Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom en gefeliciteerd Arzu!!

Ik vind het wel leuk als het groepje wat groter wordt. Gelukkig blijft het hier wel overzichtelijk ;-)

Gisteren voor het slapen gaan wat stevigers gegeten. Vannacht wel wat misselijk maar geen honger.

Geplaatst

Hoi Arzu, van harte gefeliciteerd ook met je zwangerschap en gezellig dat je erbij komt.

Johanneke, nog even en dan lekker in winterslaap ;-). Ik verheug me alweer op mijn dutje zo meteen.

Geplaatst

Noes73, 40jr. - 1e kindje - uitgerekend 2 aug. - miskraam :(

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uigerekend 13 aug

Marga13, 28jr, - 1e kindje - uitgerekend 14 aug

Okaasan, ? jr, - 1e kindje - uitgerekend 16 aug - miskraam :(

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug

Caro- lin, 38jaar - 1ekindje - uitgerekend 28 aug

Toeki, 35 jr. - 1e kindje - uitgerekend 4 sep.

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Echo:

Caro- lin -31-12 - 1e echo, 8-1 2e echo

Johanneke - 8 jan - 1e echo

Jett - 22 jan - volgende afspraak vk

Marga13 - 22 jan - 2e echo

Toeki - 6 jan horen wanneer de 1e echo plaats vind

Geplaatst

Hoi dames,

Vraagje hebben jullie nog tips tegen misselijkheid? Erg veel last van de laatste dagen. Hoef niet over te geven, maar wel kokhalsen zeg maar. En zo slap als een dweil. Weet me er echt geen raad meer mee.

Sorry voor mijn ego bericht. Zit nu gewoon te janken... Bleeh

Geplaatst

Welkom Arzu en gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Toekie was vannachthelemaal voorbereid met een schaaltje worteltjes maar onaangeraakt wakker geworden. Geen honger dit keer.

@Marga geen ervaring met misselijkheid maar ze zeggen dat gember hebt; gemberthee, tabletten of vers geperst sap met gember? en voor opstaan eerst crackers eten.

Ik ga maandag naar Gent ivm uitslagen herhaalde miskramen. Dat traject waren we voor mijn spontane zwangerschap gestart. Hoop stiekum op een echo;-)

Geplaatst

Ik had ook weer ergens gelezen dat je als zwangere ook weer niet te veel gember mag.

Wat idd helpt is voor het opstaan wat eten. Verder steeds kleine beetjes eten en drinken, geen koffie, toegeven aan waar je zin in hebt en als je trek hebt niet te lang wachten met eten. Zo kom ik de dag door tot het avondeten. Daarna is de misselijkheid weg..

En welkom Arzu. Gefeliciteerd!

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Marga, egoberichten mogen hier hè?! Verder helaas geen tips die niet al genoemd zijn.

Toch spannend maandag Caro!

Hier soms toch nog wel onzeker. Zonder die cb-test zou ik dat minder geweest zijn denk ik maar ja...Geduld en vertrouwen :-)

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben een tijdje geleden aan de lijn gegaan en heb dat nieuwe eetpatroon vast gehouden. dat is om de 2 a 3 uur iets eten. Maar dan nog hou ik dat misselijke gevoel. heb vandaag cola geprobeerd, en vla ook al, gember was niet ij de kruitvat bij ons in het dorp. Ik lust geen koffie meer dus dat drink ik ook niet meer. dus zou niet weten wat ik nu nog moet veranderen. zucht....

Caro suc6 met alles! en de rest ook natuurlijk :)

Geplaatst

Wat het doktersadvies is bij gewone misselijkheid en overgeven is slappe (gewone) thee, beschuitjes met boter en eventueel suiker en (zoute) drinkboullion. Kan je daar iets mee? Voor de rest is het helaas gewoon even doorzetten ben ik bang.. En ik begrijp heel goed hoe je je voelt hoor. Hier gaat de misselijkheid ook vaak niet weg voor het avondeten.

Sterkte!

Geplaatst
Hoi dames,

Vraagje hebben jullie nog tips tegen misselijkheid? Erg veel last van de laatste dagen. Hoef niet over te geven, maar wel kokhalsen zeg maar. En zo slap als een dweil. Weet me er echt geen raad meer mee.

Sorry voor mijn ego bericht. Zit nu gewoon te janken... Bleeh

*breek ff in voor Marga:*

Als het niet gaat gewoon contact opnemen met je HA! Als al deze adviezen niet helpen dan kan hij je zetpillen voorschrijven tegen de misselijkheid. Die nemen niet de hele misselijkheid weg maar halen wel de 'scherpe randjes' er van af.... Mij hebben ze geholpen, samen met alle andere adviezen die gegeven zijn (hoewel ik er ook nog een paar mis: drink Aquarius, daar hebben veel dames baat bij. Verder helpen soms lolly's, maar ook bijv. waterijsjes. Cola drinken is op zich niet heel slecht maar max. 1 glas per dag). De zetpillen die eventueel voorgeschreven worden mag je gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap! Blijf er iig niet mee rondlopen als het niet gaat, een paar weken die zetpillen gebruiken is dan echt de beste oplossing. En je zult merken dat waarschijnlijk na een week of 12 de misselijkheid afneemt (bij mij geduurd tot een week of 15, toen kon ik stoppen met de zetpillen en heb daarna een prima zwangerschap gehad!). Sterkte iig!

*breek weer uit*

Geplaatst

Breek ff in.......zou je graag tips of advies geven maar helaas bij mij hielp niks jammer genoeg...........ik ben dan ook 1 vd weinigen die 9 maanden lang misselijk is geweest echt vreselijk maar troost je de meesten zijn er na 3 maanden vanaf. Heel veelss terkte en idd vraag even naar die zetpillen zodat je iets meer "lucht" krijgt om het vol te houden. Ik leef met je mee ! ...breek weer uit.......

Geplaatst

Hoi Meiden, ik ben nieuw op het forum.

Na meerdere IVF/ICSI pogingen zijn we nu voor het eerst echt zwanger.

Vandaag 7 weken en 4 dagen, morgen om 10.50 uur eerste echo. We hopen heel erg dat alles goed zit.

Ben al enkele weken misselijk, dat lijkt nu steeds erger te worden.

Als alles goed blijft gaan zijn we 20-08-14 uitgerekend.

Geplaatst
Hoi Meiden, ik ben nieuw op het forum.

Na meerder IVF/ICSO pogingen zijn we nu voor het eerst echt zwanger.

Vandaag 7 weken en 4 dagen, morgen om 10.50 uur eerste echo. We hopen heel erg dat alles goed zit.

Ben al enkele weken misselijk, dat lijkt nu steeds erger te worden.

Als alles goed blijft gaan zijn we 20-08-14 uitgerekend.

Mooie datum, 20-08!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Ook ik ben nieuw op dit forum en sluit me graag bij jullie aan.....

Na 18 jaar is het dan eindelijk zo ver (op 1 miskraam na).....ik ben ZWANGER!!! (morgen 6 weken)

Deze keer van een donor (lieve homovriend van mij), ben zó blij!!!

Maar ook ongerust en onzeker....herkenbaar???

Geplaatst

Dank je wel Beanie ;-). Ik vind het zelf ook een mooie datum.

Lacta, volgens mij lopen wij aardig gelijk. Ik zag ook berichtjes van jou op Freya. Nu samen hier. Gezellig.

Geplaatst
Ook ik ben nieuw op dit forum en sluit me graag bij jullie aan.....

Na 18 jaar is het dan eindelijk zo ver (op 1 miskraam na).....ik ben ZWANGER!!! (morgen 6 weken)

Deze keer van een donor (lieve homovriend van mij), ben zó blij!!!

Maar ook ongerust en onzeker....herkenbaar???

Wow na 18 jaar, wat een wonder zeg! Gefeliciteerd.

En de onzekerheid is voor iedereen heel herkenbaar. De meeste hier hebben al heel wat meegemaakt en geloven pas echt dat het goed zit als ze een baby in hun armen hebben. Same here...

Geplaatst

Welkom Lacta. Hier ook onzeker, na twee keer een MA te hebben gehad. Maar ik probeer om positief te denken ;-)

Hoe is het nu met je Marga? Goede tip inderdaad om, als het echt niet gaat, naar de ha te stappen voor medicatie.

Geplaatst

Zal even korte samenvatting geven van mijn verleden op dit gebied....

Begin 1996 ben ik gestopt met de pil, wilde graag jong kinderen. Mijn toenmalige man en ik hebben het 7 jaar geprobeerd, alle onderzoeken gehad (niks gevonden) en 2x IUI.

Daarna kortere relatie gehad, maar hij wilde eigenlijk geen kinderen meer (maar technisch gesproken had het gekund zeg maar).

Relatie daarna 3 jaar geprobeerd en ook weer onderzoeken gehad (weer niks gevonden).

Daarna ben ik het alleenstaande traject ingegaan en toen ik in de voorfase zat, kwam ik mn ex tegen. Hij is hier toen in meegegaan. De 3e IUI was toen raak (van hem dus), maar op de echo met 9 weken zagen we dat t mis was, heeft toen nog 10 dagen geduurd voordat de miskraam was (10-8-10).

Wij zijn toen een half jaar uit elkaar geweest, omdat we elkaar hier niet in konden vinden. In die tijd ben ik doorgegaan met een donor 4x IUI en 1x IVF. Wij zijn toen weer samen gekomen (van maart 2011 t/m mei 2013) en in juni 2011 heb ik besloten om te stoppen met de MM (stond los van hem), want ik was 'op'! In de 2 jaar die volgden gebruikten we geen voorbehoedsmiddelen, maar werd ik ook niet zwanger.

Twee weken nadat hij weg was, werd ik ongesteld en ik brak.....dacht dat ik het een plek gegeven had, maar blijkbaar niet. Ik was zó verdrietig, want dit was 'mijn laatste kans'.

Na heel veel wikken en wegen besloten om het hele traject weer op te pakken (had ten slotte nog 2 IVF tegoed). Ik heb toen een goede (homo)vriend gevraagd of hij donor wilde zijn en dat wilde hij wel. Het heeft lang geduurd voordat we wisten of het ook écht kon, maar gelukkig kon dit doorgaan!!! 9 december had ik de punctie en 12-12 is er een 10-cellige embryo teruggeplaatst.......en kerstnacht om 4u heb ik dus getest ;-).......was echt magisch zo midden in de kerstnacht hier in mn upje :-)

En ó wat ben ik blij!!! Maar ook voorzichtig na de vorige keer..... Ná 18 jaar nu voor de 2e keer een positieve test......hopelijk gaat het nu wél goed!!!

Geplaatst

Andrealine en lacta welkom hier. Ook al heel wat mee gemaakt zo te lezen.

Inbrekers bedankt voor de tips. Als ik weer zo'n minne dag heb bel ik de ha. Vandaag ging het qua misselijkheid wel goed. Maar gister heeft me zoveel energie gekost dat ik ontzettend op mijn tenen liep vandaag. Ach ook dat hoort er bij denk ik ;)

Fijne week allemaal! En suc6 met echo's en alles wat er bij komt..ik probeer van elk moment te genieten. Als het mis gaat is er nog genoeg om dan te verwerken.. Voor nu genieten. (dat is mijn motto)

Liefs Marga

Geplaatst

Welkom Adrealine en Lacta! En gefeliciteerd :-)

Ik lig nu nog even heerlijk op bed. Begin pas laat met werken vandaag. Net ontbijt op bed gehad dus dan ik mooi nog even blijven liggen tot de ergste misselijkheid over is.

Geplaatst

Welkom Adrealine en Lacta. Jee Lacta, wat een lange weg en wat een magisch moment in de kerstnacht inderdaad. Hopelijk gaat het deze keer helemaal goed en heb je straks een prachtig kindje, wat zou dát geweldig zijn!

Caro heel veel succes vandaag en hopelijk willen ze even kijken...meestal zijn ze in Gent erg aardig en flexibel in die dingen, dus dat komt vast goed.

Johanneke ik ben jaloers...moest vanochtend weer vroeg op: jongens naar school/opvang en zelf naar het werk, brrr zó geen zin en ook zó moe nog steeds.

Fijne dag allemaal, zonder al te veel misselijkheid x

Geplaatst

Goed motto Marga!!

Lekker hoor Johanneke. Hier ook jaloers want weer vroeg uit de veren om te werken. Ik ben gastouder en moet dus veel tillen en bukken. Op zich ging het wel aardig maar ik zou het toch liever niet doen. Maar ja, het leven gaat door hè ;-)

Vanmorgen gehoord wanneer de 1e echo is: 16 januari :-) Ik ben dan precies 7 weken.

Ik wens iedereen een goede dag toe en dat we in augustus en september maar allemaal heel gelukkig met ons krummeltje in ons armen zitten

:-)

Geplaatst

Heb zopas pilletjes gekregen tegen de misselijkheid, emesfene of zoiets. Nu maar hopen dat ze snel gaan werken. Ha toekie nog een vroege vogel dus die er om andermans kids vroeg uit moet. Ik ook! Vind het heerlijk werk alleen het vroege tijdstip dat de wekker gaat is iets minder(half7) maar daarintegen kan ik wel ff een middag dutje doen als het mannetje op bed ligt :)Fijne dag dames en op naar een lief klein hummeltje in aug/sep. Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden