Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Oh en Dieke, wat ik nog wilde zeggen, ik heb nu bij beide zwangerschappen bruin verlies gehad, wat zelfs over ging naar echt rood bloedverlies. Dat was wel telkens alleen op het toilet en slechts paar druppels, maar maakt het wel eng he? Ziekenhuis zei me dat het echt helemaal niets betekent tot je krampen krijgt en echt maandverbandjes vol bloedverlies hebt, dus misschien durf je je daaraan vast te houden?

Is dit jullie 1e zwangerschap? Ik heb een zoontje van 19 maanden uit onze 1e icsi.

Wel fijn om te horen dat er meer zijn. Het is ook niet veel hoor, maar wil liever niets zien. Een paar dagen niks dan weer een klein beetje, niet echt bevorderlijk voor ontspannen zwanger zijn.

Maar ik probeer het maar naast me neer te leggen, want ik kan er toch niets aan doen.

Wel al een miskraam gehad, dus extra spannend nu. Ik ben 8 mei uitgerekend, dat lijkt nog zo ver weg.

Mag wel door de miskraam met 7 weken al voor een echo komen :) dat is wel fijn!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

I het inmiddels al wat minder Dieke? Ja, niets zien voelt veiliger he?! Fijn dat je bij 7 weken al mag komen. Welke datum is at dan? Misschien wil je het lijstje aanvullen?

Hoe is het met alle andere dames hier? Is nog rustig...

Hebben jullie het al aan mensen verteld?

Geplaatst

Dieke gefeliciteerd!

Ja, daar ben ik ook weer even. Afgelopen dagen zo druk gehad dat ik helemaal geen tijd had om te schrijven. En als ik even tijd had dan lag ik te pitten op de bank.. Zal wel een kwaaltje zijn.

Heb verder last van mijn borsten, mijn buik is opgezet (en ik pas nog maar in 1 broek!), af en toe een beetje misselijk (en dat trekt bij mij ook snel weer weg), meer trek! En de laatste dag dus aan het eind van de dag echt zo moe dat ik in slaap val op de bank. Koffie is nog lekker (heel af en toe het laatste slokje niet), ik jank om niks (bijvoorbeeld omdat ik het tijdschrift ´zwanger´ van MvM kreeg) En ik voel van alles in mijn buik. Af en toe lijkt het heel licht op menstruatiepijn, maar toch heel anders en veel licher.

Wij hebben op 23 sept. onze eerste echo bij het GG. En op 25 sept. intake bij de gyn. in een academisch zh. Spannend!

Oh ja, mijn moeder hebben we meteen na de eerste test op de hoogte gebracht, mijn schoonouders vanmorgen, vanmiddag mijn broer en morgen de rest van de broers/zussen/zwagers/schoonzussen. Het is vroeg.. maar tegen hun kunnen we onze mond bijna niet meer houden! Ik werk bijvoorbeeld met één van mijn broers... Moeilijk nu! Hij hoopt het al zo lang voor ons.. die wordt morgenavond helemaal gek.

Maar eng dat ik het vind om te vertellen!!

Hoe gaan jullie dat doen, en wanneer? En wat voelen jullie?

Geplaatst

dames,

Hier ondertussen ook een missezussen vertelt voor de rest proberen we het vol te houden tot de 12 weken.

Groeevoel en af en toe kramp doe ook nog vrij veel kwa tillen enzo, heb nl nog een dochtertje van 2 die ineens veel gedragen wil worden. Verder tegen de avond doodmoe en nergens puf meer voor.

Kan niet wachten op de volgende echo nog twee weekjes duurt lang he dat wachten.

Wij hebben het aan de ouders en broers en zusseb

Geplaatst

Ja, het wachten op de echo duurt superlang! Ben toch af en toe bang dat er dan geen hartje te zien is ofzo en als ik nu wat misselijk ben, denk ik telkens dat ik wou dat ik even mocht kijken of het wel voor een goed doel is zeg maar haha! Want daar heb ik wel t meeste last van: hele dag lijkt om eten te draaien (wel trek, geen trek, misselijk van etensluchtjes, misseljjk bij gedachte aan wat ik gisteren gegeten heb en toen nog lekker vond, maar nu dus niet meer, boodschappen doen voor het weekend, maar niet weten waar ik tegen die tijd dan trek in heb, etc etc haha, VRESELIJK GEK word ik daar van!

Verder ook wat buikkrampen. Lijken soort groeipijntjes zeg maar. En dat zou kunnen kloppen, want zeker s avonds heb ik echt al een buik! Pas gelukkig nog wel al mijn broeken. En anders moet ik weer even elastiek halen om door het knoopsgat te doen / om de knoop, zodat je je broeken langer dicht kan doen. Wel wat langer shirt overheen, want ziet er anders gek uit haha...

En hardere nagels, obstipatie en winderigheid. Charming he?!? Oh ja, en moeeeee!

We hebben het op de dag van de test aan onze ouders verteld en 2 dagen er na vierde manlief zijn verjaardag en hebben we Levi een shirt aangedaan met "stoer, ik word grote broer" er op ;-)! Er waren voornamelijk broers en zussen en slechts 3 vrienden, dus klein clubje. Aangezien naaste familie wisten dat mijn testdatum voorbij was, konden we toch niet lang meer wachten. Behalve als ik er over zou liegennen dat vind ik niet fijn. Verder nu beetje bij beetje aan vrienden aan het vertellen. Denk pas na de echo op het werk, alhoewel ze daar ook wel van het traject weten, maar niet in details zeg maar...

Geplaatst

Ha Melis, superlief van je! Dank je meis! Hoe gaat het met jou! Je gaat echt al hard zeg! Zag wat voorbij komen van onstekingen etc, maar dat het nu weer wat beter gaat?

Geplaatst
Dieke, welkom hier! Gezellig en van harte!Susan, las dat je extra echo hebt ivm je buikpijn vandaag? Laat je de uitslag even weten? Succes meid, hoop dat alles goed bij je zit!Hier alleen een weeig gevoel wat af en toe neigt naar misselijkheid en dan gelukkig weer weg trekt. Voel me er alleen niet helemaal optimaal door. Vind het ook nog best onwerkelijk en durf niet voor de volle 100% te genieten to we onze 1e echo hebben, en dat duurt nog wel 2, 5 week...Uitgerekend:Suus77 1 mei 2014Ink 4 mei???Afspraken:Suus77 26 september 2de echoInk 27 sept 1e echo
Hallo meidenGister de echo gehad dit door de vele buikpijn diik had .er was nog niet veel te zien aleen vruchzak maat ben ook.nog maar zeven dagen overtihd dus vijf weken vandaag dus hrt kan Volgende week echo kijken of er hartje is Ik hb nog veel.buikpijn ben bang voor eer een miskraam de kwaaltjes zijm er ook maar die vind ik niet erg Hoe is het met juli
Geplaatst

Met mij gaat alles goed, dank je. Qua zwangerschap niks te klagen, het verloopt tot nu toe allemaal erg soepel. Daarnaast wel last gehad van bronchitis, verkoudheid én een voorhoofdholteontsteking. En dat allemaal achter elkaar. Best vervelend als je, behalve die suffe zoutoplossong, niks aan medicijnen mag hebben. Alles bij elkaar heeft het 4 weken geduurd maar ben er bijna vanaf!

Tijd vliegt zeker, morgen alweer 24 weken. Merk dat het heel anders zwanger zijn is als bij een 1e, alsof je het er nu even naast doet. Bij V. Was ik ook enorm angstig dat het mis zou gaan, dat heb ik nu helemaal niet. Kortom, heerlijk genieten!

Wanneer heb jij je echo?

En jaaaaaaaaaa, we kunnen naar de 9 maandenbeurs!! Want dan ben jij gewoon 6 maanden zwanger!!

Geplaatst

Melis, wat fijn dat je lekker kan genieten! En zoutoplossing doet idd niets. Tijdens Levi's zwangerschap ook elke avond 1 spraytje gewone neusspray gebruikt en nu ook al weer 2 weken helaas. Met een dichte neus kan ik echt niet slapen!

Lijkt me gezellig de 9 maanden beurs! Jij met je 2e uk, ikmet mn bolle buik!

Susan, fijn dat er wel wat te zien was. Ik had vorige x bij 6.0 ook nog geen hartactie en bij 7.0 wel. Kan je buikpijn bandenpijn zijn? En bij hoeveel weken had je vorige x je mk?

Geplaatst
Melis, wat fijn dat je lekker kan genieten! En zoutoplossing doet idd niets. Tijdens Levi's zwangerschap ook elke avond 1 spraytje gewone neusspray gebruikt en nu ook al weer 2 weken helaas. Met een dichte neus kan ik echt niet slapen!

Lijkt me gezellig de 9 maanden beurs! Jij met je 2e uk, ikmet mn bolle buik!

Susan, fijn dat er wel wat te zien was. Ik had vorige x bij 6.0 ook nog geen hartactie en bij 7.0 wel. Kan je buikpijn bandenpijn zijn? En bij hoeveel weken had je vorige x je mk?

hallo

vorig keer was de mk bij ivf 2 een cryo tp en die was niet ode ingenesteld de hcg bleef laag

nu is dit een spontane zwangerschap waarvan de hcg gelijk goed wwassen buikpijn had ik ook bij mijn tweeling zwangerschap vreselijk gewoon het zijn mijn darmen en m'n benen

vanacht mijn rechterbeen deed zo pijn was gewoon niet normaal vanaf m'n lies na m'n kuit!!

overdag heb ik niet veel last meestal snachts wordt ik er wakker van ben best zenuwachtig voor een vrijdag of er dan wel iets te zien is pffff

nou fijn weekend allemaal

Geplaatst

Ink, ik snap best dat je nog voorzichtig bent, als je eerst de eerste echo maar gehad hebt.

Daar zie ik ook erg tegenop en aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan.

Suus jij loopt gelijk met Ink geloof ik..., ik een weekje er achteraan :)

Susan, jee wat vervelend de buikpijn. Maar ze hebben wel een vruchtzakje gezien die op de goede plaatst zit, dus gelukkig geen bbz.

Hier gaat het goed, al weer een paar dagen geen bruin gespot. Ik hoop dat het nu echt weg blijft, veel fijner zo! Wel vind ik ieder toiletbezoekje weer spannend, erg he!

Verder bijna geen kwaaltjes, soms opeens erg moe en af en toe een klein beetje weeïg gevoel. Maar mag geen naam hebben :)

Wel soms super kortaf tegen mannetje..., die arme schat. Ik snap zelf niet waarom want we zijn zoo blij met deze zwangerschap

Fleur, Een paar mensen weten het, maar dat kwam omdat ze van het ivf traject weten. Verder wil ik echt nog een beetje verder zijn voordat we het gaan vertellen. Ik denk nog niet zo ver vooruit en nog zo in stapjes, dat zal wel zelfbescherming zijn, ha ha.

Geplaatst

Ssan, wat zeiden ze in het zh van die pijn dan? Gaven ze een verklaring waar het vandaan kwam?

Dieke, nee, bij ons in het zh prikken ze geen bloed. Na positieve thuistest gewoon wachten op je echo.

Men, wat vind ik de tijd langzaam gaan... Maar wat goed ook geen bruin meer! Nou meid, dan gaat het geen ongi worden hoor! Ik herken het toilet turen zo! Zelfs mijn man zat elke keer in spanning naar mijn gezicht te kijken als ik van het toilet af kwam!

Hebben jullie je allemaal aangemeld voor Moeders voor Moeders? Ik wel, maar wacht nog op een telefoontje van ze voor een afspraak... Vorige x ook gedaan, maar wel alleen maar thuis, niet op t werk ofzo... Adem inhouden bij overgieten ivm de stank haha...

Geplaatst
Ssan, wat zeiden ze in het zh van die pijn dan? Gaven ze een verklaring waar het vandaan kwam?

Dieke, nee, bij ons in het zh prikken ze geen bloed. Na positieve thuistest gewoon wachten op je echo.

Men, wat vind ik de tijd langzaam gaan... Maar wat goed ook geen bruin meer! Nou meid, dan gaat het geen ongi worden hoor! Ik herken het toilet turen zo! Zelfs mijn man zat elke keer in spanning naar mijn gezicht te kijken als ik van het toilet af kwam!

Hebben jullie je allemaal aangemeld voor Moeders voor Moeders? Ik wel, maar wacht nog op een telefoontje van ze voor een afspraak... Vorige x ook gedaan, maar wel alleen maar thuis, niet op t werk ofzo... Adem inhouden bij overgieten ivm de stank haha...

hallo

in het zkh zeiden ze niet veel over mijn buikpijn dit omdat ik het bij mijn andere zwangerschap ook had maar ik hoor er niemand over klagen behalve ik

de gynocoloog gaf aan dat m'n baarmoeder ruimte maakt en dat m'n darme op schuiven .het kan wel want m'n darmen doen zo zeer

ik doe niet mee met moeders voor moeders waarom weet ik eigenlijk ook niet

heb wek n koelkast voel met medicijnen die we voor ivf drie zouden gebruiken maar als t goed is heb ik die nu niet meer nodig dus die geef ik weg aan wie t kan gebruiken !!

Geplaatst

Hier ook geen bloedtest, maar een thuistest.

En aangemeld voor MvM. Die zijn afgelopen donderdag geweest, maar ik mag dus niet mee doen (bloedtransfusies gehad) Ik had daar zo enorm de balen van, ik kon wel janken! Had graag geholpen.

Ink, heel herkenbaar wat je zegt over het toiletbezoek: elke keer ben ik weer bang om toch bloed te zien en mijn man zat ook steeds gespannen te kijken als ik terug kwam. Zelfs een aantal keren aan de deur staan luisteren en geroepen of het wel ging. Daarna zei ie dat ie een beetje overbezorgd was, hahaha.

Af en toe heb ik wel wat lichte buikpijn, maar toch anders dan menstruatiepijn... En pijn in mijn liezen.

Geplaatst

Ik heb me me ook aangemeld voor mvm kan ik toch iets terug doen he.

Ik heb wel bloedtesten gehad met als resultaat op wd 13 430 en op wd 20 7123

Groetjes suus

Geplaatst

Ja, dat idee van iets terug kunnen doen via MvM heb ik ook ja. Voelt als het minste wat ik kan doen ofzo.

Haha Fleur, jouw man ook al! Achos, wat een lieverds ;-).. Wel jammer dat je niet mee mag doen voor MvM, maar dan plas ik wel voor 2 haha, goed?

Susan, is de buikpijn wel al minder aan het worden? Ik heb ook nog wat medicatie over, maar durf het pas weg te geven als ik een goede echo heb gehad...

Geplaatst

Ink, vervelend hoor dat je zo lang moet wachten op je echo. Ik heb aanstaande donderdag mijn eerste echo, vreselijk spannend.

Ik zal het lijstje maar even aanvullen, hoewel het nog zo onwerkelijk is.

Al een week bruinverlies vrij :)

Uitgerekend:

Suus77 1 mei 2014

Ink 4 mei???

Dieke 8 mei

Afspraken:

Suus77 26 september 2de echo

Ink 27 sept 1e echo

Dieke 19 sept 1e echo

Geplaatst

Ja, zeker stil hier! We 'durven' nog niet zo goed te schrijven he? Tenminste... daar betrap ik mezelf op!

Dieke had jij vandaag de eerste echo?

Wij moeten maandag.... Maar sinds vandaag heb ik ineens echt de kriebels en heb me voorgenomen om straks nog maar een clearblue met indicator te halen. We vertrekken morgenochtend voor een bruiloft naar Duitsland en zijn zondagavond laat weer thuis. Voor mijn gevoel kan ik pas echt genieten als de test straks aangeeft wat ik wil zien: zwanger 4-5

Eigenlijk zijn de afgelopen 2,5 weken best snel gegaan... Of ben ik nu een rare? Hoe ervaren jullie dit? En hebben jullie moeite om het nog niet te vertellen?

Ik had namelijk gedacht dat ik bij een positieve test zelfs tegen de bakker mijn mond niet zou kunnen houden ;-) Maar dat valt me erg mee! Oké, ouders, broers en zussen weten het nu, dus dat scheelt. Maar vlak na de test dacht ik dat ik zou wachten tot de eerste echo en dat ik dan iedereen wel zou inlichten. Nu denk ik 'jeetje, dat is maandag al! Ik hou mijn mond nog even!!' Nog even een week of 3 erbij... Of wachten jullie echt tot 12 weken??

En ook altijd gedacht dat ik een kwartier na een positieve test al bij de Hema zou staan voor de eerste babysokjes. Maar ook dat durf ik echt nog niet. Ik durf niet eens over die afdeling heen bij de Hema!!

Geplaatst

Even een update: Vandaag idd de eerste echo gehad. Ontzettend gespannen, maar het was helemaal goed!! :happy7:

1 kindje met een ferme hartslag, die een afmeting had van 1 cm, wat precies volgens planning is.

Fleur, ik ben ook nog erg voorzichtig hoor! Al ben ik heel blij met deze goede eerste echo, ik besef wel dat we er nog niet zijn.

Maar ik wil wel genieten, tenslotte is dit wel een grote stap weer.

Zijn er testen die tot 4-5 gaan? ik dacht dat testen tot 3+ gingen. Wij hebben deze keer wel bloed laten prikken op hcg, dat gaf ons erg veel rust.

Suus mooie waarden hoor. Geeft toch een beetje houvast.

Susan, het lijkt er op dat de buikpijn bij jou zwangerschappen hoort. Hoe gaat het nu?

Ink hoe is het nu met je? Mis je al even hier, en jij bent de actiefste hier tot nu toe, ha ha.

Geplaatst

J sorry meiden, ben er nog hoor! Paar drukke dagen achter de rug: sollicitatiegesprek gehad (ben het niet geworden, wat op dit moment misschien maar goed is ;-)), en gisteren de slaapdienst in om 15u tot vanmorgen 11.30, dus vandaag beetje brak. Verder vind ik het ook nog best onwerkelijk en heb ik beetje zoiets van eerst zien en dan geloven volgende week vrijdag met de echo, alhoewel het natuurlijk überhaupt al een hele mooie grote stap is om eenn positieve test te hebben!

Gister is MvM geweest. Mooie knaltest gekregen en een badcape van heel zacht materiaal. Daarnaast het tijdschrift Zwanger, die ik gelijk emotioneel heb zitten lezen haha, want dan komt het besef wel al wat meer :-)! Wij vertellen het gewoon telkens beetje bij beetje aan alle vrienden en familie die we tegen komen. Dus we wachten niet ofzo. Veel mensen wisten toch dat we weer bezig waren (familie zelfs wanneer testdatum etc was) en we zijn er altijd heel open over, dus ga zeker niet liegen als mensen er om vragen...

Op het werk nog niet verteld, dat doe ik wel pas na de echo van volgende week vrijdag...

Maar Dieke, wat super dat je een mooie bevestigign hebt gezien vandaag! Bijzonder he? Weet van vorige keer dat ik dat echt een emotioneel momentje vond en ook voor mn man, voor wie het nu helemaal nog zo onwerkelijk is...

Ik heb verder telkens wel zin om iets te gaan shoppen, maar hebbennog heel veel jongenskleertjes liggen, dus denk dat ik me moet proberen in te houden tot na de 20 wk echo haha! Willen jullie weten wat het dan is, of zijn jullie daar nog niet mee bezig? Haha, ikku wel hoor, zo nieuwsierig als wat haha!

Ook een 1e kaartje "hoera, zwanger" gehad! Voelde alsof het voor iemand anders bedoeld was haha! Ben benieuwd wanneer het gaat landen!

Hoe voelen jullie je verder? Ik nog steeds alleen wat weeig en wat sneller moe. En s avonds een opgezette buik, dat ik bijna mijn broek al los wilngaan doen, erg he, nu al?!?

Oh ja Fleur, ik vraag me hetzelfde af als Dieke, dacht namelijk ook dat de test niet verder gaat dan 3+?

Geplaatst

Dieke super dat je een mooie echo had. Hier voel ik het ene moment niks en het andere weeeig en wat krampen verder niks eigenlijk.

Ink ik had vorige week mvm over de vloer en verwachtte ook een knaltest maar dat was het niet was een stuk kichter dan de thuistesten en de controlelijn f a ik me gelijk weer zorgen maken.

Gr suus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden