Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Inflame, wat onmenselijk zeg.....hoe durven ze pfffffff!

Inlezen lijkt hier soms een moeilijke opgave te zijn. Logisch dat je hier nog pissed om kunt worden en ook wel emo lijkt mij.

Geplaatst

Hey meiden, sorry, kom even inbreken vanaf het volgende mei bankje, want daar is het nog zooo stil haha, dus lees regelmatig al met jullie mee en wilde ff de tip delen dat als je broeken niet meer passen, je een elastiek door het knoopsgat kan doen die je dan ook om de knoop heen doet. Zo zit je broek wel dicht, maar heb je wel wat extra ruimte! Wel langer shirtje over heen, want ziet er beetje raar uit haha! Zo kon ik mijn broeken best nog een tijdje dragen (alhoewel ik bang ben dat het nu eerder zal zijn dat ik ze niet meer pas, want heb het idee dat ik met mijn 6, 5 wk nu al een buikje krijg!).

Worteltjes en cherry tomaatjes helpen mij goed tegen dat weeige gevoel (tot nog toe ;-))...

En jeetje Inflame, wat een ontzettend lompe fout! Heeft ze later nog excuus gemaakt, of niet meer gesproken?

Geplaatst

Vanille vla helpt ook tegen de misselijkheid.

Tja keuze ziekenhuis is idd persoonlijk.

In heb gekeken waar alles in huis is mocht er wat gebeuren of een spoed keizersnede nodig zijn. In streek zkh moeten ze vaak iemand oproepen. Maar meid volg je hart en ga na de info avond desnoods.

Geplaatst

Blij, blij...... Vanmorgen echo gehad en wup lag stil. Maar mijn gebeden werden gauw verhoord. Daarna 5 minuten naar een druk kleintje mogen kijken, GEWELDIG! Toen kreeg ik wel even een brok in mijn keel en overspoelde dat bijzondere gevoel me even.

ennnnnnn, ben nu 26 maart uitgerekend ipv 31. Dus hoppa, 5 dagen erbij. Dat betekent dat ik mn ticker mag aanpassen en morgen dus al 12 weken ben :) Maar blijf hier schrijven hoor!

Net het grote nieuws op fb bekend gemaakt en nu al veel leuke reacties, wauw....ze hebben het echt tegen mij!

Geplaatst

Jose super goed nieuws, wat leuk!

en ook nog eens 5 dgn vooruit :-)

jou dag kan niet meer stuk....

enne kraamzorg ook al geregeld, pfff. goed bezig hoor!

armanda hoe is het met je? weer herstellende of?

Ink tuurlijk mag je inbreken...klets gezellig mee. gaat het verder goed met je?!

Geplaatst

Wauw José, ook een mooie show dus. En 5 dgn cadeau.

En kraamzorg ook al geregeld.

Ink, gefeliciteerd meid. Nou als het erg stil is wel zo gezellig om hier mee te lezen en schrijven.

Net cb geweest met kleine man. Even van de prikken af. Hij heeft het super gedaan was helemaal trots op hem;-)

Geplaatst

Wat heerlijk jose! Dat wil ik ook wel die gratis dagen erbij

Click ik ben nog thuis :(

Ben net wakker en heb heel rustig aan gedaan en voel me nu beterder gelukkig

Geplaatst
Blij, blij...... Vanmorgen echo gehad en wup lag stil. Maar mijn gebeden werden gauw verhoord. Daarna 5 minuten naar een druk kleintje mogen kijken, GEWELDIG! Toen kreeg ik wel even een brok in mijn keel en overspoelde dat bijzondere gevoel me even.

ennnnnnn, ben nu 26 maart uitgerekend ipv 31. Dus hoppa, 5 dagen erbij. Dat betekent dat ik mn ticker mag aanpassen en morgen dus al 12 weken ben :) Maar blijf hier schrijven hoor!

Net het grote nieuws op fb bekend gemaakt en nu al veel leuke reacties, wauw....ze hebben het echt tegen mij!

Wat super leuk JOse, gefeliciteerd meis!!!!! Ben erg blij voor jullie en dat je je kleine weer mocht bewonderen, en die er ook een feeeesssie van maakte :-D. En die extra dagen! Waoww wat leuk joh!!!!!! Lekker genieten nu!!

Geplaatst

whoppa jose, kijk dat zijn nog eens berichten. Fijn meid dat alles weer goed is. En gelijk 5 dgn vooruit gezet!!

Ink gefeliciteerd, fijn voor jullie. al gauw de eerste echo?

Geplaatst

Ja jose het is allemaal zo onwerkelijk he. Kan ook niet wachten tot het meer definitief en echter wordt!

Ik denk er wel s aan dat als het nu nog mis zou gaan, we echt al goed na moeten gaan aan wie we het ondertussen al verteld hebben! Lijkt me zo naar om het hele rijtje af te moeten gaan met zo'n verschrikkelijke situatie.

Maaaaaar daar gaan we niet van uit hoor! Ik blijf positief!

Ben ook sinds gisteravond beter. Migraine eindelijk weg!

Ook goede nacht gehad. Wel al sinds 5 uur wakker...

Hoe gaat het verder met iedereen?

Ik heb straks de officiele intake bij de vk.

Maar heb GEEN echo :(

Dat is pas volgende week! Cant wait!

Geplaatst

Nee. niks.

Heb zelfs niet eens een tasje met baby stuff gehad met info en spullies enzo... Vond er nix aan.

Maar goed. Ik weet nu ook dat ik met 35 overgeplaatst word naar de gyn in zhs. Dat is vanwege dat ik al een keizersnee heb gehad. Vind het prima. Hoef niet perse een vk bij de bevalling.

Ben steeds zo benauwd joh. De vk zei dat dat door hormonen kan komen. Wierd.

Hoe is hetverder met iedereen?

Geplaatst

Wat raar die benauwdheid, heb het eerlijk gezegd nog niet eerder gehoord. Al gegoogled?

Vond je haar wel aardig?

Hier aan de top van misselijkheid, vooral 's avonds en 's nachts. Bh's 2 maten te klein, heb nu dus de voedings bh's weer aan. Kan me nog net heisen in mijn eigen spijkerbroek. De zw-kleding uitgezocht en nu nog even wassen.

Verder druk met zieken bezoeken. Lijk wel een taxi;-)

Geplaatst
Nee. niks.

Heb zelfs niet eens een tasje met baby stuff gehad met info en spullies enzo... Vond er nix aan.

Maar goed. Ik weet nu ook dat ik met 35 overgeplaatst word naar de gyn in zhs. Dat is vanwege dat ik al een keizersnee heb gehad. Vind het prima. Hoef niet perse een vk bij de bevalling.

Ben steeds zo benauwd joh. De vk zei dat dat door hormonen kan komen. Wierd.

Hoe is hetverder met iedereen?

Jeetje meis dat is bale zeg..... Niet leuk! :-( je had natuurlijk gewoon dat hartje even willen horen! :-D weet je dan al naar welk zhuis je gaat?

en ik heb ookk nog nooooit gehoord van benauwdheid/hormonen.... Ik ben zelf wel snel benauwd maar dat had ik al voor de zw.

Quin wat fijn dat je nog bhs hebt,, hier ook een paar beste borsen, maar ik durf nog niet echt nieuwe bhs te kopen.. Ik weet helemaal net hoe snel ze nu gaan groeien enzo haha.. Of valt dat wel mee?

Met mij gaat het goed. Gisteren weer een echo gehad, de laatste in het Vu en dat zag er super goed uit. Korreltje liep zelfs 2 dagen voor op schema! Woehoee zo blij! De arts zei dat de kans dat het nu nog mis zou gaan echt heel klein was, omdat de cruciale factor overgang vruchtzakje naar navelstreng goed was gegaan en het kindje lekker groeide. We hebben zijn kaak heel goed kunnen zien, zijn beentjes en handjes en hij gaf weer een lekker showtje weg hahaah.

De arts zei dat ik nu gewoon lekker moet gaan genieten...

JOse, mag ik vragen wanneer jij hebt verteld dat je zwanger was van je dochter na je miskraam van je tweeling?

Ik hoop dat het met iedereen verder goed gaat!

Geplaatst

Dat is balen Armanda! Wanneer magje nu weer?

Benauwdheid heb ik ook, mar dat is vnl als ik pindakaas heb gegeten. Meer zo van, zoeken naar mn adem.

Inflame, ik geloof met twaalf weken, na een goede echo. Net als nu!

Geplaatst

Yes Inflame, goed bericht! Al zal het genieten toch moeilijk blijven. Ik weet wel toen ik L begon te voelen rond 15 weken ( is erg snel) dat ik meer kon gaan 'genieten'.

wanneer is die cruciale factor dan? Die overgang? Ik meende dat 12 weken ook spannend is omdat tegen die tijd de placenta helemaal af is en t kindje daaruit zn voedingsstoffen gaat krijgen.

Zo zag ik op de echo het dooierzakje nog, die nu langzaam gaat verdwijnen.

Trouwens mijn placenta ligt hoog en achterm dus de kans is groot dat ik dit kindje ook snel ga voelen. Can t wait ;)

Geplaatst

Owwww johdat wist ik niet, ik dacht dat de arts zei dat dit juist goed was gegaan...

Ik heb meteen even internet gekeken en je hebt gelijk hoor: daar gaat mn genietmoment ... :shifty:

De placenta

Je baby wordt nu nog hoofdzakelijk gevoed door voedingsstoffen uit de dooierzak. De dooierzak wordt steeds kleiner en verdwijnt aan het eind van het eerste trimester. Vanaf ongeveer twaalf weken zwangerschap wordt je baby gevoed door de placenta (moederkoek). Ze zijn met elkaar verbonden door middel van de navelstreng. De navelstreng is in het begin maar een paar millimeter lang, aan het eind van de zwangerschap is de gemiddelde lengte van de navelstreng ongeveer 60 centimeter. In de navelstreng lopen drie bloedvaten, waarvan twee aders en één slagader. De navelstrengaders zorgen ervoor dat voeding- en zuurstofrijk bloed van jou naar het kindje gaat. De slagader zorgt ervoor dat zuurstofarm bloed van je kindje naar de placenta gaat. Hierdoor komen de afvalstoffen van je kindje in jouw bloedsomloop terecht. Deze afvalstoffen worden door jouw lichaam afgebroken.

Lees verder in onze special over de placenta.

weetw jij misschien hoe je op de echofoto's je placenta kan zien? Haha heb echt geeeeen udee hahah

Geplaatst

Armanda ik heb geen last van benauwdheid maar ben heel erg kortademig. Als ik de trap oploop dan ben ik een soort van buiten adem.

Had ik vorige zwangerschap ook en was na de bevalling binnen week helemaal weg:-) Denk dat dat bij mij dus wel met hormonen te maken heeft.

Fijn dat je de migraine weer kwijt bent! Nu maar hopen dat het de rest van de zwangerschap weg blijft.

Jose wat leuk dat je zoveel leuke reacties hebt ontvangen via FB. Kijk ook echt uit naar het moment dat ik het ga vertellen:-)

Quin vervelend dat je zo misselijk bent. Had je dat eerder ook al of is het nu ineens erger aan het worden?

Inflame fijn dat alles er weer goed uitzag:-) Toch wel fijn om weer even bevestiging te krijgen.

Hier alles okay. Begin het nu wel echt lastig te vinden niets te zeggen tegen de mensen in mijn omgeving.

Heb volgende week donderdag de echo en de uitslag van de combinatietest en als daaruit blijkt dat er geen verhoogde kans op 1 van de syndromen is, dan gaan we het rest van de familie en vrienden vertellen.

Zijn eruit dat we toch een duo-wagen willen gaan gebruiken dus deze is besteld:-) Wel erg vroeg maar zag op een website een goede aanbieding en aangezien B.abydump laagste prijsgarantie heeft hem daar voor dezelfde prijs kunnen bestellen.

Vorige keer daar ook wel wat dingen gekocht en tevreden over de service en de voorwaarden waaronder je kan bestellen. Ga verder nog niets aanschaffen nu omdat ik eerst graag het geslacht wil weten zodat we gericht kunnen gaan winkelen.

Voor het kleine mannetje nieuwe schoenen gekocht. Die andere heeft hij maar 1 maand aangehad maar waren alweer te klein. Dure grap als die voeten zo snel blijven groeien;-)

Fijne avond allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden