Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Breek fleur heel veel succes en sterkte meid

Wat een onzekerheid

Hopelijk heb je snel de kleine in je armen

Alle andere meiden heel veel succes met de laatste lootjes

Liefs Jessica

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ben even stil van alle lieve berichtjes.... Dankjulliewel!

Vandaag zijn we bij de gyn. geweest. En we hebben rondleidingen in de beide ziekenhuizen gehad. Morgenochtend word ik al opgenomen op de CCU (hartbewaking) In de uren daarna moeten er wat medische ingrepen plaatsvinden.. De sectio laat ook niet lang meer op zich wachten trouwens.

Wel geschrokken van de risico's voor mij.... Er bestaat nu een overlijdensrisico van 25% voor mij, terwijl er voor de zwangerschap over 1% werd gesproken.

Gelukkig mag mijn man bij alle (kleine) medische ingrepen zijn en mag hij morgenavond blijven slapen (niet bij mij op de kamer)

Het was een emotionele dag vandaag... We zijn precies 3 jaar samen vandaag... En vooral de rondleiding op de neonatologie-afdeling greep me erg aan. Het idee dat ons kleintje daar al snel ligt.. En dat zij voor mijn kindje mogen gaan zorgen... Slik slik en nog eens slik. Ik heb nog nooit zóveel gejankt op 1 dag als vandaag.

Gelukkig wordt de kleine nu op zo'n 5 pond geschat en ben ik al over de 34 weken (34.2 vandaag) Longrijping heeft ze gehad en ze ligt wat voor op schema... Hopelijk ligt ze maar even in de couveuse.

Maandagavond was er op tv ook een ks. Toevallig is zij een bekende van me. Zij had erge complicaties en had een ks onder algehele narcose, daarna moest ze 2 dagen naar de IC en kon ze haar kindje ook niet zien... Ik kende haar verhaal, maar het greep me erg aan (toevallig ook hetzelfde zh!) We hebben de afgelopen dagen veel gechat en ze heeft me veel tips gegeven.

Nou, de tas staat klaar. Het gaat een kort nachtje worden... (als ik de slaap al kan vatten..)

Nogmaals bedankt voor alle lieve berichtjes! Als ik even de kans heb dan geef ik een update!

Geplaatst

Ik heb wel meegelezen, maar niet de puf gehad om te reageren. Maar nu ga ik er weer eens lekker voor zitten.

Fleur had al kort gereageerd. Wat een schrikken dat het ineens zo veranderd is. En balen dat het zo ineens allemaal zomaar gaat gebeuren. Hoop dat je ondanks alles straks prettig terug kan kijken op alles wat morgen staat te gebeuren. Dikke kus en knuffel van deze kant voor jou en je man (helemaal voor hem, wat zal hij morgen in spanning zitten om jullie!).

Zie aan de banners dat een aantal dames al bijna op de thuisbeval termijn zitten. Wat gaat het snel ineens!!!

Ink alles al helemaal uitgepakt? Heb je ondertussen al wel een badkamer en keuken?

Ik zie dat jullie ook al lekker opschieten met alle voorbereidingen. Hier is het doorschuiven klaar en de babykamer is nu ook af. Ik zou nog graag een grijs vloerkleed willen neerleggen, maar dat kan altijd nog.

De ziekenhuistassen staan ook al grotendeels klaar. We hebben eindelijk een eerste pakje gevonden.

Nu nog op zoek naar een geboortekaartje en het eens worden over de naam....

Dieke ik zag dat jij ook groeiecho's hebt. Hier ook ivm verhoogde bloedsuikers/zwangerschapssuiker. Met een dieet zijn de waardes nu ok en de dame groeit precies op het gemiddelde (hoewel de gyn niet kon zien dat het idd een meisje is helaas, had graag nog een bevestiging gehad nl.). Over 3 weken weer een dagcurve prikken en een groeiecho. En dan zitten we al bijna op de overdracht naar de gyn en moeten we het serieus gaan hebben over het hoe en wat van de keizersnede.... (eerst morgenavond maar eens naar de voorlichtingsavond en kijken of er wat veranderd is).

Ink zag dat je ijzer laag is: al eens floradix geprobeerd? (heel vies drankje, maar ze hebben ook tabletten die gaan wel) Die staaltabletjes geven hier ook altijd meer problemen dan ze kunnen oplossen helaas.

Hoe was je echo gisteren??

Balen dat jullie zoveel vocht vasthouden! Dat is niet fijn nu het ook nog eens warmer wordt.

Druppel leuk dat je alles af hebt! En wat betreft de autostoel: wij hebben ook de stoel die bij onze wagen hoort. Geloof niet dat het heel veel uitmaakt, ze moeten allemaal goedgekeurd worden volgens dezelfde norm. Let wel op dat er een verkleiner en/of voetenzak bijgeleverd wordt.

Geplaatst

Jeetje fleur, nu benik stil van jouw verhaal. Heel stil! Ik had je een kaartje willen sturen deze week, maar dat is door mijn mislukte cryoTP er niet van gekomen. En nu blijkt wel weer, dat is niets vergeleken met jouw verhaal. En nu nog een kaartje sturen wordt een beetje mosterd na de maaltijd, dus dan maar zo.

Ik wens je ongelooflijk veel succes en zal de komende dagen heel hard aan je denken, voor je duimen en al mijn positieve gedachten jouw kant op sturen. En natuurlijk ook voor je man!

Wat een ontzettend spannende bevalling zal dit zijn.

Inmiddels lig je al op de hartbewaking, dus het begin van je bevalling is er al ;-) Meid, houd moed! je bent al voordat je meisje geboren is, de dapperste moeder van de wereld! Zet hem op!

Heel veel liefs!

Geplaatst

Hee meiden,

Ik heb veel te lang niets van me laten horen....

Allereerst wil ik jou Fleur heel veel sterkte wensen de komende dagen. Wat een spannende tijd ga je tegemoet!! Ik vind je erg dapper klinken. Ik duim heel hard voor je dat alles volgens planning gaat verlopen zonder complicaties en dat je gauw van je kindje mag gaan genieten!! Houd je taai!

Een kleine update van mijn kant; eigenlijk gaat alles goed. Nog twee weken werken en dan met verlof. Wel zin in. Merk dat ik met deze tweede veel dingen uit heb gesteld en toch nog wel het e.e.a. moet aanschaffen. De kamertjes zijn ook nog niet helemaal klaar…. Maar ik kan in ieder geval het geboortekaartje afstrepen. Gisteren de proefdruk gehad en we vinden hem super leuk. Dus we hebben een winnaar ;).

Verder is het lichamelijk wel iets pittiger met een uk van 1,5 jaar… Heb hier en daar wat auwtjes, maar dat hoort er nou eenmaal bij toch?

Jeetje wat gaat de tijd snel, vinden jullie ook niet? Pfff voor we het weten liggen we in ons kraambed!

Succes met de laatste weken meiden! En nogmaals Fleur, zet hem op, ik wacht op goed bericht binnen enkele dagen!!

Geplaatst

Lieve Fleur, ik wilde je ook even heel veel sterkte wensen! Wat een spannende tijd gaan jullie tegemoed. Ik hoop dat alles, gezien de omstandigheden, voorspoedig verloopt en dat jullie snel met zijn drietjes gezond en wel thuis mogen gaan genieten. Zet hem op, meis!

Hobbesje, alweer ruim 30 weken zwanger! Wat fijn om dit te lezen.Gelukkig houden ze jou en jullie meisje goed in de gaten.Ik duim op een gezonde en voorspoedige laatste 10 weken voor jullie.

Alle andere damesn, natuurlijk ook veel succes!

Geplaatst

Fleur er wordt hier echt heel veel aan je gedacht! Hoop zo dat er heel snel goed bericht komt. Pfff als ik het al zo spannend vind, hoe moet het dan voor jullie zijn? Ik hoop dat jullie een beetje kunnen slapen vannacht. De duimen draaien overuren!

Geplaatst

Fleur, kaarsje brand hier!

Hobbesje, ja ik heb nu regelmatig groeiecho's, laatste meting was ruim 5 pond met 34 weken. Dus groeit nu minder hard dan eerst, dat geeft niets, want het was aan de grote kant. Koppie lag wel mooi beneden.

Groeit jou kindje goed, hoe zwaar was ze? ik dacht dat ze al gezien hadden dat het een meisje is.

Onze envelop zit nog dicht, en blijft dat ook.

Druppel, hoe gaat het met jou, erg zwaar met een twin in je buik? wel dubbel leuk!

Appel, top dat het kaartje helemaal is wat je wilde. Hier nu ook een kaartje uitgezocht, proefdruk moet nog komen. Hoe snel gaat dat eigenlijk?

Voor mijn gevoel zijn we aan de late kant...., heb een vermoeden dat het bij ons 3 max 4 weken nog zal gaan duren.

Hebben jullie allemaal een naam? Wij wel, voor een jongen is het een "allebei water bij de wijn doen" naam. Zeker leuk hoor!, niet veel voorkomend, dacht ik.

We moeten nog wel een tweede naam, omdat wij een veel voorkomende achternaam hebben, dan zijn twee initialen wel handiger.

Voor een meisje zijn we het helemaal met elkaar eens.

Ink al lekker bezig met het kamertje, ben je al wat bijgekomen van de verhuizing? Jij bent, op papier, onze koploopster :)

Geplaatst

Fleur hopelijk is alkes goed gegaan en ben je nu goed aan het herstellen en snel genieten van je kleintje..

Geplaatst

Ik vroeg me ook af hoe het ging met fleur.

Met mij in ieder geval minder. Ik ben ook al opgenomen in t ziekenhuis met harde buiken en verkorte baarmoederhals. Ben nu aan de longrijping en weeënremmers.

Het is nog zo vroeg.. Ik hoop echt dat de baby's er nog een tijdje inblijven.. Elke dag is er één.. En ze weten totaal niet hoe dit gaat lopen..

Geplaatst

Sterkte Druppel, ik hoop dat je kindjes nog lang bij je kunnen blijven.

Hoe ver ben je nu?

Geplaatst

Druppel spannend zeg! Hoop ook voor je dat ze nog even blijven zitten!! Houd je taai!

Fleur, hoe gaat tie meid! Je houdt ons in spanning! Hoop dat alles goed gaat!

Geplaatst

Hai Meiden,

Sorry voor het lange wachten, maar ik kwam maar niet op het forum. En als het wel lukte, dan werd mijn bericht niet geplaatst.

Maar dan nu eindelijk: vorige week donderdag is onze M.irthe geboren!! Helemaal gezond, 2430 gram, 46 cm en binnen een dag uit de couveuse.

Ik heb nog wel 4 dagen op de hartbewaking gelegen en mocht haar pas na een dag zien. Ik heb wel gezien dat ze uit mijn buik werd gehaald, maar toen moest ze weg.

De afgelopen week is spannend geweest en we zijn er nog niet.... Maar onze dochter doet het super en ligt al in het perifere zh. Ik mocht zelf gisteren aan het einde van de middag naar huis. Met hele strikte leefregels en strenge controles.

De roze wolk begint langzaam te komen...

Druppel wat spannend voor jou! En ik weet hoe je je voelt meid.... Het is zo onzeker, en je wilt zo graag nog een paar weken genieten van die mooie dikke buik waar je zo lang op gehoopt hebt. Je wilt dat ze nog even lekker veilig en warm daarbinnen mogen doorgroeien.. Hou je haaks meid! Er wordt goed voor je gezorgd en longrijping is héél belangrijk (onze M.irthe heeft er veel aan gehad, blijkt nu. Zij werd na 34 wk en 3 dg geboren trouwens)

Hoe gaat het met alle andere meiden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden