Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hai meiden, ook ik wil graag met jullie meelezen en schrijven. Vorig jaar juni bevallen van een zoon. Nu van de 2e zwanger, hoop dat alles goed blijft gaan. Donderdag 15 aug de 1e echo bij het mck en 5 sep voor controle L.umc.

Bij mijn vorige zw was ik goed ziek en geen fijne zw gehad, en nu helemaal geen symptomen wat erg onzeker maakt.

iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap

Gefeliciteerd Quin! Nou deze zwangerschap bij mij voelt okk heel anders als de eerste zwangerschap. Toen was het van een verse poging, nu van een cryo in eigen cyclus zwanger! Lastig he... Wel kwaaltjes onzeker, andere of geen kwaaltjes ook onzeker... Hihih

hopelijk wordt het weer net zo'n fijne zw als bij je zoontje!!!

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooie waarde Miekske, 18 dagen na fictieve punctie toch?

ze zeggen inderdaad dat geen zwangerschap hetzelfde is en daar houden we ons allemaal maar aan vast ;)

Geplaatst

Owww ja, het lijstje! Thanks Clickstar!

Uitgerekend:

31 maart 2014: José

2 april 2014: clickstar

4 april 2014: Armanda (brusje)

4 april 2014: Inflame (eerste)

Echo/controle:

12 aug: José

21 aug: Armanda (eerste)

21 aug: clickstar (eerste)

12 aug: Inflame (eerste, bij verloskundige :-))

José, jij mag ook maandag voor wederom een echo.... Zoooo leuk!!!!! Nou meiden ik verheug me er enorm op, al is het nog erg vroeg natuurlijk en wellicht zien we niets... Maar vind het zo bijzonder weer even een kijkje in mijn buik te mogen nemen!!!

Clickstar: mijn symptomen wisselen eerlijk gezegd steeds, begin deze week en einde vorige week was ik zo moe dat ik smiddags echt wilde slapen, gisteren en eergisteren was ik wel moe, maar sliep niet.. Even rustig filmpje gekeken. Mijn (.)(.) zijn wel gespannen, maar weer minder als gisteren, en gister overdag viel dit ook mee, maar gisteravond deden ze wel weer meer pijn... Wordt gek van die wisselende kwaaltjes eigenlijk... Dit is voor mij de eerste zw zonder hormonen te gebruiken, dus ik heb niet echt een graadmeter.... Het enige is dat ik savonds wel echt om 22.00 SLAAP! In 1 keer, dasniks voor mij, slaap altijd moeilijk in.....

Vorige week had ik nog een zwaar gevoel in mn buik en nu al veel minder en dinsdag dat ik paardreed ook helemaal weer nergens last van....

ik word dus meer gek van alles dat wisselt, symptomen die dan weer minder lijken, dan weer aanwezig zijn... GRRRRRrrrr herkent iemand van jullie dit eigenlijk ook? Of worden de klachten bij nullie alleen maar erger?

Ik weet wel van mn vorige zw dat ik pas in week 10/11 moe werd, maar heb toen maar 1x geslapen smiddags, verder helemaal niet.....

Geplaatst

owww ja inflame mijn symptomen wisselen ook ook. de dag geen energie, de andere dag weer meer energie.... ook mn borsten wat betreft gevoeligheid. idd om gek van te worden....

(gelukkig) nog niet misselijk. maar ergens zou ik dat willen zijn omdat je nog meer symptomen hebt (begrijp me niet verkeerd voor degene die wel misselijk zijn)

vraagje, doen jullie nog zwangerschapstesten??? ik heb het voor het laastst 4 dgn geleden gedaan maar het heeft toch geen zin meer op te testen nu? kost alleen maar geld, toch?!

net een foto op fb gezet. lkkr even ergens borrelen aangezien we nog vak hebben. mn man met een biertje ik ad icetea (met bitterballen).... en jawel hoor een goede vriendin appte gelijk jij aan de icetea...??? betekend dat goed nieuws. uhhhh STOM STOM STOM had er niet bij stil gestaan dat dat op zou vallen aangezien een wijntje er altijd wel in gaat bij mij. hahaha. heb geprobeerd er omheen te draaien, is hopelijk gelukt!

Geplaatst

Jaaaaa maandag! En spannend tegelijk! De kwaaltjes hier wisselen ook, vooral erg moe en met vlagen weeiig. (.)(.) heb ik niet zo n last van.

Maar wel erg gevoelig in de zin van, nou ja....vul dat zelf maar in hihi.

big brother is watching you Click. Haha, valt gelijk op he? Hier ook een liefhebber wat wijn betreft. Kan me er steeds onderuit kletsen door te zeggen dat ik moet rijden. Maar over twee weken ben ik jarig en dan geen wijn, terwijl ik niet hoef te rijden? Uhhhhhhhh......ab-kuurtje wordt het denk ik voor blaasontsteking of zo.

Geplaatst
owww ja inflame mijn symptomen wisselen ook ook. de dag geen energie, de andere dag weer meer energie.... ook mn borsten wat betreft gevoeligheid. idd om gek van te worden....

(gelukkig) nog niet misselijk. maar ergens zou ik dat willen zijn omdat je nog meer symptomen hebt (begrijp me niet verkeerd voor degene die wel misselijk zijn)

vraagje, doen jullie nog zwangerschapstesten??? ik heb het voor het laastst 4 dgn geleden gedaan maar het heeft toch geen zin meer op te testen nu? kost alleen maar geld, toch?!

net een foto op fb gezet. lkkr even ergens borrelen aangezien we nog vak hebben. mn man met een biertje ik ad icetea (met bitterballen).... en jawel hoor een goede vriendin appte gelijk jij aan de icetea...??? betekend dat goed nieuws. uhhhh STOM STOM STOM had er niet bij stil gestaan dat dat op zou vallen aangezien een wijntje er altijd wel in gaat bij mij. hahaha. heb geprobeerd er omheen te draaien, is hopelijk gelukt!

Hahahahahah ben benieuwd of ze je geloven... Haahha... Ik drink nooit wijn en eet mn biefstuk altijd doorbakken, lustgeen filet american of gekke kaasjes dus bij mij is het moeilijk om iets te kunnen vermoeden! Hahahah

ik testniet meer hoor, de vorige keer zij de vk dat dit echt geen zin meer heeft... Al moet ik zeggen dat ik vadaag op t punt ston een clearblue te kopen die t aantal weken aangeeft........ ben er nog niet helemaal uit wat ik zal doen.. Hhah

Geplaatst
Jaaaaa maandag! En spannend tegelijk! De kwaaltjes hier wisselen ook, vooral erg moe en met vlagen weeiig. (.)(.) heb ik niet zo n last van.

Maar wel erg gevoelig in de zin van, nou ja....vul dat zelf maar in hihi.

big brother is watching you Click. Haha, valt gelijk op he? Hier ook een liefhebber wat wijn betreft. Kan me er steeds onderuit kletsen door te zeggen dat ik moet rijden. Maar over twee weken ben ik jarig en dan geen wijn, terwijl ik niet hoef te rijden? Uhhhhhhhh......ab-kuurtje wordt het denk ik voor blaasontsteking of zo.

Ow gelukkig dat de kwaaltjes bij jou en clickstar wisselen, stelt me weer gerust hihi!

Vandaag zei mn buurvrouw dat ze 9 weken zwanger is.. Ik durfde nog niets te zeggen hihi.

hAaaha jose, wat lastig al die smoesjes verzinnen, dit is wel een goeie!!! Leuk jarig!!! Ik heb afgelopen jaar mn verjaardag niet gevierd.. Was te verdrietig van alle niet gelukte cryo pogingen... Etc etc! ;-) jullie snappen me vast wel, mn familie wat minder... Naja pech! Ben lekker uit eten egweest met ouders en schoonouders en dat vond ik genoeg :-D

Geplaatst

Wat is die onzekerheid met kwaaltjes toch ellendig, heb nu het idee dat het helemaal niet goed zit. Wachten tot 15 aug duurt lang. Had gehoopt dat de spanning voor een 2e minder zou zijn, maar niks van dat is waar;-(

ps. ik had juist geen fijne zwangerschap. 6 weken bedrust moeten houden en als nog 5 weken te vroeg bevallen.

Ik geef de lijst een update

Uitgerekend:

5 april 2014: Quin

Echo/controle:

15 aug: Quin

Geplaatst
Wat is die onzekerheid met kwaaltjes toch ellendig, heb nu het idee dat het helemaal niet goed zit. Wachten tot 15 aug duurt lang. Had gehoopt dat de spanning voor een 2e minder zou zijn, maar niks van dat is waar;-(

ps. ik had juist geen fijne zwangerschap. 6 weken bedrust moeten houden en als nog 5 weken te vroeg bevallen.

Ik geef de lijst een update

Uitgerekend:

Echo/controle:

ow sorrry Quin... Dan hoop ik dat dit WEL een fijne zw wordt!!! Solly!! Maar waarom heb je nu het gevoel dat het niet goed zit meis???

Geplaatst

Omdat ik helemaal geen symptomen heb. Heb wel clearblue getest en die geeft aan 4-5 en de 1e gaf aan 2-3. Ach ik moet gewoon geduldig tot de 15e wachten en dit is al vroeg omdat wij de 16e met vakantie gaan. Anders ben ik nl te laat om een afspraak te maken voor de combinatietest (ivm leeftijd). Ik heb in Topic uitgerekend juli 2012 gepost en we posten daar nog.

Puck, jij hebt ook bij het mck gelopen, heb jij een bloedtest gehad, of ook alleen testen?

Geplaatst
Omdat ik helemaal geen symptomen heb. Heb wel clearblue getest en die geeft aan 4-5 en de 1e gaf aan 2-3. Ach ik moet gewoon geduldig tot de 15e wachten en dit is al vroeg omdat wij de 16e met vakantie gaan. Anders ben ik nl te laat om een afspraak te maken voor de combinatietest (ivm leeftijd). Ik heb in Topic uitgerekend juli 2012 gepost en we posten daar nog.

Puck, jij hebt ook bij het mck gelopen, heb jij een bloedtest gehad, of ook alleen testen?

Owwww ik snap het!! Nou meis... Blijf dan maar bij de feiten ;-). Hhih clearblue liegt niet! Snap je goed hoor!! Ik heb nl wisselende klachten, ook irritant en onzekermakend!!

En wachten duurt lang he... Grrrr

Geplaatst

Quin, zeg je nou dat de cb ook nog 4-5 aangeeft? Dus 6-7 weken zwanger?

Ik dacht dat het met 3+ ophield. Zo staat het ook in de bijsluiter. Hmmmm, heb nog 1 liggen.

En ja meiden, konden we maar ieder moment naar binnen loeren om te kijken hoe het daarbinnen gaat. Wel of geen kwalen, het is zo onzeker en killing. En ik geloof het pas als mijn kind levend en gezond bij me op de borst komt liggen.

Vanmorgen met de internist gebeld, nou ja...de assistentes doen het woord he? Wist gelijk weer even waarom ik die Nederlandse standaardprotocollen haat.

Ik moet iedere 2 weken weer bloedprikken om te kijken of mijn stollingswaarden binnen de grenzen liggen. Zo heb ik het de vorige keer gedaan. De internist zei toen, als je weer zwanger raakt, volgen we hetzelfde protocol.

Maar die muts aan de telefoon dacht het allemaal even beter te weten, had een verwijzing nodig van de gyn, waarom de gyn mijn bloed niet liet prikken blabla.... Nou omdat de gyn er de vorige keer ook al niets van snapte.

As maandag wil ik graag mijn bloed prikken ( de uitslag duurt ook nog eens 2 weken) dus belde om te vragen of ze een labformulier wilde klaarleggen ( zoals afgesproken met de arts), niet of ze moeilijk wilde doen. Nu moet ik maandag het telefoontje afwachten, want ze zou overleggen met de arts grrrrr.....

Ik sloot het gesprek af met: Ik ben eerder 2 kindjes hierdoor verloren en dat laat ik me niet nog eens gebeuren mevrouw.

Ik verwacht geen moeilijkheden hoor, maar het is weer het principe. Kijk gewoon even in mijn dossier ( dikke punt).

Ben net eens achter Albelli gekropen, want hoe erg....heb nog steeds nooit een plakboek voor mijn dochter aangelegd. Echt honderden foto's, maar steeds geen 'zin'.

Ben benieuwd of ik dit projectje afmaak. Vind het zo erg dat ik het heb laten liggen. Het is juist zo leuk voor haar later. Vind het zelf ook leuk om in mijn eigen boeken te kijken.

Maar ja, het stapelt zich maar op....en de berg wordt alleen maar groter. Van uitstel komt afstel klopt wel degelijk ;)

Fijne nacht meiden!

Geplaatst

Clickstar dit is echt te grappig

Op dezelfde dag een tp gehad, allebei van een cryo, en allebei op 21 aug onze eerste echo, bij ... het mck! Yep! Ook ik zit daar!

Hoe laat heb jij 'm? Ik om 16.15u

Geplaatst

Oh ja, over dat blijven testen:

Ik heb getest tot ik op de cb test een 3+ kreeg (wat echt heel lang duurde!!). Wat was ik blij dat mijn hcg toch nog gestegen was!

Daarna heeft testen idd weinig zin, tenzij je het gevoel hebt dat het mis aan het gaan is. Ik heb hiervoor twee miskramen gehad en elke keer zag ik dan op mn test dat het streepje lichter werd, of mn cb van 2-3 wkn naar 1-2 was gegaan... :-/

Maar je wordt wel gek van die testen! Nu ik een 3+ had (op woens) en ik geen krampen of bloedverlied heb, ga ik proberen te vertrouwen dat het goed zit :)

Geplaatst

Nou dat is niet leuk!! Wat een moeielijk gedoe zo te horen zeg!

Het gekke is dat ik helemaal niet van die lastige ervaringen heb... Gelukkig maar, maar voor jou is het wel super rot!

Ik lees ook wel s dat een vk heel negatief kan reageren, of een arts 'houd maar een slag om de arm bij een cryo, het kan nog misgaan', wanneer je je bloeduitslag net binnen hebt.... Maar gelukkig (!!!) heb ik dit nooitmeegemaakt! Ik zou ook gek hiervan worden! En het gevoel hebben dat ik niet serieus wordt genomen!

Bij hoeveel hcg geeft clearblue dan aan 2-3 weken en bij hoeveel 3-4 etc? Weten jullie dat??

ik zou bijna een test gaan halen om te kijken wat hij aangeeft...... Hahahaha

Geplaatst

goh jose wat een gedoe zeg. en wat geeft dit een hoop irritatie. hoe simpel is het om een formulier klaar te leggen en er een kruisje op te zetten.

enne foto albums maken kost zoveel tijd. maar het resultaat is altijd zo leuk.

meiden, ik test ook niet meer hoor. geeft alleen maar onzekerheid. ik hou het bij de tien testen die ik heb gedaan na mijn eerste pos test ;-)

clearblue weet ik niet. dacht ook dat hij eindigt bij 3+!?

armanda, hahaha toevallig idd. het was toen zo mooi weer. wij zijn toen doorgereden naar scheveningen en hebben lkkr op het strand gelegen. misschien zaten we samen in de wachtkamer?! ik moet de 21ste om 12.15 uur voor echo.

vraagje toen jij een mk had, werden je testen dus lichter maar merkte je het ook aan je klachten? ik bedoel zolang je geen bloed hebt en de kwaaltjes aanhouden is er geen reden tot 'zorgen'?!

mooie ticker inflame, hahaha mooier dan die van mij. pfff koste me echt even moeite maar nu ik hem heb ookal is hij lelijk verander ik m niet ;-)

enne puck ik loop ook bij mck. dus hier ook een thuistest en geen bloedtest. enerzijds jammer want wij weten dus niet hoe hoog ons hcg is....

ik haal het lijst weer even naar boven:

Uitgerekend:

Echo/controle:

Geplaatst

Aardig wat dames die ook bij Mck lopen.

Misschien hebben we gewoon bij elkaar in wachtkamer gezeten. Raar idee eigenlijk.

Brutale vraag maar hoe oud zijn jullie. Hier 38 en als alles goed gaat bij de geboorte 39.

Onze kleine mannetje loopt nu aardig en dat is wel fijn voor als ik straks dik wordt;-)

Hebben jullie ook fb?

Geplaatst

Mag ik iets vragen? Ik word helemaal gek van mezelf!! Ben hyper, nerveus, zenuwachtig, blij, bang.. Hoe gingen jullie met die eerste dagen om? Ben zo bang dat ik me te druk maak... Was het maar vast maandag middag!!!! De test was vanmorgen trouwens wel wat donkerder, fijn om te zien!

Geplaatst

Herkenbaar Kimky, er zit niets anders op om die killing dagen afleiding te zoeken ;) Of faan slapen en maandag wakker worden.

Jeetje Quin wat een brutale vraag, jij durft :p

ik heb idd fb en word bijna 32. Mijn dochter en deze zwangerschap zijn ontstaan dankzij Dusseldorf :)

Geplaatst

Hhahah Clickstar::: ik vind jouw ticker juist wel leuk! Je ziet hoe groot je babytje is nu... :-)

Quin: ik loop bij t Vu, amsterdam :-) en ik ben 27! :-D ik heb ook fb, maar je kan mij niet aanmelden, dit komt doordat ik docent ben en niet wil dat leerlingen mij zo kunnen vinden! Je kan wel jouw naam geven (pb) dan kan ik je aanmelden :-D of hoe dat ook heet :-).

kimky: meis ZO herkenbaar!! Hhaha maar weet je: een positieve test is een positieve test!! Maandag is natuurlijk spannend de bloeduitslag, maar ook hierbij, zegt t niet altijd wat! bij mijn tweeling was mn hcg rond dezelfde periode 285, nu 469. maar ook bij een hcg van 30 rond dezelfde periode weet ik dat er nu een klein darteltje rondloopt ;-). Het zegt dus ook niet altijd wat. maar kw watbegrijp ik je onzekerheden goed! hier soms precies hetzelfde!!! ik probeer zoveel mogelijk te genieten dus : Lekker van je zwangerschap genieten meis!!! Wat leuk dat jij ook bij t Vu zit! Ben je tevreden hierover?? Mag ik vragen waarom jij puri en ustro gebruikt bij je cryo's? Als je er niets over wilt zeggen ook goed hoor! De rede waarom ik het vraag is omdat ik niets heb hoeven gebruiken.... :-)

Geplaatst

Tuurlijk mag je dat vragen! Mijn cyclus is redelijk lang en voor eerste cryo tp ben ik 7x voor echo geweest voor we tp konden plannen. En zelfs toen eisprong gemist! (maar door waarde hormonen konden ze gelukkig terugrekenen en alsnog tp plannen). Dat vonden ze te belastend voor mij. Met progy en utro kijken ze alleen naar dikte bms, dus makkelijker te plannen. Ik ben erg te spreken over het vu! Nadeel vind ik wachttijd soms bij cryo en je hebt bijna nooit dezelfde arts. Maar heel vriendelijk en meedenkend! Ik vind dat ik daar prettig geholpen ben steeds. Mijn iui's heb ik in ander ziekenhuis gedaan, en vond dat veel meer lopende band. Terwijl eigenlijk vu groter is.

Maar goed, nu dus proberen te genieten!! Ahhhh, en zo lastig dat je het er met (bijna) niemand over kan hebben! Straks op stap met hele vrienden club, word wat! Ik verlies altijd met pokeren omdat ik niet kan bluffen..

Geplaatst

dn

Tuurlijk mag je dat vragen! Mijn cyclus is redelijk lang en voor eerste cryo tp ben ik 7x voor echo geweest voor we tp konden plannen. En zelfs toen eisprong gemist! (maar door waarde hormonen konden ze gelukkig terugrekenen en alsnog tp plannen). Dat vonden ze te belastend voor mij. Met progy en utro kijken ze alleen naar dikte bms, dus makkelijker te plannen. Ik ben erg te spreken over het vu! Nadeel vind ik wachttijd soms bij cryo en je hebt bijna nooit dezelfde arts. Maar heel vriendelijk en meedenkend! Ik vind dat ik daar prettig geholpen ben steeds. Mijn iui's heb ik in ander ziekenhuis gedaan, en vond dat veel meer lopende band. Terwijl eigenlijk vu groter is.

Maar goed, nu dus proberen te genieten!! Ahhhh, en zo lastig dat je het er met (bijna) niemand over kan hebben! Straks op stap met hele vrienden club, word wat! Ik verlies altijd met pokeren omdat ik niet kan bluffen..

Bedankt voor je openhartigheid! owww ik snap 'm nu :-) thanks.

Ikben het helemaal met je eens wat betreft het Vu: super aardige artsen, helaas bijna nooit dezelfde en de wachttijden vd cryo's zijn killing...

Owwwww bluffen!! Hhahah daar ben ik ook niet zo goed in.... Liegen/ontwijken kan ik beter! Hhahahahah maar NIET tijdens spelletjes hahahahha!

Jaaaa lekker genieten nu meis!! Je bent ZWANGER!!!!!!!!! Focus je op dat je ZWANGER bent!! Joehoeeee je bent ZWANGERRRRRRRRR yeeeeeh! ...en mocht er een moment moeten komen waarop je te maken krijgt met een teleurstelling... Dan is er vanaf dat moment tijd Zat om verdrietig te zijn!!! ;-) dus... Je bent ZWANGER! :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden