Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Uitgerekend:

Suus77 1 mei 2014

Ink 4 mei???

Dieke 8 mei

Minoes 31 mei?

Afspraken:

Suus77 26 september 2de echo

Ink 27 sept 1e echo

Dank je Ink je heel onwerkelijk of niet

Hoe voel je verder?

Echo zal ik morgen wel horen ;-)

Liefs

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik voel me wel goed. Kleine kwaaltjes, zoals weeig, moe en obstipatie, maar dat is alles, dus niet noemenswaardig ;-)... En jij? Echt bijzonder hoor, zo spontaan! Zouden jullie anders het traject ook weer ingegaan zijn voor een brusje?

Ik hoop dat je snel een echo zult hebben!

Geplaatst

We zouden in mei starten met icsi toen was ons meisje ziek uitgesteld tot juni belde ik in juni bleek het zaad zo goed te zijn dat ik eerst zelf aan de klus moest twee opinie aangevraagd was nog wel goed maar niet zoals de x ervoor dus moed zakte me in de schoenen tot ik 4 dagen overtijd was dus morgen cb doen haha

Ja ik ook weeïg en menstru pijn had ik van onze dochter ook

Krijg bij 7 week echo dat had ze toen al gezegd door mijn verleden en ze maken het niet zo vaak mee ;-)

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik kom nu ook meekletsen als het mag. De test was vanmorgen weer dikker, dus echt goed zwanger :). Het zkh gebeld en we hebben 7 oktober de eerste echo. Dan ben ik 6w3d, dus nog wel vroeg, maar hopelijk is er al een hartje te zien. Bij m'n dochter had ik de eerste weken last van bloedingen waardoor we toen eerder dan 9 weken mochten komen voor een echo. Gelukkig mocht het dit keer weer!

Minoes wat super dat je spontaan zwanger bent geworden! Je bent vast in de 7e hemel! Volgens mij lopen we gelijk op. Ik ben ook waarschijnlijk 31 mei uitgerekend.

Ik heb helemaal geen kwaaltjes. Had ik bij mn eerste ook niet. Toen dacht ik, hallo ben ik wel echt zwanger? Geen misselijkheid of zere (.)(.), helemaal niets. Dat heeft ongeveer totdat m'n buik ging groeien geduurd. Toen werd het pas echt werkelijk voor me.

Meiden heerlijk om nu hier ook mee te schrijven!!!

Geplaatst

Ink, als ik het goed heb gebruik jij de Utro toch op eigen verzoek? Stiekem dus?

tot wanneer wil je hiermee doorgaan?

Anders kan ik je even een pb sturen.

Geplaatst
Uitgerekend:

Suus77 1 mei

Ink 4 mei?

Dieke 8 mei

Minoes 31 mei?

Apple 31 mei

Afspraken:

Suus77 26 sept 2de echo

Ink 27 sept 1e echo

Apple 7 okt 1e echo

Minoes 17 okt 1 e echo

Geplaatst

Apple wat leuk zeg dat we gelijk lopen

Ik mag ook op de ivf afdeling echo omdat ze zo bijzonder vinden en mijn geschiedenis weten

Dringt nog niet echt door

Liefs

Geplaatst

Apple gefeliciteerd!!

en minoes natuurlijk ook. Wat bijzonder zo spontaan! Wat een wonder&geluk!

Suus, Dieke en Ink natuurlijk ook. Wat leuk dat jullie al een eerste echo hebben gehad! Ink. jij vrijdag? Ik mag met 6 weken al, als we niets kunnen zien plannen we er gewoon nog een zei ze. Leuk he?

Ik durf hier nog niet te schrijven maar lees wel stiekem mee :)

trouwens, volgens mij hoor ik hier ook niet thuis. 2 juni zou ik uitgerekend moeten zijn (wat klinkt dat gek).

Testen jullie ook elke dag opnieuw? Of houdt dat een keer op? Ik durf er gewoon niet van te genieten.

Wij zijn al 3 pogingen verder en dit was onze laatste cryo.. Wij overwogen om een 4e poging zelf te bekostigen maar ik had er geen vertrouwen meer in.. Maar een streep trekken was o zo moeilijk.. Ik had echt nooit verwacht dat dit 1dags embryootje het goed zou doen.

Ik hoop dat jullie er allemaal lekker van kunnen genieten!

liefs, druppel :)

Geplaatst

*inbreker*

Wow Minoes, gefeliciteerd en wat bijzonder!!! kan me voorstellen dat je het niet kan geloven.

En Fleur breek eigenlijk in voor jou. Je echo was dus goed? meid wat leuk voor jullie!

En ink jij bent deze wk toch aan de beurt voor een echo... duim duim duim.... spannend. ik hou je id gaten ;-)

Voor alle andere meiden gefeliciteerd en suc666666 komende periode!

@druppel...na mijn eerste pos test volgde er nog vele haha, kruidvat heeft goed aan ons verdient. op een gegeven moment werden mijn testen wel lichter. dit heeft ws te maken dat heel hoog hcg niet goed meer gemeten kan worden waardoor testen dus lichter kleuren.

Maarre gefelciteerd meid!

Geplaatst

Apple, goed zo, toch de stap genomen! Welkom

En Druppel, gezellig, kom er ook lekker bij! Hopelijk ben je niet de laatste en komt o.a.Okaasan er ook nog aan. We kunnen mei anders toch samenvoegen met juni?

Ik heb ook totaal geen zere borsten hoor, vorige keer ook niet trouwens. Wel jaloers op jullie vroege echos. Vorige keer mocht ik bij 6.0 en geen hartactie. Daarna bij 7.3 gelukkig wel. Nu ondanks weer bloedingen pas bij 9.0, dus overmorgen EINDELIJK! Hoop dat ik niet van het bankje afdonder en we ook mooi nieuws te zien krijgen!

Jose, inderdaad, ik heb bij deze tp stiekem utro gebruikt. Ben hier 1 week na de positieve test mee gestopt. Vraag me af of ik daarom nu wel zwanger ben geworden...

Geplaatst

Ok Ink, ja, je zult het nooit weten hè?

dan hoef ik je niet te pb'en, dan begrijp jij het wel haha. Ik heb gisteren namelijk de laatste gebruikt.

Geplaatst

Ink vrijdag echo spannend meid op naar mooi kloppend hartje ;-)

Druppel lekker blijven plakken hier haha

Ik ben 31 mei of 1 juni die dag maakt hem ook niet haha;-)

Geplaatst

JA! Het wordt hier steeds drukker. Minoes en Apple, gefeliciteerd!!

Hier ook een Utrogestan-gebruikster. Ik ga door tot 12 weken, dat kan geen kwaad en dan tackle ik eventuele progesteron-problemen... (niet dat dat bij mij aangetoond is hoor)

Wij hebben vanmiddag de intake gehad bij de gyn. in het WKZ. Fijne arts! En een extra echo (tweede in 3 dagen tijd!) 18 oktober hebben we weer een echo.

We weten al dat ik streng onder controle kom te staan (betekent ook extra vaak echo!) en dat het sowieso een zh-bevalling gaat worden. Maakt niet uit! We zijn blij dat ik nu zwanger ben!

Ik merk sinds vandaag dat het me moeite kost om mijn mond te houden. Ik had er nog geen last van... maar na alle felicitaties in het zh.. Poeh, dat wordt moeilijk vanavond en morgen (vanavond weg met grote club en morgenavond bruiloft met heel veel bekenden en familie!) En ik zit echt omhoog met mijn kleding: broeken te strak en jurkjes laten echt een opgezet buikje zien... Zaterdag maar even shoppen! Ben nu wel creatief met een elastiekje om mijn broeks-knoop, maar dan gaat mijn rits ook steeds open ;-) Lange shirtjes dus... En lange sjaals.

Geplaatst

Fijn dat er meer meiden bij zijn gekomen, Gezellig hoor!

Allemaal gefeliciteerd!

Ik reageer morgen even uitgebreider.

Ink nog 2 nachtjes....., he he eindelijk!!

Liefs

Geplaatst
Ok Ink, ja, je zult het nooit weten hè?

dan hoef ik je niet te pb'en, dan begrijp jij het wel haha. Ik heb gisteren namelijk de laatste gebruikt.

Thanks Jose ;-)! Ik dacht dat bij onze 1e poging 12 dagen na punctie was voorgeschreven, vandaar dat ik al gestopt was, maar is dus 12 weken ipv dagen?! Nou ja, heb ik wat minder lang die derrie gehad ;-)..l

Fleur, wanneer ga je het vertellen dan? Hier weten veel mensen het al, maar ga het pas echt aan de "grote klok" hangen na overmorgen denk ik (geleidelijk aan ;-))... Heb 2 broeken op ikenmijnkind besteld, 1 lengte maat 36 (dus hopelijk eindelijk een zwangerschapsbroek die niet op hoog water hangt bij mn 1.88 en een zwarte skinny. Totaal slechts 35,- van mamalicious. Shoppen voor uk vind ik nog eng, aar voor mezelf niet hoor haha! Maar momenteel pas ik al mijn gewone broeken nog wel eventjes denk ik, want die zaten wat ruim, omdat ik wat was afgevallen afgelopen periode en ben nu ook nog niets aangekomen. Maar weet helaas ook dat ik dat ineens op het einde met een flinke gewichtssprint ineens allemaal inhaalde!

Geplaatst

Nee, dat is inderdaad zo! Had t bebaseerd op 2 jaar geleden, dus dacht dat het nu in alle zh misschien zo was na een positieve test...

Geplaatst

Fleur lekker hoor twee x echo

Hier ook strenge controle dus vaak echo :-)

Ja mond houden is heel moeilijk

Fam en vrienden weten het wel met de rest wacht ik nog even

Maandag komt Mvm

Slaap lekker meiden

Geplaatst

Ook ik heb utrogestan bollen, maar dat is dacht ik, standaard bij een verse poging. Het verschilt wel per ziekenhuis hoelang je door moet gaan ermee.

Ik gebruik het minimaal tot de 12 weken, misschien wel langer.

Vandaag 8 weken, gaat toch wel weer snel. Het voelt nog steeds onwerkelijk, maar begin er wel steeds meer aan te wennen.

Doen jullie ook de combitest? Wij wel, en mocht er verhoogde kans uitkomen dan gaan we voor een nipt test, geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest.

Het risico om een miskraam te krijgen is mij te groot. Nadeel is wel dat hier in Nederland ze de test niet mogen doen, maar je kan wel in Duitsland en België daarvoor terecht. Kost wel een paar centen....,

Hoewel ik heb begrepen dat er 4 ziekenhuizen in Nederland zijn, die het toch doen, ondanks dat het volgens de wet nog niet mag.

Ink al een beetje zenuwachtig? toch spannend! Met 9 weken dan zie je het al een beetje bewegen toch, en je kan ook al een beetje armpjes en beentjes zien, volgens mij.

Minoes wat een verrassing dat je onverwacht zwanger bent geraakt!

Apple, heerlijk hoor geen kwaaltjes! Ha ha, jij bent waarschijnlijk de enige die al weet wat voor geslacht de baby heeft :)

Druppel gewoon meeschrijven hoor, is veel gezelliger! Het is immers voor iedereen hier spannend. En mijn ervaring is...., als het fout gaat, is het ook fijn dat er meegeleefd wordt.

Blijft natuurlijk wel je eigen keus!!

Suus en Susan, alles goed? Een beetje relaxter na de eerste echo?

Geplaatst

Dieke gaat de tijd hard he geweldig

Nee wij doen geen combi bij onze dochter ook niet gedaan

Ja heel bijzonder geloof het ook nog niet echt haha straks na de echo denk ik wel

Hebben jullie ook klachtjes?

Hier last van (.)(.) en rug en weeïg

Geplaatst

Hai meiden,

ik meld me dan maar officieel aan hier :))

ik vind het super om hier mee te mogen schrijven. Ik heb nog steeds angsten, ben zo bang dat het mis kan gaan. Hopelijk wen ik gauw aan het idee.

Ik had trouwens ook bloed laten prikken. Maar dat deed ik voor m'n eigen geruststelling. En dat helpt alleen die dag :)

zoooo leuk, al kleertjes kopen en broeken die niet meer passen. Hahah! Ik vind zo'n buik mooi en wil ook kleertjes kopen. Ik heb altijd al wel wat leuke baby dingetjes gekocht. Mijn man vond dat maar niks. Ik zei dan dat ik het anders wel weg zou geven. Want die was zwanger en die en .. die.. Maar dat doe je dan niet :)

ik heb 8 okt een echo . Dan ben ik nog maar 6 wk zwanger dus weet niet of er dan al wat te zien is.

En ik voel echt helemaal niks!

ink, morgen is het zover!!! Laat je het wel meteen weten? Zelfs ik vind het spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden