Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
…en ik zag een week alleen maar mooie mannen lopen, was op zich niet vervelend :) Ik denk dat de hormonen duidelijk lieten weten dat ik met de vruchtbaarheid bezig was, haha.

Hahha, Mewe ik moet hier echt heel hard om lachen. Geweldig. Die bijwerking heb ik nog niet in de bijsluiters gelezen. Onbekende bijwerkingen moet je altijd melden, dus ik zou snel contact met je arts opnemen. Hhahah echt heel grappig.

Succes met broeden. Hopelijk heb je een nog beter emmie dan de vorige keer.

Poezebeest, super dat er maar eentje ontdooit hoefde. succes morgen met de TP

Geplaatst

Nu Poezebeest, op naar een mooie tp vandaag en dan binnenkort over naar het volgende topic! De duimen draaien!

Okaasan, was vandaag nu wel je laatste meting en is de punctie nu gepland?

Lisselotje, de 1e x was mijn buik wat opgezwollen. Laatste x merkte ik niets bij het stimuleren. Merk je zelf wat? Wanneer is je 1e echo ook al weer?

Geplaatst
Nu Poezebeest, op naar een mooie tp vandaag en dan binnenkort over naar het volgende topic! De duimen draaien!Okaasan, was vandaag nu wel je laatste meting en is de punctie nu gepland?Lisselotje, de 1e x was mijn buik wat opgezwollen. Laatste x merkte ik niets bij het stimuleren. Merk je zelf wat? Wanneer is je 1e echo ook al weer?
Ik voel alleen mijn eierstokken af en toe sinds vandaag, maar verder voel ik nog niks. Ik moet woensdag voor de eerste echometing. Vind het vest spannend worden nu.Vandaag hadden wij afspraak bij maatschappelijk werkster, want dat hoort ook bij het traject en die gaf wel wat goede tips om het traject goed door proberen te komen. En dat was wel prettig.Hoe is het verder met jou ink al wat zwangerschaps klachten?Okasaan hoe was het in Gent heb je al een datum voor punctie?Mewe welkom hier.. En succes in de wachtweken...Hopelijk kom jij er ook groen vanaf...Poezebeest hoe is het met jou? En de rest van de meiden?
Geplaatst

Hoi dames!

Ik ben al even niet meer geweest, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar jullie verhalen. Ik heb vorige week donderdag een tp gehad van een cryo. Dit was mijn 3e tp. Wij zijn bezig met PGD vanwege mijn erfelijke brca-gen. Onze cryo was 10 cellen toen hij werd ingevroren, bij de tp Nog 5... Wel hebben we nog 1 cryo over. Ik heb er deze keer niet zoveel vertrouwen in, vanaf vandaag is de spanning wel begonnen. Nu ben ik elke keer bang als ik naar de wc moet.

Nu mag ik donderdag pas officieel testen, maar ik wil nu voor het eerst toch 2 dagen eerder gaan testen. Hebben jullie daar ervaring mee?

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bleeh wat een vies weer he? Vorige week lag ik nog op het strand en nu zit ik met sokken aan en een dik vest :(.

Maart, wat spannend een tp van een cryo! Maar moed houden hoor! Wij hebben een pgd cryo tp gehad in 2011 en hier drentelt nu een lief klein meisje rond!! Ik heb overigens bij de cryo op wachtdag 10 positief getest. Dus je kan iets eerder testen hoor!

Mewe, jij ook net de tp gehad! Lekker broeden!

Poezebeest, heb je vandaag een tp gehad? Hoop het! Dan mag je gezellig bij ons op het wachtbankje!

Lisselotje, ik heb ook nooit echt last gehad van de hormonen. Op een gegeven moment had ik wel een vol gevoel, zeker als ik dan ging zitten voelde ik dat wel. Maar verder was het aan m'n humeur - geloof ik - niet te merken.

Okaasan, hoe was je fm vandaag? Hopelijk hoef je niet meer lang te stimuleren en is de punctie ingepland!

Hobbesje, hoe was jouw fm vandaag? Altijd spannend de eerste meting! Lagen er al een paar mooie eitjes bij?

Susan1, wat super mooi dat je spontaan zwanger bent geworden!!! Hoe was de echo gisteren?

Geplaatst

Hij zit, ik schuif nu weer aan op het wachtbankje, ben benieuwd maar het vertrouwen wordt wel minder aangezien dit al tp 6 is. Nou ja, ik zie het wel.

Maart; ik test altijd een week na de tp en alle keren heb ik op die dag positief getest, ook de mk's. Als ik negatief testte was het ook echt negatief. Ga ik nu ook weer doen, het zegt niks maar ik vind het fijn.

Hobbesje & Okaasan; hoe waren de echo's?

Mewe; succes met wachten!

Apple; het is echt vies en naar herfstweer terwijl het vorige week nog warm was en we blij waren dat we op vakantie in Zeeland waren.

Geplaatst
Hij zit, ik schuif nu weer aan op het wachtbankje, ben benieuwd maar het vertrouwen wordt wel minder aangezien dit al tp 6 is. Nou ja, ik zie het wel.

Spannend weer Poezebeest! Ga heel hard voor je duimen dat deze echt blijft plakken!

Heb zelf deze week niets meer laten horen. Zoals ik al vermoedde: de test was negatief. We hebben nog 1 cryo die laatst bij de terugplaatsing al van uitstekende kwaliteit was. Hopelijk straks bij het ontdooien nog steeds een topper.

De volgende cyclus mogen we weer, nu een maandje rust.

Alle meiden die bezig zijn met spuiten, wachten en zwangeren: veel succes! Ik heb jullie verhalen allemaal gelezen en ik ga voor jullie allemaal duimen!

Geplaatst

Mart, dag 6 negatief, dag 8 positief na cryo tp, dus volgens mij kan je zeker eerder testen hoor! En poezebeest lekker broeden nu!!!

Geplaatst

Na een cryo testte ik al opwd 9 of 10 positief.

Hier zondag punctie. Een stuk of 9 als ik het goed heb. Vanavond half elf de pregnyl. Prima tijdstip dit keer.

Sorry dat ik niet op alles reageer, maar ik kan nog niet heel goed overweg met een tablet geloof ik....

Geplaatst

Oh Hobbesje, dan gaan we bijna helemaal gelijk. Ik zit nu duimen te draaien tot ik de Ovitrelle mag zetten: 23.30 uur. En dan ook zondag de punctie.

Na een dag Gent, althans een dag auto (ipv een terugweg van 2 uur werd het 5 uur dankzij files), ben ik echt helemaal afgedraaid. De echo zag er erg mooi uit en er leek nog wat extra bijgekomen te zijn en alles was mooi groot doorgegroeid. Misschien dus wel 8 follikels. Jeee! Dus toch te vroeg gejammerd, sorry daarvoor.

We gaan morgen al naar Gent, en slapen in een hotel.

Iedereen veel succes, hou het even kort, want ik kan mijn luikjes echt niet meer open houden.

Geplaatst

Bedankt voor jullie antwoorden! De vorige keren werd ik al ongi voordat ik überhaupt kon testen.

@poezebeest: Ik snap dat je steeds minder vertrouwen krijgt, ik merk dat nu al bij de 3e tp. We gaan wel kei hard duimen hoor!

@hobbesje: spannend! Ook voor jou ga ik duimen. Hopelijk zijn ze alle 9 goed.

@okaasan: ook zondag! Ik wens ook jou het allerbeste!

Zijn er ook mensen bekend met progynova? Die gebruik ik nu naast de ustrogan. Ik ben er steeds misselijk van. :(

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Geplaatst

Maart ik was ook slecht van de progynova. Im heb het 2 eer gebruikt, waarvan 1 keer 12 weken en ik merkte meteen dat ik gestopt was. Meteen niet meer zo beroerd.

Orkaasan dan gaan we idd mooi gelijk! Kunen we samen wachten....

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat is het gezellig druk hier... Ik zal mijn best doen om alles een beetje bij te houden :)

Hobbesje en Okaasan heel veel succes morgen, ik hoop dat er vele toegankelijke eitjes geoogst gaan worden. Mijn overbuurvrouw ging ook naar Gent en heeft nu een prachtige dochter van bijna twee jaar oud, na drie pogingen. Wij worden in Tilburg geholpen, ik vraag me af of er nog meer mensen op dit forum naar Tilburg gaan... Hele fijne ferti poli vind ik dat daar, ik wordt er ook heel prettig behandeld.

Poezebeest, gisteren je terugplaatsing gehad? Succes met wachten, we lopen bijna gelijk. Jij een dagje na mij en Apple een dagje voor mij.. Ik probeer me meestal te beheersen met testen, dag twaalf kan ik het niet meer houden en test ik meestal. Toen ik de vorige keer zwanger was heb ik vier tests achter elkaar gedaan omdat ik niet kon geloven dat het eindelijk zo ver was, zorg dus dat je er genoeg in huis hebt ;)

Welke gebruiken jullie? Ik had de laatste keer een te dure "vroegtest" van clear blue gekocht, lees ik op verschillende forums ( of is het fora?) dat die tests niet betrouwbaar zijn... Daarna nog een paar goedkope van het kruidvat genomen..

Ik wordt ook begeleid Lisselotje, het wordt me iedere poging aangeboden, tot nu toe was het niet nodig. Nu na de miskraam kan ik het wel gebruiken en wordt ik begeleidt door een dame van de medische psychologie, erg fijn mens. Het kan zo dubbel voelen dat je de vorige zwangerschap/miskraam eigenlijk nog niet verwerkt hebt en dat je alles op alles zet (want ivf is een uitputtingsslag) om weer zwanger te worden. Als ik jonger was geweest had ik nog gewacht, ik ben over de helft van 39 en de tijd gaat tikken, dus weer door. Misschien herkenbaar voor sommigen?

Iedereen veel succes met de puncties en het wachten. Vanaf dinsdag ga ik verder wachten in Italie, lekker op vakantie, de testen en de maandverbanden en tampons gaan allemaal mee, hoop dat ik alleen de tests nodig heb.

Liefs

Geplaatst

Hall dames,

Mag ik met jullie meeschrijven?

Eind december 2011 heb ik icsi poging gehad waaruit mijn zoon is geboren.

We hebben nog cryo's over, gisteren ben ik ongesteld geworden en heb ik me voor de cryo cyclus aangemeld.

Ik hoop eind september een terugplaatsing te hebben, wederom weer een spannende tijd.

Geplaatst

Hallo dames,

ik had mijn bericht ergens anders geplaatst, maar volgens mij moet ik hier zijn.

Ik ben er eventjes uitgeweest. Ik zie nog geen bekende gezichten dus hoop ik dat de rest nu in blijde verwachting is! Tussen mijn vorige ivf poging en mijn huidige (dat trouwens omgezet is naar ICSI) zaten wat maandjes. Vakantie ziekenhuis, vakantie van ons. Tja en nu op 't wachtbankje. Ik zit inmiddels op wachtdag 8.

Ik vroeg me af of iemand duidelijk de innesteling heeft gevoeld? Ik voelde namelijk 6 dagen na de bevruchting/punctie, 2-3 scherpe steken in mijn baarmoeder, en dat was 't.

Geplaatst

Lana en Loeseke welkom hier..,

Lana al op Wachtbankjewww 8, krijg je al drang om te gaan testen?

Loeseke, voor jou ook weer spannend...

Mewe heel veel plezier op vakantie, hopelijk kan je er lekker van genieten en kom je zwanger terug!!!!

Verder alle meiden succes met wachten, echo's en spuiten,.,

Geplaatst
Na een cryo testte ik al opwd 9 of 10 positief.Hier zondag punctie. Een stuk of 9 als ik het goed heb. Vanavond half elf de pregnyl. Prima tijdstip dit keer.Sorry dat ik niet op alles reageer, maar ik kan nog niet heel goed overweg met een tablet geloof ik....
Hobbesje en okasaan heel veel succes met de punctie en hopen op een goede oogst...
Geplaatst

Okaasan, fijn dat er toch nog extra follikels bij zijn gekomen! Succes met de punctie! Verloopt die in Gent hetzelfde qua eventuele pijnbestrijding?

Hobbesje, ook voor jou succes met de punctie!

Poezebeest, weer een dag voorbij, hoop zo dat het nu eens raak mag zijn voor je!

Geplaatst

Nog onderweg naar huis, dus even kort via de foon.

Punctie ging prima, pijnstilling is echt veel beter als in U.

Totaal 9 eicellen gevonden, waarvan ook een paar uit kleine follikels, dus het is afwachten of alles rijp is. Maar het resultaat is nu al beter dan we hadden durven hopen.

Nog 1,5 uur, dan zijn we thuis, en dan duik ik fijn mijn bed in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden