Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Okaasan.....klote! Heb je al uitslag van het bloed? Ik hoop geen bbz maar gezien jouw "klachten" denk ik van niet, je zei je niet meer zwanger te voelen.

Get wat naar voor Noes, Twinkle en nu jij.....

Sterkte!!!

Liefs Moes

Geplaatst

Ach Okaasan wat een rotnieuws, heel veel sterkte voor jullie en hopelijk is het inderdaad geen bbz en kunnen jullie straks door met de cryo's. Maar nu eerst dit verwerken nogmaals dikke knuffel. (shit die enter toets doet het nog steeds niet, dus plakt alle tekst weer achter elkaar). Durf het bijna niet te melden na jullie verdrietige berichten, maar wij hadden vandaag wel een mooie echo: een schattig rijstkorreltje mét een knipperlichtje.

Geplaatst

Okaasan, wat een rotnieuws weer... Shit, dit is zo niet wat ik hoopte! Hou elkaar stevig vast en probeer dit een plaatsje te geven (en neem er aankomende dagen een paar goede glazen wijn op!).

Geplaatst

Bah bah bah Okaasan.... was er helemaal niets te zien?

Heb je de bloeduitslag al binnen? Meid wat ontzettend kl*te voor jullie!

Je was al ingesteld op slecht nieuws toch? Knuffel voor jou en ik ga het weer zeggen: denk aan die mooie cryo's die jullie hebben.

Noes hopelijk niet al teveel lich klachten/ongemakken? sterkte....

Voor overgebleven zwangeren op dit bankje: gefeliciteerd!

Geplaatst

Jett, wat ontzettend fijn dat het bij jullie wel goed was. Ik heb nog alle Nederlanders goed bekeken, we waren heel vroeg en gedacht, zou het Jett zijn? Hahaha. Ik heb een half lange zwarte wollen jas en mijn man een knalgroene jas. Misschien heb je ons wel gezien.

Zo fijn dat het bij jullie wel goed is!

Hcg is al mooi gezakt, weer precies naar 39, dezelfde hoogte als de eerste meting. Hoe bizar is dat. Over een week nog een keer laten prikken, maar dat doe ik iets later omdat we morgen op vakantie zijn. Dat was ook goed.

En nee, er was helemaal niets te zien. Dus ik denk dat het woensdag al mis is gegaan, toen namen mijn klachten af.

En ClickSTAR ik denk zeker aan die 5 cryos's. Daar moet het er gewoon eentje van gaan doen, dat kan en mag niet anders. En daar wil ook niet aan denken dat daar geen een het van gaat doen. Wel spookt er nu telkens door mijn hoofd, wat nu als de emmies uit Gent telkens heel even innestellen en er dan mee stoppen? Dit heb ik in Utrecht nooit gehad en nu al twee keer achter elkaar. Maar daar moet ik proberen me niet zo gestresst van te laten worden. En anders daarover een consult bij de prof voor aanvragen.

Ik ga jullie nu een beetje verlaten, maar zal zeker mee blijven lezen, want ik dit was toch ook echt mijn bankje. Snik. Dus ik kijk hier echt nog zo af en toe even om de hoek.

Dag lieve meiden, dank jullie wel voor alle lieve woorden. En natuurlijk ook aan alle anderen die niet in augustus 2014 zijn uitgerekend, maar die hier lieve berichtjes voor mij plaatsten.

Geplaatst

Lieve orkaasan, Jeetje meis. Ik had zo anders voor je gewenst. Ik weet even niet de juiste woorden te vinden. Het is al eerder geschreven maar denk aan je 5 cryo's. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel. Xxx

Geplaatst

lieve Okaasan, heel veel sterkte voor jullie en ik ga jou ook zeker nog volgen. Hopelijk gaat één van die 5 het straks voor jullie doen. Heb ook erg zitten rondkijken, maar geloof geen groene jas gezien. Wij zaten er tot ongeveer 10.40u te wachten...met twee kleine jongetjes en een man met dreads ;-). En deze keer duurde het niet zo lang door de mensen daar, maar omdat ik ons niet had aangemeld...lekker sukkelig. xx

Geplaatst

Lieve Okaasan, jeetje meid, ik had echt nog hele goede hoop voor je en had het zooooo graag anders voor je gezien net als alle anderen hier...

Geen fijn nieuws zo voor deze dagen, maar hopelijk kan je door het fijne gezelschap van je vrienden je verdriet wat kwijt en kan je misschien zelfs wat afleiding vinden...

Snap je vraag heel goed over het wel innestellen maar dan weer stoppen trouwens heel goed! Ben ook benieuwd wat Gent daar van zegt. Zou het dan aan de embryos liggen of aan het baarmoederslijmvlies, immuunsysteem of wat dan ook??? Wist je het antwoord maar zodat er hopelijk ook nog wat aan gedaan kan worden...

Meid, heeeeel erg veel sterkte in ieder geval weer!

Wanneer heb je nu weer een afspraak daar eigenlijk of moet je die nog maken?

Liefs xxx

Geplaatst

Okaasan, Wat een slecht nieuws! verdorie!! Dan is het waarschijnlijk al eerder gestopt met delen. Ik was gister morgen ook nog even in het MCK en er was bij mij ook niets meer te zien. Gelukkig maar, anders moest is ook nog naar een ander ziekenhuis. Wel weer heel confronterend en verdrietig. De droom die je voorzichtig had is toch weer wreed uiteengespat. Ik wens je heel veel sterkte, wel fijn dat je er nu even uit bent.

Ik moet nu snel nog allerlei bloedtesten doen, omdat ik nog een afspraak heb staan in DD op 9 januari!

Moes, ik kom er weer aan hoor!

Liefs,

Noes

Geplaatst
Okaasan, Wat een slecht nieuws! verdorie!! Dan is het waarschijnlijk al eerder gestopt met delen. Ik was gister morgen ook nog even in het MCK en er was bij mij ook niets meer te zien. Gelukkig maar, anders moest is ook nog naar een ander ziekenhuis. Wel weer heel confronterend en verdrietig. De droom die je voorzichtig had is toch weer wreed uiteengespat. Ik wens je heel veel sterkte, wel fijn dat je er nu even uit bent.

Ik moet nu snel nog allerlei bloedtesten doen, omdat ik nog een afspraak heb staan in DD op 9 januari!

Moes, ik kom er weer aan hoor!

Liefs,

Noes

Lieve Noes....je spoort niet!!! Maar best gezellig voor mij! Ik zou ook DHEA vragen als ik jou was, geeft goed resultaat. Als je iets wilt weten nog...pb me!

Liefs,

Moes...wat een hoop pech hebben jullie, Okaasan en Twinckle en jij (ik ook eigelijk..in een eerdere maand)

Geplaatst
Lieve Noes....je spoort niet!!! Maar best gezellig voor mij! Ik zou ook DHEA vragen als ik jou was, geeft goed resultaat. Als je iets wilt weten nog...pb me!

Liefs,

Moes...wat een hoop pech hebben jullie, Okaasan en Twinckle en jij (ik ook eigelijk..in een eerdere maand)

Laatste zin was uiteraard NNNNNoes ipv M. En Noes, is nu de miskraam al voorbij voor zover ze kunnen zien? Best snel gegaan dan.

Geplaatst

Ja, de baarmoeder was schoon zag ze gisteren, alleen nog wat bloed, maar ik ben nog aan het bloeden, dus dat klopt wel.

Nu heb ik voor 9 januari de afspraak voor DD nog staan, dus nu maar snel alle bloedonderzoeken regelen.

Welk merk DHEA heb jij?

Liefs,

Noes

Geplaatst
Ja, de baarmoeder was schoon zag ze gisteren, alleen nog wat bloed, maar ik ben nog aan het bloeden, dus dat klopt wel.

Nu heb ik voor 9 januari de afspraak voor DD nog staan, dus nu maar snel alle bloedonderzoeken regelen.

Welk merk DHEA heb jij?

Liefs,

Noes

Die bloedonderzoeken heb ik hier in NL laten doen. Ik heb ook op DHEA laten testen, dat duurt een weekje. Dat lab-formulier mailen ze uit DD naar je en kun je hier om laten zetten bij de huisarts in een NL formulier. Ik heb DHEA uit DD, zij sturen het op en de rekening erbij. Komt dan van de apotheek daar bij de kliniek. Zij zeggen dat deze beter is dan wat je op internet bestelt. Dus dat ben ik gaan slikken vast.

Schiet alweer op dat jij daarheen gaat. Moet je er vroeg zijn? Kijk anders op vak veiling naar een hotel!

Tot spreeks!

Moes

Geplaatst

Halllo dames,

Rustig hier. Veel gebeurd ook.

@okaasan hoe is het met je? Ben je deze dagen een beetje doorgekomen?

@noes hoe is het met jou?

@ jett mooi dat je echo zo goed was. Heb jij je kids en omgeving al ingelicht?

@moedeloos, schrijf je ook met ons mee? Hoe gaat het met jou?

Ik mag morgen vroeg voor de 1e echo, best spannend. Ouders en broers en zussen zijn inmiddels al op de hoogte. Mijn man zijn fam. was sprakeloos, en mijn fam was iedereen in tranen. Nu morgen de echo afwachten en dan lichten we onze vrienden in.

Hoop weer iets van jullie te horen. Niks aan dat het hier zo rustig is geworden....

Prettige dagen nog.

Geplaatst

Ik durf eigenlijk nog niet mee te schrijven hier. Als het goed is, is er zich nu een hartje aan het ontwikkelen. 8 januari eerste termijnecho. Ben nog steeds heel erg onzeker maar zolang mijn borsten pijn doen en ik misselijk ben probeer ik wel hoopvol te zijn.

Mijn buik blijft ook zeer doen. Bandenpijn zou het kunnen zijn, maar het blijft onzeker natuurlijk.

Zo, en nu is klaaguurtje weer voorbij ;-)

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Marga, heel veel succes en hopelijk veel plezier vandaag bij je echo. Hopelijk zie je een prachtig knipperlichtje, hoe laat mag je? Fantastisch hè om je familie zo te kunnen verrassen. Wij hebben het kerstavond en gisteren gedaan en ze waren ook enorm verbaasd. Weinig mensen hadden gedacht dat we er toch nog een keer voor zouden gaan. Na de echo van 9 januari gaan we het verder bekend maken. Johanneke, de onzekerheid kennen we allemaal hier, dus gewoon lekker meeklagen en zenuwen. Zeker na alles wat hier al is gebeurd, dan weet je weer zo duidelijk hoe kwetsbaar het nog is. Is het misschien een idee trouwens, om er een augustus/september topic van te maken, aangezien het hier zo rustig is?

Geplaatst

Johanneke welkom. Gezellig dat je mee schrijft! Heel herkenbaar de kwaaltjes en onzekerheid. Komt vast goed! Wanneer ben je uitgerekend?

Jett goed idee om er een aug/sep toppic van te maken. Leuk die reacties, ookal is het de 3e, het blijft bijzonder! Geniet er van!

Hier was de echo goed. We hebben naar ons ukje mogen kijken, met een kloppend hartje. Helemaal in de wolken. Wel 5 dagen terug gezet en ben nu 14 aug. Uitgerekend.

Woohw ben nog steeds onder de indruk, wat is dit bijzonder.

Geplaatst
ps weet een van jullie of en zo ja, hoe je de titel van de discussie kunt veranderen naar augustus/september?
Volgens mij doet Jose dat. Hebben ze ook bij een wachtbankje gedaan. En is het ook leuk om het lijstje weer naar voren te halen? Groetjes vanaf de roze/blauwe wolk ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden