Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Lavendel, welkom

Wat onwijs leuk nieuws zeg! Hoe ver ben je?

Zie je nou wel dat loslaten helpt? Ahum, wat een k* opmerking is dat altijd zeg ;-)

Sent from my iPad using Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lavendel, gefeliciteerd!! Wow!

Meiden, ik ga jullie ook verlaten. Ik wens jullie heel veel succes toe met jullie zwangerschappen en zal af en toe wel even spieken hoe het gaat.

Ik wacht nog steeds op de miskraam en hoop maandag pillen te krijgen om het op te wekken.

Bedankt voor jullie luisterend oor en steun!!!

Geplaatst

Wouw lavendel echt bijzonder van harte! Hier een soort gelijk verhaal. :) loslaten helpt (schijnbaar)

Toeki heel veel sterkte. Hopen dat de pillen snel aanslaan en dat je lichaam het zelf weg werkt. Heel veel sterkte!

Geplaatst

Ben nu in week 5. Ik kan het nog steeds niet geloven! Mijn partner ook niet. Ik voel me goed. Borsten doen zeer en heb wat krampjes en duizeligheid. Ik had alleen geen foliumzuur meer ingenomen. meteen weer gaan slikken!!! Ik durfde eerst gewoon niet te testen. We hebben al behoorlijk wat teleurstellingen gehad en daarom heb ik pas na 5 dagen overtijd getest. Dat ons dit overkomt, de natuur heeft zijn best gedaan:)

Geplaatst

Hey Lavendel, wat een wonder zeg. Hier hetzelfde verhaal. Na miskraam in dec 2012 helemaal niet meer met zwanger worden bezig geweest. Een jaar later ineens spontaan zwanger!

Meiden, hier kan ik helaas helemaal niet genieten van iets. Ik heb enorme rugpijn. Soms kan ik niet eens lopen van de pijn. Gisteravond heeft de pijn een hoogtepunt bereikt. Ik lag te huilen van de pijn in bed. Er is geen moment meer dat ik geen pijn heb en het straalt uit naar bovenbenen en buik. Ik ben radeloos. Ik ben begonnen met pijnstillers, het kan niet anders, maar dat helpt niet.

Ik was naar de osteopaat gegaan maar daarna zijn de klachten juist verergerd.

Ik weet het even niet meer....

Geplaatst

Lavendel, gefeliciteerd...wat fantastisch zeg! Wonderen bestaan dus écht soms. Wat zullen jullie ondersteboven zijn?!

Toekie, hopelijk gaat het met de pillen snel gebeuren, sterkte maar weer en ik blijf je volgen hoor. xx

Jee Caro, klinkt heel pijnlijk. Heb je enig idee wat het kan zijn? Hopelijk heb je er niet te lang last van, sterkte meid.

Andrealine, nog een leuke broek gescoord? En van de week ook weer een echo, leuk!

Ik begin me weer wat fitter te voelen, vandaag maar weer wezen zwemmen. Vind er niet veel aan, normaal ben ik meer van het hardlopen en tennissen, maar dat zie ik nu even niet zitten. Dus dan maar verantwoord baantje strekken. Over een paar weken weer naar de zwangerschapsyoga. Nu even de twee kereltjes naar bed brengen en met de pootjes omhoog. Fijne avond allemaal

Geplaatst

Wat is het hier stil voor de zondag. Is iedereen aan het babyshoppen ofzo haha.

Ik heb een nieuwe verslaving; soepstengels! Heerlijk met mangochutney of pesto!!

En ben ook gek op cherrytomaatjes en waar ik nooit naar taal; chocola (maar daar probeer ik mij in te beheersen)

Geplaatst

Hier nog steeds echt veel honger. En dan probeer ik rustig aan te doen en niet te veel te eten maar dan voel ik me toch een partij beroerd...

Zag vandaag trouwens een advertentie voor de 9maandenbeurs, 19 t/m 23 februari in de RAI. Als ik de 12 weken doorkom ga ik me lekker met mijn zusje laten onderdompelen in babyspul.

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Hey dames! Heerlijk druk weekend gehad, met 3 verjaardagen :) hier is nu iedereen op de hoogte van de zwangerschap, heb het vorige week op facebook gezet en een stuk of 90 reacties gehad! Heel erg leuk om te lezen en ook om het eindelijk mee te mogen maken. Heel gaaf!

Mijn klachten zijn nu helemaal over.

Via een vriendin kreeg ik de tip dat noppies 50% korting geeft op babykleertjes en zw kleding! Misschien wel leuk om daar op te kijken!

Willen jullie trouwens weten wat het geslacht is/zijn van de baby? Ik wil het wel heel graag, maar mijn man niet. Ik ben bang dat mijn man het gaat winnen :( maar dan word het wel een verrassing! :D haha.

Fijne (werk) dag iedereen!

Liefs!

Geplaatst

Hmm, straks even googlen op Noppies. Zit erg in de shopmodus, vind zelf Mamalicious en Love2Wait leuke en betaalbare merken. Ook veel sale op het moment.

Leuk hè als iedereen het eindelijk mag weten, Marga? Geniet ervan.

Caro dat je pesto verdraagt... alles met knoflook gaat hier niet zo goed. Ik heb deze weken meer een ontbijtkoek-ding.

Vanochtend de combinatietest gehad en echt een fantastische echofoto meegekregen. Zal straks kijken of ik 'm hier geplaatst krijg. Hij/zij lijkt op Jip/Janneke, met het meest schattige wipneusje dat ik ooit gezien heb. De nekplooi was slechts 1,1mm, dus dat is al een goed signaal. Vond dat ook het meest spannende van vandaag. Qua leeftijd is de kans al behoorlijk dat er toch een verhoogd risico uitkomt, maar het kindje is vandaag dus weer helemaal goedgekeurd en ligt nog steeds tot op de dag af op schema qua groei.

Nu pas 26-2 weer naar de vk en over 8 weken een keer 20wkn echo. Jammer, het is zó leuk om 'm in actie te zien.

Fijne avond allemaal, en Johanneke heel veel succes en plezier morgen.

Marga13, 28jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uigerekend 13 aug

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 28 aug

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep

Echo:

Caro- lin - 31-1 5e echo (10 weken)

Jett - 26 febr - vk

Johanneke - 28 jan 2e echo (vk)

Mama2009 - 14 feb 1e echo

Marga13 - 19 feb controle vk, 19 mrt 20 weken echo

Geplaatst

ps: wij willen het ook niet weten, wat het geslacht is bedoel ik, ben wel hartstikke nieuwsgierig, maar vind het toch een té leuke verrassing voor straks bij de bevalling.

Geplaatst

Jett, ik zag je bericht....

heb toevallig nog nieuwe broeken liggen van Love 2 wait, maat 31/32. Verstelbaar, een slim fit en 1 met wijdere pijp.

beide max twee keer gedragen. Gekocht met tweelingzwangerschap die misging, dasrna veel afgevallen en dus te groot.

ze mogen weg voor leuke prijs. Laat maar weten

Geplaatst

Hoi José, bedankt voor je aanbod, ben bang dat maat 31 net te klein is, heb echt een 32. Maar misschien een van de andere dames hier?

Geplaatst

@jett pesto gaat gek genoeg... maar kruidenthee lust ik niet meer en drink nu alleen zwarte thee terwijl ik dat echt nooit iets aan vond.

Ik wil dolgraag weten wat het geslacht is. Ik wil lekker gericht gaan kopen. Jurkjes en roze dingen voor een meisjes en stoere kleding en autos voor een jongen. Ik wil ook zeker geen witte babykamer haha

Geplaatst

Haha ja die voor- en afkeuren. en gericht shoppen, dat is wel een voordeel vh vroeg weten. maar ach dat haal ik straks wel weer in ;-) . Probeer even echofoto te plaatsen, kijken of t lukt.

[ATTACH=CONFIG]5538[/ATTACH]

Geplaatst

ja inderdaad hè, vond 'm ook zó duidelijk voor 12 wkn. Heel grappig, het lijkt hier heel erg op de 20wkn foto van onze oudste. Zit er al de hele dag verliefd naar te kijken.

Geplaatst

Nou wat prachtig! Een heel lief klein neusje van janneke of jip! Die van ons heeft een veel grotere neus. Heeft ze/hij van mij denk ik.

Lekker verliefd blijven kijken naar de foto en dan bij de 20 weken nog duidelijker details. Echt prachtig. Wat voor geslachten heb je nu aan kids Jett?

Geplaatst

Hihi, ben nou al trots op hem/haar. Marga, we hebben al twee jongetjes en als ik zo kijk, vind ik het best weer een jongenskoppie. Maar goed, heb ook geen andere vergelijkingsmateriaal.

Geplaatst

Vanmorgen gebeld en de eerste echo afspraak is gemaakt samen met een intake! 20-02!!! Ik vroeg me even af wanneer jullie het aan familie en werk vertellen? Wij vinden het zo moeilijk om het niet van de daken te schreeuwen. Ik voel me prima, wel moe maar ik heb helaas ook een lichte verkoudheid te pakken. Nog niet misselijk ofzo

Geplaatst

Ik ga het pas vertellen met 12 weken. Hoewel heel veel mensen het eigenlijk al weten..

Anyway, vandaag op gesprek geweest bij de verloskundige. Er kwam een hoop informatie op ons af maar wij gaven haar ook een hoop informatie. Hopelijk verloopt de volgende afspraak minder chaotisch. Verder was ze heel hard op mijn buik aan het drukken, maar dat was om een goed plaatje te krijgen..

Op de echo was alles goed! Ik was verbaasd dat het al vanaf de buitenkant te zien was maar hij was er luid en duidelijk. Eerst was hij te veel aan het bewegen en vervolgens ging hij met zijn rug naar ons toe liggen. Ze schatte hem nu op 11w1 maar we houden nog wel 23 augustus aan. Volgende week ga ik er weer heen in de hoop dat hij dan beter ligt.

Gaan jullie trouwens een combinatietest doen? Ik twijfel nog een beetje. Statistisch gezien zitten we goed namelijk.

adasy3y6.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Dit ziet er goed uit johanneke! Erg mooi!

Wij hebben vrienden en familie voor de 12 weken al ingelicht en de rest (facebook) met 12 weken. kon het niet langer voor me houden! ;)

Wanneer wil jij het vertellen lavendel?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden