Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa een super mooie echo gehad. En zelfs al een hartje gehoord. Erg bijzonder.

We zijn super blij en gaan ondanks alles al een beetje meer genieten.

Ze zagen in de buik nog wel wat bloed zitten en het kan zijn dat ik dit nog wel ga verliezen maar dat was niks om

zorgen over te maken.

20 december hebben we de 2e echo. Miss daarna nog 1 keer bij de fertiliteit en dan gaan we over in het ziekenhuis.

Wat een wonder he!

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa een super mooie echo gehad. En zelfs al een hartje gehoord. Erg bijzonder.

We zijn super blij en gaan ondanks alles al een beetje meer genieten.

Ze zagen in de buik nog wel wat bloed zitten en het kan zijn dat ik dit nog wel ga verliezen maar dat was niks om

zorgen over te maken.

20 december hebben we de 2e echo. Miss daarna nog 1 keer bij de fertiliteit en dan gaan we over in het ziekenhuis.

Wat een wonder he!

Joehoeeeeeee, yes, zo blij voor jullie! En nu nog meer genieten! Volgens mij komen we er steeds beter in, in dit topic! Leuk!

Geplaatst
Hoopvolle toekomst hoe ging het vandaag?

Meiden 17 december wordt een mooie dag hoop ik! :) Veel echo's dan en manlief jarig. Hoop op een mooi cadeau voor hem!

Ik ben ook zo onzeker als ik minder voel. En ook oh zo onzeker als ik vanalles voel, haha...

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 3 juli

Kaatje03- uitgerekend 5 juli

Iggie- uitgerekend 10 juli

Twinklestar- uitgerekend 16 juli

Pip83 - uitgerekend 16 juli

Emsie - uitgerekend 18 juli

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Loeseke- eind juli

Afspraak

Loeseke-

Iggie - 12 dec tweede echo

Sas - 17 dec tweede echo

Emsie - 17 dec tweede echo

Pip83 - 17 dec tweede echo

Emsie - 10 jan intake vk en derde echo

Oh wat zou dat gaaf zijn als 17 dec een mooi hartje te horen en te zien is voor jullie en je man! Prachtig cadeau idd. Ik kijk nu al uit naar die datum! Ben zo reuze benieuwd wanneer het een beetje zichtbaar gaat worden. Voel me nu vooral dik, veel zit strak, mijn figuur is duidelijk aan het veranderen. Sport ook al effe een paar weken niet meer, had er de puf niet voor, jullie?

Geplaatst

Oh Hoopvolle Toekomst wat fijn!! Gefeliciteerd met de mooie echo!

Emsie hoop idd op een prachtig cadeau straks. Vind het ontzettend spannend. Ik voel me ook dik. Pas bijna al m'n broeken niet meer. Ik denk door m'n darmen. Lijk zeker s avonds wel vijf maanden zwanger! En oh zo opgeblazen...

Puf...echt helemaal nergens voor. Ben soms al moe van de trap oplopen. Echt veel beweging krijg ik dus niet op het moment. Niet goed voor de kilo's natuurlijk!

Geplaatst

Nog even een kort berichtje van mij. Net bij de huisarts geweest want trek het zo niet langer. De zwangerschapskwaaltjes worden steeds erger ipv minder. Hele weekend op de bank gelegen en steeds overgeven, maagpijn en moe. Als je zwanger bent weet je nog waar je het voor doet maar nu ben ik er echt klaar mee. Helaas kan ik vrijdag pas naar de gyneacoloog. Voordat er daarna dan weer stappen worden ondernomen ben je ook wel weer een paar dagen verder denk ik....

Gelukkig lees ik hier allemaal positieve berichten. Fijn dat alles goed gaat bij iedereen. En Iggie al weer bijna de volgende echo. Spannend en leuk weer!

Geplaatst

Ik heb mezelf even uit het lijstje gehaald.

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 3 juli

Loeseke- eind juli

Afspraak

Loeseke-

Sas - 17 dec tweede echo

Geplaatst

Hoopvolle toekomst gefeliciteerd met de goede echo, erg fijn!!!

twinklestar wat ontzettend naar zeg! Vrijdag duurt nog even, kan mij voorstellen dat je zo snel mogelijk naar de gym wil.

sterkte!

vandaag ben ik misselijk bah nog niet zo erg gehad.

vanmiddag gaan we zwemmen met n , hopelijk gaat dat een beetje.

morgen de echo bij de vk, erg spannend heb een beetje het idee dat het niet goed zit.

onzekerheid .....

verder er alles goed met iedereen?

Hebben jullie het nu allemaal al verteld aan familie en vrienden?

Geplaatst
Nog even een kort berichtje van mij. Net bij de huisarts geweest want trek het zo niet langer. De zwangerschapskwaaltjes worden steeds erger ipv minder. Hele weekend op de bank gelegen en steeds overgeven, maagpijn en moe. Als je zwanger bent weet je nog waar je het voor doet maar nu ben ik er echt klaar mee. Helaas kan ik vrijdag pas naar de gyneacoloog. Voordat er daarna dan weer stappen worden ondernomen ben je ook wel weer een paar dagen verder denk ik....

Gelukkig lees ik hier allemaal positieve berichten. Fijn dat alles goed gaat bij iedereen. En Iggie al weer bijna de volgende echo. Spannend en leuk weer!

heel herkenbaar dat je het niet meer trekt, ik had dat na 2 dagen en gelijk gebeld om te laten curetteren, dat duurde al bij al ook nog 2 weken..... Hoop zo dat jij het anders mag gaan ervaren en het sneller gaat. Goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt en voor jezelf kiest. Zo moeilijk, waar doe je goed aan! Ik denk aan je!

Geplaatst

vandaag een prachtig bewegend kindje kunnen zien op de echo, en het hartje kunnen luisteren! wat is het toch een mooi wonder! Volgende week dinsdag de laatste echo in het ziekenhuis. ik zag dat er dan veel echo's waren deze dag spannend hier dus! Hoe is het met iedereen verder?

Geplaatst

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 1 juli

Loeseke- eind juli

Afspraak

Loeseke-

Sas - 17 dec tweede echo

Geplaatst

Hier gaat het goed. De kwaaltjes blijven wel erg misselijk en overgeven maar ja het hoort erbij. Mijn 2e echo is trouwens 20 dec dan kan dat ook bij het rijtje. Net moeders voor moeders hier gehad. We kunnen weer gaan plassen in een beker. Een hele mooie wikkeldoek gekregen. Hoop zo dat ons kindje hierin komt te liggen. En een tijdschrift dus we kunnen lekker gaan lezen. Doen jullie ook mee aan moeders voor moeders?? Hoe gaat het verder met de rest?

Geplaatst

Sas wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, waren je zorgen gelukkig voor niets.

Wij hebben afgelopen maandag ook weer even naar ons wondertje mogen gluren. We hadden een stagiaire dus het mocht ook nog eens extra lang.

Zo mooi om die bewegingen te zien. Twee armpjes, twee beentjes en een mooi kloppend hartje. Helemaal geweldig. We hebben het nu dan ook aan iedereen verteld. Erg leuk alle reacties.

Iggy jij morgen toch? Veel succes!

Ik doe ook mee aan Moeders voor Moeders. Vind het dekentje erg mooi en handig. Beter dan een sierraad ;-)

Ik probeer wel zoveel mogelijk te verzamelen maar neem geen kannetje en fles mee naar mijn werk hoor. Alleen thuis.

Ga zo de kraamzorg maar eens aanvragen en de 20 weken echo. Het krijgt nu echt allemaal vorm he?!

Ik zal het lijstje ook nog even aanvullen...

Twinklestar hoe is het nou met jou? Nemen je klachten al een beetje af? Zo oneerlijk als het voor niets is... :-(

Geplaatst

Voorstellen

Loeseke- eind juli

Afspraak

Loeseke-

Sas - 17 dec tweede echo

Kaatje03 - 8 januari controle VK

Geplaatst

Kaatje wat een gelukje dat je een stagiaire had!

Lekker lang kijken naar je beeb!

20 weken ga ik ook maar even voor bellen. Ik heb al wel een afspraak op 17 jan voor de geslachtsbepaling super leuk.

Willen jullie weten war het word?

Wij gaan straks naar mijn schoonouders om het te vertellen

Ben benieuwd!

Iggie succes morgen en veel plezier

Geplaatst
Kaatje wat een gelukje dat je een stagiaire had!

Lekker lang kijken naar je beeb!

20 weken ga ik ook maar even voor bellen. Ik heb al wel een afspraak op 17 jan voor de geslachtsbepaling super leuk.

Willen jullie weten war het word?

Wij gaan straks naar mijn schoonouders om het te vertellen

Ben benieuwd!

Iggie succes morgen en veel plezier

En hoe reageerde ze?

Dacht dat met de 20 weken echo ze je ook altijd vragen of je het geslacht wilt weten, maar jullie gaan dus veel eerder? Vanaf welke week kan dat? Ben zelf ook zo benieuwd!

Geplaatst

he Sas, Hoe reageerde je schoonouders?

Kan half januari al het geslacht gezien worden? wat snel. Ga straks ook vragen of ik half jan weer terug mag komen:-)

Kaatje wat heerlijk dat je zo lang naar je beeb kon kijken. Is de bloeding al helemaal weg?

Ik doe helaas niet mee aan MvM, ik heb een x aantal jaren geleden een aantal bloedtransfusies gehad en dan mag je helaas niet meer mee doen. Ook al is alles in orde.

Ik mag zo, hoe koelbloedig ik gisteren was, zo zenuwachtig ben ik nu.

Geplaatst

Mijn schoonouders vonden het erg leuk. Mijn schoonvader zei niet zo veel alleen wat flauwe grappen :-s schoonmoeder had totaal niks door dat we weer bezig waren ;-pJa bij de 20 weken echo vragen ze is inderdaad of je wil weten wat het word.Maar ik ben zo benieuwd en een extra echo altijd leuk Het kan vanaf 16 weken hier .... Iggie hoe laat heb je de afspraak? Veel plezier Vreselijk he die zenuwen

Geplaatst

Iggie, zie dat je in Amsterdam woont. Daar zit de zeer ervaren echoscopist dr. Papa. Hij doet geslachtsbepaling vanaf 14 (!) Weken! Wij zijn twee keer bij bem geweest met 14 weken en beide keren had hij het op die termijn al goed!

Zeer zeker een aanrader!!

Geplaatst

Iggie hoe was het vandaag? Kaatje en Sas wat fijn dat alles er zo goed uit blijft zien! Emsie al zin in dinsdag? Twinkelstar hoe gaat het met jou? En Hoopvolle Toekomst hou je wel iets binnen?

Hier afgelopen dagen mega misselijk geweest. De hele dag door. Niet overgeven, maar telkens op het randje. Vandaag gaat het iets beter, maar nu doen mijn darmen weer lastig. Kan alweer een paar dagen niet poepen (sorry!). Ik heb me nog niet aangemeld bij verloskundige. Op de één of andere manier zit ik nog steeds in de modus van eerst zien dan geloven. Heb de echo zelf verplaatst, toch duurt dinsdag nu wel lang! Dan 9,6 weken... Zo spannend!

Bij ons weten naaste familie en hele goede vrienden van het traject. Ze volgen alle stappen op de voet en weten dus al sinds het begin van de zwangerschap. Ik zeg wel telkens: feliciteren pas bij 12 weken...

Geplaatst

Hi all, ik dacht dat ik al een berichtje had geplaatst maar blijkbaar niet.

Vandaag mijn echo gehad, was toch wel heel erg zenuwachtig. Maar een kleine beeb gezien, met een kloppend hartje. Op een gegeven moment leek het zelf alsof er werd gezwaaid. Zo schattig.

Nu ook ontslagen bij de Arts en mag ik mij aanmelden bij de afd verloskunde. Daar heb ik 2 januari een intake. Alleen waarschijnlijk zonder echo omdat de assistente zei dat ik deze al had gehad. Nou ja we zien tegen die tijd wel.

Sas, schoonouders (-vaders), echt:-) Af en toe komen daar reactie vandaan dat je echt denk, hoe komen ze er bij. Zit je ermee dat hij zo reageert?

Melis dank je wel voor de Tip, volgens mij weet ik ook waar hij zit, in Ijburg heb ik wel eens een locaties gezien. Hoe is het met jou, volg je wel, maar je zit niet echt meer in het uitgerekend dec / jan topic. Dus weet waarschijnlijk niet alles.

Pip vervelend dat je nog zo misselijk bent, het schijnt dat je bij de HA daar wel wat voor kan krijgen. Misschien verlicht het.

Hoe is het met de rest van de dames. Twinkel jij hebt morgen een afspraak?

Geplaatst

En weer een aangepast lijst. Oja mijn datum is nu weer veranderd van 10 naar 6 juli.

Ik heb Loeseke er even uitgehaald. We hebben haar al een tijdje niet gezien, ik hoop dat alles goed is. Als ze er weer is, is ze er weer zo tussen geplakt.

Voorstellen

Iggie- uitgerekend 6 juli

Afspraak

Sas - 17 dec tweede echo

Iggie - 2 jan intake VK

Kaatje03 - 8 januari controle VK

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden