Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kimky wat fijn dat het bloedverlies lijkt te stoppen. Wel schrikken en dan die vresselijke onzekerheid.

Maar je had een mooi hcg dus het komt helemaal goed.

Hier gisteren ook mvm gehad. Vanaf a.s maandag mag ik mijn urine ook gaan inzamelen. Heb een mooie witte met grijs rand omslagdoek gekregen.

Vanochtend voor de laatste keer bloed wezen prikken om te kijken f hcg mooi blijft stijgen. Dit i.v.m. met de 6 miskramen die we gehad hebben.

Click star je

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oeps foutje,

clickstar weer terug van Ibiza en nu heerlijk in Zeeland.

Maar ik voel me eigenlijk best goed en heb weinig zwangerschapssyptomen. Dit maakt me soms best onzeker. Maar goed zo lang ik niet begin te bloeden dan zal alles nog goed daar binnen!

En hoest met jou?

Geplaatst

Hier ook weer bloed laten prikken! In Brussel doen ze dit altijd 2 keer om te kijken of het HCG goed stijgt en het een doorgaande zwangerschap is. En vandaag 5 weken + 2 dagen en het HCG is 4000!! Ziet er goed uit dus!! Mag 27 augustus voor een echo! Nog 2 weken geduld!! Pffff Kimky gelukkig maar dat het bloeden begint te stoppen. Wil misschien niks zeggen maar toch niet fijn als je het hebt!

Geplaatst

Kimky beter dat t bloeden mindert zeg! Maar aangezien je gevoel er goed bij is moet je gewoon vertrouwen hebben in je lichaam.

E82 ik herken je gevoel mbt de kwaaltjes. Ik merk dat mn lichaam anders is maar om nou te wow wat ben ik zwanger...nee...maar misschien komt dat nog wel. Mn borsten zijn wel een mt gegroeit. Bizar! en idd wat je zegt zolang er geen bloed is...

Wie van ons is er nou eigenlijk misselijk??? Ik lees daar zoveel over maar hoor er hier eigenlijk niemand over....of misschien komt dat nog?!?!?

Quin voordat ik t vergeet suc666 met de echo mrgn. Hoe laat moet je???

Wat betreft mvm...ik wil me aanmelden na onze eerste echo.zo bang dat het niet goed zit. Maar ik gebruik chronisch medicijnen. Op de site kan ik niets terug vinden over meedoen icm bepaalde medicatie. Weet iemand dit?

Geplaatst

Miekske ik vergeet helemaal te zeggen: wat n mooie uitslag. Wat heerlijk voor jullie. Nog eventjes geduld meid tot de echo. Lijkt nog ver weg he?!?!?!

Kan je een beetje genieten tot die tijd?!

Geplaatst

Miekske yes!

Click, dat is geen probleem! Ze halen enkel de hcg eruit. Zelf slik ik ook medicijnen ;) Goed van je dat je mee wilt doen.

Geplaatst

Heyy allemaal..

Vandaag zijn mijn ouders terug gekomen van vakantie! Zowww schattig, we hebben alle 3 (hahah ik, mijn man en korreltje dus) slippers gekregen! Echt zoooww leuk!!!!!!

-Kimky: wat fijn dat tbloedverlies lijkt te stoppen meis!

-Quin: succes en veel plezier met de echo he meis!

-e28: ik heb eigenlijk ook weinig momenten dat ik me niet goed voel hoor! :-) ik word daar ook vaak onzeker van.. Maar de vk zei: geniet ervan! Hahaha

-miekske: waaauww super goed meis, gefeliciteerd joh!!

-clickstar: ik ben niet misselijk... Soms wel een beetje wel/geen honger gevoel... En van t weekend dacht ik echt dat ik buikgriep kreeg, toen voelde ik me wel echt beroerd!! Wat betreft mvm, ik snap je daarin helemaal!! Ik heb bij mijn vorige zw ook steeds gewacht... begrijp je goed hoor en alle beetjes helpen, dus ook na 21 aug als je hebt gezien (net als ik) dat het superrrr met je baby gaat!!!

Geplaatst

Pas om 15.00 uur de echo, dag duurt lang....

Kimky, fijn dat het minder wordt en hou vast aan je gevoel.

Die slippertje, so sweet. Foto? :-)

Drukke dag vandaag. Alles inpakken en morgenochtend rijden. Ben zo benieuwd of het goed gaat met de kleine man 1400 km tuffen.

Hier gister een off-dag. Uitslag van mijn schoonmoeder dat er uitzaaiende plekken zijn gevonden van de borstkanker 3 jr geleden. En de professor waarvoor ik heb gewerkt die een goede vriend en steun en toeverlaat is geworden heeft een herseninfarct gehad. Sorry meiden moest even mijn ellende kwijt.

Geplaatst
Pas om 15.00 uur de echo, dag duurt lang....Kimky, fijn dat het minder wordt en hou vast aan je gevoel.Die slippertje, so sweet. Foto? :-)Drukke dag vandaag. Alles inpakken en morgenochtend rijden. Ben zo benieuwd of het goed gaat met de kleine man 1400 km tuffen. Hier gister een off-dag. Uitslag van mijn schoonmoeder dat er uitzaaiende plekken zijn gevonden van de borstkanker 3 jr geleden. En de professor waarvoor ik heb gewerkt die een goede vriend en steun en toeverlaat is geworden heeft een herseninfarct gehad. Sorry meiden moest even mijn ellende kwijt.
Ow Quin wat onwijs rot nieuws!!!! Jeetje mina zeg heftig! Ik weet even miet wat ik kan zeggen... Ik vind het super rot voor je meis.... Sterkte sterkte STERKTE!! Ik hoop dat je lange rijden beloond wordt!! Duim duim duimmmmm
Geplaatst

Quin wat een vreselijke rotberichten!

Weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wens jullie in ieder geval heel veel sterkte!

Hoop dat het je lukt om van de echo te kunnen genieten vanmiddag en wens jullie alvast een hele goede reis.

Clickstar gebruik van medicatie is vaak geen belemmering om mee te mogen doen. Je zou ze anders even kunnen bellen en het alvast kunnen vragen als je je wilt aanmelden.

Wel goed dat je ook je bijdrage wilt leveren :-)

Inflame wat geweldig zeg die slippers! Heel erg leuk.

Kimky gaat het goed met je?

Miekske wat een goede uitslagen zeg! Nu aftellen naar de echo:-)

Hier gaat alles goed. Ben alleen echt vreselijk moe, maar weet eigenlijk niet zo goed of ik dat vorige zwangerschap ook zo erg had. Misschien dat het nu ook erger lijkt omdat ik er niet echt aan toe kan geven omdat het kleine pukkie hier rondkruipt en loopt. Hij ligt nu even te slapen dus kan ik ook beetje uitrusten. Was van plan straks even een stuk te gaan fietsen maar de regen komt hier nu met bakken uit de lucht. Hopen dat het vanmiddag weer even droog is.

Geplaatst

Jeetje Quin, je krijgt zo flink wat voor je kiezen! Hoop dat je nu naar een heeeel mooi knipperlichtje kijkt! Zal het ander niet doen vergeten, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.

Inflame, super-schattig die slippers!!

@all, hier gaat het prima. Voel me goed, eigenlijk nog geen kwaaltjes op wat zenuwen en af en toe kleine krampjes na. Heb vandaag toch maar even ziekenhuis gebeld omdat het bloeden vandaag gewoon weer terug was, maar ze zegt dat het erbij hoort. Ze horen het schijnbaar heel vaak, en ik kan er toch niets tegen doen. Mag gewoon weer bellen als ik me toch weer zorgen maak, maar ben voor nu wel weer beetje gerust gesteld. Al mag dat bloed van mij gewoon weg blijven!! Hebben jullie trouwens meer slijm dan normaal? (sorry..) Echt veel kwaaltjes heb ik nog niet voorbij zien komen geloof ik? Puck, ben je duidelijk moeier dan normaal of komt het omdat je minder goed slaapt?

Fijne dag!xx

Geplaatst

Zijn net terug en alles ziet er prima uit. Helaas nog geen hart actie. Nu op 5 sept terug. Verder voldeed het aan de groei en zou ik nu 6 wkn en 1 dag zijn. We gaan weer 2.5 spannende weken tegemoet.

Geplaatst

Hi Quin, :-) oké jamerrrr nog geen kloppend hartje maar de echo verder wel goed. wat fijn!!! weetje meid over 2,5 wk krijg jij gewoon een heel mooi kloppend hartje te zien. ik wens je een hele fijne vakantie toe. hopelijk kun je alles (voor zover mogelijk) loslaten en lkkr gaan genieten. want je krijgt het echt voor je kiezen als ik je verhaal zo lees.

wat heftig van je schoonmoeder. borstkanker is zoiets vreselijks maar tegenwoordig wel goed te behandelen... kan je schoonmoeder kiezen voor verdere behandeling of is dat nog niet duidelijk?

en hoe is het met je excollega/vriend? restverschijnselen of valt het mee?

(btw heb het lijstje voor je aangepast met de echo's, er vanuit gaande dat je dat goed vind....)

kimky goed dat je gebeld hebt. had ik ook gedaan. en you see: geen zorgen! maar idd geen bloed geeft meer zekerheid. enne wat betreft je vraag. ik heb niet meer slijm. gebruikt nogsteeds utro dus geeft ook een vertekend beeld...

puck, ik ben ook zo moe. maarja heb nu lkkr vak dus kan me dr aan toe geven. vlgde wk weer aan de bak (werk 4x9 uur) pfff zie er nu al tegenop.

inflame wat zijn jullie slippertjes leuk! geweldig!!!

amanda, hoeist met jou???

en e82 heb je al meer 'symptomen'? wanneer heb jij je echo?! staat vlgsmij niet op het lijstje?

enne miekske jou echo moet dr ook nog op!

hier weer even het lijstje...

Uitgerekend:

31 maart 2014: José ( 2e)

1 april 2014: Puck78 ( brusje)

2 april 2014: clickstar (eerste)

4 april 2014: Armanda (brusje)

4 april 2014: Inflame (eerste)

5 april 2014: Quin (brusje)

14 april 2014: Miekske (brusje)

14 april 2014: e82

18 april 2014: Kimky (eerste)

Echo/controle:

19 aug: Puck78

21 aug: Inflame

21 aug: Armanda (eerste)

21 aug: clickstar (eerste)

27 aug: Jose, echo gyn

? : Miekske

30 aug: Kimky

5 sept: quin

10 sept: Jose, echo en intake vk

Geplaatst

Quin, jammer nog geen kloppend hartje maar fijn dat alles er goed uit zag! Hoop dat jullie ondanks alle ellende toch van jullie vakantie kunnen genieten.

Hele goede reis morgen!

Clickstar ben dus niet de enige die last heeft van die vermoeidheid. Fijn dat je deze week nog lekker vrij bent. Lijkt me wel wel zwaar zeg om nu 4 dagen van 9 uur te werken. Ben je van plan minder te gaan werken na de geboorte?

Kimky wanneer hoor je de datum van de echo? Eerst waren die wachtweken zo vreselijk lang en nu is het weer wachten op de echo.

Geplaatst

Clickstar, lief dat jij het hebt aangepast. Dank en helemaal niet erg.

Bij mijn schoonmoeder is 3 jr geleden borstkanker ontdekt, na een traject van chemo (die stop is gezet omdat het lichaam daarop niet reageerde ) eeft zij een borstamputatie gehad. De uitslag was dat er uitzaaiingen waren in het zwevende gedeelte, we wisten dat het terug zou komen maar waar. Nu wel we weten het op de botten. Het trieste is dat er ws heel weinig aan te doen is omdat zij eigenlijk de meest zware cheomo al heeft gehad. De artsen hebben ons hierop gister al voorbereid. Maandag krijgt ze een petscan en dinsdag horen we of er een behandelplan komt. We houden ons hart vast, we hebben dit traject 5 jr geleden met mijn schoonvader al mee gemaakt.

Met mijn grote vriend die prof is in maag, darm en leverarts (heeft ons na de geboorte bijgestaan omdat ons mannetje koemelkallergie had) en ook zo nu en dan oppast is er lichamelijk geen verbetering wat binnen 24 uur had moeten gebeuren anders is blijvende schade groot. Geestelijk is hij wel redelijk bij.

Kan niet anders zeggen dan dat ik het emotioneel erg zwaar heb op het moment, ik was al niet stabiel met de hormonen maar kan nu bij de bakker al huilen als ze geen amandelbroodjes hebben:-( Maw ik mis nu zo heeelllllll erg mijn wijntje en sigaretje.

Meiden ik ga wel meelezen vanuit France maar echt reageren doe ik als we weer terug zijn. Blijf jullie pukkies vasthouden dan maken we er in april een feest van.

Geplaatst

Hi ladies!

Ik heb een grappig lijstje in een app die ik even met jullie wilde delen. Het gaat om de afmetingen van ons beebje:

4 weken: Maandzaadje

5 weken: Sesamzaadje

6 weken: Rijstekorrel

7 weken: bosbes

8 weken: framboos

9 weken: druif

10 weken: dadel

11 weken: vijg

12 weken: pruim

De rest volgt als we wat meer richting die pruim zijn... ;-)

xx

Geplaatst
Hi ladies!

Ik heb een grappig lijstje in een app die ik even met jullie wilde delen. Het gaat om de afmetingen van ons beebje:

4 weken: Maandzaadje

5 weken: Sesamzaadje

6 weken: Rijstekorrel

7 weken: bosbes

8 weken: framboos

9 weken: druif

10 weken: dadel

11 weken: vijg

12 weken: pruim

De rest volgt als we wat meer richting die pruim zijn... ;-)

xx

Hahahhaha zo grappig!!!

hoe is het met je Kimky?? Nog bloed verlies of nu echt over???

Op naar de pruim! Hahaha

Geplaatst

Nee, helaas is het bloeden nog niet helemaal over. Maar het wordt ook niet erger, ben na telefoontje wel wat meer gerust gesteld. Daarbij ben ik eigenlijk al de hele ochtend misselijk, goed teken lijkt me.. :laughing9:

Ik zeg: op naar de watermeloen met zn allen!!!!

Geplaatst

Quin: jeetje meis, wat naar joh het traject met je schoonmoeder en nu weer.... Jeetje ik snap dat je er even HELEMAAL door heen zit!! Niet niks wat ik zo lees hoor :-(. Ook wat betreft je vriend, ook heel naar... Heel veel sterkte!! Je hebt gelijk dat je even je rust paktin Frankrijk! En na je vakantie, die hopelijk erg fijn is......, horen we je wel weer! Ga nu eerst maar GENIETEN meis, probeer alles even 'los' te laten (al is dat verschrikkelijk moeilijk, I know) liefs!!!!

JOse: hoe is het met jou? Lekkere eerste werkweek weer gehad??

Clickstar: hoe is het met jou meis?? Al op vd zenuwen voor woe?? Oeff ik wel al een beetje nerveus... Hahahha al probeer ik er gewoon niet teveel aan te denken!! Mijn gevoel is nog steeds goed, dus zal wel goed zitten ;-) ik heb vertrouwen in mn korreltje hihi

Puck: bale he die vermoeidheid.... Grrrrr maar... Tis voor een goei doel! Haha

Geplaatst

Oh wat een nare dingen!

Ik weet hoe het voelt.... Helaas...

Toen ik zw was -eindelijk! - kreeg mijn vader kanker.

Ik heb hem af zien takelen door de chemo's, die rotziekte en de pijn. Twee weken nadat hij overleed, lag ik al een wk in t zhs en werd mijn baby gehaald - 2 mnd te vroeg!

No happy ending aan mijn verhaal dus.

Maar wel een prachtig kind die me gelukkig maakt!

Dus ik kan me ongeveer inleven in hoe het is...

Heeeeel veel sterkte meis.

Ik kan alleen maar zeggen... Let vooral ondanks alles goed op jezelf! Blij te horen dat je op vakantie gaat iig :)

Geplaatst

Oh hier trwns nog alles goed hoor! Mijn meissie is nu 21 mnd en ik geniet zo van haar!

Ik ben regelmatig soort van misselijk, soms ineens een moeheidsaanval, en men, wat een zere borsten! Ze barsten nu al bijna mijn bh uit! Haha

Ach ben allang bij: allemaal goede tekens.

En heel herkenbaar met jullie dus :)

Maandag komt eindelijk mvm.

En woe EINDELIJK onze echo bij t mck!

Pff cant wait!

Leuk trwns dat het lijstje al gezellig is geworden! En de mnd is nog niet eens voor bij :)

Geplaatst
Oh hier trwns nog alles goed hoor! Mijn meissie is nu 21 mnd en ik geniet zo van haar!Ik ben regelmatig soort van misselijk, soms ineens een moeheidsaanval, en men, wat een zere borsten! Ze barsten nu al bijna mijn bh uit! HahaAch ben allang bij: allemaal goede tekens. En heel herkenbaar met jullie dus :)Maandag komt eindelijk mvm. En woe EINDELIJK onze echo bij t mck! Pff cant wait!Leuk trwns dat het lijstje al gezellig is geworden! En de mnd is nog niet eens voor bij :)
Jeetje meis dat is niet niks wat je tijdens je zwangerschap heb moeten doorstaan... Heftig zeg!Wel fijn dt t nu zo goed gaat met je kleine meid! Leket genieten dus lees ik!!Spannend mvm weer!! Ik word niet eens misselijk vd lucht uit de flesses :-).En idd ja: tis al zow gesjelli en de maand is nog niet voorbjj!' Spannnnnend!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden