Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

miekske, mijn duimen draaien! nog even meid.... spannend!!!

e82 wat is dat toch met dat bloedverlies. wat fijn dat ze gelijk gekeken hebben zeg. pfieuwwwww! is het bloeden nu gestopt?

gefeliciteerd meid met je positieve echo.

hier alles goed. tja moe moe moe.... thats all

flessen stinken echt niet. heb er totaal geen moeite mee. zal idd met je reuk te maken hebben. nou ik ruik echt wel goed haha maar die flessen doen mij niets.

wij morgen weer echo, toch wel weer spannend.

kimky nog even volhouden meid. ben je jij dan de laatste van ons allemaal???

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaaaaa kloppend hartje!!!!

Alles goed met kleine uk het zag er super uit en qua groei precies volgens de termijn 7 weken 1 dag!

Helemaal gelukkig dus! Pfff zo opgelucht en wat is het toch een wonder......

José hoe ging het bij jou??

Geplaatst

Hier ook alles goed! Het bewoog al een beetje, hartje klopt en gehoord. Wauw, dat blijft zooooo magisch.

Miekske, hoeraaaaaaa! Fijn dat het goed was.

Hier pis ik ook de tierelier, mvm is blij met me ;)

Geplaatst

Wat goed om te horen dat er allemaal mooie kloppende hartjes zijn!!!! Gefeliciteerd meiden! Nu ik nog..

Ik ben komende dagen best wel druk met werk, gaat de tijd lekker snel! ;-) Als nu alleen die ongi-pijn weg blijft, zou het er stuk prettiger mee om te gaan zijn. Maar ja, het schijnt er ook bij te horen. En ben er ergens ook wel blij mee hoor, al blijft de onzekerheid omdat we nog geen echo gehad hebben.

Gister is moeders voor moeders geweest, dus ook ik ben begonnen met piesen. Test knalde, erg leuk!! En eerste kadootje gekregen, werd er helemaal emo van.. (hoort er geloof ik ook bij.?)

Fijne dag, geniet lekker van het idee dat jullie bosbes inmiddels framboos aan het worden is! ;-)

xx

Geplaatst

Kimky, gelukkig knalde detest, dan zit t vast en zeker nog goed meid. Had je wel ff nodig ter overbrugging naar de echo.

Armanda, klopt, onze dochter haar kamer is zilver, grijs en wit. Met de spulletjes kleed ik het aan. Dus de basis kan ook prima voor een jongen evt.

Wij willen, als mijn man vrij kan krijgen, in de herfstvakantie naar de Canarisch eikanden. Nu heb ik zojuist even rond gekeken, maar alle vertrekdata die wij hebben, kunnen niet meer. Of zitten al vol. Dilemma dus :(

We kunnen ook voor Menorca gaan, alleen willen we mooi weer. Een paar jaar geleden troffen we het niet op Mallorca in oktober. Dus dat risico wil ik niet weer nemen. Dan heb je Turkije nog......maar ik wil gewoon naar de Canarische eilanden hihi....

Geplaatst

Even een update....

31 maart 2014: José ( 2e)

1 april 2014: Puck78 ( brusje)

1 april 2014: clickstar (eerste)

1 april 2014: Armanda (brusje)

5 april 2014: Quin (brusje)

7 april 2014: Inflame (eerste)

14 april 2014: Miekske (brusje)

14 april 2014: e82

18 april 2014: Kimky (eerste)

Echo/controle:

28 aug: clickstar (tweede)

30 aug: Armanda (tweede)

30 aug: Kimky

5 sept: quin

5 sept: Inflame (4e echo en intake vk)

10 sept: Jose, echo en intake vk

12 sept: clickstar intake gyn

24 sept: Jose, echo gyn

Miekske heb jou ook verwijderd ;) Je kunt de volgende echo erbij zetten.

Geplaatst
Jaaaaa kloppend hartje!!!!

Alles goed met kleine uk het zag er super uit en qua groei precies volgens de termijn 7 weken 1 dag!

Helemaal gelukkig dus! Pfff zo opgelucht en wat is het toch een wonder......

José hoe ging het bij jou??

Yessssss congratssss! Super leuk meis!!!!

Geplaatst

Oh heerlijk vakantie José! Misschien is de Dominicaanse republiek ook wel iets?? Heb ik veel goede verhalen over gehoord!

Super weer, mooie stranden en qua prijs valt het ook schijnbaar nogal mee....

zou er graag naartoe gaan maar helaas moeten we na de bruiloft weer een beetje rustig aan doen en weer sparen! Haha

Kimky nu jij nog! Volgens mij ben je de laatste of niet? Loopt ons topic maar tot 18 april???!

misschien komen er nog wat meiden bij, al is dit natuurlijk zo ook een gezellig clubje!

Geplaatst

hey wat super miekske! heb je mooie fotootjes mee gekregen???

en nu over naar de vk?

sowww josé lkkr vakantie uitzoeken...

huh alles zit vol?? wat nou crisis???

ik zou zeggen ga nr ibiza maarja dan ook geen garantie op mooi weer. dilemma!!!

fijn dat je echo weer goed was. maar die van jou bewoog al een beetje? oh dan hoop ik dat ik dat morgen ook kan zien.

kimky heb je ook die wikkeldeken gekregen van mvm? leuk issie he?

om even terug te komen op een eerder onderwerp.... wij twijfelen....eerst combitest en als die afwijkt een nipt test of gewoon gelijk de nipt test....

las dat de combitest maar 85% betrouwbaar is? weet iemand dat? zal het morgen wel eens navragen in het ziekenhuis. op internet lees je zoveel, elke keer weer andere info...

Geplaatst

Wow meiden wat fijn dat jullie allebei een mooie echo hadden. Heerlijk gaan genieten van dit mooie nieuws!

Clickstar als jij de NIPT test zou laten doen naar welk ziekenhuis in België zou jij dan gaan?

Weet jij ook de exacte kosten?

Geplaatst

puck, overweeg jij het ook????

je kan naar brussel of antwerpen. duitsland kan ook maar die zijn nog duurder.

bij antwerpen betaal je 100 euro meer tov brussel maar is voor ons dichterbij (rotterdam). Je laat dan bloed prikken bij G.endia, het is een laboratorium. bloed wordt naar amerika gestuurd en binnen 10-14 dgn krijg je de uitslag. kosten antwerpen 750 euro! wil je geslachtsbepaling erbij dan komt er iets van 50 euro bij :-)

het is een hoop geld maar wij hebben het er voor over!

vorige wk is er in het ziekenhuis waar ik werk een vrouw bevallen van een tweeling. nekplooimeting goed en toch een down kindje.... dit heeft mij aan het denken gezet. heb afgelopen zondag een paar uur op internist zitten zoeken. we willen het waarschijnlijk nu wel gaan doen. nipt test is 99,99% betrouwbaar. ik weet dat als de nipt afwijkt ze alsnog een vruchtwaterpunctie adviseren.

een punctie zie ik echt niet zitten. jaarlijks bevallen 30-40 vrouwen door zo'n punctie.

morgen maar eens navragen bij de gyn....

Geplaatst

Miekske, Dom. Rep. Zijn we al eens geweest. En ik kan je zeggen, 8 dagen daarheen is veeeeeeeeel te kort.

bovendien willen we met onze dochter, dus niet al te ver. Ben al aan het kijken naar Antalya-Turkije. Leuke resort met zowel spelen op land als in i water. Voor haar ideaal dus.

Geplaatst
puck, overweeg jij het ook????

je kan naar brussel of antwerpen. duitsland kan ook maar die zijn nog duurder.

bij antwerpen betaal je 100 euro meer tov brussel maar is voor ons dichterbij (rotterdam). Je laat dan bloed prikken bij G.endia, het is een laboratorium. bloed wordt naar amerika gestuurd en binnen 10-14 dgn krijg je de uitslag. kosten antwerpen 750 euro! wil je geslachtsbepaling erbij dan komt er iets van 50 euro bij :-)

het is een hoop geld maar wij hebben het er voor over!

vorige wk is er in het ziekenhuis waar ik werk een vrouw bevallen van een tweeling. nekplooimeting goed en toch een down kindje.... dit heeft mij aan het denken gezet. heb afgelopen zondag een paar uur op internist zitten zoeken. we willen het waarschijnlijk nu wel gaan doen. nipt test is 99,99% betrouwbaar. ik weet dat als de nipt afwijkt ze alsnog een vruchtwaterpunctie adviseren.

een punctie zie ik echt niet zitten. jaarlijks bevallen 30-40 vrouwen door zo'n punctie.

morgen maar eens navragen bij de gyn....

Heyy wat ik hieraan niet snap is; dus als de nipt afwijkt moetje alsnog een vwp?? Jij was toch ook rond de 30??

lastig he meiden die beslissingen......!

Geplaatst

Oooh wat fijn meiden die goede verhalen!

Jose wij zijn ook twee wkn naar Lanzarote geweest. Was heeerlijk! Zeker voor je meissie die even oud is als mijn meissie. Hopelijk vind je nog iets.

Geplaatst

Click, dat is voor mij dus een reden om het niet te doen. Ook bij een kans van 1:500 is er nog altijd 0,20% kans dat jij degene bent. Als ik het zo leesis zo n nipttest vertrouwelijker, of is dit ook met percentages? Heb me er nooit in verdiept.

Geplaatst

Yesssss 30+ bouwjaar 1980 hier! wat ik gelezen heb is dat als de uitslag vd nipt test aangeeft of er sprake is van trisomie 21 13 of 18. indien ja dan wordt alsnog een vwp geadviseerd...

combinatietest is een kans berekening en een nipt test geeft aan of er wel of geen sprake is van chromosoom afwijking(en)

maar dit is wat ik ervan begrepen heb...

tja heus wel twijfel hier. kans is klein I know....

ik ga het even navragen in het zkh. idd lastig die beslissingen!

snap je punt hoor jose. maar wat als ik nou die ene procent ben. dat houdt mij bezig.

ik besef dat er heel veel meer 'mis' kan zijn met het kindje.

wordt vervolgd....

Geplaatst

wouw jose mooie buik! je kan het al echt zien zeg. of sta jij lkkr uit te buiken daar.

bij een tweede groeit het toch sneller???toch???

nou die van mij is nog niet zo hoor, hahahaha....

Geplaatst

Zou je zeggen he? Wordt tijd dat ik eens lekker naar de plee ga ;)

s Avonds is hij sowieso opgezet, overdag kan ik hte nog prima verbloemen hoor.

Het kan bij een tweede sneller zichtbaar zijn, doordat alles al wat slapper en weker is daarbinnen, maar het hoeft niet.

Geplaatst

Goed vertegenwoordigd, ik ben 32.

En wat mij ook opvalt, tot nu toe gaat het nog super met iedereen. Er is niemand afgevallen. Laten we dat pleaseeeee zo houden! Goede maand.

Geplaatst

Wauwe JOse wat een buikje heb je al!! Super leuk zeg!!! Ik zal morgen mijn buik eens fotograferen!! Met m'n tweeling vorig jaar kon ik met 9 weken m'n broeken niet meer aan haha. Zover komt t nu niet wan groei minder hard! Maar idd vooral s avonds echt wel te zien!!

Clickstar; ik heb precies hetzelfde als jou, maar wij gaan het niet doen. M'n man wil het niet!!! En omdat ik toch al twijfel doe ik het niet! Bij twijfel niet doen is mij altijd geleerd ;-). Moeilijk he.

Iemand al jets van Kimky gehoord? Of lees ik eroverheen?

Miekske; ben zo blij voor je!! Cor jullie ALLEMAAL!'n ;-)

Geplaatst

Hier ook bouwjaar 1980! Ben dus ook 32 jaar. Valt me ook op dat de meesten hier best wel wat overeenkomsten hebben!

Buiten het feit dat we in die stomme MMM zitten.... Maar ons nu toch veel geluk brengt! ;-)

en inderdaad een erg goede maand dit! Nog niemand 'afgevallen' hier! Laten we dat zo houden!!

jose mooie buik al!!! Dat heb ik nog niet, al is hij s'avonds soms wel wat opgezet....

Geplaatst

kimky nog 3 dagen.... toch?!

ben jij nou nog zo misselijk? ik hoor er verder niemand over hier. terwijl misselijkheid het meest voorkomende kwaaltje is. toch?

bloedverlies is nu helemaal gestopt?

e82 hoeist met jou???

vanochtend 2de echo gehad. die van ons beweegt ook! ligt op schema, is goed gegroeit, nu 2,4 cm :-)

officiele datum is nu 2 april. grrrr kan ik weer die ticker aan gaan passen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden