Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He dames,

Ik slaap gelukkig goed. Ben ook echt wel wat vermoeder, al kan ik goed de dag doorkomen. Ik ga eerder slapen en slaap de hele nacht door als mijn blaas me niet wekt, maar dat gaat steeds beter. Vind ook echt dat ik al een buikje krijg, heb het idee dat het hoger aan het komen is. Ben er nog niet zo blij mee, de vetrollen lijken mega, voel me vooral nog dik. Kijk uit naar een echt buikje, niet eentje waarvan je denkt, zoo die is aangekomen.

Waarom een dipje kaarje? Ik nog drie weken wachten tot de volgende echo, maar vertrek maandag naar canada voor twee weken dus zal snel gaan.

Ik heb meer ongesteldheidsklachten/pijn, bedoel je dat een beetje pip? Maar nooit bloed, dus denk dat het oprek pijntjes zijn.

heb twinklestar eergisteren een pb gestuurd, maar geen reactie, ze bleef ook in mijn gedachten zitten. Denk dat ze even afstand heeft genomen van het forum. Als ik wat hoor dan meld ik het jullie.

Nog niet nagedacht over een pretecho, wat zijn de kosten daarvan? De afspraak voor de 20 echo ga ik de eerste keer maken als ik bij de vk ben, ben dan 13 weken, zal vroeg genoeg zijn neem ik aan.

Slaap lekker meiden en hopelijk de hele nacht door.

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Emsie ja dat bedoel ik... Heb jij dat vaak? Ik verlies gelukkig ook geen bloed.

hoi hoi, ja ik heb dat vaak, paar keer per week. En vanmorgen zelf wat rose afscheiding (sorry), maar ik maak me er geen zorgen over. Heb echt het idee en ook als ik er dingen over opzoek dat dit bij de groei hoort. Er rekt en strekt daarbinnen van alles, dan kan heel goed wat innerlijke en uiterlijke klachten geven. Wat kan je je toch onzeker voelen hé door al die andere soort signalen van je lijf, het is ook zo onbekend, alles is nieuw of moeilijk te plaatsen.

Geplaatst

Haha inderdaad erg he?! Dat iets zo kleins je zo onzeker kan maken. Maar ook ik denk dat het allemaal bij de groei hoort. Hier een steekje, daar een pijntje....we moeten er maar niet teveel achter zoeken.

Ik sta op het punt om met mijn collega's ons jaarlijkse kerstuitje te gaan vieren. Ben benieuwd of het leuk gaat worden. Ga maar niet karten met al de widebrassen en ben vanavond denk ik de enige die nog nuchter is ;-)

Geplaatst

Het blijft bijzonder ja! Vandaag weer nergens last van. En dan denk ik weer, gaat het wel goed? Hahaha... Het is ook nooit goed! Veel plezier met het uitje Kaatje! En Emsie twee weken naar Canada, wat gaaf! Morgenmiddag komt een hele aardige mevrouw van MvM op bezoek. Nog even een paar weken in potjes piesen voor het goede doel :)

Geplaatst

Hoi meiden, lees af en toe nog wel mee hoor. Maar de afgelopen dagen waren niet zo fijn. Had pillen gehad om de mk op te wekken maar eerste keer alleen veel pijn gehad en nog geen druppel bloed. Tussendoor weer bij gyn geweest en gevraagd om nog een setje pillen in combinatie met een andere pil (geven ze normaal alleen als je al verder bent). Wat een hel. Heel veel pijn gehad (zoals weeën). Maar vanmorgen kwam het vruchtje er ineens uit. Daarna echo gehad en alles was weg! Nu bijkomen van de slapeloze nachten. Maar ik ben blij dat het er nu uit is en ik straks weer verder kan met mijn leven.

Wat een mooie echo's hebben jullie zeg! Echt duidelijk te zien al. Lekker genieten van de baby in jullie buik. Hopelijk zijn jullie snel voorbij de 12 weken en kunnen jullie het tegen iedereen vertellen.

Geplaatst

Jeetje lieve Twinklestar wat een heftige dagen heb jij achter de rug. Ik weet nog dat ik het zo'n naar gevoel vond om het vruchtje te verliezen. Weten dat het beter is, maar die hele situatie natuurlijk eigenlijk niet willen.

Heel veel sterkte. Neem tijd voor het verdriet. Geniet van het wondertje dat al in jullie huis rondloopt! Want een wonder is het he? Dat weten wij allemaal maar al te goed.

Durf je al vooruit te kijken en willen jullie verder? Of is het nog te vroeg om daarover na te denken?

Veel liefs, Pip

Geplaatst

wat heftig twinklestar. Geef je zelf de tijd om hiervan bij te komen en neem je rust.

Meiden wat een mooie echo's hadden jullie zeg!! Mooi om te zien.

Vanochtend ook een erg mooie echo gehad. Het kindje was druk aan het bewegen met armpjes en beentjes.

Ook mochten we het hartje weer horen. Met 12 weken nog 1 keer hier en dan verder in het ziekenhuis.

Geplaatst

twinklestar wat heftig allemaal, veel sterkte!!!!

Hoopvolle t hartstikke fijn dat de echo weer goed was! geniet er van

Wij hadden afgelopen week de laatste echo in het ziekenhuis en we hadden geen geen echo foto mee gekregen, best gek vond ik

vandaag post van het ziekenhuis en ze hadden gelijk de echo toegevoegd erg leuk..

denk dat ze het vergeten waren ;-)

Geplaatst
Jeetje lieve Twinklestar wat een heftige dagen heb jij achter de rug. Ik weet nog dat ik het zo'n naar gevoel vond om het vruchtje te verliezen. Weten dat het beter is, maar die hele situatie natuurlijk eigenlijk niet willen.

Heel veel sterkte. Neem tijd voor het verdriet. Geniet van het wondertje dat al in jullie huis rondloopt! Want een wonder is het he? Dat weten wij allemaal maar al te goed.

Durf je al vooruit te kijken en willen jullie verder? Of is het nog te vroeg om daarover na te denken?

Veel liefs, Pip

Ik heb nog het meeste moeite mee dat het zo oneerlijk is. Eerst ziek van misselijkheid voor een zwangerschap die geen zwangerschap is, weken lopen met een vruchtje wat maar niet loskomt en dan zeer heftige (weeën) pijn door die rotpillen ook voor iets wat er niet meer is.

Waarom kan er nooit iets normaal gaan bij ons zei ik al tegen mijn vriend. Al best veel meegemaakt met name ook met de vroeggeboorte van ons zoontje. En nu dit weer. Een ander word zwanger terwijl ze het niet eens wil.

Het scheelt zeker dat we een mooi wondertje hier hebben lopen. Ik voel me nog steeds iedere dag de meest gelukkige en trotse moeder op aarde. En wens iedereen die in de mmm zit dit toe.

Nee voorlopig even niet. Ben er eventjes klaar mee. Wellicht dat we in het voorjaar wel weer verder willen.

Geplaatst

Twinkle , sterkte meis. Inderdaad zo oneerlijk.

Sas wat lief dat ze dan toch nog die foto's sturen.

Hoopvolle T jij ook gefeliciteerd met je mooie echo.

Pfff kan weer niet slapen voor de derde nacht op een rij. Hebben deze week verbouwing, die loopt uit. Zou gisteren klaar zijn. Nu komt hij dinsdag terug, maar als ik inschat wat er nog moet gebeuren. Moet hij minstens nog twee dagen terugkomen. Maar het wordt mooi allemaal. Maar slaap nu dus met de oudste op de kamer. Maar ook mijn jongste wordt steeds rondom 0300 uur wakker en sinds afgelopen maart hebben wij het opgegeven om hem weer in zijn bed te leggen. Dus sinds maart slapen we elke nacht met een klein mannetje tussen ons in. (ik weet het eigen schuld). En dan snurkt mijn vriend ook nog eens, Dus lig ik nu op de bank met een dekentje, klaar wakker te wezen (klaag, klaag, klaag:-)))

Nou dames fijn weekend, gaat iemand nog wat leuks doen?

lfz Ig

Geplaatst

Het is ook oneerlijk Twinklestar, zo oneerlijk! Ik vind het gewoon ontzettend stom. Hoopte ook voor jou op een verhaal met een mooi einde. Deze afloop is meer dan zuur. Neem de tijd voor alles. Kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent. Maar geef de moed niet op! Jouw zoontje krijgt zijn broertje of zusje!

Iggie hier sinds de echo dinsdag last van slapeloosheid. Of nou ja, slapeloosheid... Val om 20.00 uur als een blok in slaap, zo moe. Wordt dan om de paar uur wakker en vervolgens lukt rond 3.00 uur slapen helemaal niet meer. Word er gek van! Mijn wekker gaat om 5.30 uur de helft van de week. 's Middags helemaal kapot. Gelukkig komende week maar twee dagen werken en dan pas 6 januari weer! Zijn jullie bezig met een grote verbouwing?

Gisteren MvM op bezoek gehad. De teststreep kleurde al voordat de controlestreep er stond. Dat mag natuurlijk ook wel in week 10. Soms voelt het nog zo gek om over zwanger zijn te praten. Dan denk ik: gaat dit echt over mij??

Geplaatst

Heb weer even het lijstje omhoog gehaald

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 1 juli

Kaatje03- uitgerekend 5 juli

Iggie- uitgerekend 6 juli

Pip83 - uitgerekend 16 juli

Emsie - uitgerekend 18 juli

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Afspraak

Iggie - 2 jan intake VK

Pip83 - 7 jan intake VK

Kaatje03 - 8 januari controle VK

Emsie - 10 jan intake vk en derde echo

Geplaatst

Pfff...vanmorgen ineens wat roze op wc-papiertje. Beetje zorgen nu. Wel na vrijen en harde ontlasting (sorry!). Zal toch niets ergs zijn? Bah, voel me ineens zo onzeker! :(

Geplaatst

Dat kan komen daar het vrijen dat er dan een adertje gesprongen is. Dat hoeft niet ernstig te zijn hoor. Kan me voorstellen dat je schrikt. Dat deed ik ook toen ik bloed verloor. Maar ze vroegen toen ook aan mij of ik gemeenschap had gehad want dan kon het daardoor komen.

Zou het even in de gaten houden anders het ziekenhuis even bellen.

Geplaatst

He bah Pip! Al had ik van de week ook rose op mijn wc papiertje na het vrijen. Maar daar bleef het wel bij....zeker even bellen voor de zekerheid, getsie joh!

Geplaatst

Voel me al wat rustiger. Sinds gistermiddag niets meer te zien. Net verloskundige gebeld, zij denk geknapt adertje in de baarmoedermond. Ik moest me vooral geen zorgen maken. Zeker omdat het nu weg is. Mocht het terugkomen en helderrood worden dan mag ik het spoednummer bellen.

Even ademhalen weer... En nu een dutje, want niet echt fijn geslapen vannacht.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Emsie jij gaat vandaag weg toch?

Geplaatst

He dames,

Hier een berichtje uit Canada. Ben veilig over en aan het wennen mbt het tijdsverschil. Merk dan wel echt dat ik minder reserve heb. Ik lijk wel in een groeispurt terecht zijn gekomen, opeens komt mijn buik nog meer naar voren en is het toch steeds zichtbaarder aan het worden. Herkennen jullie dit? Bij jullie ook bolle buikjes? Verder blijf ik snel vol zitten en eet ik vooral avonds minder, of dat zou ik moeten doen want anders heb ik de hele avond buikpijn van de volheid. De braakneigingen houden aan, maar overgeven hoef ik nooit. Hoe is het met jullie en de laatste kwaaltjes?

Fijn pip, goed om te horen dat het bloeden over is.

Geplaatst

Sas, mijn zusje van 18 jaar gaat hier wonen om te studeren. Ik help haar verhuizen en settelen. We hebben sinds 2 maanden geen ouders meer ( mijn vaders is 2,5 maanden geleden overleden en mijn moeder 7 jaar geleden) en ze is een nakomertje met een gat van 12 jaar tussen mij en haar. Het is daardoor vrij emotioneel allemaal, maar ook haar nieuwe leven waar ze erg naar uit heeft gekeken. Ze heeft een mooi en groot appartement en na alle feestdagen gaan we een auto voor haar zoeken, ze rijdt al sinds ze 16 jaar is. Ze heeft highschool gedaan in Canada, vandaar haar wens om in dit weidse land te gaan wonen en waarschijnlijk haar hele leven te blijven. Naast een auto, een bankrekening openen, verzekeringen regelen, etc. Dus deze week is het genieten en volgende week gaan we zaken regelen en afscheid nemen van het kleine zusje waarvan ik nog de luier heb verwissel, de fles heb gegeven, leren fietsen etc. Dat wordt vast janken! Zeker nu mijn emoties toch wat gevoeliger liggen tijdens het zwanger zijn. Merken jullie dat ook, ben veel sneller geraakt door iets.

Heftig en mooi dat ik dit voor haar kan doen. Het is het inlossen van een belofte aan mijn vader, dat ik haar op weg zou helpen in zijn geliefde canada. Eerder was hij hier met haar, in de tijd dat ze highschool deed, woonde ze samen met hem in canada. Nu zonder hem en op eigen benen...spannend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden