Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Effe kort ego berichtje. Net op de Spelochtend gehoord dat nog een moeder van een 3e zwanger is. Kwam bij mij harder aan dan ik had verwacht zit me veel hoger dan ik dacht. Kan wel huilen! Bah!

Sorry voor dit berichtje voor de meiden hier die graag een 2e willen!

@beanie fijn dat de behandeling goed gegaan is!

Ik reageer later verder! Moest het effe kwijt en dan ben ik blij met dit forum!

Xxx

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh. Roossie. Even snel een digi knuf. Ik snap helemaal wat je bedoeld, hoor. Laat de tranen naar even goed komen, dat lucht dan toch weer op.

Zwangerschapsaankondigen ( met name derde of vierde kindjes) blijven hier ook pijnlijk. Dan blijkt dat toch ook een stuk " erfenis" te zijn van jarenlange medische molen. Ooit schreef iemand: je kan de vrouw wel uit de medische molen halen, maar de medische molen nooit uit de vrouw.

Ookal ben je gezegend met 2 kindjes, de wens voor een derde is er nou eenmaal. Zonder de medische molen was die derde er hoogstwaarschijnlijk ook gewoon geweest.

Je verdriet mag er dus ook zijn!

( schrijf later weer wat uitgebreider en reageer ik weer op iedereen).

Geplaatst

@wen72, je bent lief! Mooie woorden, die van je kan de vrouw wel uit de medische molen halen maar de medische molen niet uit de vrouw, dat vind ik een goeie! Want dat is ook gewoon zo! Ik dacht na de geboorte van K dat ik nu echt klaar ben met die medische molen, maar dit is niet zo! Ik schrok ook hoe diep het zit en ik dacht pfff het lijkt wel of ik getart wordt ofzo. Het is en klein groepje van 6 moeders 2 ervan zijn zwanger van een 3e! Mijn meisjes maken me wel weer vrolijk gelukkig.

@Beanie knap dat je babyspullen weg kunt doen, ik heb wel babykleertjes weggedaan, maar naar vriendinnen. Als ik wil kan ik alles zo weer terughalen hahaha... Kolfapparaat verkocht aan vriendin maar als wil kan ik het zo weer terugkopen.

pfff wat typt hetforum irritantop de laptop ik ga straks werverder oplde iphone.

Geplaatst

@beanie, dat buikje heb ik nog wel hoor, daar moet buikspier oefeningen aan te pas komen om het weer strak te trekken. Maar op zich valt mijn buik nu wel mee. Nog 1,2 kg en ik zit net op mijn bmi.

Wat goed dat je netjes op gewicht bent!

Babykleertjes kun je ook weg doen wanneer je er aan toe bent. Mannen zijn daar eerder aan toe dan vrouwen. Bij sommige spullen denk ik ook mocht er een groots wonder gebeuren, alles is ook weer zo gekocht.

Mijn 2e zwangerschap heb ik idd anders ervaren. Ik werd ook erg beziggehouden door J ik was er daardoor wat minder op gefocust. Maar toen ik zwanger was van de 1e voelde ik gelijk nu komt alles goed!

Wat naar dat je die angst hebt gehad tijdens je zwangerschap! Het blijft moeilijk al je zelf nog een keer zwanger wil zijn en je man wil dat niet.

Vanmiddag manlief geappt dat er weer een moeder zwanger is van een 3e dat ik blij voor ze ben maar ook emotioneel. Antwoord hij waarom? Ik antwoordde dat ik ook graag een 3e zou willen maar dat het niet voor ons is weggelegd. En dat het misschien de hormonen zijn. Heb er geen antwoord op gehad. J zei vanmiddag dat ze graag nog een broertje en zusje wil, ik zei dat moet je ook tegen papa zeggen haha, maar ook dat dat niet zomaar lukt. Het blijft lastig ik ben zo gelukkig en blij met mijn meiden en toch......

Ik heb trouwens op fb gelezen over een boek spuiten en snikken, over een vrouw die haar hele traject beschrijft totdat ze haar dochter via ivf kreeg. Bewonder haar openheid iets waar ik zelf moeite mee heb. Ik praat er nu wel meer over met anderen, maar alles in een boek schrijven poeh! Respect!

Tijdens die Spelochtend heb ik er trouwens voor gekozen om er toch open over te zijn en ook dat ik graag een 3e zou willen maar dat het er niet in zit. Anders ga ik ontwijkend gedrag vertonen en dat is lastig in een klein lokaal en niet gezellig want ik kan wel gezellig met ze kletsen. Ik ben wel trots op mezelf dat ik die keuze heb durven te maken.

Geplaatst

Ik las gisteren op fb dat de acupuncturiste bij wie ik altijd kwam tijdens de icsi behandeling, dat ze haar praktijk voorlopig sluit omdat ze zwanger is van een tweeling! Ze heeft al 2 zoons. Dat lijkt me wel schrikken ineens haha...

Ik wens iedereen fijne kerstdagen! Geniet van jullie gezin en van elkaar! Dikke knuffel! xxx

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Fijn te lezen dat alles goed gaat met jullie en jullie prinsjes en prinsesjes :)

Hier gaat het ook goed kids worden groot:) 5 en de ander volgende maand 2...

We zijn druk bezig met leuke dingen doen in de kerstvakantie..

de wens van een 3e heb ik ook nog steeds, maar of die we s ooit nog gaat uitkomen i dont know...

Ben wel erg blij met me boys en heb me handen best vol.... Maar de wens blijft :)

Mis jullie wel.. Zal zo nu en dan spieken en een berichtje achter laten....

Geplaatst

Hoi mijnbaby,

Leuk wat van je te lezen!

Ik herken het, ik ben erg gelukkig met onze 2 kinderen, ben er ook druk mee. Maarja de wens die blijft!

Fijn dat het goed gaat met jullie en lekker aan het genieten bent met je gezin! Fijne vakantie nog!

De meiden hier genieten dat papa 2 weken vrij is. Bij papa op schoot, naast papa aan tafel zitten, papa moet mij aankleden etc erg grappig! Ook even relaxter voor mij haha... K zegt steeds Papa werken! Haha....

Iedereen alvast een heel gelukkig en gezond 2015! Dat al onze wensen in vervulling mogen komen!

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik wilde jullie nog even een gezond en gelukkig ( en voor de dames onder ons die nog voor brusje gaan) vruchtbaar 2015 wensen!!!!

Dikke knuffel en spreek jullie gauw :)

• 2 weken later...
Geplaatst

Beetje hele late reactie en officieel mag het niet meer, maar ik wilde jullie toch nog even de allerbeste wensen doorgeven voor dit jaar. Veel liefde, geluk en gezondheid! En voor alle wensmama's: Dat er een mooi wondertje op komst mag komen.

Mijn baby, leuk weer iets van je te lezen.

Geplaatst

@wen72 dankjewel! Ja ik wens iedereen ook nog steeds een goed nieuw jaar hoor.

Jullie ook allemaal de beste wensen!

@wen72 hoe gaat het met je? De feestdagen goed doorstaan? Ik vond het de eerste jaren tijdens de feestdagen erg moeilijk zonder mijn ouders. Wel of geen kerstboom etc, uiteindelijk wel een kerstboom gezet, iemand zei dat mijn ouders dat ook gewild zouden hebben makkelijker wordt het er niet op.

Ik heb vanmorgen mezelf bij de fysio ontslagen, het gaat een stuk beter met mijn been en hielspoor is zo goed als weg, ben daar zo blij mee!

Wat ik wel jammer vind is dat ik mijn fysio dan niet meer spreek, ik had goede gesprekken met haar tijdens de behandeling. Ze was dan ook een enorme kletsmajoor hahaha...

Vandaag ook over een 3e kindje gehad, zij had ook graag een 3e gewild. Zij is zelfs zwanger geweest van een 3e maar helaas ging het mis. Ze heeft het daar erg moeilijk mee gehad, ze had het ook over die jaloezie die wij hier allemaal ook zo goed kennen, ze had zelfs al kleertjes gekocht voor de kleine etc. Maar zei ze dat gaat echt over, je gaat het anders zien, kinderen gaan naar school/studeren kost allemaal geld, op vakantie gaan is ook makkelijker met 2 kinderen, je krijgt er ook een hoop voor terug. Ik zei ja daar kijk ik nu allemaal niet naar, denk altijd daar valt altijd wel een mouw aan te passen. Ja zei ze dat is nog ver van je bed, maar komt het tijd dat je tevreden bent met 2 kinderen. Deed me goed om het van iemand te horen die ook door zo'n proces is geweest en uiteindelijk haar wens voor een 3e los kon laten. We hadden het over spiritualiteit, ze zei als ik een medium zoek dan wist zij wel goede adressen.

Efin een goed gesprek op de vroege ochtend (half 8) hahaha...........

Verder gaat hier alles goed, K. wordt 13-2 alweer 2 jaar! Ze heeft al 2 keer op de wc geplast en 1 keer op het potje. Ze gaat snel, ze wil ook grote zus nadoen! Ik ben met haar naar de huisarts geweest, ze zei steeds pijn en wijst ze haar naveltje aan als ze op de commode ligt. Ze is geboren met een navelbreuk dacht laat het toch maar eens nakijken. Haar naveltje plopt naar voren als ze staat. Het kan tot 5 jaar duren eer het helemaal ok is, maar meestal in het eerste jaar. Opereren doen ze pas met 12/13 jaar. We kijken het aan hoe het gaat, ze is verder happy en als ik erop duw gilt ze het niet uit van de pijn. Verder heeft ze nu net als J. last van waterwratjes. We smeren bij allebei nu sudocreme erop, gelezen op internet dat het uitdroogt met de creme en eerder verdwijnen volgens mij is het ook minder geworden. En ook dode zeezout in bad.

J. is eind deze maand 3,5 jaar, ze wordt echt een kleuter en kijkt er nu al naar uit om naar groep 1 te gaan.

Als J. naar groep 1 gaat, dan gaat K. naar de peuterspeelzaal, wordt een heel ander ritme voor me, wel meer mijn handen vrij.

Hoe gaat het verder met iedereen?

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoe gaat het met jullie?

Onze K is vorige week 2 jaar geworden nu 2 peuters in huis haha....

Ik ben ondertussen 17kg afgevallen, althans vandaag ineens 1kg erbij. Ik denk door mijn eisprong, heb nu een heftige eisprong heb er buikpijn van pffff.....is dat wel normaal eigenlijk zo heftig iedere maand?

Mijn schoonvader (85) is met zijn fiets gevallen hij ligt in het ziekenhuis. Dikke ogen, vocht in de longen en gebroken ribben. Maar iedere dag gaat het wel beter met hem. Zijn geheugen is ook niet optimaal hij weet niets over zijn val en wist niet meer dat onze meiden geweest waren.

Verder alles goed hier, ben ook lekker aan het werk met diverse opdrachten voor mijn mans werk.

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat!

Geplaatst

Hi dames,

Nog gefeliciteerd Roossie! Leuk hoor, 2 peuters... Wat goed zeg, 17 kg afgevallen! En wat naar van je vader.

Wen, jouw meisje is toch ook bijna aan de beurt om weer jarig te zijn? Hoe is het verder met jou? Heb je al een planning wanneer je weer gaat beginnen met de MM? Ben je eigenlijk al weer volledig aan het werk?

Hier vandaag een precies 18 maanden oud dreumesje. Is al echt een persoonlijkheidje aan het worden... Eigen willetje! Kan steeds beter duidelijk maken wat hij wil, hoewel hij nog niet heel veel praat (wel wat hoor, eigenlijk praat hij de oren van ons hoofd maar ja, het is nog niet verstaanbaar. En dat frustreert hem duidelijk). Paar dingen zegt hij wel duidelijk, andere dingen weet je wel wat hij bedoelt. Beetje schaven nog aan de uitspraak zeg maar... Maar hij is lekker vrolijk en ondernemend en ondeugend. Helemaal leuk dus. Alleen wil hij vaak niet meer liggen bij het verschonen/aankleden... Staand aankleden is geen probleem maar een luier verschonen vinden we wel een uitdaging. Soms dus toch maar een luierbroekje aan ipv een luier maar dat doet het toch minder goed dan een ouderwetsche pamper! Hebben jullie meer ervaren mama's met dreumesen/peuters daar tips voor? Afleiden helpt vaak wel maar niet altijd.

Wat ik wel heerlijk vind: hij eet nu zelf vrijwel alles. Wil niet meer gevoerd worden. Zo super! Leuk maar ook makkelijk. Hij heeft overigens nog steeds maar vier tandjes.... We moeten over een week of 2 naar het CB, toch maar eens vragen of we ons daar zorgen over moeten maken of dat hij gewoon laat is. Verder heb ik binnenkort een afspraak met hem bij de KA, hij is soms benauwd ondanks zijn pufjes. Hij heeft laatst een antibiotica kuur gehad (toch weer oorontsteking) in combinatie met prednison. Knapte hij wel goed van op maar we willen toch dat als hij (wat wij denken) astma heeft, hij goed onder controle komt/blijft bij de KA hiervoor.

Slapen gaat super, als het maar met zijn lievelingsknuffel is (een neushoorn). Op het KDV doet hij het heel goed, hij heeft er vriendjes en gaat lekker zijn gang. Ze gaan vaak met de dreumesen naar de peuters en ondernemen gezamenlijke activiteiten (zoals dansen, naar buiten gaan etc.). Vindt hij helemaal leuk! Hij is wel de stoutste van zijn groep... Ik las toevallig vanmorgen een horoscoop van de leeuw, (sloeg op baby's), en het klopte helemaal! (hij is leeuw van sterrenbeeld). Niet dat ik daar echt in geloof maar ik vond het wel grappig om te lezen!

Zelf druk met werken (vandaag toevallig een dagje geen opdracht maar die dagen zijn schaars....). Ben niet zo bezig geweest met afvallen maar het blijft maar doorgaan.... Inmiddels zit ik onder het gewicht waarmee ik startte met de IVF-pogingen. Nog een paar kg en dan zit ik op mijn ideale gewicht. Doe er geen moeite voor maar door de drukte schiet het eten er nog wel eens bij in. Daarnaast merk ik dat ik gewoon veel minder hang heb naar zoetigheid. Wel makkelijk dus!

Zijn jullie al plannen aan het maken voor de zomervakantie? Wij zijn nu bezig. Gaan in juni 2 weken naar Oostenrijk. Maar in mei ga ik samen met manlief (zonder Q dus) een paar dagen naar Berlijn. Ook zin in! En eind januari ben ik samen met mijn zus een weekje naar de zon geweest, naar Curaçao. Was heerlijk... Q logeerde bij mijn ouders, ik heb hem zo gemist. Maar mijn ouders hebben er intens van genoten en kunnen niet wachten tot hij weer komt!

Geplaatst

Ik vergeet nog een belangrijke: Q geeft kusjes! Zo lief! Nog wel schaars, maar soms krijg je zo'n lekkere natte klapzoen op je wang. Komt hij die zelfs speciaal brengen! Hij komt ook regelmatig even knuffelen.. Echt schattig. Hij zit niet heel veel op schoot maar is wel een echte knuffelkont!

Geplaatst

Ik ben ondertussen 17kg afgevallen, althans vandaag ineens 1kg erbij. Ik denk door mijn eisprong, heb nu een heftige eisprong heb er buikpijn van pffff.....is dat wel normaal eigenlijk zo heftig iedere maand?

Wat ik inmiddels begrepen hebt is dat het best goed kan (veel dames hebben dat kennelijk) dat de ovulatie veel heftiger/pijnlijker wordt naarmate je ouder wordt... Heb er zelf helaas ook last van. Zelfs met bloeding af en toe. Heel irritant is het!

Geplaatst

Wat leuk dat er hier weer wat wordt geschreven! Miste het best wel. Maar moet eerlijkheidshalve ook zeggen dat ik er zelf ook niet echt heel veeel tijd (of energie) voor hebt gehad.

Roossie, wow! 17 kilo!! Dat is goed, zeg, wat zal jew trots zijn op jezelf! PEuters in huis. Is de beruchte nee fase al begonnen bij haar?...hihihi. En Hoe was de tweede verjaardag? Wat heeft ze gekregen? (kan ik zelf wat ideeen opdoen).

En hoe is het verder met jou?

Trouwens sterkte voor je schoonvader!

Beanie, ik zag de foto's van curacao voorbij komen op fb. Heerlijk! Wij zijn er zelf 3 kee geweest en blijft een lekker eiland. Trouwens ook enorm goed te doen met kleine kinderen. (M. was toendertijd 16 maanden toen wij daar waren).

En jij dus ook al aan het afvallen! Wilde dat ik dat kon zeggen.

Wat betreft die luier: Zo herkenbaar! Ik heb af en toe zware strijd met F vanwege het luier verschonen. En ze doet dit echt alleeen bij mij. Bij mijn man of bij de opvang is er niets aan de hand. Het schijnt te maken te hebben met het feit dat ze dit doen bij de personen waarbij zij zich het meest veilig voelen. Het is een soort grens durven opzoeken en ontdekken hoe ver ze kunnen gaan. Het schijnt een fase te zijn. (volgens het cb dan). Bij M had ik er nooit last van gehad, maar met F is dat totaal anders. Ik moet haar soms in een soort houdgreep leggen om haar luier te kunnen verwisselen. En die fase duurt al ruim een 8 maanden, maar lijkt nu iets af te nemen. Ik gebruik dus ook al geruime tijd luierbroekjes zodat ik haar staand kan verschonen. Of ik haal M erbij. Die gaat haar dan echt afleiden en laten lachen, waardoor ik (als ik heel snel ben) haar luier kan verschonen. Andere vormen van afleiding helpen overigens niet, ze is alleen te verleiden via haar grote broer.

En ook het kletsen herken ik. M was op deze leeftijd al erg goed verstaanbaar ( kreeg er zelfs altijd complimenten over dat hij al zo snel en goed duidelijk kon praten), maar met F is dat net even anders. Ze klets heel veel maar niet alles is verstaanbaar. Het blijft bij woordjes. Nu ligt haar interesse echter in hele andere dingen ipv praten. Ze is met haar motorische ontwikkeling weer heel snel en ver en volgens mijn osteopaat zie je bij kinderen vaak dat ze of snel en goed kunnen praten of juist meer eerst de motorische kant pakken en daarna pas de taalontwikkeling beter pakken. Nou, daar doe ik het dan maar voor.

En ook wat je schrijft over die ondeugendheid cq stoutste van de groep.....ik moest zo lachen. Dat betreft zouden dus Q en F tweeling kunnen zijn! Ons meisje is ook het enfant terrible van de opvang...hahaha. Tijdens de tussentijdse evaluatie werd ook heel subtiel geschreven: ze blijft capriolen uithalen.

De aanstichters van alle grapjes en ze loopt voorop in dingen doen. Totaal nergens bang voor. Soms erg vermoeiend want ik heb ogen in mijn achterhoofd nodig. Als ik mij omdraai, is ze alweer ergens opgeklommen oid. Zo had ze vorige keer haar loopfietsje gepakt en was aan het proberen om te gaan staan via haar zadel om zo over het traphekje te kunnen klimmen......pfff. Of de trap opklimmen om vervolgens vanaf de vijfde trede naar beneden te springen (wat ze dus nog niet kan...)

Herkennen jullie dat soort capriolen ook?

Ik zie Q natuurlijk vaak op fb voorbij komen en het is een heerlijk mannetje om te zien! Ik snap dat je hem gemist had tijdens je vakantie. Heb jij trouwens ook fb, roossie?

Ohh en kusjes geven! Heerlijk! Lekker knuffelen! Ben er gek op.

Wat beterft mijzelf: ik werk nog steeds halve dagen op advies van de bedrijfarts. Een heftige burn out. Ik heb de agelopen jaren teveel "in het rood" gelopen en mijn lichaam gaf aan niet verder te kunnen. Ik word verder begeleid in een stukje rouwverwerking icm leren nee zeggen en grenzen voor mij zelf stellen. Leren om een goede balans te vinden tussen belastbaarheid / inspanning en ontspanning. En dat laatste is erg moeiljk. Maar dat komt best goed....ooit. hahaha.

Verder hadden wij eind december een start gemaakt met een poging in Gent. Echter na de pipelle, merkte ik gewoon dat ik de energie nog niet had om een echte poging in te gaan met hormonen etc. Ik heb mij dus na de pipelle weer teruggetrokken. En hoe dat dan verder loopt mbt een poging.....wij zien het wel. Mijn prio ligt even bij mijzelf en weer volledig lekker in mijn velletje komen.

Verder ben ik nog heerlijk aan het genieten van M en F. Twee totaal verschillende kinderen mbt karakter maar dat maakt het ook erg leuk (en soms een uitdaging). M zit nu in groep 3 en de ontwikkeling gaat dan ineens erg snel. Lezen, schrijven en duidelijk weer een stukje dichterbij in zelfstandigheid.

F is over anderhalve maand alweer 2 en begint al een tijdje in de beruchte nee fase te komen. Ze heeft een pittig karakter maar is aan de andere kant ook erg lief en zorgzaam. Maar wel een dame die overduidelijk weet wat ze wilt en dit ook kan aangeven (zonder duidelijke woorden).

Echt leuk om weer wat van jullie te lezen!

Geplaatst

@Beanie, ja dat heb ik soms ook bloeding tijdens eisprong. Gelukkig was het aan het einde van de dag weer rustig in mijn buik.

Leuk dat Q kusjes geeft zo schattig en wat fijn dat hij goed slaapt. K. wilt ook niet altijd verschoond worden, vaak helpt het bij haar als ik haar even de speen geef wordt ze gelijk rustig. Soms komt J. erbij kijken dat helpt ook.

@wen72 goed dat je pas op de plaats maakt, nu eerst jezelf op de eerste plaats. Hopelijk gaat het snel beter met je, zo'n poging vergt toch veel van je ookal gaat het soms ongemerkt.

Ik heb ook facebook, je mag me wel toevoegen hoor als je dat wil, moet je me even een pb sturen. Ik heb alleen geen foto's van de kinderen erop staan, dat willen wij niet, wij vertrouwen facebook niet. Als je wil, wil ik je wel een foto van de meiden mailen.

Leuk 2 totaal verschillende kinderen, kom je nog eens voor verrassingen te staan.

K. is echt een kwebbelaar, tenminste familie en vrienden valt dat erg op. Mij wat minder omdat ik haar de hele dag om me heen heb, maar nu mensen dat zeggen vind ik dat eigenlijk ook wel hahaha...... Ze is een schattige kletstante en ze wil alles wat haar grote zus doet ook doen. Zo wilde ze al gelijk rechtop de trap oplopen, ik was blij toen ze het uiteindelijk zelf kon. De trap af gaat nog via haar billen. Ze zit echt in haar zelf doen fase, nee fase hebben we volgens mij wel achter de rug of het moet nog een keer terugkomen. Ze wordt net zo lang als J. ongeveer ze is al 191,5cm en 12,5kg.

Voor haar verjaardag hebben we duplo trein en een poppenbedje gegeven. Ze is echt een poppenmoedertje, ze was al gelijk druk met het toedekken van haar pop. Van opa heeft ze een Dora step, een kruiptunnel van Woezel en Pip en bezem met stoffer en blik. De step en die tunnel hadden we heel goedkoop bij de kruidvat gekocht. Van familie en vrienden heeft ze veel duplo gekregen, hello kitty lego, Hengelspel, tamboerijn, sambabal, badkrijtjes en kleurboek gekregen. Ze is erg verwend!

J. begint echt een kleuter te worden, ze kijkt er ook helemaal naar uit om naar groep 1 te gaan. Ze heeft sinds kort ook staartjes in haar haren, staat haar erg leuk, heeft lang geduurd voordat het ook echt kon en dat ze het ook wilde. Maarrrrrr we hebben een rare zondagochtend gehad. Wij laten nog op bed, komt ze gezellig bij ons zitten vertelt ze doodleuk dat ze haar haren geknipt heeft ahhhhhhhh.....stuk uit haar pony en een hap uit haar haren aan de rechterkant. Ik heb het een beetje gefatsoeneerd om door het haar wat te knippen, maar het ziet er niet naar uit. Vriendin zei vandaag tegen me dat ze een pipi langkous pony heeft hahaha....van de week maar naar de kapper. Ze had ook in de hoes van de kerstboom geknipt en de klep van de wc zat onder de tandpasta pfffffff had dit nog nooit meegemaakt met haar. Ik vroeg aan haar of het komt doordat we te lang in bed liggen, maar ze zei van niet. Het zal er wel bij horen........

De dames kunnen ook goed ruzie maken, gelukkig kunnen ze ook erg lief zijn voor elkaar en zitten ze hand in hand op de bank. Smorgens gaat J. weleens naar beneden en pakt dan zelf een banaan voor haarzelf en ook voor K. Zo grappig.

J begint ook letters te herkennen en ze begint zichzelf aan en uit te kleden.

Op vrijdagochtend gaan we altijd naar een spelgroep, nu kwam 3 keer een man die zijn visie vertelde over opvoeden. Zijn mening is niet belonen en niet straffen, heel kort gezegd hoor. Heb wat geprobeerd toe te passen bij de meiden, maar werkte niet werd er zelf ook niet happy van terwijl zijn onderneming Happy kids Happy parents heet hahaha........

Ik ga zo maar eens naar bed, gisteren super laat naar bed gegaan 1.45 uur, moest een website afronden. Nog 2 opdrachten te gaan, dan kan ik even uitrusten maar ben erg blij met die opdrachten!

• 2 weken later...
Geplaatst

Fijn dat je wat opdrachten hebt! Maar wat een tijdstip om een website af te ronden....hihihi. Heb je in de ochtend dan geen "probleem" als de meiden weer fris en fruitig zijn uitgeslapen terwijl jij er net een paar uurtjes slaap op hebt zitten?

Ik ben idd wel benieuwd hoe je meiden er uit zien, maar snap dat je via het internet erg voorzichtig bent!

En oeps....eigen haartjes knippen....niet leuk maar wel grappig om als buitenstaander te lezen. je hoort het idd wel vaker. Of bijvoorbeeld alles ondersmeren met sudo creme of zichzelf helemaal ondersmeren met jouw make up. Zoonlief heeft dat nooit gedaan, maar voor mijn dochter durf ik (dat betreft) niet mijn handen in het vuurt te steken. Een stuk ondeugender en ondernemender. Klein karaktertje.

Thanks voor de tips mbt de verjaardag. F is ook een echt poppenmeisje. Ze heeft nu een aantal (kleinere) poppen en ik twijfel nu om iets van een b.aby born te kopen of zal ze daar nog te klein voor zijn?. Het is ook meer een luxe probleem omdat wij veel universele dingen nog hebben van haar grote broer zoals duplo (ook de trein), een ,loopfiets , step, knutselspullen etc. Hierdoor vind ik het moeilijk om een leuk cadeautje voor haar te kopen. Een keukentje heeft zij vorig jaar al gehad en ook een poppenwagen hebben wij al staan.

Verder hebben wij hier net het waterpokken virus gehad. Eerst mijn zoonttje en daarna mijn dochter. En nu ben ik zelf geveld door de griep....

Ik ben eigenlijk bijna nooit ziek, maar merk wel dat zo'n burn out toch ook wel invloed heeft op mijn weerstand.

Lijkt mij wel interessant mbt niet straffen en belonen. Valt dit binnen onvoorwaardelijk ouderschap? Hoe werkt dat dan?

Wij zijn in de opvoeding best geneigd naar natuurlijk opvoeden en gaan veelal uit van het kind zelf middels observatie en daar op in spelen. Zo kijk ik bijvoorbeeld mbt slapen overdag niet op de klok, maar breng haar naar bed als ze moe is. Hierdoor slaapt zij soms nog gewoon 2 keer per dag. Proberen ons kind te lezen en daar op in te spelen. En dat in veel situaties. Hierdoor verschilt de aanpak per kind ook regelmatig want ik heb gemerkt dat de een meer behoefte heeft aan bijvoorbeeld voorspelbaarheid en vast ritme dan de ander.

Sas en tiktak. Lezen jullie nog mee?

• 2 weken later...
Geplaatst

Ja is soms best zwaar tot laat doorwerken en smorgens weer fris en fruitig opstaan. Maar een paar nachten is dat wel vol te houden.

Hier hadden we ook al veel speelgoed van J, maar sommigen dingen dubbel zoals fietsjes en poppen is wel fijn. Je kunt gerust een babyborn kopen je hebt ze in verschillende uitvoeringen. K heeft al een lievelingspop waar ze ook mee slaapt. De pop mag van haar nooit kleertjes aan.

Hier is J bijna van de waterwratjes af, nu heeft K het erg. We blijven sudocreme smeren.

J had nog een zondagochtend op de badkamer alle wattenstaafjes nat gemaakt, bekertje met crème besmeerd en met shampoo gespeeld......

Wij doen de opvoeding ook zo natuurlijk mogelijk. En dagritme vinden wij ook belangrijk. Van de opvoedtheorie is moeilijk kort uit te leggen. Geen nee zeggen maar in andere woorden uitdrukken waarom iets niet mag. Ik vind zelf belangrijk dat kinderen juist moeten leren wat nee is. Niet belonen, vaak zegt men als snel goedzo waardoor de betekenis minder wordt. Bijv meer doorvragen over een gemaakte tekening waarom iets rood is. En niet straffen door meer in gesprek te gaan met je kind waarom iets niet mag. Ik heb inmiddels gehoord dat hij 1 dochter (5 jaar) heeft die het toch moeilijk heeft op school doordat ze niet weet wat nee is en ze komt overheersend over.

Ik werd in ieder geval niet happy van zijn theorie, heb hem dat gemaild en me uitgeschreven uit zijn maillijst. Ik kreeg zoveel mail met opdrachten van hem en als ik het niet snel invul mails dat ik het nog moet invullen. Het irriteerde me ik was druk en die mails erbij! In de doelgroep over gehad, zij waren het met me eens. Zijn buurvrouw zit bij ons in de groep zij vindt het ook niks haha. Achja ieder zijn mening, ik sta open voor nieuwe theorieën, maar dan moet het wel goed voelen.

Verder hier zelf jarig geweest, 44 jaar wordt een oude taart. Heb leuk feestje gehad. Ik kreeg van manlief o.a. een weekendje weg om naar André Rieu te gaan begin jullie. Erg lief maar K wil niet slapen bij een ander blijft ze huilen. Dat weet uk door oud en nieuw bij mijn schoonzus. Ik zei ik kan dan niet lekker weekendje weg als zij in haar bed ligt te huilen. Hij vindt dat ik er een probleem van maak en dat ze daar doorheen moet. J deed dat eerst ook absoluut niet, nu wel. Ik zei bijna huilend ok dan ben ik het probleem. Nu gaan we met z'n viertjes weekend weg. Gisteren zei hij ineens dat moeders kinderen goed kunnen aanvoelen, ik dacht gelukkig hij snapt het dan toch.....

Gisteren te horen gekregen dat moeder van vriendin van J zwanger us van haar 3e. Nog heel pril 6 weken. Ze is 43 jaar ze had het niet meer verwacht. Ben blij voor haar maar pfff ik denk dan gelijk ik wil ook!!!!!!

Mijn neef krijgt ook een 3e heel verrassend, zijn dochters zijn tieners.

Laatste tijd allemaal zwangeren om me heen van een 3e. Ik praat mezelf dan toe dat ik echt geluk heb met 2 gezonde meiden, maar blijft vaak moeilijk.

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Ohja vergeet nog iets bijzonders. J zei me ineens 'mama omdat wij niet meer in jou buik zitten mis je ons in de buik' ik vond het zo bijzonder dat ze dat zei! Ik vertel haar alleen dat ze in mijn buik gezeten hebben meer niet. Manlief vind het ook bijzonder.

Geplaatst

Lijkt me pittig hoor Roossie, tot zo laat doorwerken! Aan de andere kant, wel fijn dat je (weer) opdrachten hebt!

Voor een meisje haar tweede verjaardag zou ik geen tips hebben... Lastig idd als je al veel universeel speelgoed hebt! Ik weet wel van een vriendin met een dochtertje (ze is nu 7) dat bij haar de babyborn een groot succes was/is. Leuk trouwens dat ze zo'n poppenmeisje is!

Hier alles goed. Q heeft al weer 2x oorontsteking gehad sinds hij buisjes heeft, hij heeft er net weer een antibiotica kuur opzitten. We zijn vorige week bij de kinderarts/KNO-arts geweest.Hij blijft daar onder controle, ook omdat hij (toch) astma lijkt te hebben. Gelukkig zou hij er nog overheen kunnen groeien! Hoop dat het virus-seizoen snel over is want hij pikt wel erg veel mee. Nou ja, goed voor de weerstand....

Q is erg aan het experimenteren, grenzen op zoeken van wat hij kan en mag. Wij hebben het gevoel dat hij structuur nodig heeft, dus dat we duidelijk grenzen moeten aangeven. Straffen doen we niet, wel 'nee' zeggen en afleiden. Belonen doen we ook verbaal. Hij is erg gezellig, vrolijk en ondernemend. Begint nu een beetje te praten, nog veel gebrabbel met af en toe verstaanbare woorden er tussen. Hij kan duidelijk aangeven als hij honger of dorst heeft. Dat is wel makkelijk. Luiers verschonen is wisselend. Soms kunnen we hem goed afleiden, met een tube of knuffel of de luierdoekjes. Soms lukt dat ook niet. Speen heeft hij niet dus dat is geen optie. Wen, welk merk luierbroekjes gebruik jij trouwens? Wij hebben nu van het Kruidvat en van Pampers, ik geloof dat ik die van Pampers beter vind.

Verder druk qua werk. Heel af en toe valt er een dag tussenuit, maar die is dan meteen gevuld met boodschappen doen en huis poetsen en zo. Er blijft weinig tijd voor mezelf over. Maakt niet uit hoor! Moet nu weer weg, heb nog een halve dag werk voor de boeg...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden