Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

superfijn Johanneke zo'n dikke streep, wel jammer inderdaad dat je niet mee kunt doen. Ik had me ook al opgegeven en ben nu een week bezig.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat is mooi zo'n vette streep, wel jammer dat je niet mee mag doen.

Ik doe nu bijna 2 weken mee! Erg fijn om mee te doen.

Fijne jaarwisseling!

Geplaatst

Vandaag iets meegemaakt wat ik nog nooit in mijn leven heb meegemaakt; een garnaal met een knipperlichtje! Ik ben er nog steeds een beetje onderste boven van. Ik besef mij heel goed dat het nog zo pril en teer is en dat niets zeker is, maar ben zo blij dat ik dit heb mogen meemaken in mijn leven.

8-1 heb ik een echo in het olvg, dan ben ik 7 weken zwanger. Hoop zo dat de zwangerschap dit keer doorzet. Al maak ik mij wel ongerust over die b12 waarde....

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik wil jullie allemaal een goed uiteinde wensen en een gelukkig en gezond 2014 met heel veel lieve gezonde baby'tjes!!!

Gister weer bloed geprikt voor de intake in Dusseldorf op 9 januari. Ook nog van zorgverzekering gewisseld, zodat ik weer 2 pogingen tegoed heb. We gaan het weer proberen na deze verdrietige periode.

Nieuw jaar, nieuwe kansen!

Ik wens jullie allemaal een hele goede zwangerschap toe!

Liefs,

Noes

Geplaatst

De beste wensen allemaal! 2014 wordt vast ons jaar!

Gisteren vlak voor ik de deur uit ging me rot geschrokken. Bloedverlies! Het bleef gelukkig maar bij een heel klein beetje maar vond het toch wel eng. Als ik er op google kan het nog alle kanten op maar ik ga toch maar even naar het ziekenhuis bellen..

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Even ego: Hier een clear blue test die 1-2 weken aangeeft terwijl er 2-3 weken moet staan en ik zelfs al tegen de 5 weken aan zit. Ik baal dat ik geen testen meer in huis heb en alles dicht is.

Geplaatst

@Johanneke; ik hoop dat alles goed blijft gaan. Altijd eng zo in het begin. *duimduimduim*

@Toekie; krijg jij in het ziekenhuis geen hcg waarde controles. Ik kreeg altijd netjes elke week een test tot aan de echo om te kijken of het hcg voldoende steeg. Ik zou het gewoon vragen. Ze kunnen dan zien of de waarde hoog genoeg is vor het aantal weken.

Hier alles ok. Voor het eerst een oud en nieuw zonder alcohol haha. Netjes aan de thee en sap gezeten.

Geen kwaaltjes behalve moe en gevoelige tepels/borsten (jeuk).

Mag niet klagen.

Iedereen de jaarwisseling gezond doorgekomen?

Geplaatst

Normaal krijg ik 1 hcg-test om de zwangerschap vast te stellen (en dan niet meer). Maar nu is het zh dus dicht. Ga morgen nog een keer met kv testen en als het me niet bevalt, bel ik de dokter voor een hcg-test. Anders zou ik tot maandag moeten wachten.

Geplaatst

@Toelie kv testen zeggen niets. HCG is niet meteen uit je lichaam (ook niet met miskraam). Die slaan nl al positief uit bij hcg van 10-20, dus.

Bloedtest is echt het enige betrouwbare middel. Kan ook via ha. Zou gewoon morgen bellen.

Succes morgen en sterkte met deze onzekerheid....

Geplaatst

Ik begrijp dat je zo beroerd voelen heel vervelend is Johanneke maar aan de andere kant; na dat bloedverlies is dit wel een goed teken. Is dat gestopt?

Hier toch een kv-test gedaan en de streep is zoveel dikker dan vrijdag dat ik gerust gesteld en opgelucht ben :-) En de symptomen zijn ook duidelijk. Gisteren voor het eerst sinds de zwangerschap twee keer zure oprispingen. Heb ik echt nooit en nog vele andere dingen dus ik moet gewoon gaan vertrouwen en maandag de kliniek bellen om het blijde nieuws te vertellen :-)

Hoe is het met de anderen dan?

Geplaatst

Toekie wat fijn! en misschien nu maar niet meer testen? Je kunt daar inderdaad zo onzeker van worden.

Ja en die misselijkheid die is vooral fijn toch? Heb hier ook nog niet hoeven overgeven, eet vaak en kleine beetjes en dan is het wel te doen. Johanneke, het bloedverlies is dus helemaal weg nu gelukkig? En als je zo misselijk bent lijkt me dat toch een heel goed teken.

Hoop voor jullie dat de tijd tot de echo snel voorbij gaat en dat het genieten wat meer kan beginnen.

Caro geweldig, gefeliciteerd met je garnaaltje ;-) . Nu lekker verder broeden.

Noes, wens jou ook het allerbeste voor 2014, ga je zeker nog volgen en hoop dat je snel weer en dan heel lang op een uitgerekend bankje terecht komt, heel veel succes meid x

Geplaatst

De bloeding is gelukkig bij die paar druppeltjes gebleven. Het zou best eens kunnen komen doordat ik s middags gefietst had, dat had ik al weken niet gedaan namelijk. Sowieso voel ik mijn buik vaak wel na inspanning/beweging. En de misselijkheid is wel een goed teken, maar leuk is anders. Alsof ik een enorme kater heb zeg maar ;-)

Fijn dat je weer wat gerustgesteld bent Toekie!

Geplaatst

Zo jaloers op jullie misselijkheid. Ik heb dit nog nooit gehad. Het enige wat ik elke zwangerschap heb is gevoelige borsten (ook een goed teken) en nu ben ik zo extreem moe. Ik ga elke dag rond 20.30-21.00 uur naar bed en werd vanmorgen om 9.30 uur wakker en nog steeds moe!!! echt niet normaal.

Ik ga mij zo aanmelden bij een verloskundigepraktijk. Hebben jullie dat ook al gedaan.

En mij aanmelden bij moerders voor moeders.

Geplaatst

Ik meld me pas aan bij mvm bij 2 goede echo's. Ik wil niet meer die confrontatie dat ik er eerder mee moet stoppen. Een afspraak bij de verloskundigepraktijk doe ik hetzelfde mee. Vorige keer na 1 goede echo afspraak gemaakt en moeten afbellen. Ik heb mijn lesje geleerd.

En wij zijn weer jaloers op je kloppend hartje Caro ;-) Zo heeft iedereen wat ;-)

Jett, ik ga inderdaad niet meer testen!!!

Ik ben zó benieuwd wanneer ik de 1e echo heb. Maandag kan ik eindelijk bellen :-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Vannacht werd ik om 2 uur wakker en moest naar het toillet. Terug in bed kon ik niet slapen, ik had ineens zo'n honger. Mijn buik deed er pijn van en ik kon er niet meer van slapen. Ik ben naar beneden gegaan en heb wat worteltjes gegeten. Daarna kon ik nog niet slapen. Nog steeds honger! Toen maar wat vla gegeten en daarna ging het weer. Bizar. Verder last van moeheid en gevoelige borsten.

Hoe is het met iedereen zijn kwaaltjes. Benieuwd.

Geplaatst

haha Caro, dat klinkt wel érg zwanger! Lekker dooreten en straks een middagdutje? Ik heb ook de hele dag wel zin om te eten, probeer het vanaf nu weer een beetje in te perken, maar de kerst was heerlijk zullen we maar zeggen.

Geplaatst

Haha caro. Lekker je gang gaan, hoort er allemaal bij. Hier een nieuwe verslaving erbij. Jum jum augurken! Oh om gek van te worden. zo uit het handje of op brood. Hmmm kun je mij wel voor wakker maken. :D

Geplaatst

Herkenbaar Caro. Hier gisteravond voor het slapen gaan nog een krentenbroodje gegeten. Een uur later echt zo'n naar leeg gevoel in mijn maag. Ik moest toch weer plassen dus maar even wat gegeten. En 's nachts moet ik er heel vaak uit dus vannacht gaat er een emmer mee want wij hebben geen wc boven. Het 'fijnste' kwaaltje vind ik de steekjes in mijn borsten, tepels, schede en buik. De rest van de kwaaltjes die ik heb, kun je, apart van elkaar, nog hebben als je niet zwanger bent maar die steekjes zijn wel typisch.

Maandag kan ik eindelijk het ziekenhuis bellen en hoor ik hopelijk wanneer de 1e echo is :-)

Geplaatst

haha ja leuk he al die duidelijke zwangerschapskwaaltjes.

Mijn man maakt voor mij elke dag een vers geperst sapje...hoe lief is dat!

Verder gebruik ik ter ondersteuning; b12 tabletten, magnesiumtabletten, tarwekiemolietabletten en granaatappelsap (beiden goed voor de innesteling), kinderasperine (goed voor doorbloeding baarmoeder). Baadt het niet dan schaadt het niet....

las ergens ook dat worteltjes, kokosnootstukjes, groene bladgroenten ook heel goed is tijdens zwangerschap.

Tips!

Geplaatst

Pfoe. Ik ben nu in zo'n stadium dat eten niet meer helpt tegen de misselijkheid. En ik moet ook echt wat eten voordat ik opsta anders ben ik bang dat het een keer mis gaat. En echt heel erg moe. Ben nu ook wel druk aan het werk (theatertechnicus op tournee) en dat helpt niet echt mee. Nog 3 voorstellingen en dan kom ik voorlopig mijn bed niet uit!

Nou zou het best kunnen dat een deel van de kwaaltjes nog van de utrogestan en de progynova komt dus ik hoop dat het iets minder is als ik daar mee mag stoppen.

Steekjes in de buik heb ik ook! En het lijkt iets erger als ik weer opsta na het zitten of na inspanning/beweging.

Verder wel pijnlijke borsten en ze zijn nu mooi vol :-)

Die constante misselijkheid ben ik echt zat nu. Maar ik merk ook dat ik me druk als ik even niet misselijk ben... Gedoe zeg

Geplaatst

Mag ik me hier bijvoegen,

Ik ben Arzu, 31 jaar en zwanger van mijn 2 kindje via kid, maar nu als BAM:)

Mijn uitgerekende datum is 14-9-2014

Iedereen trouwens gefeliciteerd!

Geplaatst

Noes73, 40jr. - 1e kindje - uitgerekend 2 aug. - miskraam :(

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uigerekend 13 aug

Marga13, 28jr, - 1e kindje - uitgerekend 14 aug

Okaasan, ? jr, - 1e kindje - uitgerekend 16 aug - miskraam :(

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug

Caro- lin, 38jaar - 1ekindje - uitgerekend 28 aug

Toeki, 35 jr. - 1e kindje - uitgerekend 4 sep.

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Echo:

Caro- lin -31-12 - 1e echo, 8-1 2e echo

Johanneke - 8 jan - 1e echo

Jett - 9 jan - 3e echo

Marga13 - 22 jan - 2e echo

Toeki - 6 jan horen wanneer de 1e echo plaats vind

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden