Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Poezebeest wat stom. Op welke dag zit je nu dan?

Moedeloos, hoe is het nu? Is het weer gestopt? Dan is het nu WD8. Met blasto's neem ik aan dat je ook dag 5 emmies had, dus dan kan je er wellicht al een testje tegenaan gooien? Of ben je niet van het vroeg(-er dan het zkh zegt) testen? Hou vol en hou moed!

Prof. G ken ik niet. Wij waren bij Prof De S. Maar die heb ik tijdens de behandeling nauwelijks gezien, omdat ze telkens vol zat. We hebben vooral Dr. VdKerkh…… gezien. Die heeft echo's gemaakt en de TP gedaan.

O wacht eens even, volgens mij heeft Prof G de punctie bij mij gedaan.

En ik moet er een beetje om glimlachen dat je schrijft dat je me op de voet gevolgd hebt. Begin ik een BF-er te worden (bekende forummer)? hahaha, ik ga bijna naast mijn virtuele schoenen lopen. Maar zonder dollen, ik was liever iets minder bekend geweest hier.

Hier al een sms van Gent gehad dat we geen cryo hebben. Het is dus alles of niets deze poging. Onze tweeling moet het gewoon gaan doen, of in elk geval voor de helft. Legt toch wel weer een extra druk als je geen cryo's hebt. Bah.

WD 1 is om en zit nu met heel erg rommelende darmen. Niet fijn, want dat maakt me erg onzeker.

En Ink, als je me even kan vertellen waar die fast-forward knop zit. Ik hoor het heel erg graag. Maar het wordt wel vroeg testen hoor. Sowieso mag ik op 1 okt een bloedtest laten doen. Dat is 16 dagen na punctie en 11 na TP. Maar ik denk dat ik al eerder mijn pies niet meer op kan houden. Eigenlijk moet ik vandaag of morgen eens kijken of de Ovitrelle er al uit is. O jee, daar begint het mee :-)

Hoe is het verder met iedereen?

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas Okaasan, ik heb die fastforward knop ook nog steeds niet gevonden! Ben wel echt zoooo benieuwd voor je! Wel balen geen cryo. Aan de andere kant fijn dat ze langer in de stoof geweest zijn en je daardoor wel de mooiste hebt terug gekregen en geen "valse" hoop hoeft te hebben bij emmies die er uit zichzelf al mee stopten... Wauw, een tweeling, dat zou wat zijn zeg haha, dan lopen we in 1 klap weer gelijk op qua start traject en het aantal kids dat we dan in 2014 hebben, haha, positive thinking!!! En we hebben in het mei topic nog geen tweelingzwangerschap zitten en dat hoortnatuurlijk wel...

En van een tweeling beval je eerder, dus dan hoor je sowieso in het mei topic thuis...

En enen... haha, dit gaat gewoon eindelijk eens goed komen voor je hoop ik zoooo!!!

Poezebeest, vandaag dag 8 he? Nog een keer getest?

Geplaatst
Helaas Okaasan, ik heb die fastforward knop ook nog steeds niet gevonden! Ben wel echt zoooo benieuwd voor je! Wel balen geen cryo. Aan de andere kant fijn dat ze langer in de stoof geweest zijn en je daardoor wel de mooiste hebt terug gekregen en geen "valse" hoop hoeft te hebben bij emmies die er uit zichzelf al mee stopten... Wauw, een tweeling, dat zou wat zijn zeg haha, dan lopen we in 1 klap weer gelijk op qua start traject en het aantal kids dat we dan in 2014 hebben, haha, positive thinking!!! En we hebben in het mei topic nog geen tweelingzwangerschap zitten en dat hoortnatuurlijk wel...

En van een tweeling beval je eerder, dus dan hoor je sowieso in het mei topic thuis...

En enen... haha, dit gaat gewoon eindelijk eens goed komen voor je hoop ik zoooo!!!

Hahaha, Ink ik moet om je lachen, vooral om je dan staan we weer gelijk. MAar euh, ik was wel al eerder begonnen hoor, want ik in 2010 zaten wij al aan de IUI's (achteraf echt ontzettend onzinnig). Dus zal ik er maar een drieling van maken ;-) Alhoewel, er is dit jaar al een drieling op het forum. Wat een dilemma's toch allemaal. hahaha.

Geplaatst

Ooh ja, sorry! Dat was ik helemaal vergeten! Wat me vooral nog erg bij staat is dat ik zenuwachtig als wat jouw cetro trial op de voet volgde als voorbereiding op wat er bij ons ging gebeuren, dus ja, je bent wel aardig bf- er aan het worden hoor haha, je wordt gestalked ;-)... Weet je wat? Dan krijg je nu een tweeling en dan "nemen" we "gewoon" in 2015 of 2016 ofzo tegelijk een 3e kindje haha, want zoiets laat zich tenslotte allemaal zo lekker plannen ;-)...

Geplaatst

Heey meiden hoe gaat het met iedereen? Jammer dat er geen cryo's zijn okaasan! Je hebt ze ook gewoon niet nodig deze keer;)

Voor ons wd 7 vandaag en vanochtend bij vegen oud bloed.. Een klein beetje maar.. Toch zegt mijn gevoel dat het niet goed is en de pijn van de week gewoon afstoten is geweest.. We wachten het maar af.

Esther

Geplaatst

@orkaan, haha ja volgde je vooral omdat je ook in gent loopt.

Helaas is het hier vreselijk erg door gebroken. We zijn er helemaal kapot van. En stoppen nu ook weer een tijdje ik merk vooral dat ik er na elke keer die mislukkeling er moeilijker bovenop kom. We gaan nu eerst onze droomreis plannen en in maart gaan we voor onze cryo.

Maar jou 2 ling blijft lekker zitten. Ik ga heel hard voor je duimen.

Morgen weer richting gent voor afspraak.

Geplaatst

Oh bah Moedeloos wat ontzettend stom. Gelukkig nog een cryo op voorraad, maar dat is maar een hele kleine troost voor nu.

Wel fijn dat jullie morgen al een evaluatie afspraak hebben. De onze staat (mocht het mislukken) pas op 29 januari!

Heel veel sterkte, en ik ben benieuwd waar jullie heen gaan op vakantie. Zulke plannen maken is wel een goede afleiding.

Geplaatst

Oskaan, volgens mij is het behoorlijk druk in het UZ Gent, als wij deze week niet konden komen. Hadden ze pas in November een plekje vrij.

Wij gaan naar Thailland voor 2 weken. Dat is idd een goede afleiding, maar verzacht de pijn niet.

Jij heel veel succes met deze vreselijke ww.

Geplaatst

Dank je wel. Ik vind de wachtweken inderdaad vreselijk (wie niet), maar WD2 is bijna om :-)

En dat bedoelde ik ook niet hoor dat het de pijn zou verzachten. Het lijdt alleen een beetje af en er komen (kleine) momenten dat jullie samen kunnen genieten en heel even vergeten. Maar nee, daardoor wordt jullie verdriet echt niet minder. Dat heb ik maar al te goed zelf aan den lijve ondervonden. Hou je taai hoor!

En druk in Gent, volgens mij zit heel Nederland daar. Al een paar keer gehad dat we alleen maar Nederlands hoorden in de wachtkamer, euhh pardon, wachtzaal.

Geplaatst

Lieve meiden,

ik volg jullie al een tijdje maar heb tot nu toe niet durven schrijven.

Zojuist heb ik na 3 icsi pogingen voor het eerst in m'n leven een vaag 2e streepje gezien. Geen ochtendurine, WD10, mag officieel pas dinsdag testen. Ik heb de KV 2 v 5 gebruikt.

Ik vind dit nu zo eng...[ATTACH=CONFIG]5415[/ATTACH]

Geplaatst

Ik breek zomaar in sorry. Ik wilde het zo graag delen en het is nog te vroeg om het aan de grote klok te hangen natuurlijk :-)

En nu ik er nog eens naar kijk.. Het is echt een tuur-streepje. Het zal misschien ook niets voorstellen...

Geplaatst
Lieve meiden,ik volg jullie al een tijdje maar heb tot nu toe niet durven schrijven. Zojuist heb ik na 3 icsi pogingen voor het eerst in m'n leven een vaag 2e streepje gezien. Geen ochtendurine, WD10, mag officieel pas dinsdag testen. Ik heb de KV 2 v 5 gebruikt. Ik vind dit nu zo eng...[ATTACH=CONFIG]5415[/ATTACH]
Wat goed zeg!!!!! Alvast zachtjes gefeliciteerd... Waarschijnlijk is hij net ochtendurine wel sterker en anders overmorgen nog een restje doen!!!
Geplaatst

Ik morgen nog een fm en dan hopelijk duidelijk wanneer de punctie zal zijn!!!

Wachtende meiden al gedurfd om een test te doen?

Noes hoe gaat het net spuiten? Wanneer heb jij je fm!

Geplaatst

Lisselotje, spannend morgen! Hopelijk gauw je punctie!

Druppel, ik vind het ook een duidelijke streep hoor! Gefeliciteerd! Mijne is ook niet zo knal als de controle streep. Maar ze zeggen.. streep = streep!

Okaasan, jeeeee wd 2 al weer bijna om! Killing he die wachtweken. Jammer dat je geen cryo meer hebt. Maar deze gaat hem gewoon worden hoor!!!

Moedeloos, was jammer dat het nu echt over en uit is voor deze poging :(. Lekker even de boel de boel laten en gaan relaxen in Thailand! Daarna weer met goede moed verder!

Eslief, een veegje bruin bloed hoeft niets te betekenen hoor! Maar het is wel rete zenuwslopend zo! Wanneer durf je een testje aan?

Hobbesje, hoest met jou? Wachten al zat aan het worden? Je moet nog ruim een week toch?

Lana, hoe is het met jou? Volgens mij is morgen jouw officiele testdag?

Mewe, voor jou gaat het denk ik ook opschieten toch?

Ik had vanmorgen een vergelijkbare test als gisteren. Het blijft echt onwerkelijk.. Je blijft maar zoeken naar tekenen dat het echt zo is. En die testen die vliegen zo m'n laatje uit... Morgen maar weer een. Stom he.. Blijf de bevestiging zoeken en met m'n neus bovenop de streep om te kijken of hij al wat dikker is.... Woensdag ga ik pas het zh bellen. Vorige keer werd ik op m'n vingers getikt dat ik te vroeg had getest... Want het kon nog fout gaan.. Nou lekker dan. Wat dacht je van een 'gefeliciteerd?' . Nou ja, nog maar ff paar daagjes wachten.

Voor alle wachtende dames, succes!!! Op naar de groene golf!

Geplaatst

Dank jullie wel! Het is voor het eerst en zoo onwerkelijk. Ik zal morgenochtend nog eens testen. En anders maar een bloedtest vragen bij m'n HA.

Apple2011, jij loopt een dag voor. Mag jij woensdag pas officieel testen? Maar jouw streep is wel heel duidelijk hoor!

Lisselotje, succes! Spannend is dat altijd.

En alle anderen ook natuurlijk!

Geplaatst

Druppel, dat ziet er idd mooi uit, spannend!! Nu lekker verder broeden!

Lisselotje, hopen dat alles er goed uitziet bij de follikelmeting en dat de punctie dan ook snel komt!

Ik heb morgen weer de eerste follikelmeting, dus ben benieuwd hoeveel blaasjes er zijn.

gr

Noes

Geplaatst

Zo… ik moest even flink terugbladeren. Hier is ook weer heel wat gebeurt.

Allereerst..

Hobbesje: Wow 8 de vriezer in wat ontzettend veel!! Succes met wachten!

Okaasan: Spannend zeg! Ik hoop zo op een tweeling :)

Apple: Het is een prachtige test! Gefeliciteerd!

Druppel: het ziet er goed uit!

Poezebees en moedeloos: zitten jullie nog onder die steen? Is er nog ruimte? :(

Zo snel de laatste dagen de Pregnyl uit mijn lijf was vertrokken, zo snel vertrokken ook de zwangerschapssymptonen. En op een ochtend word je wakker en je voelt gewoon dat je baarmoeder leeg is. Heel raar, ik kan het ook niet anders omschrijven.

Donderdagavond en vrijdag kwam eea op gang en zaterdag barste het los. Wat een pijn zeg. Ik heb de hele dag op Ibuprofen gezeten en niets gedaan. Is jullie menstruatie ook zo belachelijk na ivf/icsi? Even een vies verhaal hoor, maar ik had gewoon 2 enorme brokken weefsel en een hevige bloeding. De volgende dag was het veel rustiger (gelukkig).

Ook maar het lab gebeld aangezien we maar niets hoorden of een aantal ingevroren waren. Daar kwam het nieuws dat er geen cryos zijn. Dus… moeten we weer opnieuw beginnen… zucht.

Het positieve is dat we de 3e ronde 2 mogen terugplaatsen, maar ja, denk ik dan, zou het dan beter gaan in je baarmoeder als de andere ook afgekeurd worden in het lab?? En ik ben niet zo heel bang meer voor de punctie.

Het is wat het is maar ik ben nu eventjes erg verdrietig.

Geplaatst

Lana na onze vorige poging was ik ook zo vreselijk ongesteld. 's Avonds een klein beetje bloedverlies en toen ben ik met een maandverbandje naar bed gegaan.... volgende ochtend kon al het beddegoed in de was... Helaas herkenbaar.

Balen dat het niet gelukt is.... sterkte en succes met jullie derde poging!

Hier wordt het nu spannend. De vorige keer werd ik op wachtdag 6 ongesteld. En het is nu wachtdag 5. Heb last van buikpijn, maar ja... dat kan vanalles zijn met al die hormonen helaas.

Geplaatst

Vandaag fm 3 gehad en dat was super.. 12 blaasjes groot genoeg boven de 18 mm. Dus woensdag om 7:30 uur melden voor de punctie. Ik kreeg zelfs 2 fotootjes mee van de fm. Dat vond ik wel speciaal..

Noes hoe was jouw fm?

Lana wat balen zeg!!! Sterkte en hopelijk is de volgende poging jullie geluk..

Hobbesje hopelijk buikpijn van innesteling... En zal voor je duimen!!!

Alle andere dames succes!!!!! En hopelijk veel groen hier!!!

Geplaatst

Hoi dames,

ik ik was gisteren zo enthousiast dat ik zomaar inbrak.

Eigenlijk valt er al veel info te halen uit mijn handtekening. Gisteren na jullie berichtjes werd ik ontzettend misselijk. Ik dacht eerst dat het schijn was na een positieve test maar ik heb nog steeds geen oog dichtgedaan en geen hap meer gegeten. Heb alleen maar boven de wc gehangen. Ik weet nog niet waar het aan ligt nu maar heb me ziek moeten melden.

Ik ik heb veel meegelezen tot nu toe maar heb geen puf om zoveel te schrijven.

Je hebt een mooi aantal Lisselotje, op naar de volgende stap!!

Lana, heel herkenbaar die verschrikkelijke menstruatie. Wat ontzettend balen. Pas goed op je zelf!

succes morgen noes!

Alle andere dames toi toi toi! Ik kruip er weer gauw in.

Geplaatst

Nou meiden allemaal heel veel succes!

Vandaag op wd 8 val ik van het bankje af en ben ongesteld geworden:( geen cryo's meer dus hellemaal opnieuw starten en testen ondergaan.. Pas 4 nov kan ik terecht bij de gyn.. Ik ga voor jullie allemaal duimen

Geplaatst

@Eslief, wat ontzettend stom. Ik had je berichtje gisteren helemaal gemist, sorry. Ook vervelend dat je nu weer zo lang moet wachten op de afspraak. Sterkte!

@Druppel. Zomaar binnenvallen is toch helemaal niet erg? Zeker niet met zo'n mooie test. Ik vind hem al best duidelijk. Heb je vandaag opnieuw getest?

@Apple: heb je je in kunnen houden met het zkh bellen? En weer getest vandaag? Ik heb toen ik 3 dagen dagen zwanger was, ook een heleboel testen gedaan. Wil je nog een goede smoes om nog meer te mogen testen? Ik plaste er ook telkens een verse voor mijn man bij. Want hij had toch ook recht op een vers en donkerder streepje. Hahhaha.

@Noes: hoe was de FM?

@Lana: bij jou ook al niet gelukt. Wat een ellende toch hier op het bankje. En dan ook gelijk zo heftig ongesteld. Dan word je wel weer heel hard met je neus op de feiten gedrukt. Bah.

@Hobbesje: de duimen draaien… Vandaag goed doorgekomen?

@Lisselotje: wat een super mooie score. Succes met de laatste spuiten vandaag en alvast heel veel sterkte voor overmorgen met de punctie

Hier echt slecht geslapen. Ik werd rond 5 uur wakker uit een droom, waarin ik negatief getest had. Pffff, zo verdrietig, dan slaap ik dus echt helemaal niet meer in (heb ik altijd al moeite mee als ik 's nachts wakker word). Bah, wat een stom begin van de dag. De twijfels beginnen hier sowieso toe te slaan, en dan zit ik nog maar op WD3. Dit wordt een lange week. Ik ga proberen om niet voor vrijdag te testen, dan is het WD 7 en 12 dagen na punctie. Moet kunnen toch?

En ik ben zo moe, ongelooflijk. Gelukkig hadden mijn collega's hun werk niet gedaan, dus had ik niets om te doen. Ben dus om 14 uur naar huis gegaan. Zo nog even een uurtje plat voordat man thuis komt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden