Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dieke wat fijn dat je een goede echo had! Fijn!

Ja meiden, jullie hebben gelijk. De testen gaan tot 3+.... Daar kwam ik achter nadat ik hem had gekocht en nadat ik een mailtje van een forum-vriendin kreeg die hiervoor waarschuwde ;-) Te laat... getest. 3+ dus iig verder dan 5 weken. Er zit dus groei in het HCG, dat is dan de enige conlusie die we kunnen trekken ;-)

Vandaag een 'zwanger-pakketje' en een lieve kaart van mijn zusje gekregen. Zo lief, met allemaal lekkere snoepdingen en een pot augurken!

Mijn broertje kon het niet laten om alvast een pakje te kopen. Heel lief boxpakje met een egeltje erop... Zegt ie "sorry, maar ik word eindelijk voor de allereerste keer oom en ik vond dit pakje zó lief!!"

En zoals jullie zeggen: kaartjes (met zwanger) (en cadeautjes) voelen heel onwerkelijk en net of het voor iemand anders is...

Slaap lekker meiden! Ik duik mijn bedje in.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fleur, wat lief die cadeautjes! Ontroerend...

Suus, denk niet dat je daar onzeker door moet worden hoor, een streep is een streep toch? Kan de urine de ene keer niet geconcentreerder zijn dan de andere keer?

Zijn jullie al in gewicht aangekomen? En veel rare trek in bepaalde dingen of juist niet? Ik ben qua gewicht gelijk gebleven gelukkig nog, maar merk wel een klein bolletje op mn buik. Verder kan ik de geur van vis slecht verdragen en van frituur ook niet. Kan verder alles eten, maar niet wat ik gisteren al op heb haha, als ik telkens denk aan wat ik recent heb gegeten, vergaat mn eetlust...

Geplaatst

Dank jullie wel voor de felicitaties. We zijn ook super blij, maar het blijft nog steeds zo onwerkelijk.

Fleur wat leuk dat je familie zo meeleeft!! Lijkt me zelfs ook wel een beetje emotioneel.

Ink schiet het nu een beetje op die echo van jou?? eigenlijk vind ik dat bij stellen die door middel van het mm traject zwanger raken, recht moeten hebben om standaard bij 7 weken een echo te mogen.

Het is immers al emotioneel genoeg dat hele traject. Om überhaupt zover te komen dat je eindelijk zwanger bent, en dan moet je ook nog mega lang wachten op de eerste echo.

Maar ja dat is misschien persoonlijk.

Ik heb nog helemaal niets gekocht, die neiging heb ik ook nog niet. Zal vast wel zelfbescherming zijn :)

Maar weet wel dat als ik eenmaal wat verder ben ik helemaal los ga.

Suus hoe gaat het met de buikpijn?

Geplaatst

Hm, dus die echo maakt het niet minder onwerkelijk?

Ik zat gisteren op de site van onze verloskundigenpraktijk te lezen dat je je met 6 weken aanmeldt en met 8 weken al een echo krijgt (en 12 ook weer!). Dan had ik dus nu misschien al een echo gehad?!? In het ziekenhuis heb ik nu bij 9 weken de echo, dus aanstaande vrijdag. Wou dat ik me gewoon ook vast bij de verloskundige had aangemeld. Maar eigenlijk ook geen idee of ik nu na volgende week al wel naar de verloskundige mag, of dat je in ons ziekenhuis na de 9 weken nog een echo krijgt? Vorige keer deed ik mee met eenonderzoek en had ik bij 6 en 10 weken een echo en daarna door naar de verloskundige... Hmm, misschien bel ik die praktijk gewoon maandag al om me aan te melden ;-)...

Geplaatst

Ohja, ik heb trouwens al wel wat gekocht haha, 2 zwangerschaps tshirts met korte mouw in de uitverkoop. Dacht daar heb ik evt in de winter met een vest er overheen wat aan en in april / mei misschien gewoon wel zo los als het dan mooi weer is ;-)...

Geplaatst
Hoi dames hier weinig nieuws weinig kramp meer gehad, alleen aan het aftellen tot de echo donderdsg hihi. Met de rest alles goed?
Hoi meidenHeb vrijdag echo.gehad en met 5 weken en zes dageb was er een.hartje te zien ohhh wat was ik.bang zeg dat t een leeg vrichtzakje zal zijn maar gelukkig een kloppend hartje over twee weken weer terug kijken of het mooi groeid .ik.heb het die dag maar gelijk aan mijn vrienden collegas verteld want voel me met de dag beroerder dan wete ze ook wat er scheelt en.het is gewoon.makkelijker met werke ivm tillen enz Hopen dar juli.ook.n.mooie echo zulle krijgen
Geplaatst

Ink, ik zeg doen!!

Idd is het nog onwerkelijk, ik kan gewoon niet geloven dat het nu goed zal gaan...., maar ik hoop het zo.

Vandaag een beetje misselijk gevoel, eindelijk voel ik wat :)

Suus wat duurt dat lang he?, die dagen tot aan de echo. Jij dus donderdag en ink als ik het goed heb. Mijn duimen draaien volop!!

Susan, gefeliciteerd met het zien van het hartje! echt een mijlpaal. Ben zo blij voor je!

Geplaatst

Fleur gefeliciteerd! Wat super dat alles er zo mooi uitzag.

Hier WD3 bijna om. PFfffff. Wil zou graag bij jullie op het bankje met mijn tweeling :-)

Geplaatst

Susan en Fleur, joepie, 2 mooie echo 's! Ik ben vrijdag pas ipv donderdag. Volgens mij ben ik daarmee dan de laatste van oecho's of niet?

Ik heb het idee dat bij mij de misselijkheid trouwens al weer wat aan het afnemen is en ik al over die piek heen ben gelukkig...

Verder nog geen nieuwe zwangere dames die hier mee willen schrijven? Hoe meer zielen, hoe meer vreugd (dus Apple...! Haha, push niets hoor ;-))

Zullen we t lijstje nog s ff er bij pakken? Want jullie weten nu de uitgerekende datum allemaal denk ik ook zeker adhv de echo's

Geplaatst

En Okaasan, we trekken hard aan je hoor! Binnenkort mag je hier over je zwangerschapskwaaltjes komen schrijven :-)!

Geplaatst

Hee Ink weet jij soms dat ik stiekem al mee lees? ;)

Ik durf nog niet.... Tis nog zoooo pril...

Woensdag is m'n officiële testdag. Als ik het zkh gebeld heb met positief bericht kom ik er bij goed?

Btw: mijn uitgerekende datum is 31 mei. Dus op het nippertje nog in dit topic.

Geplaatst

Hier weinig last van misselijkheid trouwens... Had me geestelijk echt voorbereid op dagelijks boven de pot hangen, dus tot nu toe valt het mee! Maar ik heb begrepen dat dit kan komen door de prednison die ik gebruik, dat schijnt misselijkheid te onderdrukken.

Vandaag was ik echt super-moe. Maar we hebben een erg druk weekend gehad: vrijdag een autorit van bijna 8 uur voor de bruiloft vanmijn broer en schoonzus (zaterdag) en gister weer de autorit terug. Vorige week veel (creatieve) voorbereidingen voor de bruiloft gehad en zaterdag de hele boel (onder grote tijdsdruk) versierd... Niet gek dus dat ik nu zo moe ben ;-)

Hebben jullie ook trek in gekke dingen??? Ik had vanavond zo'n zin in koude appelmoes.. (heb appelmoes in huis voor m'n man, zelf eet ik het nooit) Koffie is de ene dag heerlijk en de andere dag helemaal niks. En voor de rest eet ik vooral erg véél. ;-)

Oh ja, en ook vervelend: 's nachts om 4.00 uur klaarwakker zijn!

Maar als ik heel eerlijk ben dan vind ik het op dit moment allemaal heel erg meevallen en merk ik er haast niets van. (is ook pas 7 weken...) Helemaal als ik het vergelijk met verhalen over (extreme) misselijkheid en vreselijke moeheid, want sommigen hebben daar al heel vroeg last van.

@Apple, spannend!!!

@Okaasan, wanneer mag/ga je testen??? Hoop dat je hier snel zit!!

Geplaatst

H Apple, gokje ;-)! Had natuurlijk in t sept bankje gelezen van je positieve test, dus dacht dat je misschien ook wel aan wilde schuiven, pril of niet ;-)...

Fleur, ja, kan me voorstellen dat je dan moe bent! Was het gezellig? Ik mag ook eigenlijk echt niet klagen over de kwaaltjes hoor! Als ik moe ben, iets misselijker, maar dan is tvaak ook avond, dus moet ik gewoona gaan slapen ;-). Verdervalt het mee met de dingen waar ik trek in heb. Er zijn wel juist dingen waar ik totaal geen trek in heb, zoals patat, chips etc. Als ik alleen al frituur of hete olie ruik, voel ik de weeigheid verergeren... Op zich niet verkeerd, want dan begin im in ieder geval stabiel qua gewicht haha...

Geplaatst

Ink, je mag mij momenteel wakker maken voor patat! Echt te erg! Ik heb ook nog niet op de weegschaal gestaan... Heb al heel erg lang een stabiel gewicht. En ik merk wel dat mijn broeken strakker zitten (al voordat ik erg veel trek kreeg in patat)

Mijn broertje is helemaal in de wolken! Elke keer als ik hem zie (en dat was afgelopen weekend heel erg vaak) zegt ie dat ie kan zien dat mijn buik boller is. (hij wíl dat gewoon graag zien, haha! Hij wordt voor de eerste keer oom!)

Het weekend was trouwens helemaal geweldig en supergezellig!

Ik heb trouwens altijd gedacht dat ik na een positieve test níets meer zou durven doen. Maar dat valt gelukkig mee, alleen zwaar tillen laat ik aan anderen over ;-) Hebben jullie dat ook? En zijn er dingen die jullie echt echt echt niet durven of doen?

Geplaatst

H, Fleur, ik had in de 1e 2 weken wel ontzettende trek in patat ennu dus tegenovergestelde, maar weet dat die trek echt wel terug komt haha...

Echt lief van je broertje hoor! Zie je zelf ook al wat aan je buik? Of is het echt zijn verbeelding?

Nee, ik doe verder alles nog, incl zwaar tillen. Heb ik bij vorige zwangerschap ook gewoon gedaan, op het pad vegen /onkruid weghalen na, want dan kreeg ik last van mn rug. Maar wil ook nu zo lang mogelijk alles zelf doen, heb het idee dat dat me helpt juist fit en sterk te blijven ;-)...

Hoe is t met de andere meiden?

Durven jullie al te fantaseren over het geslacht, namen etc?

Geplaatst

Hallo dames is er nog een plekje vrij op jullie bankje?

Heb vandaag positief getest na 4 dagen overtijd te zijn en jullie willen het niet geloven na 7!jaar bezig te zijn hebben we via icsi dochter in juni 2012 gekregen

En nu spontaan zwanger ongelofelijk

Zal eerst alles even terug lezen als dat lukt en op jullie reageren

Liefs Jessica

Iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen

Geplaatst

Susan en fleur van harte met jullie mooie echo's dat er nog vele mogen volgen

Ben nu de klus al weet kwijt haha

Patat lekker ben momenteel verslaaft aan nougat bat van action haha

Geplaatst

Wuaw Jessica, wat bijzonder! Van harte gefeliciteerd!

Geloof dat niemand in dit topic nog een ticker heeft aangemaakt he? Haha, nog te onwerkelijk?? Ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe dat ook al weer moest, dus dat speelt ook mee haha, maar me nog niet heel erg in verdiept, eerst de echo over 3 dagen afwachten...

Geplaatst

Uitgerekend:

Suus77 1 mei 2014

Ink 4 mei???

Dieke 8 mei

Afspraken:

Suus77 26 september 2de echo

Ink 27 sept 1e echo

Zo, even het lijstje er bij gepakt, alhoewel er nog niet zoveel opstaat ;-), dus meiden, vul hem maar aan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden