Dat zou dan morgen zijn ;-(... Bleh, ineens weer de moed in mn schoenen...

Ben je gek!? Normaal was je al eerder ongesteld, nu nog geen bloed=goed! (en het rijmt...)

kom op je hebt nog alle kansen. Ben benieuwd morgen naar je testje...

Liefs,

Noes

Geplaatst

Inkkkk ik zeg ja! Jij hebt morgen goed nieuws, kan bijna niet wachten.

Ik heb net slingers opgehangen en morgen lekker verjaardag vieren.

Moet zeggen dat ik echt niet durf testen. Mijn ovulatie was op 11-8 dus nu 11 dagen later. Heeft het eigenlijk al zin.

Geplaatst

Inflame wat super dat je een goede echo had. nu lekker genieten van alles.

Ink en mamavancarmen hou goede moed. Het kan allemaal nog. Ik ben benieuwd naar jullie testresultaten.

Moes en Noes, misschien komen wij wel gezellig samen op het wachtbankje van september/oktober en gaan wij er allemaal met positief resultaat vanaf!!! Probeer goede moed te houden.

Kim: Bij het ziekenhuis waar ik zit doen ze alleen maar het lange protocol. Dus ook eerst beginnen aan de pil. En als de poging na punctie niet luk en er zijn geen cryo's moet er tussen de eerste punctie en de volgende punctie 3 maanden zitten.

Geplaatst

Lisselotje lijkt me wel goed om eerst eierstokken te laten genezen. Wat zijn nou 3 maanden op een mensenleven. Is echt superingrijpend die punctie. Echt vreselijk pijnlijk.

Ink ik voel me sinds vandaag misselijk.😄

Geplaatst
Lisselotje lijkt me wel goed om eerst eierstokken te laten genezen. Wat zijn nou 3 maanden op een mensenleven. Is echt superingrijpend die punctie. Echt vreselijk pijnlijk.Ink ik voel me sinds vandaag misselijk.😄
Ja dat vind ik ook! Want je lichaam moet er niet onder gaan lijden..Misselijkheid kan een goed teken zijn..
Geplaatst

JAAAAAAA, een licht streepje te zien!!!!! Oh weet niet goed wat ik moet zeggen! Joepie, Levi wordt grote broer!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden