Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink, de verdenkingen zijn idd helemaal van tafel. Nu dus ook alsnog mijn diploma gehaald. 12 mei de diplomering :)

Wat een gedoe met je oude huis zeg! Ik zou idd even goed informeren van hoe of wat. Hun hadden toch ook destijds een bouwkundig rapport kunnen laten maken? Je kan altijd even advies inwinnen via het juridisch loket.

Ik moet vanavond om 18:50. Mijn schoonzus eet hier mee vandaag en dan past zij op ons zoontje. De vorige echo was mijn man namelijk niet mee en dat vond ik alles behalve prettig na dat nieuws.

Het genieten is erg lastig.. Uiteraard geniet ik wel van de kleine in mn buik en het heerlijke getrappel.. Alleen besef ik me nu pas hoe andere zaken de afgelopen maanden steeds de overhand hebben gehad. Ik had ook alle regelzaken voor me uit geschoven tot aan mijn verlof. En nu mag ik opeens niets meer doen. Terwijl er nog zoveel gedaan moet worden ;) Maar goed, ik krijg een heleboel hulp van iedereen en ook mijn man is niet te beroerd om wat te doen. Hopelijk is de echo van vandaag goed en mag ik toch weer iets meer gaan doen.

Hoe voel jij je verder? Zo gek dat je ieder moment al kan gaan bevallen :D

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden, het werd weer eens tijd dat ik me ging melden... Veel te lang geleden!

Fleur hoe is het met je en met je meiske? Volop aan het genieten van je kraamtijd hopelijk! Doet je meisje het goed? En hoe voel je jezelf?

Ink, voor jou wordt het nu ook erg spannend! Gek idee zeker dat je elk moment kunt gaan bevallen! Wat balen van jullie oude huis. Op dat gezeur zit je nu zeker niet te wachten!

Dieke, hoe gaat tie met jou? Bijna 38 weken en kijken of je ontsluiting hebt. Denk je dat er al wat gebeurt daaronder?

Liminous, jij hebt wel een hectische tijd gehad zeg! En dan ook nog thuis vanwege een groeiachterstand.. :( hoe was de echo vandaag? Trekt ze een beetje bij?

Druppel, hoe gaat het met jou en je twins? Zitten ze nog lekker warm bij je??

Mijn meiske heeft ook al weken een groeiachterstand. Sinds de 20-weken echo loopt ze zo'n weekje achter en zit ze tegen de onderste curve aan. In het zkh maken ze zich geen zorgen want ze groeit wel alleen is ze iets kleiner. Ik ben zelf ook niet erg groot (1.64), dus waarschijnlijk heeft ze de genen van d'r mama. M'n dochter is wel lang, daardoor is dit wel even gek. Maar die heeft gewoon de genen van d'r papa (1.92). Zo verklaar ik het maar ;). Morgen moet ik weer op controle en volgende week weer een groeiecho.

Vandaag is officieel m'n verlof ingegaan. Wel gek hoor, want dan komt de bevalling toch wel snel in zicht. Maar wel lekker dat ik nu kan rommelen en m'n nestellijstje kan gaan afwerken...! Haha vandaag dus meteen kleertjes gewassen, ramen gelapt en een kastje opgeruimd (die riep al maanden "Maak mij nou eens schoon!!" Haha!

Nou meiden fijne avond en ben erg benieuwd naar jullie bevallingen en kindjes straks!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hmm probeer steeds een berichtje te plaatsen, maar lukt steeds niet 😦. Liminous hoe was je echo? Apple wat lekker dat je verlof hebt :) Hier al wakker. Beetje zenuwachtig voor wat de gynaecoloog zegt morgen. Nu verwacht ik toch echt te horen wanneer. Ben er wel klaar voor, maar zoooo spannend!!Hoop dat de bevalling meevalt en dat alles goed gaat. Ink. nog alles rustig?

Geplaatst

En Dieke, wat zeiden ze vandaag / is er actie ondernomen of iets gepland? Spannend!!!

Melis, hier alles prima hoor. Begin nu eindelijk sinds vandaag wat rustiger te worden wat betreft het klussen in huis. Doe elke dag nog wel wat, maar alle grote zichtklussen zijn gedaan, dus nu elke dag alleen nog wat kleine klusjes doen, zoals stopcontactjes repareren enzo haha. Mn buik zit, ondanks zn grootte, ook echtnog niet in de weg ofzo, geniet er nog lekker van en voel me nog kiplekker en topfit haha. Reken er zelf op dat ik overtijd ga en dat vind ik ook echt niet erg hoor, ondanks dat ik wel nieuwsgierig ben naar ons manneke...

Apple, ook jouw meisje kleiner geschat dus? Maar je bent zelf dan idd ook niet de langste. Zou bij ons raar zijn met onze 1.88m hihi. Maar lekker dat je verlof gestart is. Lekker nestelen! Hoe was je controle?

Bij ons was de controle weer prima. Alleen hij is weer nog niet ingedaald! Dus als de vliezen breken, gelijk plat! Hoop dat ik wel weer thuis kan bevallen...

Liminous, leuk vooruitzicht je diplomauitreiking! Hoe was jouw comtrole?

Ben ook erg benieuwd naar Druppel na haar laatste post???

Geplaatst

Hoi dames!

Niets meer van me laten horen, sorry! De dagen gaan voorbij en de baby's zitten nog in m'n buik! Hoera! Bijna 35 weken nu dus we zijn erg blij. Wel lig ik bijna de hele dag. Ik heb veel harde buiken en pijntjes.

We zijn dik tevreden maar hopen toch dat we mei halen :-)

ink, 39 weken al!! Super spannend! Fijn dat alles nog goed gaat!

Geplaatst

Whaaa....!! Dinsdag dan gaat het gebeuren.............,! eng en spannend!

Druppel, wat fantastisch dat je al zover met een tweeling bent gekomen, Woh!! Ik kan me voorstellen dat je heel blij bent!

Ink, ga nu misschien wel voor mijn beurt, ha ha! jij bent nog fit als ik het zo lees.

Ik ben wel blij dat het nu voor ons er bijna op zit!

Fleur hoe gaat het met jou en M.irthe?

Andere meiden...., leven jullie nog????

En andere meid

Geplaatst

Hee meiden, zo ff lekker banken na een gezellige dag! Wel vermoeiend dat slenteren door het durp .

Ink, joehoeoeeoe! Alles nog goed daar? Tiktaktiktak... Zit je te wachten of heb denk je dat het nog wel even duurt?

Druppel, wat super goed dat je baby'tjes nog lekker warm bij je zitten. Nog even volhouden!

Dieke, wow het gaat gewoon over 3 dagen gebeuren! Wat spannend! Zie je er tegenop? Nog even deze daagjes genieten van de stilte en stille nachten ;)! Toitoitoi hoor!

Met mijn guppie gaat ook alles nog goed. Wel al ingedaald maar dat zegt geloof ik niet zo veel. Ik verwacht nog zeker 4 weken te lopen! Merk wel dat alles echt steeds pittiger wordt. Sinds deze week ook tintelende hand na het slapen... Duurt wel paar uurtjes voordat het weg is. Schijnt veel voor te komen door vochtophoping in de armen.. Vanavond eens kijken of slapen met een polsbeschermer helpt! Meer van jullie hier last van??

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ooh wat spannend Dieke! Piep maar lekker voor hoor! Ik voel me nog prima en wil best nog een weekje gewoon rustig genieten van mn dikke buik en het getrappel, dus ben nog niet jaloers haha... Hou je ons op de hoogte?

Druppel, wat een mooi nieuws! 35 weken met twins is al hartstikke netjes toch? Wel vervelend vd harde buiken en pijntjes, maar alles voor het goede doel he ;-)?

Apple, nee ik zit echt niet te wachten. Plan gewoon nog van alles in qua lunches etc en geniet er nog even lekker van omdat ik weet dat het straks erg druk gaat zijn met Levi en de nieuwe gup er bij...

Jullie meisje al wel ingedaald? Bij ons afgelopen dinsdag dus nog niet. Ben benieuwd aanstaande dinsdag of hij wel al wat gedaald is.

Overigens geen ervaring mettintelhanden of armen. Wel klompvoeten van het vocht vast houden...

Geplaatst

Dieke, laatste nachtje voor je jullie uk gaat ontmoeten!!!

Fleur, hoe gaat het met jullie???

Geplaatst

Bij jou ook nog geen nieuws Ink? Dan maar de vraag of je ramen al schoon zijn ;-) Nee zonder dollen, het lijkt me echt heftig om nog zoveel in je huis te moeten doen als je kleine er bijna aan komt. Maar zo te lezen geniet je nog wel van je dikke buik. Fijn hoor!

Geplaatst

Het is al weer even geleden, maar vanavond heb ik eindelijk zin/puf/tijd om bij te lezen en te reageren.

Hoe is het met jullie? Helemaal klaar voor de bevalling?

Fleur hoe is het nu met jou/jullie??

Druppel zie dat je gelukkig nog je mannetjes binnen in je buik hebt. Fijn! Elke dag is mooi meegenomen nu.

Dieke je vroeg hoeveel wij zijn aangekomen. Hier zit ik op 7 kilo en ik sta nu nagenoeg stil omdat ik op een suikerarm dieet zit. Het is zoveel minder dan de vorige keer (gelukkig). Hoop dat er in de laatste weken niet ineens toch wel weer veel bijkomt.

En het is idd heel stilletjes hier. Wel jammer, mede daardoor ben ik elders actiever.

Hier moeten we ook nog het adressenbestand updaten. Kaartje zijn we zo goed als over uit. We hebben 2 proefdrukken laten maken en ik heb echt heel erg voorkeur voor een zeer roze kaartje. Waar man nog aan moet wennen (haha).

Succes morgen!!!! Lijkt me zo raar dat je weet wanneer het gaat gebeuren.... wij weten het over 2 weken ook.

Liminous wat een schrikken dat je meisje achterloopt in de groei! Wat zei de laatste groeiecho? Je bent sinds je post niet meer hier geweest. Hoop dat alles goed is!

Apple bij jou ook al een groeiachterstand(je) zie ik.Maar fijn dat je dame gewoon rustig doorgroeit.

Ink jij bent heel dicht bij je UD zie ik. Spannend!

En wat een gedoe over jullie oude huis. Hoop dat het met een sisser afloopt. Als zij geen bouwtechnisch rapport hebben laten maken is het ook nalatigheid van de koper... Er vanuitgaande dat jullie dit idd niet wisten (waar ik vanuitga). Maar wel erg vervelend.

Hier vandaag de laatste keer controle gehad bij de verloskundige. Alles prima, bloeddruk is daar alleen elke keer wat hoger dan in het ziekenhuis...? Maar nog wel oke. Ook soort van afscheid genomen. We zien elkaar nu pas weer na de bevalling.

Heel onwerkelijk dat het nog maar een paar weken duurt voor we onze dame gaan zien. Nu over 2 weken naar de gyn en daar gaan we de keizersnede plannen. Ben benieuwd welke termijn het wordt. Op de groeiecho's is het iig een gemiddelde dame en wordt er dit keer geen 4,5 kilo kind verwacht.

Vandaag een ooievaar gezet bij de overburen. Die hebben ook een dochtertje gekregen (leuk een speelkameraadje!) en ze heeft gelukkig niet onze gekozen naam gekregen.

Geplaatst

Haha Okaasan, nee, mn ramen zijn nog erg vies dit keer. Richt me meer op t afwerken dan t schoonmaken. Heb nu 3 dagen niets gedaan aan klussen (behalve wat schroefjes bevestigd om iets op te hangen), maar t begon vandaag weer te kriebelen, dus gaat Levi morgen evennaar mn zus en ga ik nog een muurtje verven, zodat we daar ook weer een plankje op kunnen hangen en dat er ook weer wat "affer" uit ziet haha. Maar denk wel regelmatig aan je hoor, als ik naar mn vieze ramen kijk haha. Nee, niet alleen dan, je schiet sowieso regelmatig door mm hoofd over hoe t nu met je is et . Hoop dat deze uk-to-be lang bij je magblijven zitten!!,

Hobbesje, leuk oo, weer wat van jou te lezen. Jij hebt straks dus ook al een datum? Spannend hoor!

Geplaatst

Mijn huis is ook spik en span...., wel een voordeel 😃!!Ik ben nu in het ziekenhuis, straks wordt ik ingeleid. Een bizar gevoel hoor!Ik had gisteren zo de neiging om het enveloppe met het geslacht te openen.Heb het niet gedaan!! Zonde om de laatste nacht alsnog te doen. Meiden ik laat ( als het lukt) wat van me horen!!

Geplaatst

Lieve Dieke,

Heel heel heel veel succes vandaag! Nog even dan heb je eindelijk je kindje in je armen!

Het zal allemaal heel dubbel zijn voor jullie!

In gedachten ben ik bij je!

Heel veel liefs Bianca

Geplaatst

Groot gelijk Ink. Die ramen komen wel. Deze uk to be bezorgd me sinds gisteren enorme hoofdpijn, dus ik vind dat hij het verplicht is om te blijven. Hij heeft al genoeg ongemak veroorzaakt, dus hij kan wel wat leuks terug doen voor me. Logica toch? Haha

Dineke heeeeel veel succes vandaag! En wat knap dat je de envelop dicht hebt gelaten. Zou mij niet gelukt zijn.

Geplaatst

Dieke succes vandaag!! Wat spannend zeg! Ik voel met je mee.... Zó spannend als je weet wanneer het gaat gebeuren!

Hier alles goed. Onze kleine meid is nu een week thuis en het voelt heerlijk! Ze doet het erg goed. En we zijn zelfs al even naar buiten geweest in het weekend.

Vanmiddag en morgen heb ik onderzoeken in het zh en daar krijg ik vrijdag de uitslagen van. De ene dag voel ik me beter dan de andere dag, het is nu echt twee stapjes vooruit en één achteruit.

Zwaai naar alle dikke buiken!!

Geplaatst

Hoera voor Mirthe, Fleur en Fleur-man! Wat geweldig, met zijn drieën thuis. En rustig aan blijven doen dus, maar dat moet een 'normale' kraamvrouw ook. Dus niks geks aan. Heel veel succes in het zkh deze week.

Mogen we een fotootje zien van Mirthe, of post je die liever niet op internet? Ik ben zo nieuwsgierig hoe ze er uit ziet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden