Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden,

Soms wil ik graag kletsen, en tips en baby recepten delen met andere mama's..

Wie ook..?

Ik ben 25 jan bevallen van ons zoon, hij is vandaag 9mnd :)

• Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hi mijnbaby,

Ik ben 22-8 bevallen van Sam. Hij is sinds een week thuis na 8 weken ziekenhuisopname.

Ik ben niet meer heel erg actief de laatste tijd op het forum maar wie weet nu het beter gaat met Sam

Groetjes

Posted

Dat moet vast een loei zware tijd geweest zijn voor jullie.. Fijn dat Sam nu lekker thuis is bij jullie.. Heerlijk

Van elkaar genieten... En leuk als je mee komt schrijven..

Posted

Ik heb ook wel weer zin om mee te kletsen in een topic!!!

Ik ben 14 juni bevallen van een Dochter. We hadden al een dochter (wel via de natuurlijke weg) van 9!

Jeetje sas wat heftig, hoe is het nu met hem en met jullie?

Posted

Ik kan me hier ook aansluiten... Lijkt me gezellig! Mijn zoontje is 2 dagen eerder geboren dan Sam van Sas (we schreven samen in het uitgerekend in augustus topic). Af en toe loop ik toch wel tegen dingen aan, onze Q. is ons eerste kindje. Ik hoop dus ervaringen met jullie te kunnen delen en ook vragen te kunnen stellen!

Posted

Ik kom mij ook graag aansluiten hier.

ik ben op 2 april 2013 bevallen van een dochtertje. Zij is ontstaan vanuit een cryo na de 5e icsipoging voor een tweede kindje. Zij heeft dus even een tijdje in de vriezer in het Belgische Gent gelegen.

ik had al een icsizoontje die geboren is op 20 augustus 2008.

Alhoewel ik mogelijk niet dagelijks meer op het forum ben, zou ik wel graag willen meeschrijven. Een leuke motivatie om weer wat vaker te buurten hier. Ik miste namelijk een topic alwaar ik mee kon schrijven mbt de kids en de ervaringen. Een leuk idee dus van je!

Sas, wat lees ik nou? Jullie zoontje is thuis!!!!! Wat ontzettend fijn! Wat een dapper kereltje! Na zo'n zware start. Nu maar even wat tot rust komen en vooral gaan genieten van hem! Ik ben zo blij te lezen dat hij het ziekenhuis uit is!

Beanie gezellig! Jij ook hier.

Beanie en ik kennen elkaar van het prednisolontopic en van een dierbare mascotte ;).

En sas ken ik weer van het dusseldorf topic.

Wie weet sluiten zich meerdere meiden aan.

tot schrijfs meiden!

Posted

Wen, gezellig! Enne... 20 augustus is zo'n mooie dag! Btw ik heb hierboven precies dezelfde mascotte in de kast staan! Ze brengen echt geluk!

Hebben jullie dat nou ook, dat je soms nog echt verwonderd bent dat er 'opeens' zo'n kleintje is? Ik denk nog steeds soms dat het een grote leugen is of zo, dat het niet klopt dat dit lieve kleine, grappige mannetje echt bij ons hoort! Niet dat ik hem nog zou kunnen missen... Maar toch, het is nog steeds zo onwerkelijk dat we nu een gezin zijn en een zoontje hebben! Maar wat is het genieten... En wat is het het lange wachten waard geweest, alle pijn, alle ellende ben ik al weer vergeten!

Posted

Beanie: ik heb dat ook hoor.. Voel me dan zooo gelukkig, het is het allemaal dubbel en dwars waard geweest..

Slapen jullie kids door? Mijn babyboy slaapt tussen 7/8 en word vaak nog een keer wakker rond 0.500 :s

Hij krijgt dan een klein flesje en vaak slaapt die dan weer lekker door tot 7/ 7.30

Ik wil zo graag van die fles af, maar hij blijft zeuren en huilen... Hij heeft hem niet nodig hij eet en drink door de dag heen

Meer dan genoeg... Tips????

Posted

Hoi hoi,

Wil me ook graag aanmelden hier, gezellig :)

Op 22-07-2013 bevallen van een dochter en zoon met 35 weken en 4 dagen, na twee weken zh zijn ze lekker thuis maar dit weten de meeste mensen hier al :)

Ik vind het ook echt een wonderlijk iets ja, kan het vaak ook nog niet geloven als ik mezelf hoor zeggen dat ik een dochter en zoon heb :)

Hier is ook alle pijn en ellende vergeten Beanie :)

Mijnbaby, ik zou het niet weten eigenlijk.... nog te onervaren, misschien Wen??

Groetjes Nathalie

Posted

Nathalie, gezellig! Je speelt toevallig al een paar dagen door mijn hoofd. Ik wilde je namelijk snel weer even terug mailen. schaam, schaam, dat het zo lang duurt. Alvast hier dus maar even de complimenten geven voor jouw mooie twins! Wat een dotjes! Echt heel leuk om de foto's te mogen zien!

Ik ga je dus snel even terugmailen. Maar nu dus ook hier lekker bijkletsen!

Mijn zoontje is 5 jaar en ik kan nog steeds verwonderd zijn.....haha. Nog steeds regelmatig het besef zo gezegend te zijn met mijn kids. Ik kan bijvoorbeeld nog steeds tranen in mijn ogen (van geluk) krijgen als ik naar hen kijk of bijvoorbeeld een liedje met hen zingt ofzo.

Soms ben ik daardoor wel eens bang dat het weer afgenomen wordt. Raar he? Maar die jarenlange medische molen doet waarschijnlijk toch rare dingen met mij ;).

Bij ons trouwens ook geen doorslapen, hoor. Ik geef echter nog borstvoeding en dat is lichter verteerbaar. Mijn zoontje is pas gaan doorslapen na zijn eerste verjaardag (en ik ging stoppen met de borstvoeding).

Mijn dochtertje heeft een tijdlang doorgeslapen (van juni t/m augustus) maar sinds de 20 weken sprong,( medio begin september) komt zij iedere nacht weer. Zij komt omstreeks 2.00 uur en 05.00 uur. Het voordeel is wel dat zij direct weer verder slaapt nadat zij heeft gedronken. Zij slaapt daardoor nog steeds bij ons op de kamer. Ik leg haar half slapend aan, ze drinkt en vervolgens leg ik haar weer terug, terwijl ik zelf nog steeds half slapend ben. Daardoor is de belasting niet ontzettend hoog voor mij, maar wel vervelend. Ik zou best wel weer eens een volle nacht achtereen willen slapen, maar ik ben bang dat mijn boobs dat sowieso niet volhouden.

In de periode dat zij wel doorsliep, stond ik af te kolven vanwege enorme stuwing en vond dat eigenlijk veel zwaarder.

Ons consultatiebureau is overigens van mening dat de voeding van 05.00 uur al binnen de ochtendvoeding valt en ziet het niet als nachtvoeding ;(.

Zij slaapt na de voeding van 05.00 uur, dan ook wel weer tot omstreeks 07.30 - 08.00 uur.

Ik heb dus geen echte tips.

Heeft jouw zoontje wel echt enorme honger / drinkt hij wel zijn fles goed leeg? Of is het meer een gewoonte geworden dat hij rondom dat tijdstip nog even komt?

Hoe laat krijgt hij in de avond zijn laatste fles, voordat de nacht komt?

Je zou anders kunnen proberen om die laatste fles wat aan te dikken met pap ofzo. Misschien kan hij daarmee de nacht geheel redden. Of de laatste voeding iets later geven zodat hij misschien een langere nacht kan maken.

Het zijn maar wat ideeën hoor, maar nogmaals: ik heb totaal geen ervaring met flesvoeding, tijdstippen, ritme etc.

(ik doe borstvoeding namelijk geheel op behoefte.)

Posted

Hi dames,

Het wordt steeds gezelliger!

Mijnbaby, mijn zoontje is een stuk jonger en krijgt ook nog een voeding 's morgens vroeg... Het lijkt me dat het idee van Wen wel goed is, de laatste fles 's avonds misschien iets later en iets dikker en dan de fles 's morgens 5 uur steeds kleiner maken, als hij daar nog voor komt? Op die manier een eventuele gewoonte proberen te doorbreken? Of ipv melk wat lauwwarm water aanbieden? Dat doe ik soms als mijn zoontje veel te vroeg komt voor zijn volgende fles (we houden a 4 uur aan), en dat pikt hij.

Q krijgt tussen 12 en 1 's nachts nog een fles (die hij vaak niet helemaal opdrinkt) en komt dan tussen 5 en 6 meestal weer, ik ben blij als hij wat later komt. Nu met de overgang naar de wintertijd is hij uiteraard weer een beetje van de leg. De vroege ochtend fles drinkt hij trouwens vaak ook niet leeg, dus ik bied hem dan ook een kleinere fles aan. En ik probeer het moment soms nog een beetje uit te stellen met een speentje. Soms lukt dat, soms ook niet. Mijn man geeft trouwens de 'nacht' fles, ik de vroege ochtendfles, zo pakken we beiden een uur of 6 aaneengesloten slaap. Q slaapt bij ons op de kamer, na zijn vroege ochtendfles ligt hij soms te kreunen en houdt mij daarmee uit mijn slaap. Als ik hem dan bij me neem of naast me in bed leg is het snel weer over! Misschien dat ik toch eens moet proberen hem na zijn ochtendfles op zijn eigen kamertje te leggen... Kijken hoe dat gaat! Hij slaapt sinds vorige week 's nachts in zijn ledikantje, hij slaapt graag met zijn armpjes gespreid en komt dan tegen de zijkanten van de wieg aan. In het ledikantje heeft hij ruimte genoeg! Hij slaapt in een slaapzakje van P.uckababy, dus lakentjes en dekentjes zijn niet nodig. Hij voelt er zich heerlijk geborgen in!

Welke luiers gebruiken jullie? En hebben jullie geëxperimenteerd met andere merken, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik gebruik nog steeds Pampers New Baby, maar hoe is bijv. de babydry? Voor nu vind ik de urine-indicator nog wel handig... Q. past nog in maat 2 maar zal binnenkort wel over gaan naar maat 3 (ik denk dat hij nu rond de 5500 gram is, misschien iets meer. Als het straks droog is ga ik ff naar het CB om hem te wegen). Boven maat 3 is er volgens mij geen new baby meer te krijgen, maar wat is precies het verschil met baby dry?

Verschonen jullie trouwens 's nachts nog? Eerst kwam hij om de 4 uur, ook 's nachts, toen sloeg ik de verschoning 's nachts over. Dan zat er max. 8 uur tussen 2 luiers. Maar nu zit er meer tijd tussen de voedingen 's nachts, de tijd tussen 2 luiers zou kunnen oplopen tot 10 uur en dat vind ik echt te lang... Hoe doen jullie dat?

Posted

Hier hebben zowel M (mijn zoontje) als F (mijn dochtertje) ook in de puckababy geslapen. Dat gaf ze idd een veilig gevoel. F ligt nu inmiddels in een gewone slaapzak. Ook zij ligt sinds drie weken in haar ledikantje op onze slaapkamer. Voorheen lag zij in haar wiegje, maar net al bij jou, Beanie, kwam ze tegen de rand aan te liggen met haar armpjes. Overdag slaapt zij wel in haar eigen kamer. Hierdoor heb ik dus 2 ledikantjes staan. 1 bij ons op de kamer en 1 op haar eigen kamer.

Wat betreft de luiers. Ik gebruik altijd pampers. Ik vind die gewoon erg fijn. Bij M heb ik alle merken wel eens geprobeerd, maar ik vond pampers gewoon de meest fijne luiers. Op een goede tweede plaats volgde de kruidvat eigen merk luiers. Met name als ze net geboren zijn.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nooit heb gelet welke pampers ik heb. Ik haal ze vaak via een aanbieding bij bijvoorbeeld weh.kamp of b.ol. Die hebben vaak maandaanbiedingen en dan bestel ik een paar dozen.

Ik heb het dus nu net even nagekeken en ik heb de baby's dry, maat 3. Ik ben er tevreden over. Ik verschoon nooit in de nacht (tenzij ze onverhoopt een poepluier zou hebben). Zij krijgt in de avond rondom 22.00 - 22.30 uur een schone luier en daar doet ze het goed mee tot de volgende morgen omstreeks 07.30 uur.

Overdag voel ik gewoon hoe vol haar luier is en verschoon die dan.

Posted

gezellig hier :)

Thnx dames voor jullie reacties.

Ons kleine krijgt 3 flessen van 200 ml en de laatste krijgt hij vaak tussen 19.00/19.30.

hij dan helemaal kapot, hij drinkt zijn flessen goed leeg en eet ook goed fruit/brood/ groenten.

hij moet dus geen honger hebben, vaak staat hij rond 5 uur op ik bied hem dan een klein flesje aan,

die drinkt hij dan leeg en gaat vervolgens verder slapen, maaaar soms gaat die ook spoken en rollen en brabbelen :S haha

Btw 2 flessen ochtend en avond doe ik er volkeren pap schepje bij op aanraden van CB.

ik denk dat het eerder gewoonte is geworden... ik moet btw vrijdag naar CB hij krijgt dan zijn 9 mnd prik.. arme jongen..

Posted

Onze dochter is nu 4,5 maanden en ik mag me denk ik heel gelukkig prijzen, want ze slaapt al sinds ze 5 weken is door. Wel hadden we haar in een inbakerzak omdat ze erg druk was met haar handen en toen ze haar duim gevonden had, zijn we overgestapt op een gewone slaapzak.

Ze krijgt op dit moment om 19.30 de laatste fles en om 08.45 maak ik haar weer wakker.

Moet zeggen dat onze andere dochter dat ook had. Verder doet ze het erg goed op het weinige wat ze krijgt. we zijn net begonnen met de hapjes en met de fles krijgt ik er niet meer in als 650 ml.

Is niet veel, heb me er ook een tijdje behoorlijke zorgen om gemaakt, maar ze groeit goed en is tevreden.

Wel lopen we al vanaf dat ze 3 weken is bij de osteo wegens veel huilen ( ruim 7 uur op een dag).

Gelukkig is dat nu over en is ze heel vrolijk. De osteopaat is nog niet helemaal tevreden, want er staat nog veel te veel spanning op het hersenvlies.

Ze heeft ook dagelijks verhoging en overstrekt zich enorm, wil de fles bijna alleen nog maar liggend drinken, wil niet in de Maxi-Cosi.

De zittende houding zorgt voor de spanning en druk en als ze ligt, houd ze haar hoofd het liefst achterover, want dan neemt die spanning af.

Luiers heb ik geen voorkeur voor en de kleine ook niet, is maar net waar ik boodschappen doe.

Posted

Wat fijn dat ze door de osteo al zo is opgeknapt! Nu nog de druk van het hersenvlies af en wie weet zijn die laatste vervelende klachten dan ook weg. Wij hadden hier ook goede ervaringen met de osteo. Ons zoontje had het kisssyndroom / verschoven nekwerveltjes ten gevolge van een loodzware bevalling en kapotte vacuümpomp. Hij werd onder meer geboren met een hersenschudding.

De klachten mbt het overstrekken komen overeen. Mijn zoontje gilde het echter uit zodra hij op zn ruggetje werd gelegd. Door osteo is alles helemaal goed gekomen.

Nadat mn dochtertje was geboren hebben wij haar voor de zekerheid laten checken bij de osteo, maar dat was gelukkig allemaal goed.

wat leuk een lijstje. Wat wil je weten cq er in vermeld hebben?

Posted

Het is echt lekker druk hier ja, gezellig!!

Geen probleem Wen :)

We kunnen dus nog een 20 weken sprongetje verwachten Beanie, begrijp ik uit Wen haar woorden!

Onze voedingstijden komen overeen! Hier krijgen ze ook tussen 00.00-01.00 uur de laatste fles die mijn man geeft en N.oa komt sinds dat vervelende uur terug is gegaan, tussen 5- 5.30 uur. N.athan slaapt door tot ongeveer 8.30 uur.

Ook ik geef de ochtendvoeding zodat we beide nog wat uurtjes kunnen slapen.

Tussen de voeding van N.oa en N.athan zit meestal zo'n 1,5 uur en dan tuk is dus nog even. We geven alle voedingen beneden met een klein lichtje, de ene ligt op zijn linkerzij in een voedingskussen te eten en de ander zit in haar voedingskussen omdat ze een andere fles heeft waarbij ze moet zitten.

Zo kunnen ze allebei zelf tegelijk eten en hebben wij onze handen vrij als iemand moet boeren of om flesjes uit te spoelen etc.

Na het boeren brengen we ze weer naar hun wiegje na de ochtendvoeding en slaapt N.oa meestal nog 2 uur en N.athan meestal nog 2,5 uur. Ik probeer dan ook nog even te slapen als ik niets te doen heb natuurlijk, anders blijf ik eruit na N.athan zijn voeding.

Wij doen dat ook Beanie, ze af en toe een beetje water geven als ze erg vroeg komen, werkt perfect hier!

Wat slopend Wen dat ze 2x 's nachts komt! Vind 5 uur nog steeds een nachtvoeding!

Ze slapen in hun eigen kamertje (naast onze kamer) in hun tweelinghangwieg wat nog past gelukkig!

Ze slapen in een pyjamaatje en een dun slaapzakje onder een lakentje.

Hier hebben ze ook nog maatje 2 van P.ampers, als deze op zijn (we hebben nog 3 maandboxen) dan gaan ze over op maatje 3, ik heb zowel dry als active. Zit hier geen urine indicator meer op?? Wel jammer want is wel erg handig ja!

Ik ga geen andere luiers proberen, ben zeer tevreden!

Hier verschoon ik ze bij elke voeding en dit zijn er 5, soms nog extra als ik denk dat dit nodig is. N.oa heeft nml nogal een gevoelig huidje en wil luieruitslag echt voorkomen, vandaar.

Gemiddeld zitten ze op 6 luiers per kind per dag, soms 1 extra.

Hoe was bij jullie kleintjes de overgang van wiegje naar ledikantje?? Moesten ze wennen???

Mijnbaby, is jouw kleine ook beroerd na de vaccinaties?

Crisje wat zielig voor je kleintje! Mag ik vragen wat de osteo precies doet bij je kleintje?

Voor de meiden die het nodig hebben, sterkte vannacht!

Groetjes Nathalie

Posted

Pfff.... Weer 5 uur.... Fles zit er in, momentje voor mezelf met een kopje thee! Dat is dan wel weer lekker! Maar ga nu nog even lekker terug in bed...

Posted

Nathalie fijn dat de kids zo goed slapen... Nee hij is nooit echt ziek geweest van prikjes... Ff afkloppen :)

Beanie hier ook nog een klein flesje geven om 5 uur :(

Ik mag niet klagen hij ligt er om 7 uur in en na dat flesje van 5 nog tot 730 geslapen...

Posted

Ik heb het er graag voor over hoor! Maar ja, hij is pas 10 weken oud, dus zal het gewoon nog wel nodig hebben! Helaas was het om 7 uur vanmorgen al weer klaar voor hem. Inmiddels zit er al weer een volgende fles in! Hij krijgt soms 5, meestal nog 6 voedingen, van 180cc per fles. Die drinkt hij niet altijd leeg. Maar hij groeit als kool! Gisteren was hij al 5810 gram, ik vind het enorm groot klinken voor 10 weken (bij geboorte woog hij 3369 gram).

Mijnbaby, doet hij goed toch? Lijkt mij iig? Gelukkig maar dat hij nooit ziek is geweest van de prikjes!

Nathalie, krijgen we niet eerst nog het 12-weken sprongetje? Al heb ik het idee dat die hier al weer geweest is.. Zou wel erg vroeg zijn maar sinds maandag doet hij wat je zou verwachten bij een kindje van 12 weken! En zondag heeft hij zo onwijs veel geslapen... Echt niet normaal. Bij jou doen je kindjes het ook goed zeg, qua voedingstijden! Wel fijn is dat, van flesvoeding, dat je het zo kunt verdelen... En wat slaapt N.athan al lang zeg! Hoe is het trouwens bij jou gegaan met de prikjes? Hebben ze er nog veel last van gehad? Had je nog die Arnikind gekocht? En paracetamol gegeven? Wanneer moeten ze weer? Hier is het geen probleem, het wisselen tussen ledikantje en wiegje. Sterker nog, het wiegje staat op zijn eigen kamertje en overdag leg ik hem nog rustig daarin, dan zonder slaapzakje met een dekentje heel strak overdwars ingestopt. Of we zetten het ledikantje op zijn eigen kamertje. Er zitten wieltjes onder, we hebben laminaat liggen en er liggen geen drempels, dus we kunnen hem zelfs verrijden als Q. er in ligt! Hij sliep eerst in het wiegje al in zijn p.uckababy slaapzak, en die ging uiteraard gewoon mee, waardoor hij er weinig last van heeft gehad van de overgang naar het ledikantje. Ik vraag me zelfs af of hij het echt door heeft gehad! Hij heeft boven zijn ledikantje een nieuwe mobiel, en die vindt hij erg interessant!

Jeetje, Chrisje, je dochter mag dan wel veel slapen maar je hebt wel genoeg met haar te stellen! Wat zielig, zo veel huilen, zou ze pijn hebben (gehad)? Gelukkig maar dat de osteo helpt! Hoop voor je dat ze binnenkort ook meer zittend wil drinken en gewoon in de maxicosi kan zitten!

Wen, voor jou ook pittig hoor, die 2 nachtvoedingen nog! Wat handig, 2 ledikantjes... Zo kan ze overdag iig vast wennen aan haar eigen kamertje! Hou je haar 's nachts bij jullie op de kamer zolang ze borstvoeding krijgt? Ik vind dat wel moeilijk te bepalen, wanneer we Q. ook 's nachts op zijn eigen kamertje gaan leggen. Ik weet dat het advies is 6 maanden bij je op de slaapkamer... Op dit moment voelt het ook gewoon niet goed om hem al in zijn eigen kamertje te leggen 's nachts! Dus voorlopig 's nachts lekker bij ons hoor! Hij slaapt trouwens niet in een inbakerdoek van P.uckababy, maar in een slaapzakje van teddystof. Dat heet een the BAG, ook wel P.uckabag genoemd. Bestaat in 2 maten, de kleine voor 0-6 of 7 maanden en dan van 7 maanden tot 2,5 jaar een vierseizoenen bag. We vonden het erg duur maar zijn er zo blij mee, dat we een tweede hebben gekocht voor als er een in de was moet! Ik had op de website gekeken, de tekst kwam me erg overdreven voor maar het blijkt toch te kloppen, iig bij Q.! Ik zag dat ze op MP voor ongeveer 2/3 van de nieuwprijs gaan als ze gebruikt zijn, dus ik vond het niet zo erg om ze te kopen. Weet dat ik ze straks goed kan verkopen!

Ik geloof dat ik qua luiers idd ook maar eens de babydry ga proberen. Volgens mij kun je die tot 12 uur gebruiken of zo... Dus best lang! Heb vanmorgen vroeg iig de verschoning overgeslagen, hij leek er weinig last van te hebben...

Hier een klein jongetje dat nodig verder moet slapen in zijn eigen bedje, dus daar ga ik snel wat aan doen. Nog een vraagje: hij lijkt zijn knuffel uitgezocht te hebben. Overdag als hij in zijn wippertje zit of in de box, dan leg ik die bij hem en hij aait hem, sabbelt op zijn oren, trekt hem tegen zijn gezicht aan... Dus dat lijkt me wel echte liefde. Maar per wanneer kan ik hem ook meegeven in zijn bedje? Wanneer doen jullie dat?