Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@okaasan: 9! Dat is een mooi aantal! Fijn dat de punctie is meegevallen.

Ben ook erg benieuwd hoe het met hobbesje is gegaan.

Ik zit op wd 10. De vorige keer werd ik ongesteld op deze dag, de keer ervoor al op 6! Kan het zijn dat je met een cryo sowieso later ongesteld wordt? Ik durf nog niet te testen. Ik heb me voorgenomen om dinsdag te testen, op wd 12. Ik ben wel rete vergeetachtig! Dat is erg vreemd voor iemand die ocd heeft Hihi!

Hoe gaat het met de andere dames? Hoe doen jullie het met werk in deze tijd? Ik heb even een stap terug gedaan. Het is een gekkenhuis op mijn werk en ik kan de stress ff niet aan. :sly:

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Okaasan; dat is een mooie score uiteindelijk! Ik duim voor goede rijper eicellen! Fijn ook dat de punctie is meegevallen, nu lekker bijkomen!

Hobbesje; hopelijk is het bij jou ook goed gegaan vandaag!

Ink; je bent lief!

Lana & Loeseke; succes!

Maart; het schiet al op voor jou! Knap dat je zo lang kunt wachten met testen. Ik neem me dat altijd voor maar het is me nog nooit gelukt dus ik neem het me ook niet meer voor.

Werk is voor mij een goede afleiding ondanks dat het echt ontzettend druk is en ik iedere dag blij ben als het 17.00 uur is.

Hier pas wd2, ik haat de wachtweken.

Geplaatst

Ik ben er weer. En wat een opbrengst: 20! En ik zag net dat ze er 18 van hebben geinjecteerd. Nu flink drinken en rustig aan doen. En het eerste wachten is begonnen. Dinsdag horen we weer meer.

Geplaatst

@ poezebeest: Ja erg hè, die wachtweken zijn een hel. Wordt ook met de dag erger.

Testen jullie altijd 's ochtends? Of maakt dat niet uit? Ik denk dat ik ook erg bang ben voor de teleurstelling en dat ik daarom nooit vroeg test.

Ik duim voor jullie! !

@ hobbesje: wow! Wat een mooi aantal! Gefeliciteerd!

Geplaatst

Hobbesje; Jeetje dat zijn er veel! Ik vind dar digitale dossier echt heel fijn! Scheelt zoveel gestress als je wacht op het telefoontje. Ik ga duimen voor goede bevruchtingen en wat cryo's! Doe het rustig aan en laat je flink verwennen!

Maart; ik test altijd 's ochtends, dan is je urine het meest geconcentreerd.

Geplaatst

Hallo allemaal ik schuif graag aan op de bank;) vandaag ben ik gebeld dat de eerste ondooing niet goed was gegaan maar de tweede en laatste cryo wel is gaan delen:) morgen om kwart voor 3 zal deze worden terug geplaatst:) iedereen veel succes!

Geplaatst

Ohja, ik ben ook bang voor de teleurstelling, ook voor een positieve test btw. Ik wil gewoon zsm weten waar ik aan toe ben, of het nu positief of negatief is.

Ik heb trouwens testen van e-bay. Ik ben niet meer zo tevreden over de kv2v5 en hoorde hier goede verhalen over. Ga ze deze ronde voor het eerst gebruiken, dus ik ben benieuwd.

Geplaatst

Hai Lana, Eslief en Loeseke, schuif aan en klets gezellig mee, dat doodt de tijd een beetje... idd fijn dat jullie laatste cryo goed is ontdooit Eslief.

Hokaasan en Hobbesje, het zit er weer op, de punctie en jullie hebben gelukkig genoeg om even vooruit te kunnen als alles goed gaat. Lekker bijkomen en jullie door je partner in de watten laten leggen, zo dik verdiend...

Ik ben iets minder gaan werken Maart, 4 u per week minder... Ik vond het ook teveel, stress, inspanning en gelukkig nu drie weken vakantie...

Naar Italië, als ik niet boller terugkomt door t zwanger zijn dan komt t vast wel goed door al t lekker eten. :)

Neemt jullie hongergevoel ook toe door de hormonen?

Xx

Geplaatst

H Poezebeest, dank je hoor ;-p, we hebben zoveel bankjes doorlopen afgelopen tijd dat ik het je gewoon ook echt zoooo gun!

Rest vd meiden natuurlijk ook hoor!

Maart, ik haalde dag 10 na een cryo nooit! Na een cryo leek ik namelijk zelfs eerder ongesteld te worden, maar dat hangt er natuurlijk van af of je telt vanaf de "eisprong" of vanaf de tp, want als je telt na de tp dan klopt het wel dat je een kortere ww hebt volgens mij, omdat je cryo al wat ouder is bij de tp...

Geloof ik tenminste hoor haha, maar het klinkt positief! Ik merkte het ook het snelst aan mijn vergeetachtigheid, maar dacht dat dat verbeelding was, maar lijkt wel echt zo (haha en gaat minstens 12 maanden niet meer weg ;-))

Okaasan, 9 ismooi en finn betere pijnbestrijding! Wat kreeg je daar dan? En nu donderdag de tp dan?

Hobbesje, jeetje wat een aantal zeg! Pas maar goed op jezelf!

Lisselotje, hoe is t met je buik?

Succes voor de rest vd meide die ik niet genoemd heb!n!

Geplaatst

Poezebeest, zet 'm op meis, nog een paar dagen en dan kun je testen! Net als Ink hoop ik van harte dat het deze poging raak is. Dan trakteer ik jou op Bossche bollen ;-)))

Geplaatst
Poezebeest, zet 'm op meis, nog een paar dagen en dan kun je testen! Net als Ink hoop ik van harte dat het deze poging raak is. Dan trakteer ik jou op Bossche bollen ;-)))
Dat is een deal :-)
Geplaatst

Hello ladies,

Tjee wat is er veel geschreven zeg in 2 dagen!!

Allereerst Okaasan en Hobbesje, jullie puncties zijn goed verlopen! Allebei een mooie oogst. Nu spannend of er een mooi aantal bevrucht worden en mooi doorgroeien!!

Maart, dapper hoor dat je het zo lang durft uit te stellen! Ik zou super zenuwachtig zijn en het niet meer kunnen houden! Ik hoop dat je dinsdag ons mooi nieuws kan geven (of misschien toch stiekem eerder ;)).

Loeseke, welkom! Fijn dat je nog cryo's hebt. Nog even wachten en dan hopen dat ze een mooi eskimootje terug kunnen plaatsen!

Lana, ook welkom! Jij hebt je eerste wachtweek al gehad, nu komen de spannende dagen! Toitoitoi!!!

Lisselotje, hoe gaat het met stimuleren? Al vol gevoel aan het krijgen? Bijna 1e fm! Spannend?

Eslief, ook jij welkom! Op naar een mooie tp morgen. En dan lekker broeden :)

Mewe, fijne vakantie! Hoe gaat het met wachten? Wd 3 inmiddels.. Wachten duurt lang he?

Poezebeest, alweer bijna een dag voorbij! Dan jij ook op dag 3! Was het maar alvast volgende week.... Hoe zouden we er dan bij zitten?

Ik dus vandaag op wd 4. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er deze keer minder mee bezig ben, dan met m'n dochter. Wordt nu toch een beetje bezig gehouden door haar. Dus dat is wel fijn! Merk wel dat ik een beetje verstrooid ben... Dingen kwijt zijn die ik nog geen minuut daarvoor ergens heb gestopt, borreltje voor m'n vader inschenken in m'n eigen limondeglas.. Dat soort dingen. Maar dat zal ongetwijfeld door die utro bollen komen. Merken jullie daar wat van?

Wat ik ook opvallend vind is dat ik nu minder moe ben, dan tijdens het prikken. Ben wat actiever en heb weer zin om dingen aan te pakken. Waarbij ik tijdens de prikweken sneller op de bank ging zitten of lekker een dutje ging doen. Herkenbaar?

Nou fijne avond! Wat is het snel donker he?!!! Tijd voor kaarsjes!! :)

Geplaatst

Hoi dames,

Okasaan wat een mooi getal 9 super dat het ook goed te dien was.

Hobbesje wat een super opbrengst.

Nieuwe dames welkom hier en klets gezellig mee.

Met mij gaat het goed. Alleen kwam ik erachter dat ik de afgelopen twee dagen niet goed heb opgelet met prikken.

Ik had wel 225E menopur opgelost, maar met minder water dan hoorde. Ik kwam daar vanmorgen achter toen ik meer in de spuit had. Wat bleek nu dat het in het dopje van het water is blijven zitten.,, dom dom dom van mij. Hopelijk kan dat geen kwaad voor de groei. Ik heb wel soms het idee dat ik mijn eierstokken meer voel, maar wacht met spanning woensdag af. Ik ben eigenlijk best wel bang dat de hormonen niks doen. Maar dat zal wel komen omdat IVF/icsi voor ons nieuw is. En ik heb om zwanger te worden voor mijn dochter ook hormonen gespoten, maar die sloegen niet aan door het overgewicht. Dus we wachten nog 3 dagen af.

Iedereen verder succes....

Ink wanneer heb jij ook alweer je echo?

Geplaatst

Lisselotje het maakt niet veel uit dat je minder volume had. Zolang je al het poeder maar hebt gebruikt is de dosering goed. En je hoeft niet echt veel te voelen om goede groei te hebben.

Ik voel m'n buik nu flink... maar dat is denk ik niet zo raar (en ik vertik het om aan de paracetamol te gaan omdat ik dan weet dat ik weer teveel ga doen). Ik hoop dat het morgen wat beter is...

Geplaatst

Spannend alle puncties met veel eicellen en wachtdagen!

Duimen voor een mooi resultaat.

Volgende week maandag heb ik de eerste echo, ik ben benieuwd wanneer de terugplaatsing is.

Mijn eigen cyclus is 5 weken, ik heb geen idee of ze op mijn eigen ovulatie wachten.

De dagen gaan tegenwoordig snel voorbij, ik hoop dat ik eind september aan de beurt ben.

Geplaatst
Lisselotje het maakt niet veel uit dat je minder volume had. Zolang je al het poeder maar hebt gebruikt is de dosering goed. En je hoeft niet echt veel te voelen om goede groei te hebben.Ik voel m'n buik nu flink... maar dat is denk ik niet zo raar (en ik vertik het om aan de paracetamol te gaan omdat ik dan weet dat ik weer teveel ga doen). Ik hoop dat het morgen wat beter is...
Dank je hobbesje, dat stelt mij wel gerust.. Nu op naar woensdag en hopen dat er genoeg goed groeien...Ja met zoveel opbrengst wil ik wel geloven dat je jou buik voelt.Spannend Loeseke op naar een goede echo maandag...
Geplaatst

Hi ladies!

Er is weer veel gebeurd afgelopen weekend, fijn dat de puncties zoveel hebben opgeleverd.

Voor de punctie blijken je eierstokken net zo groot als een sinaasappel te zijn ipv een walnoot, , zoals ze normaal zijn. Na de punctie vullen de follikels zich weer met vocht. Ik voelde dat toen ook erg goed.

Ik zit op wd 11! Het wordt met de dag spannender! Morgen ga ik testen. Hopelijk heb ik dan een geweldig verjaardagscadeau voor mijn man. Ik durf er echt niet van te dromen.

Veel succes allemaal met wachten, echo's, puncties en terugplaatsingen!

Geplaatst

@hobbesje wow 20 wat een hoop!!

@Maart, voor mij zijn de ochtendtesten het duidelijkst.

@eslief, ow wat spannend! Heel veel succes!

@mewe, ik heb geen hongergevoel, maar wel dat ik mijn tranen vreselijk zit weg te slikken om de meest simpele emotionele scenes op tv en ik moet de ganse dag maar plassen en plassen.

@apple, ow wd 4 zo spannend. Ik vond het wel een prettige gedachte dat het lichamelijke geweld even klaar was.

Ik kwam erachter dat ik nu trouwens op wd 7 zit. Dat is als ik het tel vanaf de terugplaatsing.

Ik heb de 1e dag na de terugplaatsing al getest. Had bij de Action een lading goedkope testen gekocht. Natuurlijk wist ik dat het 2e streepje zou verschijnen vanwege 2x5000 Pregnyl. Maar gewoon even om het streepje te zien, raar he?

Zaterdag nog een keer getest om te kijken of de Pregnyl al weg was. Er zat een heel licht streepje, die nu de test gedroogt is heel duidelijk te zien is. Hmmm, zit waarschijnlijk op de lijn van of Pregnyl of misschien dan eindelijk ... Zaterdag was het 10 dagen geleden dat ik Pregnyl had gespoten.

Geduld is een schone zaak zeggen ze... Ben er helaas niet zo goed in. :(

Geplaatst

@Maart: Spannend. Kan je het nog volhouden om niet te testen? Succes morgen! En inderdaad 's ochtends testen. Het schijnt wel dat je tweede urine vaak geconcentreerder is dan je eerste ochtend urine.

@Poezebeest: Vandaag al dag 3! Wat gaat de tijd langzaam hè in de wachtweken.

Waar heb je je testen gekocht op ebay?

@Hobbesje: Wow, 20. Kom ik aan met mijn 9 :-) Heb jij altijd zoveel eicellen?

@eslief: toi toi toi vanmiddag!

@Mewe: fijne vakantie!

@Ink: In Gent krijg je standaard, eerste een paar cc Rapifen (waar ik wel echt naar van werd; misselijk, een ontploffend hoofd en een heel droge mond, waardoor het lijkt of je niet meer kan ademen). Daarna zetten ze pas de plaatselijk spuitjes in je schedewand. Die voel je dus ook echt niet gezet worden (i.t.t. in Utrecht). En tijdens de punctie zijn ze ook niet kinderachtig met af en toe wat Rapifen erbij. In Utrecht kreeg ik één klein lullig ampulletje, waarvan ik echt niets, maar dan ook niets merkte. En niets extra erbij als het gedurende de punctie al weer uitwerkte.

@Apple: dag 5! Haha, borrels in limo-glazen. ALs je het maar niet zelf opdrinkt.

@Lisselotje: Zoals al geschreven, is dat niet erg. Als je al het poeder maar mee hebt. Soms krijg je de vloeistof ook lastig uit het dopje. Wat helpt is de ampul aan de bovenkant aan het dopje pakken en een cirkeltje draaien in het horizontale vlak. Als je de ampul tijdens dat rondje dan een heel klein beetje scheef houdt, gaat de vloeistof heel makkelijk naar beneden. Mmmm, beetje lastig uitleggen, maar hoop dat het duidelijk is. Succes ermee.

@Lana: Nee hoor niet raar, testen na pregnyl. Heb ik ook de eerste keer dat ik het gebruikte gedaan. Ik had nog nooit een positieve test gehad, dus moest ik het gewoon zien! En je kunt elke dag of om de dag doortesten om te zien of je streepje lichter of donkerder wordt. Maar dag 7 is nog wel vroeg hoor. Hoe oud was je embryo met de TP?

Hier gaat het best goed. Dit was echt de beste punctie in mijn hele ICSI-carrière ;-)

En dat terwijl de arts ter plekke besloot om flushing toe te passen en je punctie daardoor dus een stuk langer duurt. Geen idee dat ze dit deden in Gent. Ze puncteren dan de follikel en zuigen hem leeg, daarna wordt de follikel nog tot 3 keer gevuld met water en weer leeg gezogen. Dit om te zorgen dat er meer kans is dat alle eicellen mee komen en niet achterblijven.

Gepuncteerd en 9 eicellen, dus een geslaagde punctie. Vandaag telefoon gehad dat ze alle 9 geïnjecteerd konden worden (dus alles was rijp!) en dat er 5 embryo's zijn ontstaan. Ze laten alles doorgroeien tot dag 5, dus vrijdag hebben we de TP om 10.00 uur. Pak van mijn hart, deze stap is ook weer genomen. Nu nog hopen dat alles mooi doorgroeit en we vrijdag nog steeds 5 emmies hebben.

Geplaatst

Maart knap hoor dat je het zolang volhoudt om niet te testen...

Okasaan, bedankt voor de tip ik zal het proberen...

Andere dames succes met wachten, ik hoop dat iedereen hierna op bankje uitgerekend komt...

Geplaatst

Loeseke; spannend! Op naar de eerste echo.

Okaasan; in Nijmegen wordt ook rapifen gebruikt, hemels! Ik lag nog net geen rose olifantjes te tellen. Ik kreeg geen verdoving verder meer. Het prikken door de vaginawand voelde als een stompe pijn, ergens ver weg. Mooie score nog voor jou! Ik duim voor een mooie embryo en wat cryo's!

Lana; geen ervaring met testen en pregnyl. Hopelijk is het streepje daar niet van!

Geplaatst

Spannend morgen Maart.. Denk je dat je vannacht kan slapen? Ik kan daar echt van wakker liggen de nacht voordat ik mag testen..

Wanneer wil jij gaan testen Poezebeest?

De wachtdagen gaan niet echt snel Apple, ik wordt beziggehouden door de vakantie voorbereiding. Ik kan het toch niet laten om hier elke dag even te lezen, kijken hoe het met iedereen gaat en van alles te delen. Je wordt hier begrepen, das ook heel prettig...

iedereen veel succes, moed, plezier en al wat je nodig hebt om een wachtbankje door te komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden